Kalervo Lukkari

Finnair tilaa A321ER-koneita

488 viestiä aiheessa

Itse tulin LZH:llä ace:lta perjantai-iltana, ja oli ihan kiva värkki ja jalkatilaa riitti vajaa 180-senttiselle hyvin.

 

Joo vaikuttaa olevan ok tilat koko koneessa ja matkustamon ensimmäisessä osassa (rivit 1-9) näyttää olevan enemmän tilaa kuin muualla, ilmeisesti reittiliikenteen bisnes-luokan palveluja ajateltu.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No on se kumma ettei nuo "Lanzaroten kentän aiheuttamat rajoitteet" vaikuta muihin sinne lentäviin lentoyhtiöihin... ::) 

Kuka muu vetää yhtä limitillä koneillaan yhtä kauas? 757 nyt vaan sattui olemaan erikoisen hyvä nousuperformanssiltaan eikä tietty 757:lle ollut läheskään yhtä äärirajoillaan muutenkaan toi reitti. Ei sitten ilmene tämä yllättäen.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kuka muu vetää yhtä limitillä koneillaan yhtä kauas? 757 nyt vaan sattui olemaan erikoisen hyvä nousuperformanssiltaan eikä tietty 757:lle ollut läheskään yhtä äärirajoillaan muutenkaan toi reitti. Ei sitten ilmene tämä yllättäen.

Äkkiseltään tulee mieleen BLX. Se nyt on selvä ettei tuo 757:lle pärjää lainkaan. Se ei kuitenkaan ole Lanzaroten lentokentän syy, että F lentää sinne koneella joka ei pääse ilman välilaskua perille. :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Finnair on vähentänyt Delhin lentoja ilmeisesti alhaisen kysynnän vuoksi.

 

Pystyisikö Airbus 321ER-koneilla lentää Helsinki-Delhi?

 

Matka on vain aavistuksen pidempi kuin vaikkapa Helsinki-Kanarian saaret.

 

321-koneen kääntöaika Delhissä on sen verran lyhyempi kuin laajarunkokoneen, että myöhäisempi iltalähtö (noin 23:40) ja paluu iltapäivän Aasian aallossa (noin 15:15 mennessä) takaisin onnistuisi. Sama kone ehtisi käymään vielä jossain Euroopan kohteessa klo 16-23 välisenä aikana. Samalla vaihtoyhteydet Euroopasta Delhin suuntaan paranisivat.

 

Delhin reitin kustannuksia saisi näin alemmaksi ja laajarunkokoneen käyttöön jollekin pidemmälle reitille. Ehkäpä Delhiin kannattaisi näin lentää useammin kuin kolmesti viikossa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Matka on vain aavistuksen pidempi kuin vaikkapa Helsinki-Kanarian saaret.

 

n. 300nm pidempi (suoraa isoympyräreittiä) eli ei kyllä enää onnistu jos täyttä kuormaa halutaan kantaa, näin lonkalta sanottuna.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

n. 300nm pidempi (suoraa isoympyräreittiä) eli ei kyllä enää onnistu jos täyttä kuormaa halutaan kantaa, näin lonkalta sanottuna.

 

Paljonkos tulis rajoituksia matkustajamääriin jos haluttaisiin tuo reitti lentää pikkubussilla?!

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Finnair on vähentänyt Delhin lentoja ilmeisesti alhaisen kysynnän vuoksi.

 

Pystyisikö Airbus 321ER-koneilla lentää Helsinki-Delhi?

 

Delhin reitin kustannuksia saisi näin alemmaksi ja laajarunkokoneen käyttöön jollekin pidemmälle reitille. Ehkäpä Delhiin kannattaisi näin lentää useammin kuin kolmesti viikossa.

 

Delhiinhän aikanaan lennettiin säännöllisen epäsäännöllisesti 757:llakin, mutta matkustajathan siinä kärsivät. Lisäksi täytyisi huomioida A321ER-koneista puuttuva bisnesluokka ja sen vaikutukset matkustajamääriin bisnesmatkustajien osalta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Delhiinhän aikanaan lennettiin säännöllisen epäsäännöllisesti 757:llakin, mutta matkustajathan siinä kärsivät. Lisäksi täytyisi huomioida A321ER-koneista puuttuva bisnesluokka ja sen vaikutukset matkustajamääriin bisnesmatkustajien osalta.

 

Yleensä 757 oli huolto-ohjelman vuoksi Delhin reitillä. Ja lensihän se New Yorkin reitilläkin muutaman kerran.

 

Puuttuva businessuokka? Pikkubussissahan businessluokka on just siinä minne verho laitetaan ja lentäähän ne Euroopassakin kahdella luokalla.  :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jos olisi kantamaakin HEL-DEL reitillä, niin saattaapi bisnesasiakkaat odottaa oikeita bisnespenkkejä Europpa-Intia lennoilla. Vai toimisko all economy -konsepti Dubain tyyliin?

 

Voisi kuvitella, että viihdepuoli hoituisi edelleen tableteilla, niitä pitäisi vaan riittää jokaiselle.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Viihteellä ladattujen Samsung Galaxy 3 -tablettien vuokra on ollut 10e ja saatavilla 50 kpl, näin ainakin aluksi Kanarian chartereilla, en tiedä mikä on käytäntö reittilennoilla. 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Huh huh, 12:45 PM arvoitu lähtöaika Dubaista (scheduled 5:55 AM).

 

Mikähän päivä 12:45 PM, mun kellon mukaan Dubaissa ollaan jo ajassa 15:12 PM.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mikähän päivä 12:45 PM, mun kellon mukaan Dubaissa ollaan jo ajassa 15:12 PM.

 

Sellaista aikaa kun 15:12 PM ei ole olemassakaan, on joko 15:12 tai 3:12 PM. Siitä voi sitten päätellä mitä tarkoittaa 12:45 PM.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Anteeksi sekoilin. Dubaissa on nyt 4:53 PM ja ilmeisesti tuo 12:45 PM tarkoitti arvoitua myöhästynyttä lähtöaikaa, joka ei sitten toteutunutkaan. Uutta arviota ei ole.   

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mikäs näissä Finnairin 32B koneissa on meininki reittikartan ja muun infon suhteen lennolla?

 

Ankee. Ei ole. Paitsi Bluukkari istuintaskussa. Siinäkin on nykyään jotenkin huono kartta.

 

-A-

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei ole? Siis miten niin ei ole?

 

Eikö näissä vehkeissä roiku mitään ruutuja mistä näkisi infot?  :o

 

Ei niissä ole ollenkaan moisia. Ruskeasannan Shellin wc paperin mukaan Finski olisi hallun yhden järjestelmän mutta sillä ei ole EU hyväksyntää.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei ole? Siis miten niin ei ole?

 

Eikö näissä vehkeissä roiku mitään ruutuja mistä näkisi infot?  :o

Eikö Ilkka ole lukenut tätä ketjua? Jo elokuussa siitä keskusteltu, että yhteiset näytöt puuttuvat.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eikö Ilkka ole lukenut tätä ketjua? Jo elokuussa siitä keskusteltu, että yhteiset näytöt puuttuvat.

 

En ole ilmeisestikään lukenut tai sitten en vaan ole suostunut ymmärtämään, että läntiseen maailmaan joku tilaa 2010 -luvulla sellaisia koneita joissa mennään totaalisessa pimeydessä ettei edes katosta roiku mitään.

 

Mites tuleeko näillä 32B -lomalennoilla ohjaamosta sellainen väritetty kartta joka laitetaan kiertämään matkustamoon johon kippari on vetänyt tussilla reitin ja vähän auringon kuvia että missä kohtaa paistaa? Näinhän 80 -luvulla tehtiin.

 

Mutta on aika touhua täytyy myöntää. Lomaliikenne droppaa 30%:n kuukausivauhtia ja tehtaalta tilataan vajaa palvelupaketti, joka olisi tarkoitus rahastaa asiakkailla. Tälläkään ei kilpailua voiteta kuten ei voiteta vanhoilla ranskalaisten raiskaamilla 340-koneillakaan.

 

Ei hyvältä näytä tämä touhu.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

En ole ilmeisestikään lukenut tai sitten en vaan ole suostunut ymmärtämään, että läntiseen maailmaan joku tilaa 2010 -luvulla sellaisia koneita joissa mennään totaalisessa pimeydessä ettei edes katosta roiku mitään.

 

Mitä helvettiä? Aprillipäivä meni jo joten pelkään että tämä on nyt ihan totta.

 

Eihän tossa ole mitään, toistan *mitään* järkeä. Ei ne ruudut kovin paljoa maksa ja ei sinne tarvitse mitään scheissesisältöä ostaa, Air Show riittää vallan mainiosti.

 

Täähän alkaa muistuttaa ihan Lufthansaa, paitsi että LH:lla saat edes ilmaista Warsteineria joka auttaa tylsistymiseen.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään