Sami Pirinen

Blue1:lle uusi laivasto ja konekohtainen maalauskaavio

108 viestiä aiheessa

Mikäs noiden koneiden toimintasäde on eli miten pitkillä Välimeren lomalennoilla niitä voidaan käyttää?

Airliner.net kertoo tälläistä:

717-200BGW - Cruising speed 811km/h (438kt). Range with 106 passengers 2545km (1375nm).

717-200HGW - Cruising speed same. Range with 106 passengers 3815km (2060nm).

 

Kumpaakp mallia Bluulle on tulossa? Pax 120 lomalennolla tietenkin range jää vielä tuostakin.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Muistaakseni eilen tiedostustilaisuudessa todettiin, että koneella on taloudellista operoida alle neljän tunnin lentoja, ja periaatteessa B717:lla voitaisiin lentää Ateenaan.

Juha

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

periaatteessa B717:lla voitaisiin lentää Ateenaan.

Hieman hassu ilmaisu ottaen huomioon, että Blue1 lentää Ateenaan kahdesti viikossa! ::)

Lentoaikahan on 3 h 45 min.

 

p.s.

Blue1:n uusi(?) 'pika-aikataulu' http://www.blue1.com/Tiedostot/Timetables/KF.pdf on minusta aika näppärä; ennen pelkän aikataulutiedon hakeminen ja tulostaminen oli vähän työn takana.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pitäisiköhän tuo MD-90 -kone koeajaa ennenkuin se poistuu markkina-alueelta. Blue 1:kin on itse asiassa vielä kokeilematta.

 

Suosittelen - olen istunut muutaman kerran Deltan vastaavassa ja kokemus oli ihan virkistava. 3-2 istuinrivit, hiljaisuus, tehot kohdallaan.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Suosittelen - olen istunut muutaman kerran Deltan vastaavassa ja kokemus oli ihan virkistava. 3-2 istuinrivit, hiljaisuus, tehot kohdallaan.

Suosittelen myöskin, noissa Blue1:n mädäreissä tullut jokusen kerran oltua, ja tosiaan aika hyvä kokemus. Hiljanen tosiaan, ja varsinkin tuo tehojen myötä tuleva nousukulma on aika hauska kokemus jos on laiskempaan kalustoon tottunut :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

M90:set on aika raketteja - lähdettiin kerran 22L:ltä Eurooppaan Zulu Golffista.  :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nyt täytyy katsella mihin tämä KF ylipäätänsä lentää ja minne se lentää MD-90 -koneilla. Sellainen voisi olla kova setti jos toisen sivun saisi SAS:n MD-80 -kalustolla ja toisen Blöön MD-90 -kalustolla. Kummatkaan konetyypit ei kait kauaa enää Helsinkiin lennä. Kohteena kait tällöin olisi CPH tai ARN? Ne Avrot on sen näköisiä vehkeitä, että ne jätän väliin ihan suosiolla.

 

Koska nyt on kova trendi ja panostus päällä lentoyhtiöillä tässä liikematkustuksessa ja liikematkustajissa, niin pitänee harkita sellaiseksi siirtymistä.  :laugh:

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nyt täytyy katsella mihin tämä KF ylipäätänsä lentää ja minne se lentää MD-90 -koneilla. Sellainen voisi olla kova setti jos toisen sivun saisi SAS:n MD-80 -kalustolla ja toisen Blöön MD-90 -kalustolla. Kummatkaan konetyypit ei kait kauaa enää Helsinkiin lennä. Kohteena kait tällöin olisi CPH tai ARN? Ne Avrot on sen näköisiä vehkeitä, että ne jätän väliin ihan suosiolla.

 

Koska nyt on kova trendi ja panostus päällä lentoyhtiöillä tässä liikematkustuksessa ja liikematkustajissa, niin pitänee harkita sellaiseksi siirtymistä.  :laugh:

 

 

Zurich on hyva kohde.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hienot on koneiden värit, noita on hyvä kentän laidalta kuvata.

Kentällä rullatessakin värit näkyy hyvin.

Mutta koneilla matkustavat näkevät putkella valkoisen keulan portilla odotellessa.

Vielä pieni kasvojen kohotus olisi paikallaan. Että värit näkyvät myös portilla.

Pari kilometriä vielä rajausteippiä keulallekin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nyt täytyy katsella mihin tämä KF ylipäätänsä lentää ja minne se lentää MD-90 -koneilla. Sellainen voisi olla kova setti jos toisen sivun saisi SAS:n MD-80 -kalustolla ja toisen Blöön MD-90 -kalustolla. Kummatkaan konetyypit ei kait kauaa enää Helsinkiin lennä. Kohteena kait tällöin olisi CPH tai ARN? Ne Avrot on sen näköisiä vehkeitä, että ne jätän väliin ihan suosiolla.

 

Ei kannata luottaa ainakaan SAS:n konetyyppimerkintöihin edes chekinnissä ja istumapaikkaa valittaessa. Ne on tehnyt jo kaksi oharia omalle kohdalle kun olisi pitänyt olla mädäri. Ensin oli HEL-CPH MD-80 vaihdettiin A319. Toinen oli ARN-HEL, jolloin vaihdettiin tunti ennen lähtöä kone 736 ja portilta sai uuden istumapaikan, joka oli vielä valitsemani ikkunapaikan sijaan keskimmäinen. >:(:thmbdn:

 

On muuten hienot maalaukset noissa MD-95:ssa ;) Täytyy varmaan tehä syksyllä/talvella joku lento sellasellakin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Taitaa tuo ARN mennä pääasiassa Avroilla, CPH kannattaa kokeilla jos haluat sekä 80-sarjalaisia että 90-sarjalaisia samalla reissulla.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Taitaa tuo ARN mennä pääasiassa Avroilla, CPH kannattaa kokeilla jos haluat sekä 80-sarjalaisia että 90-sarjalaisia samalla reissulla.

Aamulla lentävät MD-90:llä. Esim. ensiviikon maanantaina kahdeksalta MD-87 ja puolituntia myöhemmin MD-90

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Koska nyt on kova trendi ja panostus päällä lentoyhtiöillä tässä liikematkustuksessa ja liikematkustajissa, niin pitänee harkita sellaiseksi siirtymistä.  :laugh:

 

 

Joo. Lopeta se huvikseen lenteleminen! (tähän tulisi virnehymiö jos Caminossa toimisi)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kovin on kuvissa tumman ja suttuisen näköisiä mutta voi toki luonnossa olla paremman näköisiä.

 

Kyllä, mutta varmasti noista tulee mahtavia  :thmbup: Vihdoinkin joku suomalainen lentoyhtiö tajuaa tehdä jotain räväkämpää maalusta koneisiin! Blue1:sta tulee varmasti päiden kääntäjä Euroopan kentillä 8)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hiljanen tosiaan, ja varsinkin tuo tehojen myötä tuleva nousukulma on aika hauska kokemus jos on laiskempaan kalustoon tottunut :thmbup:

 

Vähän OT, mutta ei kannata kokeilla purjelentoa vintturihinauksesta. Käsitykset nousukulmasta, hiljaisuudesta sekä lähtökiihtyvyyden määritellään sen jälkeen uudella asteikolla.

 

;)

 

Mika

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nyt täytyy katsella mihin tämä KF ylipäätänsä lentää ja minne se lentää MD-90 -koneilla. Sellainen voisi olla kova setti jos toisen sivun saisi SAS:n MD-80 -kalustolla ja toisen Blöön MD-90 -kalustolla. Kummatkaan konetyypit ei kait kauaa enää Helsinkiin lennä. Kohteena kait tällöin olisi CPH tai ARN? Ne Avrot on sen näköisiä vehkeitä, että ne jätän väliin ihan suosiolla.

 

Koska nyt on kova trendi ja panostus päällä lentoyhtiöillä tässä liikematkustuksessa ja liikematkustajissa, niin pitänee harkita sellaiseksi siirtymistä.  :laugh:

 

 

Niin ainoa reitti mitä voi lentää on sellainen että kerkiää samalla koneella himaan, muuten tulee kaulimesta kotona  :laugh: :laugh: :laugh:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nyt täytyy katsella mihin tämä KF ylipäätänsä lentää ja minne se lentää MD-90 -koneilla. Sellainen voisi olla kova setti jos toisen sivun saisi SAS:n MD-80 -kalustolla ja toisen Blöön MD-90 -kalustolla. Kummatkaan konetyypit ei kait kauaa enää Helsinkiin lennä. Kohteena kait tällöin olisi CPH tai ARN? Ne Avrot on sen näköisiä vehkeitä, että ne jätän väliin ihan suosiolla.

Mukavaa vaihtelua Blue1 on tarjonnut jo aikaisemminkin: F28, SAAB:it, Avro ja MD-90 ;D

Nyt näkyy codesharena olevan myös Cadanair Regional Jet, kenenkäs kone se on?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mukavaa vaihtelua Blue1 on tarjonnut jo aikaisemminkin: F28, SAAB:it, Avro ja MD-90 ;D

Nyt näkyy codesharena olevan myös Cadanair Regional Jet, kenenkäs kone se on?

 

Juu. Kiitettävästi Blue1 otti edelleen viestikapulan ja vastuun suomalaisten lennättämisestä lentokone harvinaisuuksilla, kun muiden kotimaisten toimijoiden fleetit alkavat olla aikalailla 'tylsiä'.

 

Ihan pirteän värisiä nämä tulevat DC-9 variantit, olisikohan suunnittelijat uskoneet että kun perusversio lensi Helmikuussa 1965 ensilentonsa, että hehkutusta riittää vielä 2010-luvulla  ;D ;D ;D 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mukavaa vaihtelua Blue1 on tarjonnut jo aikaisemminkin: F28, SAAB:it, Avro ja MD-90 ;D

 

Nii, ja yks ehdoton valintakriteeri näyttää Blue1:lla olevan, että konetyypin valmistus on joko loppunut tai loppumaisillaan :D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nyt näkyy codesharena olevan myös Cadanair Regional Jet, kenenkäs kone se on?

 

Cimber Air lentää SAS:n vuorot SK1714/1715 aamulla Cph-Hel-Cph.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mukavaa vaihtelua Blue1 on tarjonnut jo aikaisemminkin: F28, SAAB:it, Avro ja MD-90 ;D

 

Plus DATin värikkäät ATR:t jotka lentelivät Turusta ja välillä Tampereeltakin Arlandaan ennen nykyistä Golden Air -diiliä. Ja sitä yhtä DATin MD-87:kaakin on näkynyt Helsingissä aina silloin tällöin tuurailemassa. Pirteä, joskin potentiaalisesti päänsärkyä aiheuttava kone.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Plus DATin värikkäät ATR:t jotka lentelivät Turusta ja välillä Tampereeltakin Arlandaan ennen nykyistä Golden Air -diiliä. Ja sitä yhtä DATin MD-87:kaakin on näkynyt Helsingissä aina silloin tällöin tuurailemassa. Pirteä, joskin potentiaalisesti päänsärkyä aiheuttava kone.

 

Pitäähän tässä listassa mainita myös Embraer - 145 jolla pääsee arkiaamuisin Helsingistä Göteborgiin. City Airline taitaa lukea kyljessä ?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Terve.

Minä tykkään ne Blue1  B.717 konesta.

Niitä on Zürichissä aika harvoin.... 8)

 

Olisiko kenellä tietoja siitä,miten se uusi aikataulu  on Zürichiin lennoista?

Kun niillä on sitten kaksi vuoroja Zürichiin.

 

Tarkka vai suunilleen.... ?

 

Se kiinostaisi minua.Kiitos!

 

Chris

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nii, ja yks ehdoton valintakriteeri näyttää Blue1:lla olevan, että konetyypin valmistus on joko loppunut tai loppumaisillaan :D

 

Ainakin riittää palkollisilla ihmeteltävää laivaston paijaamisen kanssa.  8)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään