Kalervo Lukkari

Finnair tilaa A321ER-koneita

488 viestiä aiheessa

Ovat aikatauluissa koodilla 32B.

 

209 paikkaa... kuulostaa juuri sellaiselta mikä ei ole hyvä.

 

Vielä olisi mahtunut 11 jakkaraa ..... ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuleeko näihin muuten PTV:itä, Wi-fiä tai jotain muuta vastaavaa vai ovatko käytännössä aivan samanlaisia kuin Bojot?

Istuintaskuissa on aina jojo odottamassa, ei muuta. :)

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Oonko pudonny kärryiltä, vai onko tuo Dubai eka A321ER.n reitti vai lentääkö jo ennen jonnekin muualle? Eikös ensimmäisten pitänyt tulla jo syksyllä -13?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Oonko pudonny kärryiltä, vai onko tuo Dubai eka A321ER.n reitti vai lentääkö jo ennen jonnekin muualle? Eikös ensimmäisten pitänyt tulla jo syksyllä -13?

 

Jos eka kone tulossa suunnitelman mukaan syksyllä, niin todennäköisesti hoitelee lomalentoja ens alkuun, Dubai ensimmäinen reittikohde?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

A321ERn reittejä:

 

Helsinki – Dubai eff 04OCT13 4 weekly (5 weekly from 22DEC13)

Helsinki – Las Palmas eff 27OCT13 6 weekly

Helsinki – Hurghada eff 29OCT13 2 of 4 weekly (3 of 4 weekly from 23DEC13; remainder 1 weekly operated by A320)

Helsinki – Sharm el Sheikh eff 02NOV13 1 of 2 weekly (2 weekly from 21JAN14)

Helsinki – Sharjah – Goa eff 12DEC13 1 weekly

Helsinki – Tenerife North eff 25DEC13 1 weekly

Helsinki – Tenerife South eff 26DEC13 4 weekly

Helsinki – Funchal eff 20JAN14 1 weekly

Helsinki – Marsa Alam eff 23JAN14 1 weekly

Helsinki – Fuerteventura eff 26JAN14 1 weekly

 

airlineroute

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pystyykö näillä koneilla lentämään Helsinki-Toronto väliä ilman pysähdyksiä (jos kerran korvaavat B757)?

 

Ei pysty.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuleeko näihin muuten PTV:itä, Wi-fiä tai jotain muuta vastaavaa vai ovatko käytännössä aivan samanlaisia kuin Bojot?

 

Myös tuotannon laitteista (joka on lentoyhtiön pääomaa), eli ilma-aluksista näkee, miten paljon yhtiö panostaa asiakkaisiin.

 

Luffe teki aikanaan mokan B747 hankinnoissaan ja joutui asentamaan viihdejärjestelmät jälkikäteen.

 

Mutta jos esim. Norwegianilla surfataan euroopan/lähilennoilla ilmaiseksi netissä, niin mitä tulee tapahtumaan lähitulevaisuudessa!?

 

Asiakas ostaa kaiketi lentolipun tulevaisuudessa sieltä, mistä saa parhaan hyödyn.  :laugh:

 

 

   8)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Myös tuotannon laitteista (joka on lentoyhtiön pääomaa), eli ilma-aluksista näkee, miten paljon yhtiö panostaa asiakkaisiin.

 

Luffe teki aikanaan mokan B747 hankinnoissaan ja joutui asentamaan viihdejärjestelmät jälkikäteen.

 

Mutta jos esim. Norwegianilla surfataan euroopan/lähilennoilla ilmaiseksi netissä, niin mitä tulee tapahtumaan lähitulevaisuudessa!?

 

Asiakas ostaa kaiketi lentolipun tulevaisuudessa sieltä, mistä saa parhaan hyödyn.  :laugh:

 

 

   8)

 

 

Itse, itseäni lainaten, tietääkö kukaan, millä matkustamon varustuksella muut vastaavat yhtiöt tilaavat näitä A321ER-ilma-aluksia?

 

 

   8)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tällä tietoa ensimmäinen ER saapuu 6.9...

 

EASA:n certifionti näyttäis puuttuvan vielä IAE:n moteilla varustetuilta koneilta. Saas nähä osuitko oikeaan :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pystyykö näillä koneilla lentämään Helsinki-Toronto väliä ilman pysähdyksiä (jos kerran korvaavat B757)?

 

Ei pysty.

 

Mitä sitten Toronton lennoille käy?

 

- Lennetään välilaskulla A321ER?

- Lennetään laajarungolla?

- Reitti lopetetaan?

- Kanada?

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mitä sitten Toronton lennoille käy?

 

- Lennetään välilaskulla A321ER?

- Lennetään laajarungolla?

- Reitti lopetetaan?

- Kanada?

 

Toivottavasti vaihtoehto 2. Vihdoin viimein.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vaihtoehto kakkosesta ei puutu enää kun se laajarunkokone.

 

Onko Hanoi ja Xi'an lyöty lukkoon myös ensi kesän osalta?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onko Hanoi ja Xi'an lyöty lukkoon myös ensi kesän osalta?

 

On jos nyt mikään on nykyään lukkoon lyötyä.

 

Siellä samalla aikataululla kun tänäkin kesänä molemmat ja 3 kertaa viikko. Ainoa mistä voisi puristaa on HKG kaksi tuplavuoroa joita ei ole merkattu vielä ens kesäksi.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei pysty.

 

 

Mitä sitten Toronton lennoille käy?

 

- Lennetään välilaskulla A321ER?

- Lennetään laajarungolla?

- Reitti lopetetaan?

- Kanada?

 

 

Veikkaan vaihtehto 3, ja Torontoon menijät ohjataan Lontoon kautta BA:lla uuden Pohjois-Atlantin yhteistyökuvion mukaisesti.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tulee niin "Lontoon raetta.Lontoon raetta" kuin vanahassa karkkimainoksessa konsonaan, Torontoon kuulojaan sitten mennään takapakilla kaartaen allianssin siivin toisella häkkyrällä. ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Veikkaan vaihtehto 3, ja Torontoon menijät ohjataan Lontoon kautta BA:lla uuden Pohjois-Atlantin yhteistyökuvion mukaisesti.

Tuotahan ne ainakin tarjoaa kun yrittää ostaa liput kesäkuulle 2014.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ainakin tänä kesänä Toronton lennot ovat tuntuneet olevan todella täysiä. Matkustajista suurin osa vaihtaa Helsingissä jatkolennolle; enimmäkseen Itä-Eurooppaan, mutta tasaisesti useampi kymmenen päivässä myös Aasian lennoille. Nämä matkustajat eivät tosin varmaankaan ole alkuunkaan niitä "high yield" -matkustajia, joten ehkä heidän kuskaamisen voi jättää muille yhtiöille, jos sopivaa kalustoa Toronton reitille ei jatkossa löydy. Mielenkiintoista olisi kuitenkin kyllä nähdä vaikkapa kolme viikkovuoroa A330-kalustolla ensi kesänä, mutta saattaa tuo jäädä vain haaveeksi.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään