Guest sakil

CPL ja IR kelpuutuksien jatkaminen

4 viestiä aiheessa

Hei,

ME- ja IR- kelpuutukseni menevät kohta vanhoiksi, joten toivoisin vinkkiä sopivan koulun/ organisaation lötämiseen, mielellään Malmilta tai ainakin Etelä-Suomesta. Onko kellään hyviä ideoita tai kokemuksia.

Itselläni on norjalainen JAR lupakirja, joten viranomaismaksut pitää maksaa tänne.

En ole Suomessa lentänyt muutamaa SE-tuntia lukuunottamatta, joten kuulisin mielelläni teidän kokemuksia kelpuutuksien uusimisesta ja IR-lentämisestä Suomessa/ Helsingissä.

Kiitos lukemisesta :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lukaseppa tämä viesti.

http://www.flightforum.fi/discussion/index.php/topic,94197.0.html

On käynyt ilmi, että tietyin edellytyksin työvoimaviranomainen voisi maksaa (esim Patrialta valmistuneiden, työtä odottavien) pilottien vuotuisen MEP & IR(A) -tarkastuslennon (koneen vuokra + tarkastuslentäjän palkkio). 

Jos asia kiinnostaa, ota yhteyttä.  Selvitetään onko edellytyksiä.

Peter Tähtinen

peter ät constella.fi

En tiedä toimiiko toi työkkärin maksusitoumus, mutta Peteriltä voi tietääkseni ainakin kysyä konetta (OH-JAA) vuokralle tarkkarin ajaksi. Lisäksi Patrialla on OH-PVD jolla ainakin Patrian opettajat jatkavat kelpuutuksiaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitokset vastauksesta, OH-PVD ja OH-JAA on nyt noteerattu.

Ilmaisin kai itseäni heikosti. Itse minun on tietysti tarkkari maksettava, ilmailuhallituksen maksut kuitenkin Norjaan, koska lupakirjani on täkäläinen.

Minun pulmani on että:

-En tunne ketään suomalaisista ilmailuympyröistä ja aloitin lentämisen ulkomaillemuuton jälkeen.

-Tiedän että Malmilla on koulutustarjontaa, en vain tiedä siitä mitään(mahd tarkkariin?).

-Miten Suomessa saadaan yhteys tarkastulentäjään (täällä suoralla ilmoituksella).

-Minkälainen prosessi välitarkastuslento on Suomessa?

-Kuinka kallista tämä on?

-Onko teillä (mielellään hyviä) kokemuksia kouluista tai viranomaisista tai tarkkaritilanteesta.

Kiitokset avusta

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään