Kirjoitettu Toukokuu 5, 2006 Viimekaudella tulos oli 0,5 miljoonaa euroa miinuksella ja nyt 2,7 miljoonaa.... (lisäystä tuo 2,2 miljoonaa) Ja se ilmoitetaan sanoilla "tulos nousi 2,7 miljoonaan euroon"? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 5, 2006 Blue 1 Corporate Communications saisi todellakin kirjoittaa tiedotteensa selkeämmällä suomenkielellä. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 9, 2006 Tosiasiahan on että kun kirjoittaa ikävän asian mahdollisimman epäselvästi, jää se helposti ymmärtämättä. Tarkoitushakuistako? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 31, 2006 Huomennakos se BLUE1:n ensimmäinen oma MD90 tulee maahan? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 31, 2006 Huhut kertovat, että tulisi vasta 3.-5. päivä. Katsotaan.. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 4, 2006 Huhut kertovat, että tulisi vasta 3.-5. päivä. Katsotaan.. Blue1:n "kesäesitteessä" kerrotaan MD90-koneista seuraavaa: Ensimmäinen Blue1:n oma kone tulee liikenteeseen 12. kesäkuuta, ja loput kaksi kesän aikana. Syyskuun 1. päivästä alkaen kaikki MD90-koneilla liikennöitävät reitit lennetään siis omalla kalustolla. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 8, 2006 Onko tätä "uutta" md90:stä näkynyt jo, vai onko sekin myöhässä niinkun blöön lennot yleensäkkin. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 8, 2006 Onko tätä "uutta" md90:stä näkynyt jo, vai onko sekin myöhässä niinkun blöön lennot yleensäkkin. Loistava kommentti, itsekkö ihan kehittelit?? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 8, 2006 Loistava kommentti, itsekkö ihan kehittelit?? samaa mieltä, vois hiukan lukea vaikka juur edellistä postausta... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 9, 2006 Iltis uutisoi, että Blue1:n kapteeni oli saanut potkut "oluttuopin takia". Lentäjä, joka oli kärsinyt alkoholiongelmasta ja hakeutunut hoitoon, oli nähty työkaverinsa (?) toimesta änkyräkännissä Helsinkiläisessä ravintolassa, vaikka hoitoon kuuluisi täysi raittius. Potkut oli ilmeisesti tullut tällä perusteella (jutussa ei mainittu). Oikeus totesi irtisanomisen perusteettomaksi ja B1 määrättiin maksamaan korvauksia ja menetetyn palkan 6kk ajalta. 37 ja 21 tuhatta eur. Oikeudessa ei väitetty pilotin syyllistyneen alkoholinkäyttöön työaikana. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 10, 2006 Katselin Blue1:n ensiviikon Lontoon aikatauluja, niin siellä oli merkitty MD80 koko ensi viikoksi käyttöön HEL-STN-HEL vuorolla. Ilmailulaitoksen aikatauluissa luki, että koneena on MD-87. Ilmeisesti vuokraa käyttöönsä jonkun firman MD80:n?? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 10, 2006 Ilmailulaitoksen aikatauluissa luki, että koneena on MD-87. Ilmeisesti vuokraa käyttöönsä jonkun firman MD80:n?? Lainannee emoyhtiön MD-87. SASilla on noita tusinan verran Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 13, 2006 Lainannee emoyhtiön MD-87. SASilla on noita tusinan verran SE-RBA lentelee , saman yhtiön kuin nykyiset MD90- koneetkin. - t - Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 13, 2006 Onko tätä "uutta" md90:stä näkynyt jo, vai onko sekin myöhässä niinkun blöön lennot yleensäkkin. Hajosin tälle ;D Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 14, 2006 OH-BLU saapui myöhään eilisiltana - viimeinkin. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 14, 2006 Tällainen lentolaite: (kuva Blue1) Mielestäni hyvin sopivat nämä Blue1:n värit ysikymppiseen. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 14, 2006 Tällainen lentolaite: (kuva Blue1) Muuten ihan ok-väritys, mutta nuo motit on aivan karmeet. Sellanen perusvarma maalaus Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 14, 2006 Muuten ihan ok-väritys, mutta nuo motit on aivan karmeet. Sellanen perusvarma maalaus Miksihän tuohon moottoriin (moottoreihin) on pitänyt jättää tuollainen valkoinen rantu? Olisivat maalanneet rohkeasti kokonaan siniseksi. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 14, 2006 Misihän tuohon moottoriin (moottoreihin) on pitänyt jättää tuollainen valkoinen rantu? Olisivat maalanneet rohkeasti kokonaan siniseksi. ja miksi värien raja ei ole linjassa minkään kanssa? Vai heittääkö mulla silmät? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 14, 2006 Miksihän tuohon moottoriin (moottoreihin) on pitänyt jättää tuollainen valkoinen rantu? Olisivat maalanneet rohkeasti kokonaan siniseksi. Niillä on maali loppunu kesken. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 14, 2006 ja miksi värien raja ei ole linjassa minkään kanssa? Vai heittääkö mulla silmät? Oisko sen takia se raja vinossa kun siitä lähtee reverssien rojut. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 14, 2006 Voisikohan tuohon moottorien maalaukseen liittyä jotenkin kuitenkin tuo emoyhtiö SAS:n väritys. SASillahan nuo moottorit on maalattu punaisiksi myöskin vain tuosta etuosasta. Tässä muutama todiste: http://www.airliners.net/open.file/0975008/M/ http://www.airliners.net/open.file/1057106/M/ http://www.airliners.net/open.file/1057678/M/ Harri Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 15, 2006 Blue1 sai toistamiseen IATA:n IOSA hyväksynnän Blue1, joka ensimmäisenä suomalaisena lentoyhtiönä sai IATA'n IOSA hyväksynnän jo lokakuussa 2004, on toistamiseen läpäissyt IATA:n suorittaman arvioinnin. IOSA ( IATA Operational Safety Audit), joka on voimassa kaksi vuotta kerrallaan, on kansainvälisesti hyväksytty standardi lentoyhtiön turvallisuuden, laadun ja operatiivisen johdon arviointiin. IOSA arvioinnin suorittaa siihen IATA'n hyväksymät tarkastajat jotka viikon aikana käyvät läpi koko yhtiön operatiivisen toiminnan. Tarkastajat, joita yleensä on viidestä kahdeksaan käyttävät satoja kysymyksiä sisältäviä tarkastuslistoja. Hyväksytyt lentoyhtiöt rekisteröidään IATA'n Audit Rekisteriin ja on IATA-jäsenyyden edellytys. IOSA hyväksyntä antaa mm. mahdollisuuden maailmanlaajuiseen niin kutsuttuun code-share toimintaan muitten lentoyhtiöitten kanssa. Blue1 kuuluu maailmassa ensimmäisiin IATA´n rekisteröimiin lentoyhtiöihin. Blue1 päämääränä on aina ollut korkea turvallisuustaso jonka tämä laatu- ja turvallisuustarkastus vahvistaa. http://www.iata.org/ps/services/iosa/index.htm Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla