Guest Jufernaut

Lentoyhtiöuutisia - Blue1

1 212 viestiä aiheessa

Onko se kolmaskin jo tullut?

 

Yhden minä ainakin olen vaan nähnyt..  ???  Tarkoittanee, että kolme niitä tulee sitten tässä jollain aikataululla.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Blue 1:n lentokahvit maksullisiksi

 

Finnairin kanssa kotimaan ja Euroopan-lennoista kilpaileva Blue 1 -lentoyhtiö on muuttanut maaliskuun lopussa aikaisemmin lennoilla ilmaiseksi tarjoillut kahvit ja välipalat maksullisiksi.

 

Yhtiössä "Café 1:ksi" nimetty "tarjoilukäsite" tarkoittaa sitä, että kotimaan ja Euroopan-reiteillä suolaisten ja makeiden välipalojen, salaattien ja juomien valikoima laajenee. Tarjoilun laajentamisesta pitää vain maksaa, eli Blue 1 on siirtynyt palvelussaan halpalentoyhtiöiden noudattamaan toimintamalliin.

 

 

 

Koko juttu http://www.kaleva.fi/plus/index.cfm?j=561084

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ilta-Sanomat kertoo, että Blue1:n ensilento Nizzaan ei ollut täysin onnistunut, sillä peräti 65 matkalaukkua piti jättää rannalle. ..siis ei Nizzan rannalle, vaan Helsinkiin - ilmeisestikin koneen ylipainon takia.

 

Laukut toimitettiin perille illan / seuraavan päivän aikana.

 

---

 

Operoidaanko tuo Nizza sitten Arvolla? Jos kyllä, niin ilmeisen polttoaine-/painokriittinen tuo lento, jos noinkin paljon laukkuja jäi rannalle?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

...ilmeisestikin koneen ylipainon takia.

Kertoiko Ilta-Sanomat näin? En ole nähnyt kyseistä artikkelia.

 

Operoidaanko tuo Nizza sitten Arvolla?

Välimeren kohteet Ysikymppisellä. Kyseisestä lennosta ei ole mitään tietoa, jos se on Avrolla lennetty niin olisiko korvannut Ysikymppisen jostakin syystä?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ilta-Sanomat kertoo, että Blue1:n ensilento Nizzaan ei ollut täysin onnistunut, sillä peräti 65 matkalaukkua piti jättää rannalle. ..siis ei Nizzan rannalle, vaan Helsinkiin - ilmeisestikin koneen ylipainon takia.

 

Laukut toimitettiin perille illan / seuraavan päivän aikana.

 

---

 

Operoidaanko tuo Nizza sitten Arvolla? Jos kyllä, niin ilmeisen polttoaine-/painokriittinen tuo lento, jos noinkin paljon laukkuja jäi rannalle?

 

Yleensä on yksi laukku per matkustaja ja jos konetta ei ole ihan täyteen myyty (kuten ei ole todennäköistä Nizzaan tähän aikaan vuodesta), niin silloinhan lähes kaikkien matkustajien (siis jos on Avrolla lennetty) laukut ovat jääneet Helsinkiin :o.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Se saattaapi olla niin notta avron range ei oikein riitä tuonne nizzaan.........

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Se saattaapi olla niin notta avron range ei oikein riitä tuonne nizzaan.........

 

Joo en tiedä, siksi kysyin. Koska sen verran kaukana tuo on, että JOS se Avrolla olisi ollut, niin varmasti olisi juuri kriittinen tuon rangen kannalta. Joka tarkoittaisi ehkä (jälleen koko konetta tarkemmin tuntematta!), ettei täyttä kuormaa rahtia/matkustajia voitaisi ottaa kun polttoainetta tarvitaan niin paljon. Tuohon siis kyssärini perustui -  mutta ysikymppinen siis lensi?

 

 

Kertoiko Ilta-Sanomat näin? En ole nähnyt kyseistä artikkelia.

 

Sellainen pieni juttu sivun laidassa tästä oli.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Blue1 kyyditti maaliskuussa viidenneksen enemmän matkustajia

 

[Jaana Ahlblad 10.4.2006, 12:50]

 

 

SAS:n tytäryhtiön Blue1:n matkustajamäärä nousi maaliskuussa 22 prosenttia 146 000 matkustajaan.

 

Yhtiön matkustajakäyttöaste nousi 3 prosenttia 59,5 prosenttiin. Kotimaan liikenteessä käyttöaste oli 64,5 ja ulkomaan liikenteessä 58,3 prosenttia.

 

Vuoden alusta Blue1 on kuljettanut 374 000 matkustajaa, mikä on 19 prosenttia enemmän kuin vuotta aikaisemmin.

 

Lähde: Talentum Oyj, http://www.talentum.com/doc.te?f_id=886525&s=r

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Blue One ykkönen taisi tänään treenailla Vaasassa tai jotain. Tai Ainakin oudoille seuduille olivat Saabinsa saaneet.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Blue One ykkönen taisi tänään treenailla Vaasassa tai jotain. Tai Ainakin oudoille seuduille olivat Saabinsa saaneet.

Vaasalaisiltakin taisi loppua Köpiksen lennpt?

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vaasalaisiltakin taisi loppua Köpiksen lennpt?

 

 

Loppuivat. Johtuen siitä, että Köpis-Vaasa legi ei ollut kannattava. Vaasa-Köpis taas oli.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Loppuivat. Johtuen siitä, että Köpis-Vaasa legi ei ollut kannattava. Vaasa-Köpis taas oli.

Ja Vaasasta loppuis aikanaan asukkaat jos kaikki vain lentää Köpikseen eikä kukaan tule takaisin ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Loppuivat. Johtuen siitä, että Köpis-Vaasa legi ei ollut kannattava. Vaasa-Köpis taas oli.

 

 

Tuo kai ei voi johtua muusta kuin huonosta aikataulusta...?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuo kai ei voi johtua muusta kuin huonosta aikataulusta...?

 

Siitäpä juuri. Sanoivat bluevanilta, että eivät pysty lentämään sitä muutakuin keskipäivällä. ei siis aamulla ja illalla, koska heillä ei riitä koneet. Eli ihmiset menivät kyllä köpikseen suoraan, mutta joutuivat kiertämään Tukholman tai Helsingin kautta takaisin. Tai siis transit porukkaahan tuo varmasti oli.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lehdistötiedote

 

 

Polttoaineen korkea hinta heikensi Blue1:n tulosta

 

Hyvä liikennekehitys

 

Liikenne kehittyi edelleen positiivisesti vuoden ensimmäisellä vuosineljänneksellä, ja liikenne (RPK) kasvoi 24 % edellisvuoden samaan ajanjaksoon verrattuna. Kapasiteetti (ASK) kasvoi 12%, mikä johti matkustamokäyttöasteen paranemiseen 5,5 prosenttiyksiköllä 59,5 prosenttiin. Kokonaismatkustajamäärä ensimmäisen vuosineljänneksen aikana oli 374 160, missä on 19,5% kasvua edellisvuoden samaan ajanjaksoon verrattuna.

 

Uusia reittejä

 

Blue1 avasi maaliskuussa seitsemän uutta kohdetta Euroopassa, joka osaltaan selittää kapasiteetin ja liikenteen voimakkaan kasvun. Huhti-toukokuun aikana avataan vielä kolme uutta kohdetta. Blue1 harjoitti ensimmäisen vuosineljänneksen aikana myös sesonkiluontoista chartertoimintaa Helsingin ja Kittilän välillä. Suuri osa uusista reiteistä lennetään kahdella vuokratulla MD-90 koneella, kunnes Blue1 ottaa kesäkuussa vastaan ensimmäiset samaa tyyppiä olevat koneet.

 

Alempi yield

 

Yksikkötuotot, yield, laskivat ensimmäisen vuosineljänneksen aikana 12% edellisvuoteen verrattuna lisääntyneen kilpailun johdosta.

 

Korkeammat polttoainekustannukset

 

Polttoainekustannukset kasvoivat edelleen, mikä rasitti tulosta ensimmäisellä vuosineljänneksellä 3,1 M€. Tämän seurauksena yksikkökustannukset kasvoivat 4% tammi-maaliskuun välisenä aikana.

 

Tammi-maaliskuun matkustajatuotot kasvoivat vain 5 M€ edellisvuoteen verrattuna alemman yieldin seurauksena, kohoten 42 (37) miljoonaan euroon. Liikevaihto kasvoi 6 prosenttiyksikköä 46 (43) miljoonaan euroon.

 

Negatiivinen tulos

 

Tulos rahoituserien jälkeen huononi 2,2 M€ ja nousi 2,7 (-0,5) miljoonaan euroon. Tuloksen huononeminen johtuu pääasiallisesti kohonneista polttoainekustannuksista, MD90-tuotannon aloittamiseen liittyvistä kustannuksista sekä alentuneesta yieldistä.

 

 

Blue1 Corporate Communications

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

On kyllä todella vaikea lukea näitä tiedotteita:

 

Niinkun nyt tämä lause:

Negatiivinen tulos

Tulos rahoituserien jälkeen huononi 2,2 M€ ja nousi 2,7 (-0,5) miljoonaan euroon.

 

Viisi kertaa lukenut tuon lauseen, eikä vieläkään avaudu mitä on itse asiassa tapahtunut. :)

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

On kyllä todella vaikea lukea näitä tiedotteita:

 

Niinkun nyt tämä lause:

Viisi kertaa lukenut tuon lauseen, eikä vieläkään avaudu mitä on itse asiassa tapahtunut. :)

 

 

Varmaankin 2,7:n edestä puuttuu miinusmerkki.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Vieras
Tämä aihe on nyt suljettu uusilta viesteiltä.