Jukka Takamaa

Nemesis NXT F-18 tehopainosuhteella

34 viestiä aiheessa

Missä tuolla oli se uutinen?

Minä näin vain kuvia.

 

No pienuutinen on tämä, että nxt airframelle on tehty 1200 heppanen versio. Tätä lyhyempi ei varmaankaan uutinen voi olla...eli informaatio uudesta vempeleestä = uutinen...vai eikö ?

Originaali on 500 heppanen.

Tätä ei Mikko Maliniemikään pitänyt uutisena ja siksi se on täällä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No pienuutinen on tämä, että nxt airframelle on tehty 1200 heppanen versio. Tätä lyhyempi ei varmaankaan uutinen voi olla...eli informaatio uudesta vempeleestä = uutinen...vai eikö ?

 

Tuon linkin takana on vain kuvia. Kuvistako olisi pitänyt päätellä että nxt:stä on 1200 heppanen versio vai mistä? Tässä "uutisessa" kun ei ollut mitään informaatiota siitä että mitä ihmeellistä noissa kuvissa oli.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuon linkin takana on vain kuvia. Kuvistako olisi pitänyt päätellä että nxt:stä on 1200 heppanen versio vai mistä? Tässä "uutisessa" kun ei ollut mitään informaatiota siitä että mitä ihmeellistä noissa kuvissa oli.

 

Siis eikö uutiseksi riitä se, että minä kerron sen sinulle uutena asiana ? Vai onko tämä vasta juoru tässä tapauksessa jos minä kerron sen ?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Siis eikö uutiseksi riitä se, että minä kerron sen sinulle uutena asiana ? Vai onko tämä vasta juoru tässä tapauksessa jos minä kerron sen ?

 

Riittää, mutta ensimmäisessä viestissä jota ihmeteltiin ei ollut muuta kuin linkki ja teksti "Merkittävä nopeuslentouutinen;".

Minä ainakin jäin kaipaamaan tietoa että mikähän se uutinen nyt oikein oli. Linkin takaa se ei selvinnyt eikä viestistä.

 

Sinä kerroit vasta jälkeenpäin että mikä tuossa oli niin hienoa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Riittää, mutta ensimmäisessä viestissä jota ihmeteltiin ei ollut muuta kuin linkki ja teksti "Merkittävä nopeuslentouutinen;".

Minä ainakin jäin kaipaamaan tietoa että mikähän se uutinen nyt oikein oli. Linkin takaa se ei selvinnyt eikä viestistä.

 

Sinä kerroit vasta jälkeenpäin että mikä tuossa oli niin hienoa.

 

Kyllä minä kerroin nämä asiat jo alunperin uutis-osastolla, mutta viesti deletoitiin, koska se ei muka ollut uutinen..siis NXT 1200 hepan koneella 500 hepan asemesta ( joka oli alkuperäisen viestin sisältö ).

Ymmärrän kyllä että nyt täällä vapaalla osastolla uutisarvo ekassa postauksessa on vähäisempi.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tätä ei Mikko Maliniemikään pitänyt uutisena ja siksi se on täällä.

 

Että pitää toisilla olla kova pää :P

 

Ei tämä kyllä vapaan keskustelun puolella ole yhtään sen enempää oikeassa paikassa, kuin uutispalstallakaan. Vielä kerran vinkkinä: Jos postauksesi ei ole uutinen, se ei kuulu uutispuolelle. Vinkki #2: Linkki johonkin epämääräiseen galleriaan ei ole uutinen. Ei edes epämääräisellä hevosvoimatekstillä höystettynä. Vinkki #3: Vapaa keskustelu osio on tarkoitettu muille, kuin ilmailuun liittyville asioille. Tämä juttusi on kuitenkin mielestäni ilmailua. Vinkki #4: Voisikohan yleinen ilmailukeskustelu olla oikea paikka tälle?

 

Toivottavasti ei tarvitse enää takoa...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Että pitää toisilla olla kova pää :P

 

Ei tämä kyllä vapaan keskustelun puolella ole yhtään sen enempää oikeassa paikassa, kuin uutispalstallakaan. Vielä kerran vinkkinä: Jos postauksesi ei ole uutinen, se ei kuulu uutispuolelle. Vinkki #2: Linkki johonkin epämääräiseen galleriaan ei ole uutinen. Ei edes epämääräisellä hevosvoimatekstillä höystettynä. Vinkki #3: Vapaa keskustelu osio on tarkoitettu muille, kuin ilmailuun liittyville asioille. Tämä juttusi on kuitenkin mielestäni ilmailua. Vinkki #4: Voisikohan yleinen ilmailukeskustelu olla oikea paikka tälle?

 

Toivottavasti ei tarvitse enää takoa...

 

Pään kovuudesta olen samaa mieltä...mutta kenen pää..se on eri asia.

 

Miksei Maliniemi heti tänne siirtänyt...mun piti se nyt kirjoittaa muualle uusiksi ?  :)

 

-----------------------------------------------------------------------------------------

 

Mitä nyt päällepäin voi sanoa niin melko pippuriseltahan tuo NXT 1200 hp näyttää. Selviääkö tuolla hengissä ohuessa Renon ilmassa niin voi jo olla toinen asia...hyvissä käsissä varmaankin...kestääkö airframe 400 mph ylityksiä...voi olla.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

siis NXT 1200 hepan koneella 500 hepan asemesta

 

Jos nyt yhtään viitsisit perehtyä edes omiin juttuihisi ennen postaamista niin olisit havainnut että alkuperäisessä on 350hp moottori.

ks. http://www.nemesisnxt.com/kit/p3-2.php

 

Selviääkö tuolla hengissä ohuessa Renon ilmassa niin voi jo olla toinen asia...hyvissä käsissä varmaankin...kestääkö airframe 400 mph ylityksiä...voi olla.

 

Sama vastaus kun yllä. Tuolla TIO-540-NXT ajettiin syyskuussa 2009 412.554 mph.....

 

PS. Koita nyt oppia. :thmbdn:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

 

PS. Koita nyt oppia. :thmbdn:

 

Ei kyllä juurikin tuolla yli 400 mph lentäneessä oli 500 hp kone ( saattoi silti olla tuunattu TIO-540 )...ja sen tilalle tuodaan nyt 1200 hp...turbo prop joka ei enää ole mäntis..se tässä varsinainen uutinen on.

 

412 mph on aivan eri nopeus kuin vaikkapa 499 mph...joka myös on yli 400 mph. Sitäpaitsi puhuin 400 mph ylityksistä...en ylityksestä.

 

Oppia ikä kaikki vai kuinka ?  ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Miksei Maliniemi heti tänne siirtänyt...mun piti se nyt kirjoittaa muualle uusiksi ?  :)

 

Just siksi, kun siinä viestissä ei ollut mitään järkiperäistä sisältöä. Linkki johonkin ja joku täysin epämääräinen teksti ja väärällä palstalla. Sellaiset viestit on aina poisteltu surutta ja niin tehdään varmasti jatkossakin...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei näytä vielä auttavan. Kokeillaanpa uudestaan. :P

 

Ei kyllä juurikin tuolla yli 400 mph lentäneessä oli 500 hp kone ( saattoi silti olla tuunattu TIO-540 )

 

Tuo yli 400mph lentänyt oli tunnukseltaan N333XT, jonka spekseihin tuolla ylempänä linkittämälläni sivulla viitataan. Koitin tosissani koluta lähteitä enkä löydä viitteitä siitä että N333XT:ssä olisi tuota ennätyksiä tehdessä mikään muu kuin tuo 350hp tuottava TIO-540-NXT. Osaatko sanoa tuolle 500 hevosvoimalle muita lähteitä kuin uskottavuudeltaan vähintään epäilyttävän lennokkifoorumin josta alkuperäisen kuvalinkkisi kaivoit? Suora linkki kelpaisi, kiitos.

 

Edit: Antaa muuten hyvän kuvan postaajan tietotaidosta kun kirjottaa koneen nimeksi "Nememsis NXT". Ja osaatko mainita vielä jonkun muunkin lähteen sille 1200hp tiedolle koskien tuota turbiinimoottoria? Tässä vielä FAI:n sivuilta jonkinnäköinen dokumentti siitä että N333XT:ssä on todellakin ollut 350hp kiuas. Odotan sinulta todistusaineistoa jos väität edelleen muuta.

 

412 mph on aivan eri nopeus kuin vaikkapa 499 mph...joka myös on yli 400 mph. Sitäpaitsi puhuin 400 mph ylityksistä...en ylityksestä.

 

No yli 400mph on yli 400mph. Jos tarkoitit 499mph niin silloin olisi myös suotavaa sanoa niin. Ja mitä ylityksiin tulee niin olisin olettanut että edellisen viestini jälkeen olisit edes lukenut linkittämäni sivun. Kopioin tällä kertaa suosiolla siellä mainittavat ylitykset tänne kun tämä foorumiteksti tuntuu sinulle olevan sitä uskottavinta faktaa:

 

Wednesday: New Super Sport Qualifying record of 412.554 mph.

....

Saturday: New Super Sport Heat Race record of 406.051 mph

Sunday: New Super Sport Gold Race record of 407.061 mph

 

Oppia ikä kaikki vai kuinka ?  ;D

 

Parempi myöhään kuin ei milloinkaan! Vielä ehdit. :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Parempi myöhään kuin ei milloinkaan! Vielä ehdit. :)

 

Sen voi antaa periksi että vaatimattomia muutamia 400 mph ylityksiä NXT:llä on tehty mutta 500 hp myllyllä...350 hp speksisi viittaavat kit koneeseen ( kit on rakennussarja 2 paikkaiselle matkakoneelle ). Tieto ei varmasti tullut lennokkisivuilta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Loistava uutinen! Palsta kaipaa juuri tällaista jotain erikoisempaa kuin vain niitä kotimaisia lentoyhtiöitä käsitteleviä. Pelkkä linkkikin riittää!

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sen voi antaa periksi että vaatimattomia muutamia 400 mph ylityksiä NXT:llä on tehty mutta 500 hp myllyllä...350 hp speksisi viittaavat kit koneeseen ( kit on rakennussarja 2 paikkaiselle matkakoneelle ). Tieto ei varmasti tullut lennokkisivuilta.

 

Jos nyt jo voisit kertoa mistä tuo tieto on peräisin?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Se että paljonko siihen on lisätty nitroa ja ADIa niin on epäselvää.

 

Mutta selvää varmaan on, ettei nitrometaani tykkää sekoittua bensaan, ja se, että ADI ei ole polttoaineen lisäaine, vaan ruiskutusjärjestelmä?

 

Onko jotain linkkiä nitrometaanin käyttöön lentokoneissa? Se syövyttää aika pahasti ja tuottaa hyvin myrkyllisiä kaasuja...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Merkittävä nopeuslentouutinen;

 

http://gallery.me.com/relentless#100041

 

Saako Tu-95 nähdä voittajansa ?

 

Palataksemme otsikkoon, niin mikä on/oli tämän koneen tehopainosuhde ja miten rinnastuu F-18 vastaavaan?

 

Mitenkä tämmöinen "single missio" lentokone rinnastuu Tu-95:een, kun keskustellaan lentonopeusennätyksistä?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sen voi antaa periksi että vaatimattomia muutamia 400 mph ylityksiä NXT:llä on tehty mutta 500 hp myllyllä...350 hp speksisi viittaavat kit koneeseen ( kit on rakennussarja 2 paikkaiselle matkakoneelle ).

Ilmeisesti Sharpin ennätyskoneessa on nimenomaan tuo kit koneen Lycoming Thunderbolt

 

Puhut "kit koneesta", onko Nemesis NXT saatavissa muinakin versioina kuin itserakennettavana?

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Palataksemme otsikkoon, niin mikä on/oli tämän koneen tehopainosuhde ja miten rinnastuu F-18 vastaavaan?

 

Mitenkä tämmöinen "single missio" lentokone rinnastuu Tu-95:een, kun keskustellaan lentonopeusennätyksistä?

 

Tehopainosuhde on kuulemma sama kuin F-18:lla. Saadaksemme keskusteluun syvyyttä toin Tu-95 "Bearin" käsittämättömän nopeuden esille...onhan sekin potkuriturbiini.

 

Varmaankin transoonisen alueen ongelmat ei ole ratkaistu NXT:ssä kuten Tu-95:ssa. Järkyttävällä tehopainosuhteella tietenkin teoriassa, jos kone muuten on stabiili voitaneen hätyyttää muutamia olemassa olevia ennätyksiä.

 

Puhut "kit koneesta", onko Nemesis NXT saatavissa muinakin versioina kuin itserakennettavana?

 

 

Epäilen..mutta kit koneessa yleensä myydään koko setuppia moottoreineen ja muine säätimeen etc.

 

Tuo 1200 hp konehan on näköjään modifioitu muualtakin kuin "moottoripeltien" osalta eli ei voida enää puhua pelkästä kit koneesta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Epäilen..mutta kit koneessa yleensä myydään koko setuppia moottoreineen ja muine säätimeen etc.

 

Jos vaikka nyt sitten nimeät näitä lukuisia rakennussarjoja, joissa moottori ja säätimet tulevat mukana, niin nimeän aina 10 sarjaaa, joissa ei tule.

 

Se, että ne (moottorit jne.) voi ostaa siihen rakennussarjan myyjältä ei mielestäni tee niistä sarjaan kuuluvia, koska harrasterakentaja voi joko laittaa keulalle aivan muuta tai hankkia moottorin ja osat aivan muualta kuin rakennussarjan valmistajalta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jos vaikka nyt sitten nimeät näitä lukuisia rakennussarjoja, joissa moottori ja säätimet tulevat mukana, niin nimeän aina 10 sarjaaa, joissa ei tule.

 

Se, että ne (moottorit jne.) voi ostaa siihen rakennussarjan myyjältä ei mielestäni tee niistä sarjaan kuuluvia, koska harrasterakentaja voi joko laittaa keulalle aivan muuta tai hankkia moottorin ja osat aivan muualta kuin rakennussarjan valmistajalta.

Nemesiksen sivuilla moottori & potkuri ym. hilppeet on listattu erikseen "Important Options for the Speed " -otsikon alle. Eivät siis kuulu varsinaiseen rakennusarjaan heilläkään?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nemesiksen sivuilla moottori & potkuri ym. hilppeet on listattu erikseen "Important Options for the Speed " -otsikon alle. Eivät siis kuulu varsinaiseen rakennusarjaan heilläkään?

 

Näinhän se siellä lukee ja näin se käytännössä lähes kaikissa tuntemissani sarjoissa on. Kaikissa sarjoissa sarjan valmistaja ei edes moottoreita tyrkytä, vaan nekin pitää hankkia muualta.

 

Pienen poikkeuksen voisi RV-12 sanoa kuitenkin tekevän, koska se tehdään yleensä LSA-koneeksi (E-LSA) eli jos siitä ei tee harrasterakenteista (E-AB), niin se pitää tehdä kuten valmistaja on sen määrännyt tehtävän. Tällöin voitaisiin katsoa, että moottori on osa rakennuspakettia ja se myydäänkin selkeästi . LSA-rintamalta löytynee muitakin vastaavia tapauksia.

 

Van's sivuilta RV-12:sta kohdalta: Q: WHAT is NOT included in the kit? A: Fluids and paint. That's it.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Okei...stop the press...nyt tämän koneen lentäjä on ilmoittanut tekevänsä kaikki nopeus- ja korkeuteennousuennätykset uusiksi.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään