Ilkka Mannikainen

Emirates - miten se tehdään?

57 viestiä aiheessa

Joidenkin yhtiöiden kabiineissa voi käydä kato kun EK:lla on nämä tilatut koneet rivissä.

 

Jos/kun muilla yhtiöillä palvelut koko ajan heikkenee, liput kallistuu, kanta-asiakasohjelmissa kohta asiakkaan pitää antaa jo pisteitä lentoyhtiölle päästäkseen koneeseen,  lisämaksuja, karsimista, sniiduilua jne. niin voi olla EK oikealla paketilla ja oikealla hinnoittellulla voi laittaa monen yhtiön businessplanit uusiksi.

 

Sekin vaihtoehto on olemassa, että EK:n paletti romahtaa syystä tai toisesta.

 

 

Kyllä ne pärjää kun ei ole liikoja MD 11 painolastina. :-[

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Veikkaan, että 2015 nähdään Emirates avaamassa Helsingin reittiä. Ensin A350 HEL-DXB ja jatkot A380.

Kun on avannut ensin Köpiksen 2012 ja Tukholman 2014.

Aukeaa Aasia uudella tavalla suomalaisille.

 

Voihan ne avata, mutta en tiedä, onko Suomessa Emiratesin kannalta riittävästi asiakaspotentiaalia. Ja haluavatko matkustajat ylipäänsä lentää 1000 ylimääräistä mailia vaikkapa Bangkokiin vain sen takia, saa vaihtaa konetta Dubaissa, Kiinan ja Japanin kohteista puhumattakaan. Intian ja Pakistanin kohteisiin saattaa Dubain kautta päästä kätevämmin, mutta löytyykö matkustajia. Australia saattaa olla myös potentiaalinen jatkokohde, mutta sinnekin on jo aika hyvät jatkoyhteydet Bangkokista ja Hong Kongista.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ja haluavatko matkustajat ylipäänsä lentää 1000 ylimääräistä mailia vaikkapa Bangkokiin vain sen takia, saa vaihtaa konetta Dubaissa, Kiinan ja Japanin kohteista puhumattakaan.

 

Lentäväthän nytkin suomalaiset ensin Frankfurtiin, Damiin, Berliiniiin, Köpikseen, Lontooseen jne matkalla Aasiaan kun hinta on kohdallaan.

 

Nythän Finnairin hinnoittelu on niin rankkaa suorilla lennoilla Helsingistä, että näitä kiertoajeluita tulee vain enemmän ja enemmän. Itseasiassa Finnairin hinnat ihan koko Euroopasta ovat nyt todella mehevät. Sen lisäksi Finnair on viimeisen kymmenen vuoden aikana vain karsinut palveluitaan, niin ei se EK Helsingistä mikään heikko esitys olisi.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lentäväthän nytkin suomalaiset ensin Frankfurtiin, Damiin, Berliiniiin, Köpikseen, Lontooseen jne matkalla Aasiaan kun hinta on kohdallaan.

 

Nythän Finnairin hinnoittelu on niin rankkaa suorilla lennoilla Helsingistä, että näitä kiertoajeluita tulee vain enemmän ja enemmän. Itseasiassa Finnairin hinnat ihan koko Euroopasta ovat nyt todella mehevät. Sen lisäksi Finnair on viimeisen kymmenen vuoden aikana vain karsinut palveluitaan, niin ei se EK Helsingistä mikään heikko esitys olisi.

Tottahan tuo on, mutta kyllä noilla Finnairin Aasian lennoilla näkyy väkeä olevan näilläkin hinnoilla. Viime viikolla lensin Osakaan, ja kone oli suht täysi. Paluussa Seoulista jopa ylibookkaukseen asti  8)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Dubaihin ja Yhdistyneisiin Arabiemiraatteihin verrattuna USA on Suomen lailla "sosialistinen" maa, jossa jopa tyontekijoilla on lakko-oikeus, ja jossa verotetaan tuloja ja voittoja "ankarasti".  ::)

 

Sosialistisissa maissa työtekijöillä ei ollut lakko-oikeutta.  :thmbup:

 

Itse asiaan... Googletuksella selvisi, että Emiraateissa kotitalouden mediaanitulot kuukaudessa ovat 18,248.60 AED = 4,144.161 EUR ja veikkaa, että naimisissa olevat naiset eivät käy töissä, eikä työantajaa rasiteta sivukuluilla juurikaan. Näin ollen menestyksen salaisuus taitaa olla suht' pienet työvoimakulut, yhdistettyna halpaan polttoaineeseen sekä rahoituskuluihin. Kun rahoitus-, polttoaine- ja henkilöstökulut ovat pienet, niin eiköhän lentoyhtiö tuota voittoa ihan helposti?

 

Mika

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Aika mielenkiintoisen ja toimivan yhtälön ovat löytäneet kun sijoitus maailman parhaiden yhtiöiden listalla on nyt 5. ja suunta tuskin on alaspäin. Eräs tuttu lähti juuri lentämään B777-tyyppiä ko. hiekkaisen työnantajan leiviin. Tapaan hänet lokakuussa ja kuulen kuulumiset kun MUC-DBX-HKG-DBX-MUC suoritetaan Emiratesin siivin. 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Emirates Airline may face a backlash from more governments unwilling to accommodate the next phase of the Dubai-based carrier's rapid expansion plan, according to a senior executive at Air France-KLM

 

Long-running spats with Australia and India over increasing capacity come amid allegations--all denied--that Emirates receives subsidies and other support from the Dubai authorities that have used the airline to spearhead the diversification of its economy.

 

http://online.wsj.com/article/BT-CO-20100623-710423.html

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Missähän seuraavaksi tulee löysät housuun EK:n vuoksi? Saksa, Kanada ja nyt viimeisenä Ranska, kuka seuraavaksi.

 

Protektionismin pikku peikko alkaa nousemaan siellä sun täällä Emiratesin tahdin kiihtyessä. :laugh:

 

Enää ei tarvitse kysyä onko EK uhka. Se on näköjään monelle jo nyt uhka.

 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ja taas tehtiin. Nimittäin rahaa.

 

Emirates Hits New High with Record Half Year Results

• AED 3.4 billion (US$ 925 million) net profits, up 351 percent

• Significant business growth with 15.5 million passengers carried, up 17.3 percent

• Passenger seat factor at 81.2 percent, the highest ever for a first six month reporting period

• 62 new aircraft ordered to further drive airline’s growth

 

http://www.emirates.com/hk/English/about/news/news_detail.aspx?article=614048&offset=0

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lufthansalle tuntuu Emirates olevan suuren suuri ongelma:

 

Lufthansa, Germany’s national carrier, is lobbying its government to deny Dubai's Emirates Airline’s request for landing slots when Berlin’s new airport opens in 2012, the city’s mayor has said.

 

 

http://www.arabianbusiness.com/lufthansa-seeks-clip-emirates-wings-in-germany-says-berlin-mayor-373861.html

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Arvelen, että Emirates on jonkinasteinen ongelma kaikille ilman kotivaltion massiivisia suoria ja epäsuoria tukia toimiville operaattoreille.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Arvelen, että Emirates on jonkinasteinen ongelma kaikille ilman kotivaltion massiivisia suoria ja epäsuoria tukia toimiville operaattoreille.

 

Thaillekin tuli ongelma:

For instance, Dubai-based Emirates operated 144 jets as of February with 194 more ordered, while Etihad, the national carrier of the United Arab Emirates, had a fleet of 57 aircraft with 102 ordered as of March.

 

Their remuneration packages often include a monthly pay cheque four times what THAI offers. A senior co-pilot who just attained full pilot status - the qualification those airlines are looking for - is entitled to a tax-free salary of 400,000 baht a month.

 

The Thai flag carrier is working on a package of urgent measures to ensure there are sufficient cockpit personnel to man present and future fleets. High on the list of measures, which will be forwarded to the THAI board for approval this month, is boosting the salary and per diem from an average of 68,000 baht a month by 35%.

 

http://www.bangkokpost.com/business/aviation/232521/thai-pilots-accept-arab-godfather-pay-offers

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Emirates tulee jo hyvin lähelle:

 

Emirates to serve St Petersburg

7 June, 2011

DUBAI, U.A.E., 7th June 2011: Emirates is to launch flights deeper into Russia by starting services to St Petersburg, which will become the most northerly point on the airline's network.

 

The port city, lying on the Baltic coast and sometimes referred to as Russia's 'Northern Capital,' will be served from 1st November with a daily flight from Dubai.

 

http://www.emirates.com/fi/English/about/news/news_detail.aspx?article=682258&offset=0

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tässä "analyysissä" Helsinki voisi olla EK:n seuraavien kohteiden joukossa:

 

Tuossa "analyysissä" verrataan kenttien matkustajamääriä ja laitetaan kokoluokat rankingiin. Kuitenkin Helsinki-Vantaalla vuotuiset asiakasvirrat tuo Finnair vaihtoyhteyksillä joten niistä ei ole Emiratesille jaettavaa. Jos Helsinki-Vantaan lukua käytettäisiin siivottuna niin että siitä poistetaan Finnairin transitit, Espanjan ja Kreikan lomamatkustajat + kaikki muut tilauslentojen matkustajamäärät, niin ei jää jäljelle kun murusia millä ei EK tekisi mitään. Toki se ei poista sitä mahdollisuutta että EK joku päivä voisi Helsinki-Vantaalle lentääkin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eikohan se ole Qatar Airways (A32x) joka aloittaa ensimmaisena lennot Helsinkiin jos joku noista Lahi-Idan yhtioista on aloittaakseen.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eikohan se ole Qatar Airways (A32x) joka aloittaa ensimmaisena lennot Helsinkiin jos joku noista Lahi-Idan yhtioista on aloittaakseen.

 

Näinpä taitaa olla ja Qatar olis erittäin tervetullut. Oslo on seuraava vuorossa alkutalvesta, saavat pirulaiset laajarungon (332) samoin tein.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään