Kalervo Lukkari

Finnair tilaa A321ER-koneita

488 viestiä aiheessa

Linkki oli Air Cintractorsin 757:aan eli näihin Finnairin vehkeisiin jotka liisataan Lingukselle. Miten sen kabiinin "hyvyyden" tietää kun ei koneet edes vielä lennä?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nyt taitaa muuten koittaa ensimmäinen kerta Finnairin historiassa sitten vuoden 1941, kun laivastossa ei ole yhtään jenkkivalmisteista konetta?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Linkki oli Air Cintractorsin 757:aan eli näihin Finnairin vehkeisiin jotka liisataan Lingukselle. Miten sen kabiinin "hyvyyden" tietää kun ei koneet edes vielä lennä?

 

Uskaltaisin luottaa, että uudistettu ex-AY 757 kabiini on matkustuskokemuksen puolesta kokonaisuudessaan parempi tuote kuin Finnairin väreissä lentäessään.

 

http://www.aircontractors.com/solutions/single/cabin-and-seating

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei niitä voi vertaillakaan. Finnairilla ne oli lomalentokäytössä ja tuleva käyttö on reittiliikenne.

 

Oliko Toronton lennotkin lomalentoja?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Valitettavasti AY 757 ei pysynyt pelkästään lomalentokäytössä, ei euro- eikä kaukoreiteillä. Tuttava naureskeli kuinka 757 häntä vainosi reittilennoilla, ilmestyi putken päähän milloin Roomaan, milloin Delhiin lentäessä...

 

Torontoa 757 hoiteli useamman kesän, Bostonia vain yhden?

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Oliko Toronton lennotkin lomalentoja?

 

Olihan ne pitkään lomareittilentoja, vasta viimeisinä kesinä reittilentoja. Tosin kaikki varmasti ymmärtää, että jos kone tulee Rodokselta ja lähtee Torontoon, ei siihen vaihdella mitään jakkaroita lennossa. Lomalentokonetta lainailtiin reittipuolelle.

 

Valitettavasti AY 757 ei pysynyt pelkästään lomalentokäytössä, ei euro- eikä kaukoreiteillä. Tuttava naureskeli kuinka 757 häntä vainosi reittilennoilla, ilmestyi putken päähän milloin Roomaan, milloin Delhiin lentäessä...

 

Tuttavasi on ollut Euroreitillä onnekas, saanut kunnon jenkkirautaa, eikä mitään Airbus-höttöä, alle.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Tuttavasi on ollut Euroreitillä onnekas, saanut kunnon jenkkirautaa, eikä mitään Airbus-höttöä, alle.

 

 

Ilkalla sitten lentoyhtiön vaihdos ku seuraavan lentonsa lentää. Finnairilla kun sattuu olemaan vaa "Airbus-höttöä." ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jostain pitää tinkiä.  :P

 

Mutta vaikka sellainen tusinan 777-tilaus virkistäisi ja piristäisi kummasti Finnairin harmaata ja yksitoikkoista laivastoa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jostain pitää tinkiä.  :P

 

Mutta vaikka sellainen tusinan 777-tilaus virkistäisi ja piristäisi kummasti Finnairin harmaata ja yksitoikkoista laivastoa.

 

Ja silläkö se kurssi lähtee nousuun? Hautalallakin oli paremmin hallussa  :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ihan ohi aiheen, mutta Bojoon liittyen tänään "asiaa" kymppuutisten loppukevennyksessä..

 

Hyvä kun mainitsit Sami pitää kattoa ;)

 

[EDIT] Oli soittokuntaa ja kaikkea muuta ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No tämä on nyt sitten tätä kun Bojot ovat melkein hävinneet:

 

10:10 Faro,Teneriffa AY1607

eli joudutaan jo vetämään välilasku Teneriffalle mennessä. Koneena 321 (ei 32B)

 

Ja 757:aa ei ole ihan vielä kuitattu ulos, Privilege on tulossa tässä kuussa lentämään lomalentoja, ainakin näitä Teneriffoja.

 

Kauan ei Finnairin tarvinnut olla erossa B757:sta, sillä pikapuoliin laskeutuu Ilkan mainitsema Privilegen B757 lomailijoita kuskaamaan. Kuinkahan kauan viipyy? Ensimmäinen lento lienee huominen HEL-AGA-HEL (AY1915/1916). Meikäläisen ainut B757 kokemus muuten oli kyseinen lento tuossa n. kuukausi sitten OH-LBT:llä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyllä ne Lanzan paluut välilaskun vaatii. Kulkee kehitys pikkasen väärään suuntaan Finnairilla.

 

20:15 Arrecife,Faro AY1552 (OH-LZI)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Niih, ilmeisesti turistit istuu mieluummin polvet suussa siinä vanhassa ( tosin tällä palstalla niiin ylistetyssä) ameriikan vehkeessä. Tuskin tuo välilasku todellisuudessa sitä pakettituristia haittaa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Niih, ilmeisesti turistit istuu mieluummin polvet suussa siinä vanhassa ( tosin tällä palstalla niiin ylistetyssä) ameriikan vehkeessä. Tuskin tuo välilasku todellisuudessa sitä pakettituristia haittaa.

 

Eikö nämä uudet arbuusit sitten ole täyteen pakatussa charter- konfiguraatiossa?

 

Jos ajattelee laivaston tehokasta käyttöä charter- liikenteessä, niin kuvittelisi että aikaavieviä välilaskuja ei kauheasti haluttaisi tehdä. No, ehkä polttoainekuluissa saavutetut säästöt on sen verran isot että uudet koneet on tuottavampia pitkilläkin reiteillä vs. 757.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eikö nämä uudet arbuusit sitten ole täyteen pakatussa charter- konfiguraatiossa?

209 matkustajaa menee ja lisäksi on paljon modernimmat(lue: ohuemmat) jakkarat joten ainakin polvilla tilaa on enemmän.

 

Jos ajattelee laivaston tehokasta käyttöä charter- liikenteessä, niin kuvittelisi että aikaavieviä välilaskuja ei kauheasti haluttaisi tehdä. No, ehkä polttoainekuluissa saavutetut säästöt on sen verran isot että uudet koneet on tuottavampia pitkilläkin reiteillä vs. 757.

Sinänsä tuo bussin sharklettien edut tulee nimenomaan pidemmällä sektorilla isommiksi, mutta tuon Lanzaroten kanssa ongelmaksi muodostuu moottorihäiriötilanteen nousukyky. Mikäli Lanzarotelta lähdössä tulisi moottorihäiriö niin ei isoilla lentoonlähtömassoilla olisi välttämättä enää riittävää estevaraa. Tämän vuoksi lentoonlähtömassaa rajoitetaan siten, että moottorihäiriötilanteessakin estevara säilytetään ja tämä tietty sitten syö suoraan sitä paljonko konetta voi tankata. Dubaista ja muilta Kanarian saarilta tuo tulee suoraan ihan helposti täydellä matkustajakuormallakin kun ei moisia rajoitteita ole.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään