Ari Lehtonen

Neuvoja uuden laitteiston hankintaan?

5 viestiä aiheessa

Hei kaikki!

Olen lahtemassa "puhtaalta poydalta" (nykyinen koneeni on vanhahko kannettava) hankkimaan poytakonepakettia, joka pyorittaisi FS2004:aa sujuvasti. Hintakatto olisi tuhannen euron luokkaa, mieluiten alle, naytonohjain mukaanlukien. Tietokonetietamykseni erilaisista yhteensopivuuksista, laajennusmahdollisuuksista/-mahdottomuuksista ym. on ala-arvoisen heikko, joten pyytaisin foorumin vaelta ystavallisimmin neuvoja ja vinkkeja, mita etsia ja mita valttaa.. Voisiko joku myos valaista minulle eroa muistien erilaisten koodien (DDR ym.) merkityksesta? Kiitos etukateen!

Ari

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse ostin tuommisen laitteiston (näkyy tuossa mun allekirjoituksessa) ja hintaa sille tuli suunnilleen 640 euroa. Ja hyvin on simu pelittäny... 8)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Oletko ostamassa kokonaista pakettia mukaanlukien näyttö, hiiri, näppäimisto jne...? Vai sitten pelkästään tärkeimmät komponentit?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Oletko ostamassa kokonaista pakettia mukaanlukien näyttö, hiiri, näppäimisto jne...? Vai sitten pelkästään tärkeimmät komponentit?

Nappis, hiiri ja naytto loytyy (kuin myos jonkinlaiset kaiuttimet), mutta tuo komponenttipuoli todellakin taysin hakusessa. Oletteko ostaneet valmiita paketteja, vai raataloineet itse? Minua sekoittaa esim. tuolla verkkokauppa.comin sivuilla tuo perusrunko-osio.. mahtaako se olla valttamaton? ja jos valitsen sielta vahingossa yhteensopimattomat tuotteet, mitakohan mahtaa tapahtua..

Tuollainen Ojalan Villen laitteiston tyyppinen olisi juuri hinnaltaan/laadultaan sellaista, mita etsin..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos on tietämystä heikosti, niin kannattaa mielestäni ostaa kone pakettina, jolloin on myös kokonaisuudelle valmistajan takuu. Se kun on vikojen kanssa sitten helpompaa.

Yhteensopimattomat osat eivät toimi yhdessä. Yleensä mikään ei hajoa semmoisessa, ellei nyt väkisin tunge jotain väärään paikkaan tms. Melko helppoja ovat kyllä nykyään koota nuo vehkeet, ei juuri ole kohtalokkaille virheille jätetty tilaa. Esim. liian hitaan muistin käyttö tietty sitten hidastaa konetta tarpeettomasti, vaikka toimii.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään