Kirjoitettu Maaliskuu 26, 2006 http://www.matkaviikko.net/uutiset_nayta_uutinen.php?id=1160&off=0 "Blue1:n laivastossa on nyt kolme 166-paikkaista MD90-konetta." Onko se kolmaskin jo tullut? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 26, 2006 Onko se kolmaskin jo tullut? Yhden minä ainakin olen vaan nähnyt.. ??? Tarkoittanee, että kolme niitä tulee sitten tässä jollain aikataululla. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 26, 2006 Eikös niiden B1:n mädäreitten pitäis tulla SAS:n laivastosta? A.netissä oli 5 kuvaa Nordicilta(SE-DMH) liisatusta koneesta, muttei ainakaan vielä yhtään OH-rekkareilla varustettua... http://www.airliners.net/open.file/1010087/M/ Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 26, 2006 Tuolta löytyy toinen MD-90 SE-DMF: http://www.fap.fi/view_photo.php?id=413 Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 26, 2006 Eikös se kolmas tule vasta kesä/heinäkuussa? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 27, 2006 Eikös niiden B1:n mädäreitten pitäis tulla SAS:n laivastosta? A.netissä oli 5 kuvaa Nordicilta(SE-DMH) liisatusta koneesta, muttei ainakaan vielä yhtään OH-rekkareilla varustettua... http://www.airliners.net/open.file/1010087/M/ Kyllä tuo vielä vuoden päivät sitten lenteli SASn väreissä... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 4, 2006 Blue 1:n lentokahvit maksullisiksi Finnairin kanssa kotimaan ja Euroopan-lennoista kilpaileva Blue 1 -lentoyhtiö on muuttanut maaliskuun lopussa aikaisemmin lennoilla ilmaiseksi tarjoillut kahvit ja välipalat maksullisiksi. Yhtiössä "Café 1:ksi" nimetty "tarjoilukäsite" tarkoittaa sitä, että kotimaan ja Euroopan-reiteillä suolaisten ja makeiden välipalojen, salaattien ja juomien valikoima laajenee. Tarjoilun laajentamisesta pitää vain maksaa, eli Blue 1 on siirtynyt palvelussaan halpalentoyhtiöiden noudattamaan toimintamalliin. Koko juttu http://www.kaleva.fi/plus/index.cfm?j=561084 Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 4, 2006 Ilta-Sanomat kertoo, että Blue1:n ensilento Nizzaan ei ollut täysin onnistunut, sillä peräti 65 matkalaukkua piti jättää rannalle. ..siis ei Nizzan rannalle, vaan Helsinkiin - ilmeisestikin koneen ylipainon takia. Laukut toimitettiin perille illan / seuraavan päivän aikana. --- Operoidaanko tuo Nizza sitten Arvolla? Jos kyllä, niin ilmeisen polttoaine-/painokriittinen tuo lento, jos noinkin paljon laukkuja jäi rannalle? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 4, 2006 ...ilmeisestikin koneen ylipainon takia. Kertoiko Ilta-Sanomat näin? En ole nähnyt kyseistä artikkelia. Operoidaanko tuo Nizza sitten Arvolla? Välimeren kohteet Ysikymppisellä. Kyseisestä lennosta ei ole mitään tietoa, jos se on Avrolla lennetty niin olisiko korvannut Ysikymppisen jostakin syystä? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 4, 2006 Ilta-Sanomat kertoo, että Blue1:n ensilento Nizzaan ei ollut täysin onnistunut, sillä peräti 65 matkalaukkua piti jättää rannalle. ..siis ei Nizzan rannalle, vaan Helsinkiin - ilmeisestikin koneen ylipainon takia. Laukut toimitettiin perille illan / seuraavan päivän aikana. --- Operoidaanko tuo Nizza sitten Arvolla? Jos kyllä, niin ilmeisen polttoaine-/painokriittinen tuo lento, jos noinkin paljon laukkuja jäi rannalle? Yleensä on yksi laukku per matkustaja ja jos konetta ei ole ihan täyteen myyty (kuten ei ole todennäköistä Nizzaan tähän aikaan vuodesta), niin silloinhan lähes kaikkien matkustajien (siis jos on Avrolla lennetty) laukut ovat jääneet Helsinkiin . Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 4, 2006 Se saattaapi olla niin notta avron range ei oikein riitä tuonne nizzaan......... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 4, 2006 Se saattaapi olla niin notta avron range ei oikein riitä tuonne nizzaan......... Joo en tiedä, siksi kysyin. Koska sen verran kaukana tuo on, että JOS se Avrolla olisi ollut, niin varmasti olisi juuri kriittinen tuon rangen kannalta. Joka tarkoittaisi ehkä (jälleen koko konetta tarkemmin tuntematta!), ettei täyttä kuormaa rahtia/matkustajia voitaisi ottaa kun polttoainetta tarvitaan niin paljon. Tuohon siis kyssärini perustui - mutta ysikymppinen siis lensi? Kertoiko Ilta-Sanomat näin? En ole nähnyt kyseistä artikkelia. Sellainen pieni juttu sivun laidassa tästä oli. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 6, 2006 BLUE1 Vaasa-Uumaja reitille? http://www.vk.se/senastenyttart.jsp?article=56022&categorylist=10,4,6,32,39 Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 8, 2006 BLUE1 Vaasa-Uumaja reitille? http://www.vk.se/senastenyttart.jsp?article=56022&categorylist=10,4,6,32,39 Välille varmasti riittäisi ainakin väkeä, varsinkin kun laivayhteys on sen verran hintava, että lentoyhteyden saa varmasti samoihin hintoihin. Jos toteutuu niin Vaasassa alkaa kyllä olla aika runsaasti noita Blue1 koneita päivisin. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 10, 2006 Blue1 kyyditti maaliskuussa viidenneksen enemmän matkustajia [Jaana Ahlblad 10.4.2006, 12:50] SAS:n tytäryhtiön Blue1:n matkustajamäärä nousi maaliskuussa 22 prosenttia 146 000 matkustajaan. Yhtiön matkustajakäyttöaste nousi 3 prosenttia 59,5 prosenttiin. Kotimaan liikenteessä käyttöaste oli 64,5 ja ulkomaan liikenteessä 58,3 prosenttia. Vuoden alusta Blue1 on kuljettanut 374 000 matkustajaa, mikä on 19 prosenttia enemmän kuin vuotta aikaisemmin. Lähde: Talentum Oyj, http://www.talentum.com/doc.te?f_id=886525&s=r Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 28, 2006 Blue One ykkönen taisi tänään treenailla Vaasassa tai jotain. Tai Ainakin oudoille seuduille olivat Saabinsa saaneet. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 28, 2006 Blue One ykkönen taisi tänään treenailla Vaasassa tai jotain. Tai Ainakin oudoille seuduille olivat Saabinsa saaneet. Vaasalaisiltakin taisi loppua Köpiksen lennpt? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 29, 2006 Vaasalaisiltakin taisi loppua Köpiksen lennpt? Loppuivat. Johtuen siitä, että Köpis-Vaasa legi ei ollut kannattava. Vaasa-Köpis taas oli. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 29, 2006 Loppuivat. Johtuen siitä, että Köpis-Vaasa legi ei ollut kannattava. Vaasa-Köpis taas oli. Ja Vaasasta loppuis aikanaan asukkaat jos kaikki vain lentää Köpikseen eikä kukaan tule takaisin Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 29, 2006 Loppuivat. Johtuen siitä, että Köpis-Vaasa legi ei ollut kannattava. Vaasa-Köpis taas oli. Tuo kai ei voi johtua muusta kuin huonosta aikataulusta...? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 30, 2006 Tuo kai ei voi johtua muusta kuin huonosta aikataulusta...? Siitäpä juuri. Sanoivat bluevanilta, että eivät pysty lentämään sitä muutakuin keskipäivällä. ei siis aamulla ja illalla, koska heillä ei riitä koneet. Eli ihmiset menivät kyllä köpikseen suoraan, mutta joutuivat kiertämään Tukholman tai Helsingin kautta takaisin. Tai siis transit porukkaahan tuo varmasti oli. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 5, 2006 Lehdistötiedote Polttoaineen korkea hinta heikensi Blue1:n tulosta Hyvä liikennekehitys Liikenne kehittyi edelleen positiivisesti vuoden ensimmäisellä vuosineljänneksellä, ja liikenne (RPK) kasvoi 24 % edellisvuoden samaan ajanjaksoon verrattuna. Kapasiteetti (ASK) kasvoi 12%, mikä johti matkustamokäyttöasteen paranemiseen 5,5 prosenttiyksiköllä 59,5 prosenttiin. Kokonaismatkustajamäärä ensimmäisen vuosineljänneksen aikana oli 374 160, missä on 19,5% kasvua edellisvuoden samaan ajanjaksoon verrattuna. Uusia reittejä Blue1 avasi maaliskuussa seitsemän uutta kohdetta Euroopassa, joka osaltaan selittää kapasiteetin ja liikenteen voimakkaan kasvun. Huhti-toukokuun aikana avataan vielä kolme uutta kohdetta. Blue1 harjoitti ensimmäisen vuosineljänneksen aikana myös sesonkiluontoista chartertoimintaa Helsingin ja Kittilän välillä. Suuri osa uusista reiteistä lennetään kahdella vuokratulla MD-90 koneella, kunnes Blue1 ottaa kesäkuussa vastaan ensimmäiset samaa tyyppiä olevat koneet. Alempi yield Yksikkötuotot, yield, laskivat ensimmäisen vuosineljänneksen aikana 12% edellisvuoteen verrattuna lisääntyneen kilpailun johdosta. Korkeammat polttoainekustannukset Polttoainekustannukset kasvoivat edelleen, mikä rasitti tulosta ensimmäisellä vuosineljänneksellä 3,1 M€. Tämän seurauksena yksikkökustannukset kasvoivat 4% tammi-maaliskuun välisenä aikana. Tammi-maaliskuun matkustajatuotot kasvoivat vain 5 M€ edellisvuoteen verrattuna alemman yieldin seurauksena, kohoten 42 (37) miljoonaan euroon. Liikevaihto kasvoi 6 prosenttiyksikköä 46 (43) miljoonaan euroon. Negatiivinen tulos Tulos rahoituserien jälkeen huononi 2,2 M€ ja nousi 2,7 (-0,5) miljoonaan euroon. Tuloksen huononeminen johtuu pääasiallisesti kohonneista polttoainekustannuksista, MD90-tuotannon aloittamiseen liittyvistä kustannuksista sekä alentuneesta yieldistä. Blue1 Corporate Communications Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 5, 2006 On kyllä todella vaikea lukea näitä tiedotteita: Niinkun nyt tämä lause: Negatiivinen tulos Tulos rahoituserien jälkeen huononi 2,2 M€ ja nousi 2,7 (-0,5) miljoonaan euroon. Viisi kertaa lukenut tuon lauseen, eikä vieläkään avaudu mitä on itse asiassa tapahtunut. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 5, 2006 On kyllä todella vaikea lukea näitä tiedotteita: Niinkun nyt tämä lause: Viisi kertaa lukenut tuon lauseen, eikä vieläkään avaudu mitä on itse asiassa tapahtunut. Varmaankin 2,7:n edestä puuttuu miinusmerkki. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 5, 2006 Viimekaudella tulos oli 0,5 miljoonaa euroa miinuksella ja nyt 2,7 miljoonaa.... (lisäystä tuo 2,2 miljoonaa) Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla