Jani Salo

kuinka monta moottoria saisi olla ?

41 viestiä aiheessa

moi

Kuinkas monta moottoria saisi olla ? Oletko kenties 4-engines-4-long-haul tyyppiä, ETOPS miehiä vaiko pitääkö niitä moottoreita olla peräti kolme ?

Kerrothan myös minkä valmistajan kannu saisi olla ?

Tälläinen polli tälää kertaa ;)

Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse taidan päätyä tuonne 2-motin puolelle ja oma suosikkini ehdottomasti on General Electric GE90-115B

main_ge90.jpg

Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Finskin MD-11/GE:n kannut viheltävät kyllä voittamattomalla tavalla minun makuuni :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pratt&Whitney, ne joita Finnair käyttää B757 koneissa. En muista mallia. Toisin sanoen olen kahden motin mies.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Yhdelläkin R-2800:lla pärjää ihan kohtuullisesti, kunhan takana ei ole kovin montaa tonnia rautaa ja alumiinia. Kahdella jo oikein hyvin vaikka toinen vähän piiputtaisikin. Mutta R-2800:sethan ei pätki.. 8)

/Janne

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tavallaan ristiriitainen polli, koska ropellikoneessakin voi olla 2, 3 tai 4 moottoria.

Mutta ettei mennä ihan aiheen ohi, mielestäni ulkonäöllisesti miellyttävin on trijetti kuin trijetti.

Mieluisin valmistaja? Kuznetsov. ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ihan miten monta tahansa kunhan moottorit ovat isoja, niissä on sylintereitä ja ne pyörittävät potkureita.

- Jets are for kids - kuten olen ennenkin todennut

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hieman offtopic, mutta mitä eroa on GE ja (olikos se nyt) PW moottorilla?

Ulkonäkö ja ääni - Lentoyhtiön valintaa ajatellen tärkeimmät kriteerit. ;D

Eli PW:ssä ja GE:ssä on pieniä muotoeroja, ja PW:stä puuttuu kokonaan GE:stä tuttu idle-ulina. Muuta ei spotteriviisaus tiedä. ;D

Edit: Vai meinasitko nyt MD-11:n moottoreita?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä PW2040:sta ja muistakin isoista PW:stä lähtee kiva sointu kun ne on idletehoilla. CF6 MD11:ssa on oma juttunsa sitten kans...mutta mottien määrä on aika merkityksetön kunhan on 2-4 :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hieman lisää offtopiccia. Mitä kaikkia moottorinvalmistajia niitä onkaan? General Electric, Pratt & Whitney, RollsRoyce... Mikä tuo CF6 on? Entä vieläkö SNECMAn moottoreita on? Onko CFM sitten vielä joku eri kuin tuo CF6?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mikäs onkaan se maailman suurin lentokonemoottori ? Onkos se tuo GE90-115B vai tuleva RR Trent 900 ?

Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään