Jukka Palander

Polttarilennättäjää Joensuussa 14.5?

10 viestiä aiheessa

Terve!

 

Velipojan polttarit olisi Joensuussa pe 14.5 ja olemme suunnitelleet yhdeksi ohjelmanumeroksi jonkinsortin polttarilentoa jos sellaisen saisi toteutettua. Onko täällä ketään, jolla olisi mahdollista lennättää ko. ajankohtana n. 11-12 aikoihin?

 

Vastauksia ja kustannusarviota voi pistää privaattiviestillä, sähköpostilla osoitteeseen jukkapalandertämäonmiukumaukuhotmail.com tai soittaa suoraan minulle numeroon .

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Olet ehkä hieman myöhään liikkeellä asian kanssa, vaikka olettaisin tavanomaisen siviilikoneen kyytiin pääsevän suht helposti? "Veljmies" istutettiin vuosi sitten synttäripäivänään Kuopiossa Fouga Magisterin kyytiin. Sitäkin lienee puuhattu jo kuukausia etukäteen. Kävi kyllä katteeks täytyy myöntää.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Joensuun huonona puolena vielä se, ettei täällä ole hirveän aktiivista tuo toiminta. Moottorilentäjiä on aika vähän, vaikka täällä paljon koneita käykin huollossa paikallisessa firmassa ja olosuhteet lennoille olisi hyvät.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Moi

 

Oletko kysynyt lentoa siltä paikalliselta "huolto" yritykseltä ? Tälläinen lennättely kun vaatii liikennelento lupia niin kalustolta kun lentäjältäkin.

 

t:Marko

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Moi

 

Oletko kysynyt lentoa siltä paikalliselta "huolto" yritykseltä ? Tälläinen lennättely kun vaatii liikennelento lupia niin kalustolta kun lentäjältäkin.

 

t:Marko

Noista toimiluvista nyt on vähän siinä ja laudalla. PPL:llä kun lentämisestä ei saa ottaa palkkaa, mutta varsinaisesti JAR ei ota kantaa siihen, onko koneen päällikön maksettava konevuokraa.

Esimerkkinä tämä rakas DC3, OH-LCH, joka on yksityisrekisterissä, eikä kannatusyhdistyksellä ole tietääkseni liikennelupaa ja konetta voisi ajaa PPL:llä (tosin taitaa kaikilla olla ainakin aiemmin ollut ATPL tai CPL).

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lennon kustannusten jakaminen tasan mukanaolijoiden kesken (ml. koneen päällikkö) lienee edelleen hyväksyttävää, eli silloin täytyisi löytää UPL/MGPL/PPL-kuski, joka suostuisi tämän verran omakustanteisesti reissuun. Jos kipparille sitten hyvää hyvyyttään tarjoaisi kestitystä jälkeen päin, sehän ei mitenkään liittyisi itse diiliin, eihän?

 

Aiheesta on täällä keskusteltu aiemminkin.

 

Ilmojen haltija saattaa myös ottaa ylimmän ratkaisuvallan asiassa. (Terveisiä Nummelasta:P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tasajaolla ei ainakaan tule mitään sanomista.

Jos joku maksaa koneen vuokran, mutta et saa siitä senttiäkään itsellesi. Tässä tilanteessa jos luetaan sääntöä kuin piru raamattua, niin ei se sillon myöskään ole ansiolentoa - edullista tiimaa kylläkin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Se, mikä on vähän siinä ja siinä, on kysellä näin julkisesti lennättäjää luvaten maksaa kustannukset kun EU OPS-lentotoimintalupia 1-moottorisilla koneilla ei maasta löydy kuin kolmelta yritykseltä ja viranomaisen syyniin ei kukaan yksityislentäjä halua, joten ei ole ihme, jollei kukaan ole ilmoittautunut.

 

Näin karu on tilanne valtakunnassa. Kiittäkäämme ennenkaikkea Brysselin herroja.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Katsoin juuri tuoreimmasta koulutuslupaluettelosta ja yllätyin, että aika harvalla lentokoululla lukee mm. UPL-puolella esittelykurssi tai tutustumiskurssi omassa luvassaan.

Asialla on jonkin verran vaikutusta siihen, mitä koulutusta annetaan.

Liittyy osittain siihen, millaiselle kurssille voidaan ihmisiä ottaa missäkin.

-M-

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään