Juha Huvilinna

Löytyisikö sorvaajia?

7 viestiä aiheessa

Olen rakentamassa tietskan näytölle seinätelinettä ja hankin Etolasta metalliputken sisään menevää 25x12mm polyamidiputkea (nailon). Yllätys yllätys mittatarkkuus tuossa oli mitä oli, eli ulkomitta on n. 26mm ja reikä on 11mm. Nyt täytyisi jollain vääntää tuo oikeisiin mittoihin.

Ajattelinkin kysäistä löytyisikö täältä sorvaajaa joka voisi vähän jeesata? Mielellään Helsingin tai Hyvinkään seudulta...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Miten olis hiekkapaperi ja sopiva vemputusliike? Jos oikein ymmärrän tarpeesi, on kyse muoviputkesta ja sen ohentamisesta millimetrillä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä tuota Ilkan ehdotusta kantsis ainakin kokeilla, kun tuota putkea on reilusti.

Tuolla keinoin olen aika paljon "sorvailut"  8)

Siis "porakonesorvilla"

Jotenkin tähän viisiin, mitä tarvikkeita nyt on saatavilla ;)

Ei mahdu tuo putki käsiporakoneen istukkaan, mutta jos löytyy sopiva vastakierretappi ja se porakoneeseen. Saataisi toimia, tai sitten ei...

http://www.elkris.fi/kuvat/tuotekuvat_pienet/025_kierretyokalut/vastakierretappi.jpg

[ attachment removed / expired ]

Juu, tuo sisäpuolisen reiän "sorvaaminen" tuolla keinoin ei taida onnistua...  Poraamalla, ehkä..

terv. risto suomi

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Huono kerhotuntemus

Petilaakeri ;-)

Totta... pitääpä kysäistä :)

Olen kyllä miettinyt tuota porakonesysteemiäkin ja jos ei muu auta, niin täytynee kokeilla. Olen vain onnistunut hukkaamaan suuremman porakoneeni, eikä toisessa ole kuin 10mm istukka :-[

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään