Sami Pirinen

Blue1:lle uusi laivasto ja konekohtainen maalauskaavio

108 viestiä aiheessa

Mikään valtava myyntimestys se ei toki ole ollut.

 

Ja yksi tärkeä syy tähän on se, että Boeing laittoi tuotantolinjan kiinni kun B717 alkoi olemaan liian paha kilpailija tietyille B737-versioille.

Juha

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Niin, eikös se olisi niin, että jos Finnairilla olisi tämä konetyyppi käytössä, niin se olisikin yksi maailman parhaista - kuten aina? Mutta kun kyse on kilpailijasta, niin sehän on aivan käsittämättömän huono - ihan p:stä.

 

Missä on väitetty Finnairin koneiden olevan maailman parhaita? Kenen kilpailijasta on kyse? Perttu Hörkön?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ja yksi tärkeä syy tähän on se, että Boeing laittoi tuotantolinjan kiinni kun B717 alkoi olemaan liian paha kilpailija tietyille B737-versioille.

Juha

 

Ei B717:n myynnin kehitys kyllä oikein tuotakaan väitettä tue:

 

[ attachment removed / expired ]

(Public domain kuva Wikipediasta)

 

Boeing ilmoitti valmistuksen lopettamisesta vuoden 2005 tammikuussa; aika hiljaiselta myynti silloin jo näytti.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tämän MD95 / B717 keskustelun voisi laittaa jo omaksi ketjuksi koska otsikko on lakonuhka.

 

Liiketaloudelliselta kannalta on selvä että MD95 eli Boeing 717 kilpaili täysin samoista markkinoista kuin esim. B737-600. Alusta alkaen Boeingin panostus MD95 kehittämiseen tai myyntiin oli eri tasolla kuin B737 tuoteperheen. Tämä on täysin ymmärrettävää; miksi tietoisesti veisi markkinoita omalta tuotteelta ja koneperheeltä uudella tulokkaalla jonka kehitystyöhön ei ole kiinnostusta.

 

Esim Aermacchi osti Redigon pois valmetilta ja sen jälkeen Redigosta ei kuulunutkaan mitään vaan projekti hävisi nopeasti historiaan. Eli ostettiin pois kilpailija vaikka itsellään ei vastaavan tasoista konetta olekkaan. Tätä tapahtuu liike-elämässä koko ajan.

 

Jos halutaan vertailla B737 koneperhettä ja DC-9 koneperhettä niin vertailua voi tehdä eri näkökannoista, esim; - kummatkin on ikivanhoja romuja 60-luvulta ja jättää huomioimatta mitä koneet ovat nykyään. Voimme todeta täten että jos ajat vaikka VW Passatilla niin ajat lähes 40-vuotta vanhalla romulla (1973 malli ulos tehtaalta) vaikka osatamasi auto on tehty tänä vuonna.

 

Jos haluamme vertailla kahta konetta toisiinsa niin mukaan on otettava käyttäjät. AirTran ja muut yhtiöt totesivat MD95:n soveltuvan paremmin ja olevan parempi kone heidän käyttöönsä kuin B737/A320 tai jokin muu. Siksi sitä ostettiin. Jos MDD ei olisi päätynyt Boeingille liikenteessä saattaisi olla hyvinkin MD96, MD97, MD98 jne... jotka taistelisivat samoista asiakkaista kuin B737 ja A320 koneperheet. Boeingin alla koneen kehitystyö lopetettiin liiketaloudellisista näkökulmista, ei sen vuoksi että koneessa olisi ollut mitään vikaa.

 

B717 soveltuu Blue1:lle heidän mielestään tällä hetkellä parhaana vaihtoehtona eli kone on heille parempi kuin muut vaihtoehdot.

 

Itsekin ostan sellaisen auton joka soveltuu juuri minulle parhaalla mahdollisella tavalla ominaisuuksien, käyttökustannusten ja hankintahinnan kannalta käyttööni, riippumatta siitä miten se on pärjännyt TM testissä.

 

Perttu

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Löytyi tämmöinen lento:

 

http://flightaware.com/live/flight/SXA744

 

    Make

 

Joo sieltä se o tulos tänään :) naamakirja kertoo : Blue1  Blue1:n ensimmäinen uusin värein maalattu Boeing 717 (Spring rain) tulossa Suomeen! Koneen arvioitu saapumisaika Helsinki-Vantaalle tänään iltapäivällä.//The first Blue1 Boeing 717 aircraft with new livery is on it's way to Finland. Expected to arrive today afternoon.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

EC-HUZ on eilen 17:00 UTC ollut liikenteessä:

 

2010/08/02 17:00 SXA744 SXA744  EC-HUZ

 

EC-HUZ Boeing B712 B717-23S c/n 55066

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Planespotters.netin mukaanhan ensimmäisen koneen piti olla BLM ja historiahan on:

 

EC-HUZ  Boeing 717-23S   AeBal (Spanair Link)  2x BMW RR BR715        15-05-2001  Leased from Pembroke

EC-HUZ Boeing 717-23S Quantum Air 2x BMW RR BR715    CY115 22-05-2009 Leased from Pembroke

SE-REM Boeing 717-23S SAS 2x BMW RR BR715                CY115 10-03-2010 Leased from Pembroke

OH-BLM Boeing 717-23S Blue1 2x BMW RR BR715              Y120             Due   will be Leased from Pembroke

 

http://www.planespotters.net/Production_List/Boeing/717/55066,EC-HUZ-AeBal.php

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

SE-REM laskeutui Vantaalle, mutta tuskin oli pyöräpukkeja ehditty laittaa paikalleen kun platalla seisoikin jo OH-BLM.

 

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hieno on kyl  :thmbup:

 

Tosin noiden portaiden kanssa näyttää todella matalalta tuo kone. Taipuuko tuubiin ok?

 

Varmaan taipuu paremmin kuin Avrot.  ;)

 

Näyttää uivan samalla korkeudella kuin DC-9:t aikoinaan, oven alareuna kuitenkin on reilu 2m korkealla.

 

:) -

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lehdistötiedote ensimmäisestä Boeing 717:stä.

http://www.blue1.com/fi/fi/Blue1/Lehdisto/tiedotteet/Ensimmainen-Boeing-717-matkustajakone-liittyi-Blue1n-kasvavaan-lentolaivueeseen/

2010-08-03

 

Ensimmäinen Boeing 717 matkustajakone liittyi Blue1:n kasvavaan lentolaivueeseen

 

Blue1 vastaanotti 3. elokuuta ensimmäisen Boeing 717-konetyypin matkustajakoneensa, uudessa yksilöllisessä Flowing-ulkoasussa.

 

Boeing 717 on moderni lentokonetyyppi, joka edustaa kokoluokkansa kärkeä regional jet-luokassa. Boeing 717 on suunniteltu operoimaan tiheitä vuorovälejä lyhyillä ja keskipitkillä lentomatkoilla ja vastaa erinomaisesti Blue1:n liikenneohjelman tulevaisuuden tarpeita Blue1:n suunnatessa yhä vahvemmin suomalaisten liikematkustajien lentoyhtiöksi. Boeing 717 on polttoainekulutuksen ja ympäristövaikutusten osalta luokkansa kärkeä, mahdollistaen tehokkaan operoinnin asiakkaan hyödyksi. 120-paikkainen Boeing 717 edustaa matkustusmukavuudeltaan uutta tasoa Blue1:n lentolaivueessa. Boeing 717 -koneiden määrä lentolaivueessa nousee maaliskuun loppuun mennessä yhdeksään.

 

Flowing – uutta ilmettä lentomatkustukseen Blue1:lla

Boeing 717 -konetyypin myötä Blue1 uusii lentolaivueensa visuaalisen ilmeen. Uusi ulkoasu Flowing heijastaa Blue1:n identiteettiä ja liiketoimintaratkaisuja, lentomatkustuksen uutta aikaa.

Blue1:n lentolaivueen uusi ilme on toteutettu yhteistyössä Aalto-yliopiston taideteollisen korkeakoulun kanssa. Flowing –ilmeen ovat ideoinet graafisen suunnittelun koulutusohjelman opiskelijat Annukka Saikkonen ja Magali Abraham.

Ensimmäisenä vastaanotettu Boing 717 on nimeltään Spring Rain, Kevätsade. Blue1-koneet on tähänkin asti nimetty suomalaisten järvien mukaan, nyt vesiteema täydentyy myös visuaalisesti flowing-ilmeessä. Flowing –teema tuo esiin suomalaisen veden eri muodot, niistä jokaisesta on tehty oma design lentokoneeseen. Blue1:n tulevat matkustajakoneet noudattavat kaikki Flowing-teemaa, jokaisella koneella on kuitenkin oma yksilöllinen ulkoasunsa, mikä tekee lentolaivueen ulkoasu uudistuksesta poikkeuksellisen.

 

BLUE1 COMMUNICATIONS

 

 

 

Ville

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Siis onko kellään mitään tietoa siitä, miten nämä on käytännössä maalattu/teipattu?

 

Tommosta liukusävyä ei käsin maalaa vanha Erkkikään ja semmoista pinta-alaa rasteripainettua teippiä ei kukaan koneeseen laita.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pääsis vaan helmet lentoon jotta nähtäisiin miten käy konetta kiertävän lentäjän ? 

 

Oishan se noloa myynti-osastoa kohtaan jos lentäjille maksettaisiinkin 15 min. ylimääräinen palkka ihan vaan että silmät pysähtyy koneen kierron jälkeen ?  ;D

 

Hypnotisoivia kiemuroita mutta näköjään viranomaisia ei saa huijattua millään .  :-\

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

1.9.2010 päivitetty ilma-alusrekisteri ei tunne alusta rekisterillä OH-BLM.

 

Ongelmia?

 

Ja liittyykö tämä BLM:n reittilentojen aloituksen viivästyminen itse koneesta (tekniikka, sisustus jne..) vai onko ongelmat ns. paperipuolella?

 

Mikä mahtaa olla toisena tulleen koneen tilanne ja tuleva rekisteri?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään