Miika Asunta

Levä-biodieseliä testattu mäntämoottorikoneen polttoaineena

5 viestiä aiheessa

Vuonna 2008 Hakala lensi PIK-25 Varttimarkalla ensimmäisen kerran polttoaineena 100% biodiesel. Koneessa on moottorina VW turbo diesel. Polttoaineen lähtöaineena oli rasvakeittimen jäteaine. Taisi olla ensimmäinen mäntäkoneella maailmassa?

 

http://www.fai.org/ciaca_2010

 

"The FAI Amateur-Built & Experimental Commission (CIACA) held its Annual Plenary Meeting on 12 April 2010 in Friedrichshafen (GER).

 

Awards

The Henri Mignet Diploma was awarded to the PIK-25 Varttimarkka project achieved by Mr. Jarmo Hakala (FIN) after some 7’000 hours spent on designing and building. Thanks to large tanks and low fuel consumption, his all-composite 2-seater aircraft has an endurance of some 17 flight hours. Its turbocharged Diesel engine accepts Diesel, Biodiesel and Jet A1. The aircraft made its first flight in 2007."

 

jk

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onnistuukos sinilevän käyttö tuossa, sitähän riittää mielin määrin varsinkin tänä kesänä tulisi olemaan reilusti sitä?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onnistuukos sinilevän käyttö tuossa, sitähän riittää mielin määrin varsinkin tänä kesänä tulisi olemaan reilusti sitä?

 

Ja olisiko tankkaaminen helpompaa jos olisi kellukekone? Voisi vain laskeutua levälautan keskelle ja kauhoa menovettälevää tankkiin?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään