Marko Pajunen

Turinaa Finnairin reittikohteista (OLI: Lentoyhtiöuutisia - Finnair)

93 viestiä aiheessa

Muut lennot näyttäisi jäävän vanhalle kentälle. Miksiköhän kahdelle kentälle jakautuvat?

Voisiko olla slottien kanssa tekemistä? DXB ajoittain kuitenkin melko ruuhkainen kenttä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pakettimatkalaisillehan ei ole väliä mille kentälle menevät kun bussi vie hotellille ja jatkolentoja ei tarvita.

 

Rahalla voisi kuvitella olevan tekemistä kenttävalinnan kanssa sekä miehistökäytön suunnittelulla kun tuo Goan lomalento siirrettiin Sharjahista Dubaihin tälle samaiselle kentälle.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Finnairin tiedote 3.4.2014:

 

Finnairin talvikauteen kuuluu reittilentoja Phuketiin ja Krabiin, lisävuoroja Nagoyaan ja jatkoa suositulle Tromssan reitille

 

Tulevalla talvikaudella 2014–2015 Finnair aloittaa reittilennot Thaimaan Krabiin ja Phuketiin, joihin on aiemmin lennetty vain tilauslentoja. Finnair lentää Phuketiin (HKT) kolmesti viikossa alkaen 14.11.2014 ja Krabiin (KBV) kahdesti viikossa alkaen 10.12.2014. Molempia reittejä lennetään Airbus A340 -koneilla.

 

Tulevana talvena Finnair aikoo myös lisätä Japanin Nagoyaan (NGO) suuntautuvien viikoittaisten lentojen määrää neljästä viiteen. Lisävuoro lennetään tiistaisin marras-joulukuussa ja keskiviikkoisin tammi–maaliskuussa. Kuten kaikilla Japanin reiteillä, lisävuoron aikataulu on suunniteltu niin, että jatkoyhteydet kymmeniin Euroopan kohteisiin ovat mahdollisimman hyvät. Kaikki Finnairin Nagoyan-lennot lennetään Airbus A330 -koneilla, joiden business-luokan istuimet voidaan kääntää täysin makuuasentoon.

 

Ensi talvena Finnair avaa uudelleen kausireitin Tromssaan (TOS). Liikennöinti reitillä alkoi tammikuussa 2014, ja Tromssa osoittautui suosituksi talvilomakohteeksi. Pohjois-Norjassa sijaitsevaan arktiseen kaupunkiin lennetään Helsingistä kolmesti viikossa 1.1.–28.3.2015. Flybe Finland liikennöi reitillä Finnairin puolesta Embraer E90 -koneilla.

 

”Finnair on toiminut Thaimaan ja Japanin markkinoilla jo pitkään ja pystyy hyvin vastaamaan kasvavaan kysyntään niin vapaa-ajan matkustuksessa kuin liikematkustuksessakin”, sanoo Finnairin resurssienhallinnasta vastaava johtaja Gregory Kaldahl. ”Olemme iloisia myös siitä, että voimme ensi vuonna tarjota jatkoa Tromssan kausireitille, joka avattiin tänä talvena onnistuneesti. Kätevät reittilennot Tromssaan vahvistavat reittiverkostoamme ja edistävät Finnairin nousua Pohjoismaiden johtavaksi lentoyhtiöksi.”

 

Lisätietoa aikatauluista ja lennoista on osoitteessa www.finnair.com.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

HNL kartalla mahdollisena kohteena...   :thmbup:

 

Taidettiin viitata, että Atlantic Joint Business eli AA hoitaa Honolulun, otsikossahan oli: "AJB Provides Opportunities..."

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Taidettiin viitata, että Atlantic Joint Business eli AA hoitaa Honolulun, otsikossahan oli: "AJB Provides Opportunities..."

Käy mulle ;) AA:n 788 HNL-HEL, Kuitenkin HEL on lähimpänä HNL:ää Euroopan kentistä ja AY:llä on loistava Euroopan verkosto ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

AA:kin avaa reitin kuuhun todennakoisemmin kuin HNL-HEL. Eikohan AY tarkoita juurikin esim. codeshare-yhteistyota HEL-JFK-HNL tai jotain vastaavaa eika suoraa reittia HEL-HNL.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

AA:kin avaa reitin kuuhun todennakoisemmin kuin HNL-HEL. Eikohan AY tarkoita juurikin esim. codeshare-yhteistyota HEL-JFK-HNL tai jotain vastaavaa eika suoraa reittia HEL-HNL.

 

Mutta kuinka paljon väkeä matkaa päivittäin Euroopasta Havaijille? Varmasti sillä yhden päivittäisen 788:n täyttäisi. Helsingin kautta reitti olisi nopeahko kuin kahden tai kolmen stopin kautta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mutta kuinka paljon väkeä matkaa päivittäin Euroopasta Havaijille? Varmasti sillä yhden päivittäisen 788:n täyttäisi. Helsingin kautta reitti olisi nopeahko kuin kahden tai kolmen stopin kautta.

 

Ei kovin paljoa. Ja ei koneen tayttaminen ole se ongelma, ongelma on tayttaa se hyvin maksavilla asiakkailla.

Matka on kuitenkin pirun pitka, vajaa 7000 mailia. Lentoaikaakin tulisi luokkaa 13.5 tuntia, plus sitten jatkolennot ex-HEL tai to-HEL.

 

HNL on useimmille Eurooppalaisille lomalaisille yksinkertaisesti liian kaukana, jotta sinne riittaisi matkustajavirtaa kannattavasti.

 

Jostain Keski-Euroopasta matka via Helsinki Hawaiille kun ottaisi sen 18 tuntia, niin kylla siina alkaa miettimaan, lahtisiko perheensa kanssa kuitenkin vaikka Thaimaahan. Tai Malediiveille. Tai Seychelleille. Tai mille tahansa muulle vaihtoehdolle, joita kylla piisaa.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lentomaileissa Astana näyttäisi olevan suunnilleen samalla etäisyydellä Hgistä kuin Madrid, mielikuvissa etäisyyttä oli enemmänkin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Finnair operoi noina aikoina kesächartereita Pohjois-Amerikan suomalaisseuduille, oliskos Detroit ollut näitä lentoja. Itse olin v. 1978 pienenä poikana mukana DC-8:lla Vancouveriin sukuloimaan.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään