Pekka Holopainen

Millainen GPS-laite?

21 viestiä aiheessa

...olisi syytä hankkia, jos vaatimukset olisivat seuraavat:

-taskukokoinen mukana kannettava

-tarkkuus 1 m tai tai tarkempi

-mahdollisuus karttojen ohella pituus- ja leveyskoordinaattien ilmaisemiseen

-kohtuuhintainen

Ehkä ns- Geo-kätkentää harrastavilla olisi joitain ehdotuksia?

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Garmin Colorado 300 on pätevän tuntuinen laite.

Niitä saa varsin edullisesti esim. täältä: www.marinea.fi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Garmin Colorado 300 lienee se sopivin noihin toiveisiin, alle parin metrin tarkkuuteen ei tosin ole mitään mahdollisuuksia ja parikin metriä on jo poikkeuksellisen hyvä suoritus kuluttajagepseiltä.

Marineasta taitaa löytyä tällä hetkellä halvimmillaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luulin jo että Pekka lentoon lähdössä..... ::)

...

No, en minä nyt niin innostunut ole tästä asiasta.

:laugh:

Kiitos kuitenkin linkeistä ja vinkeistä kaikille.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kokeile relaa.com tai vaellusnet.com ja kysy sieltä.

Usein gepsin saa paljon edullisemmin ulkomailta kuin Suomesta. Joissain Garminin uudemmissa käsimalleissa on ollut perustavanlaatuisia ongelmia. En nyt muista, mikä niistä ei toiminut tai kestänyt.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

...olisi syytä hankkia, jos vaatimukset olisivat seuraavat:

-taskukokoinen mukana kannettava

-tarkkuus 1 m tai tai tarkempi

-mahdollisuus karttojen ohella pituus- ja leveyskoordinaattien ilmaisemiseen

-kohtuuhintainen

Ehkä ns- Geo-kätkentää harrastavilla olisi joitain ehdotuksia?

Pekka

Mietin vain ,että näyttääkö mikään gps-laite metrin tarkkuudella. ?  Omasta kokemuksesta voin sanoa ,että  Garmin GPSmap 60Cx  on ihan pätevä laite.  Ainoa huonopuoli on ,että laitteessa ei ole näppäinlukkoa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Löytyyhän niitä semmoisia jotka näyttävät sentin tarkkuudella, mutta taitavat olla sitten jo raahattavia malleja... Geokätkyilyyn riittää hieman epätarkempi (ja halvempi) malli... Minun mielestäni kätkyilyyn piisaa semmoinen laite johon saat iskettyä koordinaatit ja se  näyttää suunnan ja etäisyyden kohteeseen, muu on jo hifistelyä ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Maanmittareilla ainaskin on tarkat mööpelit, mutta aikas kalliit :) Mutta eikös satelliiteiltä tuleva tieto ole jotain 10- 100m tarkkuutta. Näin olen kuullut kerrottavan.  :o

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mietin vain ,että näyttääkö mikään gps-laite metrin tarkkuudella. ?  Omasta kokemuksesta voin sanoa ,että  Garmin GPSmap 60Cx  on ihan pätevä laite.  Ainoa huonopuoli on ,että laitteessa ei ole näppäinlukkoa.

Niin, en tosiaankaan tunne noita sen tarkemmin. Metrin tarkkuus ei ole mikään ehdoton vaatimus. Kunhan heitin jonkun luvun. Tarkkuus/hinta-suhde on se, joka ratkaisee. Kannettava (ei raahattava) ja mahdollisimman tarkka eikä taloutta romuttava.

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuollainen Nokian törky ilmaisella suunnistajalla maailman karttoineen tuli hankittua kesällä ja hyvi se perille vie. Pitkin Eurooppaakin, autolla tai kävellen. Ei sen GPS-näytön tarvii olla hehtaarin kokoinen vaikka monen mielestä, niin minunkin aiemmin, kyllä. Tyttö joka asuu puhelimen sisällä kertoo kyllä mitä tehdä.  ;D

Ei tarvii enää erillistä karttaa tai suunnistajaa. Ei.

- N97 -

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pieni varoituksen sananen tuosta erätukusta :-[ Kaveri osti erätukun kautta garminin gepsin ja käytti sitä menestyksellä noin vuoden :thmbup: No tuli päivityksen aika ja sen myötä alkoi kirjeen vaihto; ensin myyjän kanssa ja seuraavaksi sitten lähestyi valmistajaa...Joka oli sitä mieltä, että asia kuuluu erätukun hoitaa.. Kun näytti siltä, että asiakasta pompotellaan suuntaan jos toiseen niin asia on jätetty kuluttaja suoja viranomaisen haltuun.. Päätös tulee varmaan joskus.

Joka tapauksessa jokaisella on vapaus tehdä valintoja ihan itsenäisesti... tarjontaa on.  :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Käsittääkseni päivitykset saa netistäkin ihan itse ladattua ja siirrettyä laitteeseen.(näin erätukussa kerrottiin ) Syy siihen miksi tämä uuden karttapäivityksen tulo viivästyi oli kartan toimittajassa, ei erätukussa...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Käsittääkseni päivitykset saa netistäkin ihan itse ladattua ja siirrettyä laitteeseen.(näin erätukussa kerrottiin ) Syy siihen miksi tämä uuden karttapäivityksen tulo viivästyi oli kartan toimittajassa, ei erätukussa...

Täytyy muistaa, että kaikki ei osaa ladata tiedostoja netistä :-[ ja haluavat palvelua.. kenen puolee sitä sitten käännytään? no myyjän tietysti. Vähän oudolta vaikuttaa jos ei virkailija tiedä, että karttapäivitys on myöhässä? Eivätkä osaa/halua palvella asiakasta loppuun... Itse ainakin palaa sellaiseen kauppaan jossa asiakas palvellaan loppuun asti.

Itse olen ollut Mioon tyytyväinen tien päällä 8)  aina olen perille päässyt oikeaan osoitteeseen..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pistänpä tähän jatkoksi kun väljästi liittyy aiheeseen...

Geokätköilyyn on tarkemmat laitteet hakusessa. Tähän asti homma on hoitunut Nokian E90:llä softana Geocaching live, kompassilla ja topografikartalla. Itse tykkään mennä pelkällä kartalla ja kompassilla ja osun niillä ihan samaan muutaman kymmenen metrin rinkulaan kuin gepsilläkin osuisi, mutta muksut ja vaimo vaativat haitekkiä... ja toki tarkempi gepsi olisikin paikallaan, Noksu kun tuppaa vähänkin heikommissa vastaanotto-olosuhteissa pyörittämään nuolta täysin mielivaltaisesti jo sadan metrin säteellä koordinaateista.

Olen mietiskellyt että Noksun vika on vanha gps-hardis ja huono antenni... tiedä sitten olenko miettinyt oikein... ja päissäni olen tullut siihen lopputulemaan että ulkoinen viiimeistä huutoa oleva gps-mokkula on oikea ratkaisu koska tykkään gc livestä softana ja kartasta sekä kompassista en aio kuitenkaan luopua. Olenkos ihan hakoteillä? Onko kuitenkin fiksumpaa pistää 500€ oikeaan maastogepsiin kartoilla kuin alkaa leikkimään bluetooth gps-mokkulan kanssa (kustannus alle 100€)?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään