Lauri Räsänen

Canon 550D + 55-250mm IS

12 viestiä aiheessa

Olen nyt useamman vuoden kuvaillut vanhalla uskollisella digipokkarillani Canonin S3 IS:llä ja nyt on järkkärin himo jo niin kova, että jotain täytyy tehdä. ;D

Kysyisin nyt mitä mieltä poppoo täällä on Canonin 550D:stä ekana järkkärinä ja soveltuuko/riittääkö(!?) tuo Canonin oma 55-250mm IS putki lentokoneiden kuvaukseen. S3:lla pääsee zoomailemalla hyvinkin lähelle kohdetta, joten kävi mietityttämään, että jääkö tuo 250mm järkkärin jatkeena sitten kantamaltaan vajaaksi? Kokemuksia, mielipiteitä? :) Muutamia sellaisia tarjouksia olen nyt bongannut missä tuon rungon, 18-55mm IS putken, 55-250 IS putken, sekä välttämättömät tilpehöörit saa molemmin puolin tuhatta euroa. Hintansa väärti?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olikohan se Anttila joka mainosti juuri 1000D + 18-55mm+70-300mm hintaan 499,-

Ostin tuon setin samaan hintaan melkein tasan vuosi sitten ja sanon, että sitä kannattaa ehdottomasti harkita ensimmäiseksi järkkäriksi  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

70-300 vai 75-300? Jos 70-300 niin tuntuu kyllä aika uskomattomalta, siitä kun saa yksistäänkin pulittaa sen 500€...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

70-300 vai 75-300? Jos 70-300 niin tuntuu kyllä aika uskomattomalta, siitä kun saa yksistäänkin pulittaa sen 500€...

No huppista, juuri tuo 75-300mm se oli :-[

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Oli juu. 1000D kuitenkin jonkun verran vaatimattomampi runko, lähes puolet vähemmän pikseleitä. Ja tuossa 300mm töötissä ei ole kuvanvakaajaa, mistä ymmärtääkseni on suuri hyöty lekokuvauksessa. :) Minkä mittasia putkia porukalla täällä yleensä on kun tuolla tiilikasoilla ja lemminkäisillä häärivät? Kokeilin tänään kädessä jotain olisikohan ollut 200mm asti yltävä objektiivi ja tuntui kovin suppealta zoomi... Ainahan voi tietty myydä auton ja ostaa jonkun 800mm L IS jne... ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä 200millillä pärjää hyvin esimerkiksi tiilikasalla. Itselläni on 100-400mm ja 100mm on joskus tiilikasalla jopa liikaa joillekin isoille koneille.

Mulla on myös 55-250mm, ja se on polttoväliltään aika sopiva lentokonekuvaukseen.

Lemminkäisellä pärjää lyhyemmälläkin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Veikon Kone ainakin tohon hintaan myy.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä 200millillä pärjää hyvin esimerkiksi tiilikasalla. Itselläni on 100-400mm ja 100mm on joskus tiilikasalla jopa liikaa joillekin isoille koneille.

Mulla on myös 55-250mm, ja se on polttoväliltään aika sopiva lentokonekuvaukseen.

Lemminkäisellä pärjää lyhyemmälläkin.

Joo samoja kokemuksia tästä 100-400:sesta. Piti ton Corsairin Jumbon kohdalla kiivetä tiilikasan kauimmaisen kohdan päälle, että se 747-400 mahtui varmasti 100mm.  ;D

Mutta kyllä 200mm riittää, jos ei halua mitään super zoom kuvia.

Lauri:

Uskoisin, että tuo 550D olisi ihan passeli runko jatkaa tosta sun nykysestä.

Itsekin alotin 350:sellä ja nyt vasta sitten kiduin ja ostin seuraavan rungon. Kyllä tuo 550:nen riittää, varmasti 500:nenkin riittää. Kuitenkin se kuvan laatu tulee siitä putkesta eikä siitä rungosta loppupeleissä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

550D on oikein kelpo vekotin ekaksi järkkäriksi. 18 M-pikseliä ja HD-videokuvaus kai on ne millä se erottuu hinta-akselilla vähän korkeammalla, mutta en kadu ostosta. Mulla on vakiolinssin lisäksi 70-200 4L USM johon olen ollut ihan tyytyväinen kun en ole kokeillut kalliimpia...  ;) Koneita en kuvaile enimmäkseen, vaan rakennuksia, luontoa ja sen semmoista.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Anttilassa tänään kun katsoin niin näytti olevan 1000D ja kitti ja 75-300mm sen 499e . Varmasti muuallakin voi olla . Mutta itselläni tuo setti ja hyvin sillä pärjää . Eikä itseäni tuon 75-300 putken kuvanvakaajan puute ole häirinnyt, kesälläkin kun on valoisaa, niin voi käyttää nopeita suljinaikoja ja jos pystyt kannattelemaan kameraa vakaasti niin ei tärähdä. Mutta jos on rahaa ja pikselit / HD-kuvaus ratkaisee niin mikäs siinä .

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään