Kirjoitettu Toukokuu 9, 2010 Saisinko nyt joltain vastauksen kysymykseeni, että mikä syy hylätä kuvia on "Ei kiinnostava" ?? Ja mikä sitten on se kiinnostava kuva? Etenkin kun sivusto on täynnä noita peruskaurakuvia. Miten kahdesta peruskaurasta valitaan se kiinnostava ja ei-kiinnostava? Jospa se kaikista perusteellisin peruspaska onkin sitä kaikkein kiinnostavinta 8) Ei koko AP jaksa kiinostaa enää, sama olla laittamatta kuvia tuonne jos meininki on sitä mitä se on. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 9, 2010 Rauhoittukaa nyt hyvät ihmiset, se on vaan yks kuvasaitti muiden joukossa. Voisiko joku valaista ketä tuolla on screenereinä? Kuhanen on domainin omistaja mutta muut? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 9, 2010 Rauhoittukaa nyt hyvät ihmiset, se on vaan yks kuvasaitti muiden joukossa. Voisiko joku valaista ketä tuolla on screenereinä? Averio, Vainio, Gustafsson, Kuhanen ja Kukkanen, kuulemma. Ainakin? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 9, 2010 Kauheeta katkeraa valitusta tyypeiltä, joiden kuvia tulee bumerangina "Not interesting"-kuva on ihan nimensä veroinen, kaikki kuvat ei vaan sytytä. Ja kuten todettua, ihmisiä screeneritkin ovat, toinen kuva sytyttää enemmän kuin toinen. Mitään anet-tyylisiä pilkuntarkkoja standardeja kuville tuskin on tarkoitus hakeakaan - siksi siis toinen kuva saattaa mennä läpi toisen tullessa hylsynä takaisin... Oletko edes nähnyt kuvia joita tuonne on otettu? Tai jätetty ottamatta? Mielestäni "not interesting" ei todellakaan ole mikään syy jättää kuvia hyväksymättä. Varsinkaan jos 6/9 on "not interesting". No samapa tuo, onhan tuon sivuston taso jo nähty. http://aviationphotos.fi/view/237 Siinä sulle "very f*cking interesting" kuva. ja samalla hinnalla vielä toinenkin: http://aviationphotos.fi/view/236 Lentokoneiden katalogia ei kuitenkaan tahdota. Sideshotissakin voi olla kivoja elementtejä mutta kuva jossa on suoraan myötävalo, ei mitään ihmeellistä muuten ja lentokone keskellä kuvaa niin hylsy kyl paukkuu ainakin täältä. Että sillai. Eikä tässä mitään katkeraa ole, ainakaan mun puolesta. Kuten todettukin, parempiakin sivustoja on. Tuo nyt vaan on nimenomaan tuollainen aiemmin mainittu "paskatunkio" minne otetaan kuuleman mukaan säälistäkin kuvia sisään, ja kyllähän se näkyykin. Tiedä sitten mitkä on ns. säälistä otettuja, mitkä hyväveli-periaatteella ja mitkä oikeasti hyväksymisen arvoisia "kriteerien" täyttäviä kuvia..... Noh, jokainenhan näkee tuolta noita katsomalla... Mielenkiinnosta piti kokeilla millaisia tuonne kelpuutetaan. Enköhän jatkossa uppaile kuvani jonnekin muualle Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 9, 2010 Menisit Petri opettelemaan sitä kuvaamista niin ei tarvis porata foorumilla? Joo, kunhan olis jotain kiinnostavaa kuvattavaa. Ehkä tuossa syssymmällä johonkin Eurooppaan harjottelemaan. 8) En ole käynyt kuvaamassa varmaan puoleen vuoteen kun ei enää oikein jaksa kiinnostaa nuo Finnairin bussit, niitä kun näkee duunissa kyllästymiseen asti ??? EDIT: Näköjään poistettu tuo hylkäysperuste "not interesting"? Ainakaan noissa mun 6 kuvassa jotka hylättiin pelkällä "not interesting" -perusteella ei lue enää mitään siinä "rejection reason" -kohdassa Yhteen kuvaan oli muuten jaksettu raapustaa jokin selityskin: "Kuva ei valitettavasti tarjoa kummoista katseluelämystä: ei sillä, ihan hyvä kuva, mutta ei riitä tällä kertaa." Ilmeisesti tämä ei ole niin kiinnostava kuin Finnairin vastaava ??? [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 9, 2010 Hyvä juttu saada uusi kotimainen kuvasaitti. Homma on vielä aivan alussa ja jatkossa nähdään miten se tulee toimimaan, mutta perusajatus vaikuttaa oikein hyvältä, hyviä kuvia siellä näyttäisi ainakin nyt olevan. Pitäkää vaan oma johdonmukainen linja, jotta homma ei lipsahda käsistä toistamaan tavanomaisia tusinakuvia. Yllättävän nopeasti itku ja valitus alko heti kun jollakin on hylätty joku kuva, sellasta se elämä on ja opettaa vaan vähän itsekritiikkiä mitä kannattaa tarjota. Kai Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 9, 2010 Saako tuolta sivustolta muuten itse poistettua tunnuksiaan mitenkään? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 10, 2010 Siis mun on pakko saada kaikki mun kuvat läpi tonne noin tai en leiki enää teidän kanssa? Oh boy... No, minulla on ihan erilainen tavoite omien kaukana täydellisyydestä olevien kuvieni kanssa, joten ei ole mitään syytä yrittää saada niitä enää uusille sivustoille. Tyydyn pelkästään dokumentoimaan Malmin kentän elämää enkä edes yritä saada aikaan sen erikoisempia katseluelämyksiä. Siinä mielessä olen ihan tyytyväinen tänään, että jos teette haun "EFHF" nyt airliners.netissä, jetphotos.netissä tai planepictures.netissä, minun kuva on niissä kaikissa päällimmäisenä. Eläkeläiselle se riittää mainiosti eikä varsinkaan taritse mennä muiden kuvia haukkumaan, sillä tavalla ei pääse mihinkään. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 10, 2010 Saisinko nyt joltain vastauksen kysymykseeni, että mikä syy hylätä kuvia on "Ei kiinnostava" ?? Ja mikä sitten on se kiinnostava kuva? Etenkin kun sivusto on täynnä noita peruskaurakuvia. Miten kahdesta peruskaurasta valitaan se kiinnostava ja ei-kiinnostava? Mikä pakko niitä kuvia on tunkea joka paikkaan ja kiusaantua jos ne ei menekään läpi? Pistä vaikka pystyyn oma palvelu kuville, joista itse tykkäät. Tai nettisivut. Tai jätä kovalevylle. Itse käytän tuota viimeistä vaihtoehtoa ja olen ollut tyytyväinen saamaani palautteeseen Ville Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 10, 2010 Ilmeisesti tämä ei ole niin kiinnostava kuin Finnairin vastaava ??? Laita linkki kuvaan, joka on aviationphotosissa, Jossa on Finnairin A32s-bussi tuollaisella rajauksella ja taustalla sekä tuollaisessa valossa? Minä ainakin mieluusti tyrkytän kuviani aviationphotosiin vaikka jokunen "Not interesting" ja jokunen muukin hylky on tullut... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 10, 2010 Laita linkki kuvaan, joka on aviationphotosissa, Jossa on Finnairin A32s-bussi tuollaisella rajauksella ja taustalla sekä tuollaisessa valossa? Laita itse sinne hakuun Finnair Airbus niin alkaahan niitä kuvia löytyä. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 10, 2010 Laita itse sinne hakuun Finnair Airbus niin alkaahan niitä kuvia löytyä. Ei niistä kyllä yksikään ollut niin keskikertainen ja no.. tylsä kuin yllä oleva esimerkki. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 10, 2010 Ei niistä kyllä yksikään ollut niin keskikertainen ja no.. tylsä kuin yllä oleva esimerkki. Niin, olihan niissä sentään Finnairin bussi. Ja joo kyllä ne on kaikki niin vitun hienoja ja kiinnostavia mitä siellä sivuilla on, turha tässä on nyt siitä tapella Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 10, 2010 Niin mainittakoon vielä, että mä lähtökohtaisesti en lämpene jakoavaimille, ne kuuluu työkalupaikkiin, ei koneenkylkeen. Laitappa vierekkäin em. kuva ja mikä tahansa noista hakutuloksista niin kyllä ainaki ihan valokuvausmaalikon silmäänkin on jo eroa kuin yöllä ja päivällä. Vähän tuntuu, että sä et tunnu katsovan nyt rajausta pidemmälle vai onko sulla vielä harmaampi näyttö kun mulla tässä suht vanhassa läppärissä. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 10, 2010 Niin mainittakoon vielä, että mä lähtökohtaisesti en lämpene jakoavaimille, ne kuuluu työkalupaikkiin, ei koneenkylkeen. Niin ja toiset tykkää peruskaurasta enemmän kuin toiset. Onneksi tuolla sivuilla on se 5% muutakin kuin tavallista perusshuttua. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 10, 2010 Niin mainittakoon vielä, että mä lähtökohtaisesti en lämpene jakoavaimille, ne kuuluu työkalupaikkiin, ei koneenkylkeen. Laitappa vierekkäin em. kuva ja mikä tahansa noista hakutuloksista niin kyllä ainaki ihan valokuvausmaalikon silmäänkin on jo eroa kuin yöllä ja päivällä. Vähän tuntuu, että sä et tunnu katsovan nyt rajausta pidemmälle vai onko sulla vielä harmaampi näyttö kun mulla tässä suht vanhassa läppärissä. Kyllä katson rajaustakin pidemmälle. En tiedä onko näyttö harmaa vai mikä mutta kyllä mun mielestä tuolla on ihan tavallisia kuvia sivu täynnä. Jos nyt esimerkkinä otetaan yksi: http://aviationphotos.fi/view/245 Tuossa on niin peruskuva kuin voi olla, ja ainakin mun näytöllä värit ihan...no, vähintäänkin oudot. Niin jos kerrot mitä kiinnostavampaa tuossa on, kuin siinä mun esimerkissä? Kuten aiemmin totesin että hienoja peruskuvia toki noi on, mutta ei niissä kyllä mitään sen kiinnostavampaa ole. Sitten on se 5% mitkä oikeasti on todella hienoja ja kiinnostavia kuvia. Esim tämä: http://aviationphotos.fi/view/29. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 10, 2010 No huomattavasti syvemmät ja puhuttelevammat värit kuin esimerkissä. Edelweiss kuva oli väreiltään, no aika mitäänsanomaton ja se jo latisti kuvan tunnelmaa kriittisesti. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 10, 2010 Ihan samoilla linjoilla. Edelweissi on pelkkä (ei tylsästi) rajattu, mutta tausta valoineen niin perus kuin olla ja vaan voi. Näitä löytää a.netistä miljoonan kuvan verran.. Noissa edellisen sivun esimerkeissä kun on sentään lunta maassa ja kivat pilvet taustalla. Tommosia olosuhteita kun on vain muutaman kertaa vuodessa.. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 10, 2010 No huomattavasti syvemmät ja puhuttelevammat värit kuin esimerkissä. Edelweiss kuva oli väreiltään, no aika mitäänsanomaton ja se jo latisti kuvan tunnelmaa kriittisesti. No mites tämä: http://aviationphotos.fi/view/246'>http://aviationphotos.fi/view/246 Tai tämä: http://aviationphotos.fi/view/223 Tai vaikkapa tämä: http://aviationphotos.fi/view/24 Pitäisi siis muokata kuvaa jälkikäteen luonnottomaksi että tulee kiinnostavampi? Eli megaräikeät värit jne... tehdään näin... näyttääpä tuolla sellaisiakin olevan... Mutta riittäisikö tämä kinastelu kuvien kiinnostavuudesta tai kiinnostamattomuudesta yms? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 10, 2010 Ihan samoilla linjoilla. Edelweissi on pelkkä (ei tylsästi) rajattu, mutta tausta valoineen niin perus kuin olla ja vaan voi. Näitä löytää a.netistä miljoonan kuvan verran.. Noissa edellisen sivun esimerkeissä kun on sentään lunta maassa ja kivat pilvet taustalla. Tommosia olosuhteita kun on vain muutaman kertaa vuodessa.. Kuin sokee sä oot jos näet tossa 340 kuvassa lunta? Ja kuten sanoin, se toinen esimerkki (757) onkin hieno, ihan eri kastia kuin se 340, tai suurin osa noista muistakaan kuvista mitä tuolla on. Ei tosiaan kovin usein saa samanlaista sumua ja värejä kuvaan. Todella hieno. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 10, 2010 Mikko tarkoitti varmaan tätä kuvaa http://aviationphotos.fi/view/236 Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 10, 2010 Kuin sokee sä oot jos näet tossa 340 kuvassa lunta? Tarkotin niitä Ilarin sideshotteja joista myös väiteltiin edellisellä sivulla ja verrattiin tylsyyteen Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 10, 2010 Tarkotin niitä Ilarin sideshotteja joista myös väiteltiin edellisellä sivulla ja verrattiin tylsyyteen Jaa niinno, ihan miten vaan. Ei se lumi kyllä mun mielestä vaikuta siihen tylsyyteen millään tavalla. Ihan yhtä tylsiä sideshotteja, oli lunta tai ei... ??? Mutta screenerit näköjään eri mieltä, ja nehän ne päättää mitkä on hienoja ja mitkä ei 8) Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 10, 2010 Voitais varmaan lopettaa tää keskustelu tylsistä kuvista. Ei sillä, ei se mua haittaa, mutta muutenkin. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 10, 2010 Screenerit vois katsoa hieman noiden värien ja yliterävöintien perään... esim. http://aviationphotos.fi/view/168/EasyJet-Airbus+A319 Tämä siis ihan rakentavaa palautetta ei valitusta. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla