Kirjoitettu Marraskuu 8, 2006 Ei välttämättä - jos kone lähtee myöhässä, mutta saa aikataulun kiinni ja laskeutuu ajallaan, niin tuskinpa sitä kukaan myöhästymisenä pitää Puhutaan sekä lähtötäsmällisyydestä että saapumistäsmällisyydestä. Tässä tapauksessahan siis noin neljännes lennoista myöhästyi enemmän kuin 15 minuuttia. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 8, 2006 Pakko kommentoida, koska itse käytän ko. yhtiön palveluja säännöllisesti. Pikkuhiljaa on alkanut harmittamaan, että vähintään 15min myöhästyminen on enemmän sääntö kuin poikkeus välillä EFRO-EFHK. Mitäs olit ajatellut tehä sillä 15 minuutilla jos elämä on siitä kiinni? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 9, 2006 Lehdistötiedote Blue1:n markkinaosuus kasvaa edelleen Hyvä liikennekehitys Liikenne (RPK) kehittyi edelleen positiivisesti vuoden kolmannella vuosineljänneksellä ja kasvoi ajanjaksolla tammi-syyskuu 50 % edellisvuoteen verrattuna. Kapasiteetti (ASK) kasvoi 42 %, mikä johti matkustamokäyttöasteen paranemiseen 3,9 prosenttiyksiköllä 64,4 prosenttiin. Uusia reittejä Blue1 on avannut tänä vuonna kymmenen uutta kohdetta Euroopassa, mikä osaltaan selittää kapasiteetin ja liikenteen voimakkaan kasvun. Markkinaosuus erityisesti kotimaan reiteillä on kasvanut, ja ulkomaan reittien kysyntä on ollut hyvä. Kokonaismatkustajamäärä ajanjaksolla tammi-syyskuu kasvoi 22 % edellisvuoteen verrattuna ollen 1 356 000. Korkeat polttoainekustannukset Polttoainekustannukset kasvoivat edelleen kolmannen vuosineljänneksen aikana, mikä rasitti tulosta 12,6 MEUR ajanjaksolla tammi-syyskuu. Yksikkökustannukset ovat MD-90-tuotannon myötä alentuneet tammi-syyskuun aikana verrattuna edellisvuoteen. Tammi-syyskuun matkustajatuotot kasvoivat kasvaneen matkustajamäärän seurauksena 22 MEUR edellisvuoteen verrattuna kohoten 147 (125) miljoonaan euroon. Liikevaihto kasvoi 17 prosenttiyksikköä 158 (136) miljoonaan euroon. Lentolaivue uusiutui Blue1:n lentolaivue läpikävi muutoksia kolmannella vuosineljänneksellä ja yhtiö siirtyi uuteen suihkukoneaikakauteen. SAAB-tuotanto loppui syyskuun alussa ja yhtiön kolmas MD90-kone aloitti liikenteen syyskuun lopussa sekä pilottien koulutus uuteen lentokonetyyppiin saatiin päätökseen. Kolmannen vuosineljänneksen tulos positiivinen Tammi-syyskuun tulos rahoituserien jälkeen huononi 9,0 MEUR ja oli –3,8 (+5,2) MEUR. Kolmannen vuosineljänneksen tulos oli kuitenkin positiivinen +0,3 (+0,8) MEUR, vaikka sitä vielä rasitti MD90-tuotannon aloittamiseen liittyvät kertaluonteiset erät sekä kohonneet polttoainekustannukset. Blue1 Corporate Communications Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 11, 2006 Blue1 kuljetti 165 000 marraskuussa Blue1:n marraskuun matkustajamäärä nousi 20 % 165 000 matkustajaan. Vuoden alusta yhtiö on kuljettanut 1 712 000 matkustajaa, mikä on 22 % enemmän kuin vuotta aikaisemmin. Kokonaiskysyntä (myydyt henkilökilometrit) nousi marraskuun aikana 45 % ja kapasiteetti (tarjotut hkm:t) 50 %. Yhtiön matkustajakäyttöaste oli marraskuussa 60,5 prosenttia. Kotimaan liikenteessä 68,1 % ja ulkomaan liikenteessä 59 %. Marraskuussa Blue1:n lennoista 78 % lähti 15 minuutin sisällä aikataulun mukaisesta lähtöajasta ja 98 % suunnitelluista lennoista lennettiin. BLUE1 CORPORATE COMMUNICATIONS Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 11, 2006 Tuo 78% on kyllä ihan järkyttävän huono jo... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 12, 2006 Tuo 78% on kyllä ihan järkyttävän huono jo... Finnairilla saapumistäsmällisyys oli samalla ajanjaksolla tuo sama 78 %. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 12, 2006 Mitäs olit ajatellut tehä sillä 15 minuutilla jos elämä on siitä kiinni? Mä reissaan n. kerran kuussa EFHK-EHAM/EBBR-EFHK eikä kone koskaan ole lähtenyt/saapunut myöhässä Muuten olen Nikon kanssa samoilla linjoilla, ei se elämä vartista ole kiinni... Toivottavasti ainakaan ??? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 12, 2006 Mä reissaan n. kerran kuussa EFHK-EHAM/EBBR-EFHK eikä kone koskaan ole lähtenyt/saapunut myöhässä. Muuten olen Nikon kanssa samoilla linjoilla, ei se elämä vartista ole kiinni... No, sepä on mukavaa jos reissaatte samoilla linjoilla Nikon kanssa, niin saatte keskenänne ajan kulumaan. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 14, 2006 Kauppalehti tänään: Lentoyhtiö Blue1 neuvottelee Moskovan-reitin avaamisesta Venäjän ilmailuviranomaisten kanssa. Uuden reitin avaamiselle ei ole aikataulua, mutta yhtiön viestintäjohtajan Tom Christidesin mukaan hanke voitaisiin saada liikkeelle todella nopeasti. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 14, 2006 No, sepä on mukavaa jos reissaatte samoilla linjoilla Nikon kanssa, niin saatte keskenänne ajan kulumaan. En mä mitään reissaa!! Mä vaan fiksaan. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 16, 2006 "Lokakuun lopussa Café1-konsepti laajenee Suomen ja Skandinavian välisille Blue1-reiteille, jossa se otetaan käyttöön economyluokassa. " Tämä siis tiedotteesta. Siihen asti kai perinteinen tarjoilu. Make Viime keskiviikkona HEL-OSL oli edelleen perinteinen...ja mädärissä naiskapteeni 8) -Kähmy Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 9, 2007 Blue1 kuljetti vuonna 2006 1848 000 matkustajaa, mikä on 22 % enemmän kuin vuonna 2005. Joulukuun matkustajamäärä nousi 17 % 135 000 matkustajaan. Kokonaiskysyntä (myydyt henkilökilometrit) nousi vuoden aikana 63 % ja kapasiteetti (tarjotut hkm:t) 54 %. Yhtiön matkustajakäyttöaste oli vuonna 2006 66,6 prosenttia. Kotimaan liikenteessä 62,8 % ja ulkomaan liikenteessä 67 %. Blue1 lehdistötiedote Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 11, 2007 YLEn teksti-tv:stä (ja klo 20.00 radiouutisista) poimittua: Helsingistä Osloon matkalla ollut BLUE1:n kone joutui aamulla palaamaan lähtökentälle savun hajun takia. Savua ei kuitenkaan löytynyt eikä matkusta- jille aiheutunut vaaraa. Kone liikennöi jälleen normaalisti. Radiouutisissa konetyypiksi kerrottiin MD-90. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 16, 2007 Blue1 alkaa tämänpäiväisen tiedotteensa mukaan lentää 29.4. alkaen Milanoon 2 kertaa viikossa. Varsinkin arkena paluuaika on alustavan aikataulun mukaan aika aikainen: To/Tors/Thu Su/Sön/Sun 20:15 - 22:20 HEL-MXP KF871 18:05 - 20:10 HEL-MXP KF871 22:55 - 02:55+ MXP-HEL KF872 20:55 - 00:55+ MXP-HEL KF872 -Tero- Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 16, 2007 Kiva red eye tuo Milanon paluu torstaina Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 16, 2007 Näyttää ihan silkalta vapaa-ajan lennolta aikataulun ja lentotiheyden perusteella. Mutta kyllä edelleen nuo Helsinkiin paluuajat Euroopasta KF:lla on omituisia. Muualla kun pääkaupunkiseudulla asuville pakkoyö hotellissa jos jatkaa lentäen kotimaassa. Viimeistään aamuksi kotiin- Blue 1. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 16, 2007 Muualla kun pääkaupunkiseudulla asuville pakkoyö hotellissa jos jatkaa lentäen kotimaassa. Vaihtoaika Ouluun ja Rovaniemelle ei ole kuin 2 h 35 min - mutta ei sekään toki kivaa tuohon aikaan yöstä ole. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 16, 2007 Myös Barcelonan lennolla voit rentoutua mukavasti maisemia katsellen... 23:45 Barcelona 4:30+1 Helsinki Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 17, 2007 Myös Barcelonan lennolla voit rentoutua mukavasti maisemia katsellen... 23:45 Barcelona 4:30+1 Helsinki Taitaa olla lähes kaikki KF:n laajarunko-MD90 "kaukoreitit" välimerenmaihin ml. CDG tarkoitettu vapaa-ajan matkustajille. Lähdöthän on 20:00 tienoilla iltaisin niin siitähän on helppo laskea paluulennon aikataulua. Hyvin vaan turisteja riittää ja sehän on kilpailutilanteessa myös meille kaikille muillekin maksaville asiakkaille pelkkää plussaa. Eikun lisää vaan koneita ja reittejä ja kapuloita Finnairin hintapolitiikan rattaisiin... - - Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 17, 2007 Eikun lisää vaan koneita ja reittejä ja kapuloita Finnairin hintapolitiikan rattaisiin... Omituinen näkökanta mielestäni. Jos ei Finnairia käytä niin miten se kiinnosta minkälainen hintapolitiikka Finnairilla on? Vai yrittääkö Häme sanoa, että haluaisi matkustaa Finnairilla muttei rahat riitä, vai mikä oli pointti tässä? Itse en käytä Blue1:n palveluja joten heidän hinnatkaan eivät ole kiinnostuksen aiheena enkä toivo heille kapuloita hintapolitiikan rattaisiin. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 17, 2007 Omituinen näkökanta mielestäni. Jos ei Finnairia käytä niin miten se kiinnosta minkälainen hintapolitiikka Finnairilla on? Vai yrittääkö Häme sanoa, että haluaisi matkustaa Finnairilla muttei rahat riitä, vai mikä oli pointti tässä? Itse en käytä Blue1:n palveluja joten heidän hinnatkaan eivät ole kiinnostuksen aiheena enkä toivo heille kapuloita hintapolitiikan rattaisiin. No joo ... hain tässä sitä että lisää vaan kilpailua taivaalle niin siitä on etua kaikille maksaville asiakkaille. En itse suosi mitään yhtiötä mutta itsemaksavana lomamatkoilla etsin sen edullisimman vaihtoehdon niinkuin moni muukin turisti joka ei osta valmismatkaa matkatoimistosta. Finnairin hintapolitiikkahan on kautta aikain ollut ryöstökalastusta ja vielä -90 luvullakin jopa kilpailijoiden alasampumista niin siitäpä tämä ironinen myhäily kenen vaan muun puolesta Suomen kamaralla. Aikoinaan toiminta on ollut niin sikamaista että ... niin ei olekaan enään,tiedän. Onnea ja menestystä vaan kaikille tasapuolisesti... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 17, 2007 Ja matkatoimistosta saa ostettua myös räätälöidyn valmismatkan, joka on paketoitu halvimpien lentojen ja edullisimpien hotellihintojen mukaan. Ja esim. tuottajahintoihin ei pääse yksittäinen kuluttaja käsiksi netin kautta (eikä muutenkaan itse), mutta matkatoimiston setä kylläkin pääsee. Pätee erityisen hyvin tilanteessa, jossa aivan halvimmat hintaluokat on jo myyty loppuun... Joten ei se netti ja oma-aloitteisuus aina edullisin ole, vaikkakin kyllä hyvin houkutteleva vaihtoehto jos jaksaa nähdä aikaa ja vaivaa. Mutta onneksi on vaihtoehtoja kaikille ! Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 17, 2007 Finnairin hintapolitiikkahan on kautta aikain ollut ryöstökalastusta ja vielä -90 luvullakin jopa kilpailijoiden alasampumista niin siitäpä tämä ironinen myhäily kenen vaan muun puolesta Suomen kamaralla. Aikoinaan toiminta on ollut niin sikamaista että ... niin ei olekaan enään,tiedän. Onnea ja menestystä vaan kaikille tasapuolisesti... Niin eli se hintapolittiikka närästää Hämettä edelleen kun AY:n hintapolitiikka on ollut kautta aikain ryöstökalastusta? Ei niitä hintoja ole Tarmo hyvä pakko maksaa mitä pyydetään. Minuakin närästää kun Mersujen hinnat on Suomessa ryöstökalastusta. Ei auta itkeä, joko maksetaan Mersusta se mitä pyydetään ja/tai ajetaan sillä mistä pyydetään vähemmän. Ja yksi ryöstökalastaja, jos liikenteestä puhutaan, on VR ja on kautta aikain ollut. Siksi en käytä heidänkään palveluja eikä kyllä ole varaakaan. Mutta eipä kiinnosta myöskään heidän hintapolitiikkansa, pyytäköt mitä haluavat. Ei kait enää tarvitse kirjoittaa lausetta "ei se ole hullu joka pyytää vaan se joka maksaa"? Monilla on muuten perusperiaate että Finnair on p*ska kun se on niin kallis. Tosiasiassahan valittajalla ei ole varaa Finnairiin niin se käännetään Finnairin syyksi. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 18, 2007 Matkatoimistohinnoissa Finnair laittaa lähes aina halvemmat hinnat kuin Blue1 kaikkein parhaisiin tarjouksiin (ja nyt ei puhuta messuhinnoista). Mutta niitä paikkoja ei vain ole kovin paljoa tarjolla per kone... Eli kokonaisuudessaan menee aika tasaisesti tarjoukset kotimaisten yrittäjien kesken. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 18, 2007 Niin eli se hintapolittiikka närästää Hämettä edelleen kun AY:n hintapolitiikka on ollut kautta aikain ryöstökalastusta? Ei niitä hintoja ole Tarmo hyvä pakko maksaa mitä pyydetään. Minuakin närästää kun Mersujen hinnat on Suomessa ryöstökalastusta. Ei auta itkeä, joko maksetaan Mersusta se mitä pyydetään ja/tai ajetaan sillä mistä pyydetään vähemmän. Ja yksi ryöstökalastaja, jos liikenteestä puhutaan, on VR ja on kautta aikain ollut. Siksi en käytä heidänkään palveluja eikä kyllä ole varaakaan. Mutta eipä kiinnosta myöskään heidän hintapolitiikkansa, pyytäköt mitä haluavat. Ei kait enää tarvitse kirjoittaa lausetta "ei se ole hullu joka pyytää vaan se joka maksaa"? Monilla on muuten perusperiaate että Finnair on p*ska kun se on niin kallis. Tosiasiassahan valittajalla ei ole varaa Finnairiin niin se käännetään Finnairin syyksi. Ei mikään hintapolitiikka täällä ainakaan enää närästä. Eihän Finnair sen kallimpi ole kuin muutkaan kun kilpailu on tuonut mukanaan sen tilanteen johon matkustavaiset , uskoisin että joku muukin kuin minä , ovat tyytyväisiä. Nykyään pääsee jo minne vaan halvalla eikä vain niihin kohteisiin jonne jokin muukin yhtiö vie halvalla , kuten kehityksen yksi vaihe oli. Monopoli on murrettu ,ryöstöpolitiikkaa ei voida enää harrastaa em. nykyisen tilanteen myötä , ei muuallakaan maailmassa kansalliset yhtiöt. Kiitos tämän kehityksen on ilmaliikenne avautunut myös suurelle yleisölle. Luulen että mm. VR:nkin rahtihinnat tippuvat lähitulevaisuudessa syntyvän kilpailun myötä. Junissa on mukava matkustaa , hintaakaan ei tarvitse vertailla. Lisää vaan Pendoliinoja, johan Finnairillakin on omansa Brasiliasta. Tälläkään en muuten tarkoita sitä ettäkö Emput olisivat p*skoja vaan on tietynlaisia aloitus/uutuudenongelmia , lentokone kuulemma on parhaassa iässään 6-vuotiaana toiminnan kannalta, eiköhän Pendoliinoissakin vaunut pysy kiinni toisissaan muutaman vuoden kehityksen jälkeen. Alasampumisesta yhtenä esimerkkinä tapahtumia rakkaan kansallisen valtionyhtiömme toiminnasta vielä vajaa kymmenkunta vuotta sitten kun eräs brittiyhtiö halusi avata reitin Lontoo-Helsinki-Kittilä paikallisoikeuksilla HEL-KTT. Tähän vapaaseen kilpailuun Finnair vastasi reilulla kilpailulla lähettämällä useimmille Suomalaisille matkatoimistoille hienovaraisen kirjeen ; "jos myytte lippuja ko. brittiyhtiön lennoille ette sitten myykään enään Finnairin lennoille". Silloin vielä ei nettikauppaa tai palvelumaksua oltu keksitty joten kaikki ymmärtävät että se oli mahdotonta. No, britit lähtivät kotiinsa varmasti aatellen että odotelkoot nuo Suomalaiset vielä muurin murtumista , Euroopassahan se murrettiin jo 1989. Avasivat ehkä sitten reitin Berliiniin... En kuulu kummemmin Finnairia p*skaksi haukkuviin (siedän muuten lussunkin liikehdinnän taivaalla) enkä boikotoikkaan sitä , juuri ennen joulua käytiin pitkästä aikaa Amsterdamissa , niin Finnairilla. Sielläpä oli muuten tosi paljon punaisia jouluvaloja. Airbussit (320-sarjaa tarkoitan ettei kukaan vaan luule "lussufaniksi") ovat muuten mukavia koneita matkailla kun siellä mahtuu jopa istumaan niin ettei polvet paina edessäistuvan selkärankaa. "Tosiasiassahan valittajalla ei ole varaa Finnairiin niin se käännetään Finnairin syyksi." ==> Nyt lopetan osaltani tämän jahkailun ettei puurot ja vellit sekoitu enempää. Yhä vaan onnea ja menestystä kaikille tasapuolisesti...myös Finnairille. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla