Kalervo Lukkari

Finnair tilaa A321ER-koneita

488 viestiä aiheessa

Paljonko polttoaine maksaa, en ole ihan varma mutta oma veikkaus on että Finnair ei menetä rahaa lennolla (HUOM! yhteensuuntaan) kuin noin 3000-4000€. Ei

sen pitäisi olla paha hinta noin isolle lentoyhtiölle. Oma näkemykseni.

 

Jet A1:n tämänhetkinen hinta taitaa pyöriä pikaisen googletuksen tuloksena jossain vähän yli euro litralta, jollain sveitsiläisellä firmalla esimerkiksi isossa erässä ostettuna 1.08€/l

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jet A1:n tämänhetkinen hinta taitaa pyöriä pikaisen googletuksen tuloksena jossain vähän yli euro litralta, jollain sveitsiläisellä firmalla esimerkiksi isossa erässä ostettuna 1.08€/l

 

Eli hinta 18 matkustajan vähennyksellä on kuitenkin noin 1500€?

 

 

Patrick

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eli hinta 18 matkustajan vähennyksellä on kuitenkin noin 1500€?

 

Mutta muista, että tuokin laskemasi 1500 euroa tekee vuositasolla melko suuria summia  ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mutta muista, että tuokin laskemasi 1500 euroa tekee vuositasolla melko suuria summia  ;)

 

Mutta vähenee se kun 757 seisoo teknisessä ja käytössä jos on enää muutama.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Finnair ei menetä rahaa lennolla (HUOM! yhteensuuntaan) kuin noin 3000-4000€. Ei

sen pitäisi olla paha hinta noin isolle lentoyhtiölle. Oma näkemykseni.

 

ja kun kerrot summan koneiden ja vuodessa operoitavien lomalentojen määrällä niin summa on aika lähellä 10miljoonaa euroa ;) Onko paha hinta?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eiköhän Finnairin kokoisesta yrityksestä löydy talousosaamista sen verran omasta takaa, että osaavat itse laskea mikä on kannattavaa ja mikä ei...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Easyjet, Ryanair jne lentävät reittilentojakin yhtä pienellä istuinvälillä kuin Finnair lomalennoilla. Joten se että näitä uusia 321'siä käytetään myös reittilentoihin ei ole mikään tae että jalkatilaa löytyy.  Rahalla saa ja hevosella pääsee, halpalentoyhtiöiden suosion perusteella kovin harva on valmis maksamaan kolmesta lisätuumasta tuolien välissä. "Finnair yhtenäistää ja uudistaa matkustamoita asiakkaiden toiveiden mukaisesti parantaen samalla matkustajakohtaista ympäristöystävällisyyttä kun enemmän matkustajia voidaan lennättää pienemillä koneilla.."  pressiä odotellessa ::)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onhan se tietysti lentoyhtiön kannalta, mutta ei Finnair paljoa häviäisi jos ottaisi 3-5 riviä penkkejä pois. Samalla polttoainetta tarvittaisiin vähemmän ja

olisi edullisempaa. Rahaa siinä ei menetetä paljoakaan. Jos Kanarialle maksaa lennon keskimäärin noin 470€ ja kolme riviä pois se tekee 8460€. Paljonko

polttoaine maksaa, en ole ihan varma mutta oma veikkaus on että Finnair ei menetä rahaa lennolla (HUOM! yhteensuuntaan) kuin noin 3000-4000€. Ei

sen pitäisi olla paha hinta noin isolle lentoyhtiölle. Oma näkemykseni.

 

Joo, nyt meni matematiikka sen verran mutu-tasolle, että ehkä aiheesta on sangen turha keskustella. Kannattaa kuitenkin palauttaa mieliin, että niitä penkkejä lisättiin aikanaan pari riviä paremman kannattavuuden takaamiseksi.

 

-A-

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kannattaa kuitenkin palauttaa mieliin, että niitä penkkejä lisättiin aikanaan pari riviä paremman kannattavuuden takaamiseksi.

 

Juuri näin! B752 toimitettiin 219 paikkaisina ja nyt niissä on 227 paikkaa. A321 toimitettiin 188 paikkaisina, nyt niissä on 196 paikkaa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Juuri näin! B752 toimitettiin 219 paikkaisina ja nyt niissä on 227 paikkaa. A321 toimitettiin 188 paikkaisina, nyt niissä on 196 paikkaa.

 

Se ero että A320/A321 koneissa tuolityyppikin muuttui tilaa säästäväksi, ohuempi rakenne ja tuolitasku ylös. Jalkatilassa en huomannut erityistä heikennystä, penkki toki kovempi istua verrattuna vanhaan malliin (A319).

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Se ero että A320/A321 koneissa tuolityyppikin muuttui tilaa säästäväksi, ohuempi rakenne ja tuolitasku ylös. Jalkatilassa en huomannut erityistä heikennystä, penkki toki kovempi istua verrattuna vanhaan malliin (A319).

 

Mutta läppärin käyttö sitten tulikin paljon vaikeammaksi, kun se tuolitasku estää näytön kääntämisen siten siitä jotain näkisi. Harmi.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mutta läppärin käyttö sitten tulikin paljon vaikeammaksi, kun se tuolitasku estää näytön kääntämisen siten siitä jotain näkisi. Harmi.

Saatikka sitten, että läppärin säilytys on vaikeaa/mahdotonta, kun ainakaan minun läppärini ei siihen ylätaskuun sovi. Mutta muilta osin pidän kyllä enemmän noista uusista penkeistä...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuoreimmassa OKAY -lehdessä Taneli Hassinen täsmentää aikaisemmin ilmoitetun  "noin 200 paikkaa" termiksi "yli 200 paikkaa".

Linkki? Olisi mukavaa, jos tämmöisiin juttuihin liitettäisiin viite/linkki alkuperäiseen julkaisuun... :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ne, jotka lukivat tarkkaan tänään julkistetun osarin (30.6.2010), huomasivat varmaan, että neljän Boeing 757 -koneen liisareita on jatkettu ja jatkavat siihen saakka kun 321ER tekee tuloaan, vuosiin 2013 ja 2014.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ne, jotka lukivat tarkkaan tänään julkistetun osarin (30.6.2010), huomasivat varmaan, että neljän Boeing 757 -koneen liisareita on jatkettu ja jatkavat siihen saakka kun 321ER tekee tuloaan, vuosiin 2013 ja 2014.

 

Mitkäs yksilöt jäävät käyttöön?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ihan ne mitkä nytkin ovat liikenteessä eli LBO, LBT, LBS ja LBR.

 

Okei, en ollut ihan varma mitkä noitten LBO ja LBS lisäksi jäivät aiemmin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Finnair on valinnut IAE International Aero Engines AG:n moottoritoimittajaksi viiteen laajan toimintasäteen A321 Airbus -lentokoneeseen, jotka liittyvät Finnairin laivastoon syyskuusta 2013 alkaen. IAE V2533-A5 -moottorit mahdollistavat merkittävän polttoainetehokkuuden muihin tarjolla oleviin moottoreihin verrattuna.

 

https://newsclient.omxgroup.com/cdsPublic/viewDisclosure.action?disclosureId=522117〈=fi

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään