Tero Knuth

Speed Promotions saneeraukseen (OLI: Tampere International Airshow 2010 (TIAS) 14.-15.8.2010)

73 viestiä aiheessa

2008 speed promotion & agencystä uutisoitiin seuraavasti: Yhtiön tilinpäätöksen perusteella sen tila näyttää kuitenkin hyvin kriittiseltä. Speed Promotionin tappiot vuodelta 2007 nousivat yli puoleen miljoonaan. Sen oma pääoma on ollut neljä vuotta tappiolla. Yhtiöllä oli viime lokakuussa 1,6 miljoonaa euroa velkaa.

Ilmeisesti jotain kikkailua on harrastettu viimeksi vuosi sitten keväällä, kun sekä SP&A:n että SF:n Y-tunnukset ovat vuodelta 2009...

Speed Promotion & Agency Oy alkupvm 08.04.2009, Y-tunnus annettu 13.02.2009

Speed Festivals Oy alkupvm 24.02.2009, Y-tunnus annettu 16.02.2009

Ja yllätys yllätys, protestin seurauksena Soliditet pudotti Speed Festivalsin ratingin (luottokelpoisuusluokan) alimpaan mahdolliseen, eli c-luokkaan. On siinä hyvä liikekumppani ilmailuliitolle juu...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

eli järjestäjällä jäänyt pari laskua syystä tai toisesta maksamatta.

-Tero-

Ootko Tero paikalla mikäli yleensä järjestetään? Vois (ehkä) itsekin käväistä tuolla...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ootko Tero paikalla mikäli yleensä järjestetään? Vois (ehkä) itsekin käväistä tuolla...

Eiköhän sitä nenä tuohon suuntaan osoita tuona viikonloppuna :)

-Tero-

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

kökkö juttu Kallelle. Toivottavasti saa asiansa (firmansa asiat) pian kuntoon.

Eiköhän tässä sankari saa ihan ansionsa mukaan. Varmaa on myös se, ettei tuon firman asioita ihan hetkessä korjata, paitsi jollain petoksella. Yrityksen nykyinen tila ei todellakaan ole "taloudellisen taantuman" itsestään synnyttämä, ja sen talous on ollut rapakunnossa jo paljon ennen tätä taantumaa (joka alkoi heinäkuussa 2008).

Yhtiön tilinpäätöksen perusteella sen tila näyttää kuitenkin hyvin kriittiseltä. Speed Promotionin tappiot vuodelta 2007 nousivat yli puoleen miljoonaan. Sen oma pääoma on ollut neljä vuotta tappiolla. Yhtiöllä oli viime lokakuussa 1,6 miljoonaa euroa velkaa.

Saneerauskin johtunee vain siitä, että luotottajat yrittävät saada vielä omansa takaisin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

miten Tatu sun kirjoituksista tulee hirvittävän negatiivinen kuva, aivan kuin suorastaan toivoisit toiselle firman kaatumista?

Miten oikeasti voi sanoa että "sankari saa ansionsa mukaan"... mitä pahaa se sulle on tehnyt?

toivottavasti ymmärsin kirjoituksesi väärin, mutta olen tässä lähiaikoina kummastellut muuallakin toisten iloa toisten epäonnistumisista... mistä lie moinen johtuu?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vaikken ole mikään talouskoululainen minulle tulee mieleen tuollaisista miinusmerkkisistä tuloksista että vaikket Hanna, mahdollisesti ei myöskään Tatu ole jäännyt rahoja paitsi, joku on.Minua suututtaa tuollaisissa eniten näitten "ilman rahaa" jääneiden puolesta.En tunne kyseistä Kallea enkä firmaansa enkä ole jäännyt heiltä rahoja vajaaks. :-[

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

tottahan se on, että joku jää ilman rahaa, mutta siksi juuri toivonkin että kaveri saisi hommat kuntoon. nimittäin kun homma menee nurin, niin kukaan ei saa mitään.

-muoks tai ei ainakaan kaikki...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juu en toivo minäkään että kukaan menisi kanttuvei, näinhän vaan käy aina välillä,joku vetää välistä ja jatkaa ja jotkut sitten......

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juu en toivo minäkään että kukaan menisi kanttuvei, näinhän vaan käy aina välillä,joku vetää välistä ja jatkaa ja jotkut sitten......

Niin.. Minä, tai mikään minua "lähellä oleva organisaatio" ei ole jäänyt ilman rahoja tuon yrityksen kanssa, mutta perusteettomia ovat kyllä koittaneet laskutella ja muutenkin "yhteistyö" on ollut vähän mitä sattuu, enkä missään nimessä tietoisesti ole ainakaan enää sekaantumassa mihinkään sellaiseen toimintaan, jossa ko. yritys on mukana. Lyhyesti voisi sanoa, että sovituista asioista kiinnipitäminen ja ylipäätään sovittujen asioiden muistaminen (pl. laskutus, se on muistettu aina hyvin) on aiheuttanut ongelmia.

Henkilökohtaisesti toivonkin, että eräs hallituksen puheenjohtaja (ja samalla myös toimitusjohtaja) kärsisi omissa nahoissaan mahdollisimman paljon.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin.. Minä, tai mikään minua "lähellä oleva organisaatio" ei ole jäänyt ilman rahoja tuon yrityksen kanssa, mutta perusteettomia ovat kyllä koittaneet laskutella ja muutenkin "yhteistyö" on ollut vähän mitä sattuu, enkä missään nimessä tietoisesti ole ainakaan enää sekaantumassa mihinkään sellaiseen toimintaan, jossa ko. yritys on mukana. Lyhyesti voisi sanoa, että sovituista asioista kiinnipitäminen ja ylipäätään sovittujen asioiden muistaminen on aiheuttanut ongelmia.

Henkilökohtaisesti toivonkin, että eräs hallituksen puheenjohtaja (ja samalla myös toimitusjohtaja) kärsisi omissa nahoissaan mahdollisimman paljon.

Kerro nyt ihmeessä mistä on kysymys. Tämähän on kiinnostavaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kerro nyt ihmeessä mistä on kysymys. Tämähän on kiinnostavaa.

Onhan tämä, mutta ei mulla ole "lupaa" (eikä oikein haluakaan) lähteä selvittämään tarkemmin tätä asiaa, joka koskee kuitenkin kolmansia osapuolia. Sen voin kuitenkin ihan epäselvyyksien vähentämiseksi erikseen todeta, ettei asia liity ilmailuun millään tavalla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin.. Minä, tai mikään minua "lähellä oleva organisaatio" ei ole jäänyt ilman rahoja tuon yrityksen kanssa, mutta perusteettomia ovat kyllä koittaneet laskutella ja muutenkin "yhteistyö" on ollut vähän mitä sattuu, enkä missään nimessä tietoisesti ole ainakaan enää sekaantumassa mihinkään sellaiseen toimintaan, jossa ko. yritys on mukana. Lyhyesti voisi sanoa, että sovituista asioista kiinnipitäminen ja ylipäätään sovittujen asioiden muistaminen (pl. laskutus, se on muistettu aina hyvin) on aiheuttanut ongelmia.

melko pahansuopaa.

Vaikka mullekin on tapahtunut ikäviä asioita, niin en mä silti toivo erikseen heille pahaa saatika huutele sitä julkisest että kärsisipä se ja se nahoissaan niin ja niin paljon...

mä oon oikeesti hämmästynt siitä, miten ihmiset on niin häijyjä, ilkeitä ja ikäviä, pahansuopia toisille... ja sitten ihmetellään sitä kaikkea pahaa mitä maailmassa tapahtuu ja mietitään miks mua kohdellaan taas näin... noh, jokainen taaplaa tyylillään.

ei mulla muuta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Massatapahtumien järjestäminen on aina ollut riskibisnestä. Speedillä on yksi isompi tapahtuma lähiaikoina, Helsinki Live 5.6. Kilpailevia tilaisuuksia mm.

Billy Idol 9.6.

Grace Jones + Nina Hagen 12.6.

Roxy Music 17.6.

Kivenlahti Rock 11.6. 3 pv

Myötätuuli Rock 18.6. 3 pv

Tuska 2.7.

Puistoblues 3.7.

Provinssirock 18.6. 3 pv

Mitenkähän näihin kaikkiin riittää kävijöitä?

Suomalaisessa rockbisneksessä ovat nurin/konkkaan/perseelleen/ulosottoon menneet mm. Hassisen Kone, Sleepy Sleepers, Sielun Veljet, Dingo tai siis niiden taustayhtiöt. Pari ohjelmatoimistoakin jotka ovat olleet alallaan ykkösiä jonkin aikaa on hävinnyt kuvioista, esim. Lido Salosen Pop Office ja Rami Räsäsen Rocktops. "Bisnes" on raakaa, joskus jopa härskiä ja kuka tahansa Takahikiältä voi tulla alalle häärimään koska mitään kontrollia ei ole vaan lava on vapaa. Sieltä voi myös pudota turvalleen. Niinkuin missä bisneksessä tahansa.

Katsotaan nyt.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vaikka mullekin on tapahtunut ikäviä asioita, niin en mä silti toivo erikseen heille pahaa saatika huutele sitä julkisest että kärsisipä se ja se nahoissaan niin ja niin paljon...

No oletko myös sitä mieltä, että rikollistenkaan ei pitäisi joutua vankilaan tai saada ns. "ansionsa mukaan"? Vai pitäisikö rikollisen, mutta ei sellaisen henkilön, joka on tehnyt yleisesti hyväksymättömiä tekoja, jotka kuitenkin ovat sellaisia, että sopivalla temppuilulla henkilö jää tuomitsematta? Tämä siis ihan yleisesti, ei mitenkään speed promotioniin liittyen.

Mun oikeustaju ei kuitenkaan toimi ihan niin, että kaikki se, mikä ei ole rikoksena tuomittavaa, on täysin hyväksyttävää, mutta kuitenkin sitten, jos rikoksen raja on ylitetty, niin sietääkin saada rangaistusta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

en. en todellakaan ole. Mutta on aika radikaalia mielestäni alkaa leimaamaan joku rikoilliseksi täällä. Siihen kai tarvitaan oikeuden päätös.

en tiedä mikä teidän välejä kaihertaa, mutta toivon sinullekin pelkkää hyvää jatkoa - teoistasi ja sanoistasi huolimatta.

Ehkä mä en enää sekaannu tähän asiaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuntematta juuri tämän tapauksen prosesseja enempää totean seuranneeni läheltä parikin kertaa, kuinka riskialtista ja arvaamatonta puuhaa näytösten ja tapahtumien tuottaminen on. Juuri viime vuonna teki henkilökohtaisen konkurssin kaveri, joka takuulla vilpittömin mielin ja realismi mielessä oli ollut tuottamassa ja ohjaamassa useaa produktiota vuosien varrella. Sää, sairastumiset, samanaikaiset tapahtumat, yleisten kiinnostusten heilahtelut, sopimuskumppaneiden ongelmat... riskejä kyllä piisasi.

Oma lukunsa ovat toki ne piittaamattomat painelijat, jotka haluavat vain toteuttaa omaa itseään ja aina jättävät loppusiivoukset muille. Useammin kyllä loukkuun jääneet olisivat ansainneet jotain ihan muuta kuin pilkantekoa ja ylenkatsetta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

en. en todellakaan ole. Mutta on aika radikaalia mielestäni alkaa leimaamaan joku rikoilliseksi täällä. Siihen kai tarvitaan oikeuden päätös.

Kukaan ei nähdäkseni ole väittänyt ketään rikolliseksi?

Minun mielestäni sattuu vaan olemaan yleisesti hyväksymätöntä toimintaa perustaa esimerkiksi parin-kolmen vuoden välein uusi kuljetuspalveluita tarjoava yritys (joka kerta valtio maksaa tietysti tukea niin yrityksen perustamiseen kuin työntekijöiden palkkaamiseen), nostaa sieltä sen ajan johtajatason palkkaa ja kun se menee konkurssiin, perustetaan uusi firma, jota joku taas menee lainoittamaan jne. Tämä ei ole mitenkään poikkeuksellista toimintaa suomessa, tiedän itsekin useita tapauksia. Rikollistahan toiminta ei selvästikään ole, kun oikeus ei ole tuominnut. Hyväksymätöntä silti, mielestäni.

Selvyyden vuoksi totean jälleen kerran, etten väitä (enkä edes usko), että speed promotionin kohdalla tämä olisi ollut suunnitelma. Kyseessä on vaan esimerkki laillisesta liiketoiminnasta, jota itse en hyväksy.

Tuntematta juuri tämän tapauksen prosesseja enempää totean seuranneeni läheltä parikin kertaa, kuinka riskialtista ja arvaamatonta puuhaa näytösten ja tapahtumien tuottaminen on. Juuri viime vuonna teki henkilökohtaisen konkurssin kaveri, joka takuulla vilpittömin mielin ja realismi mielessä oli ollut tuottamassa ja ohjaamassa useaa produktiota vuosien varrella. Sää, sairastumiset, samanaikaiset tapahtumat, yleisten kiinnostusten heilahtelut, sopimuskumppaneiden ongelmat... riskejä kyllä piisasi.

Oma lukunsa ovat toki ne piittaamattomat painelijat, jotka haluavat vain toteuttaa omaa itseään ja aina jättävät loppusiivoukset muille. Useammin kyllä loukkuun jääneet olisivat ansainneet jotain ihan muuta kuin pilkantekoa ja ylenkatsetta.

Onhan toiminnassa riskit mukana kaikilla, se on selvää. Alan yleinen ongelma tuntuu myös vähän olevan se, että kaikenlaisia järjestäjiä putkahtelee ties mistä, jotka lähtevät tekemään halvemmalla ja ottavat liian suuria riskejä -> yrityksiä menee nurin kuin sieniä sateella, ja samalla myös ammattimaisesti toimivat yritykset voivat olla tiukoilla, kun eivät pysty ainakaan hinnalla kilpailemaan. Toiminnan luonteesta johtuen luotettava liikekumppanuus/pitkät asiakassuhteet eivät näitä "hyviä yrityksiäkään" oikein pelasta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Näiden vuodatusten taustaksi pitäisi kyllä saadaa jotain näyttöä, esim. linkki johonkin asiaan koskevaan uutiseen. Muuten kirjoitukset jäävät luokkaan "horinaa ja mustamaalausta julkisella sivustolla", mikä on minun mielestäni "hyväksymätöntä toimintaa" jonka voisi yhtä hyvin leimata "rikolliseksi" vaikka en tässä mitenkään väitä että mitään sellaista olisi tapahtunut kun "asia koskee kolmansia osapuolia" ja "minulla ei ole "lupaa" kertoa asiasta tarkemmin.

Tiedot tiskiin tai suu suppuun >:(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Näiden vuodatusten taustaksi pitäisi kyllä saadaa jotain näyttöä, esim. linkki johonkin asiaan koskevaan uutiseen. Muuten kirjoitukset jäävät luokkaan "horinaa ja mustamaalausta julkisella sivustolla", mikä on minun mielestäni "hyväksymätöntä toimintaa" jonka voisi yhtä hyvin leimata "rikolliseksi" vaikka en tässä mitenkään väitä että mitään sellaista olisi tapahtunut kun "asia koskee kolmansia osapuolia" ja "minulla ei ole "lupaa" kertoa asiasta tarkemmin.

Asiaa koskevaan uutiseen? Siis kahden oikeushenkilön välisistä riidoistako ja rahojen saamisista tai saamatta jäämisistä yleensä uutisoidaan? Eiköhän tästä kuulla vielä lisää lähitulevaisuudessa, kestä siihen asti, vaikka vaikeaa se tuntuu taas kerran olevan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Näiden vuodatusten taustaksi pitäisi kyllä saadaa jotain näyttöä, esim. linkki johonkin asiaan koskevaan uutiseen.

Rohkenen vielä kirjoittaa toisen viestin, vaikka en olekaan TIETÄJÄ, saati sitten ASIANTUNTIJA, enkä voi käyttää edes ikäkorttia ja lähteä pojittelu-linjalle.

Ymmärtääkseni tämä laadukas tapahtumajärjestäjä on myös Suomen Ilmailuliitto ry:lle velkaa viime kesän ilmailunäytöksestä, tai on ainakin ollut sitä vielä ihan hiljattain. Edelleen ymmärtääkseni kysymys on kymmenistä tuhansista euroista, ei mistään taskurahoista. Lisäksi olen antanut itseni ymmärtää, että saamiset tai osa niistä ovat erääntyneet ensimmäisen kerran jo edellisen tilikauden aikana. Olisiko tästä ollut aiheellista mainita toimintakertomuksissa, jotka hyväksyttiin ns. liittokokouksessa keväällä?

Useampi yritys on katsonut toiminnan tämän laadukkaan ja hyväntahtoisen sekä kaikin puolin mukavan ja erinomaisen tapahtumajärjestäjän kanssa sen verran riskialttiiksi, että on jo pidättäytynyt toiminnasta, tai on ymmärrykseni mukaan vaatinut rahoja etukäteen.

Ei ole mun mielestä mitenkään täysin itsestäänselvää, voiko SIL ottaa uuden riskin TIASin kohdalla. Tietysti, jos sisääntuleva tapahtuman rahaliikenne (lipunmyynti sekä ennakkoon että paikanpäällä, sponsorit) kulkee kesällä SILin kautta, rahojen saaminen olisi jokseenkin taattua. SILin hallitus on varmastikin(?) paneutunut jo asiaan. Jos TIASin järjestelyä jatketaan, olisi toivottavaa saada aikaiseksi sellainen sopimus, joka takaisi rahojen saamisen. Järjestely, jossa Speed Promotionille/Festivalille/whatever annetaan lisää luottoa, tuntuu liiton talouden kannalta jo melkoisen suurelta riskiltä?

... mutta tämä meidän asiantuntija tämän tilanteen varmaan tiesikin jo.

--

<3 Rakkaudella, Tatu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ymmärtääkseni tämä laadukas tapahtumajärjestäjä on myös Suomen Ilmailuliitto ry:lle velkaa viime kesän ilmailunäytöksestä, tai on ainakin ollut sitä vielä ihan hiljattain.

Enpä tuota löytänyt Ilmailuliiton tilinpäätöksestä vuodelta 2009. Pitäisiköhän sen näkyä siellä vai enkö vain osaa lukea tilinpäätöstä?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Enpä tuota löytänyt Ilmailuliiton tilinpäätöksestä vuodelta 2009. Pitäisiköhän sen näkyä siellä vai enkö vain osaa lukea tilinpäätöstä?

Minä en oo sieltä lähtenyt vielä edes katsomaan, enkä tiedä, näkyykö se siellä yksilöitynä mitenkään (ehkä vain taseessa?). Avoimena laskuna se ei varmaan ainakaan näy, olisin kyllä kiinnittänyt huomiota siihen jo ennen vuosikokousta siinä tapauksessa. Mutta kyllä mä oon saanu ristiriidatonta tietoa niin monesta eri lähteestä, että voin seistä luottavaisesti sanojeni takana sen suhteen, että SP on tai on ainakin vielä ihan hiljattain ollut velkaa SILille suuria summia.

Ehkä joku liitosta voisi lyhyesti vahvistaa asian?-) Vaikka puheenjohtaja, toiminnanjohtaja tai viestintäpäällikkö? Mitenkä sen avoimuuden kanssa nyt olikaan, josta oli runsain määrin puhetta tuossa joku kuukausi sitten kun uutta luottohenkilöä valittiin? Vai onko tässäkin taas se tilanne, ettei keskeneräisistä asioista (nyt ei sentään kyseessä ole pörssiyhtiö!) ole soveliasta kertoa yhtään mitään rivijäsenille.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään