Kirjoitettu Tammikuu 20, 2007 Alasampumisesta yhtenä esimerkkinä tapahtumia rakkaan kansallisen valtionyhtiömme toiminnasta vielä vajaa kymmenkunta vuotta sitten kun eräs brittiyhtiö halusi avata reitin Lontoo-Helsinki-Kittilä paikallisoikeuksilla HEL-KTT. Tähän vapaaseen kilpailuun Finnair vastasi reilulla kilpailulla lähettämällä useimmille Suomalaisille matkatoimistoille hienovaraisen kirjeen ; "jos myytte lippuja ko. brittiyhtiön lennoille ette sitten myykään enään Finnairin lennoille". Silloin vielä ei nettikauppaa tai palvelumaksua oltu keksitty joten kaikki ymmärtävät että se oli mahdotonta. No, britit lähtivät kotiinsa varmasti aatellen että odotelkoot nuo Suomalaiset vielä muurin murtumista , Euroopassahan se murrettiin jo 1989. Avasivat ehkä sitten reitin Berliiniin... ...onkohan tuo nyt ihan fakta vai sitä kuuluisaa kity-lekendaa...? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 29, 2007 Blue1:n Pohjois-Suomen aikatauluihin tulee muutoksia kesäaikataulujen voimaan astumisen myötä sunnuntaina 25. maaliskuuta. Huomattava parannus tulee Oulun liikenteeseen, kun aamun ensimmäinen vuoro liikennöidään 166-paikkaisella MD-90-koneella entisen 99-paikkaisen Avro RJ100 -suihkukoneen asemesta 26.3.2007 alkaen. Blue1 lentää arkisin kuudesti, lauantaisin kerran ja sunnuntaisin kahdesti Oulusta Helsinkiin ja takaisin. Oulun ja Helsingin väliä yhtiö liikennöi 166-paikkaisilla MD-90-suihkukoneilla uuden aikataulun myötä kahdesti arkipäivisin sekä kerran lauantaisin ja sunnuntaisin. Muu Oulun liikenne liikennöidään Avro RJ -suihkukoneilla. Blue1:n nykyaikainen kalusto ja hyvä palvelu kilpailukykyisine hintoineen on tervetullut vaihtoehto kotimaan lentomarkkinoille. Blue1:n lentojen varaaminen käy kätevästi internetissä osoitteessa www.blue1.fi. Blue1:lla on yhteensä yli 120 lentoa päivittäin Suomesta ja Suomeen. Nykyaikainen lentolaivue koostuu yhdeksästä 9 Avro RJ -suihkukoneesta ja kolmesta 166-paikkaiseseta MD-90-koneesta. Blue1 Corporate Communications Lisätietoja: viestintäjohtaja Tom Christides, +358 40 752 3131 Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 29, 2007 Jossain määrin ehkä hämäävää tuo että kapasiteetti nousee kun seuraava lento mikä on nykyisin MD90, on tulevaisuudessa Avrolla... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 29, 2007 Huomattava parannus tulee Oulun liikenteeseen, kun aamun ensimmäinen vuoro liikennöidään 166-paikkaisella MD-90-koneella entisen 99-paikkaisen Avro RJ100 -suihkukoneen asemesta 26.3.2007 alkaen. Tietänee hyvää halpoja hintoja etsiville, kun muutenkin vähäkysyntäinen klo 5.30 lähtö Helsingistä ilmeisesti on sit ilmeisesti MD-90, jolla tullaan ruuhkavuoro klo 7.00 takaspäin... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 6, 2007 Blue1:lla käy nyt myös käteinen maksuvälineenä. ei mikään iso uutinen, mutta, mutta... http://www.blue1.fi/palvelut/uutiset/kateinen/ Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 7, 2007 Verkostoa karsitaan: http://www.taloussanomat.fi/page.php?page_id=160&news_id=20073321 SAS aikoo ryhtyä kilpailemaan toden teolla Finnairin kanssa Kaukoidän liikenteessä. Christidesin mukaan kilpailuvaltiksi tulee nimenomaan hinta. Myös syöttöliikenteen aikataulut Kiinan lennoille varsinkin Turusta ja Tampereelta on tehty mahdollisimman houkutteleviksi. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 8, 2007 Hyvin sanottu taas: Blue1:n lentokohteet tuskin vähenevät, mutta reittiverkostoa tullaan tutkimaan yhtiössä tarkoin. Samoin joitain kohteita saattaa jäädä pois väliaikaisesti Kuka noita lauseita kehittelee oikein Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 8, 2007 Amsterdamiin 9.30 matkalle lähtenyt Blöö1 palasi äsken takaisin. Radio-ongelmaa kuulemma. Lähtee näillä minuuteilla (11.30) uudestaan... ---lisäys-- Koneessa olijoille kerrottiin, että kone odottelee vielä EFHK:lla 12.30 paikkeille, Amsterdamissa on sumua... ---lisäys2-- Lähti lopulta kello 13. jälkeen. Perille pääsy vaati 7:n tunnin istumisen.... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 8, 2007 Koneessa olijoille kerrottiin, että kone odottelee vielä EFHK:lla 12.30 paikkeille, Amsterdamissa on sumua... METARien mukaan Amsterdamissa on kyllä ollut koko ajan yli 2 km näkyvyys ja utua: EHAM 081025Z 10013KT 070V140 2700 -SN FEW007 SCT012 M01/M01 Q0990 BECMG 1500 BKN005= EHAM 080955Z 09011KT 060V140 2400 BR FEW007 M01/M02 Q0990 BECMG 1500 -SN BKN005= EHAM 080955Z 09011KT 060V140 2400 BR FEW007 M01/M02 Q0990 BECMG 1500 -SN BKN005= EHAM 080925Z 10014KT 070V130 2800 BR FEW008 M01/M02 Q0991 BECMG FM1000 1500 -SN BKN005= EHAM 080855Z 09013KT 070V130 2800 BR FEW008 M02/M02 Q0992 BECMG FM1000 1500 -SN SCT005 BKN008= EHAM 080855Z 09013KT 070V130 2800 BR FEW008 M02/M02 Q0992 BECMG FM1000 1500 -SN SCT005 BKN008= TAF kyllä ennustaa 40 % todennäköisyydellä tempona koko päivälle 800 m näkyvyyttä: TAF EHAM 080848Z 081019 10016KT 2500 -SN SCT005 BKN008 PROB40 TEMPO 1019 0800 SN VV003 Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 8, 2007 Hyvin sanottu taas: Kuka noita lauseita kehittelee oikein http://puppulausegeneraattori.fi/ Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 8, 2007 Lehdistötiedote Blue1:n nousu jatkui vuonna 2006 Hyvä liikennekehitys – parempi käyttöaste Liikenne (RPK) kehittyi edelleen positiivisesti vuoden neljännellä vuosineljänneksellä ja kasvoi 51 % edellisvuoteen verrattuna. Kapasiteetti (ASK) kasvoi 46 %, mikä johti matkustamo-käyttöasteen paranemiseen 2,5 prosenttiyksiköllä 66,6 prosenttiin. 11 uutta reittiä Blue1 avasi vuonna 2006 yksitoista uutta reittiä Eurooppaan, joka osaltaan selittää kapasiteetin ja liikenteen voimakkaan kasvun. Uusien ulkomaan reittien kysyntä on ollut hyvä ja markkinaosuus etenkin kotimaan reiteillä on kasvanut. Kokonaismatkustajamäärä vuonna 2006 oli 1 848 000, missä on 22 % kasvua edellisvuoteen verrattuna. Matkustajatuotot kasvoivat Vuoden 2006 matkustajatuotot kasvoivat 31 MEUR edellisvuoteen verrattuna kasvaneen matkustajamäärän seurauksena, kohoten 200 (169) miljoonaan euroon. Liikevaihto kasvoi 18 prosenttiyksikköä 217 (183) miljoonaan euroon. Ainoastaan suihkukoneita, alemmat yksikkökustannukset Syyskuusta lähtien Blue1:n laivueeseen on kuulunut vain suihkukoneita. Vuoden aikana yhtiö hankki kolme 166-paikkaista MD90-konetta. Yksikkökustannukset ovat uusien MD90-koneiden myötä laskeneet edelliseen vuoteen verrattuna. Kolmannen ja neljännen vuosineljänneksen tulos positiivinen - koko vuoden tulos tappiollinen Tulos rahoituserien jälkeen huononi 8,5 MEUR ja oli –1,9 (+6,6) MEUR. Tuloksen huononeminen johtuu pääasiallisesti kohonneista polttoainekustannuksista sekä MD90-tuotannon aloittamiseen liittyvistä kertaluonteisista eristä. Neljännen vuosineljänneksen tulos oli edellisen neljänneksen tavoin positiivinen. Blue1 Corporate Communications Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 8, 2007 Kuka noita lauseita kehittelee oikein Asian laatuun ja määrään katsoen, sekä ottaen samalla huomioon, ettei mainittujen lauseiden kehittelijöiden yksityiskohtainen henkilöllisyysidentiteetti valitettavasti ole tarkemmin tiedossamme, tahtonette siis ymmärtää, että asiaa on erityistä syytä tarkastella laajempia taustoja vasten ottaen kuitenkin samalla huomioon asiaan liittyvät intimiteettidetaljit niistä aiheutuvine kerrannaisseurauksineen mahdollisten henkilöstöpoliittisten ristiriitojen tarpeettoman esiintulemisen välttämiseksi nyt sekä tulevaisuudessa Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 8, 2007 Et Ilkka ole ajatellut hakea Blue 1/Finnair tiedotusosastolle töihin . Lahjoja näkyy olevan. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 15, 2007 BLUE1 laajentaa Lapissa ensi talvena: http://www.taloussanomat.fi/page.php?page_id=160&news_id=20073994 Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 21, 2007 SMT:n nettisivulta poimittua: Blue 1 liikematkustusluokka on nyt Economy Extra Maanantaina 19.2. voimaan astuva uusi liikematkustusluokka Blue1:n lennoilla Skandinaviaan on saanut nimekseen Economy Extra (eikä Economy Flex kuten aiemmin ilmoitettu). Liikematkustuksen tärkeimmät edut kuten nopeampi businessluokan lähtöselvitys säilyvät. Lennoilla Skandinaviaan on käytössä Economy Extra liikematkustajille sekä Economy-luokka vapaa-ajan matkustajille. Matkustusluokkien välissä ei ole erottavaa verhoa. Liput varausluokissa C, D, J, Z, Y, S ja B ovat jatkossa Economy Extra -luokan lippuja, joiden istuinpaikat sijaitsevat koneen etuosassa. Lennon aikana matkustajat nauttivat uudistuneesta ateria- ja juomatarjoilusta. Extra-luokassa tarjoilu on maksuton. Lähde: Blue1 Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 21, 2007 Liput varausluokissa C, D, J, Z, Y, S ja B ovat jatkossa Economy Extra -luokan lippuja, joiden istuinpaikat sijaitsevat koneen etuosassa. Lennon aikana matkustajat nauttivat uudistuneesta ateria- ja juomatarjoilusta. Extra-luokassa tarjoilu on maksuton. Ja samat penkit ?, no ehkä näitäkin on jotka haluavat ilmaista tarjoilua hyvällä hinnalla Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 21, 2007 Ja samat penkit ?, no ehkä näitäkin on jotka haluavat ilmaista tarjoilua hyvällä hinnalla Samat penkithän siellä on ollut tähänkin asti, ainoastaan verho on erottanut C ja Y luokat toisistaan. Eli ei tää nyt oikeasti ole mikään kovin radikaali muutos KF:n tuotteeseen. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 22, 2007 Mikä tuossa sitten jää käytännön eroksi? Verho poistuu? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 22, 2007 Mikä tuossa sitten jää käytännön eroksi? Verho poistuu? Oliko Skandinavian-lennoilla aiemmin economy-luokassa ilmainen ateria? Nyt ilmeisesti ei ole? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 22, 2007 Oliko Skandinavian-lennoilla aiemmin economy-luokassa ilmainen ateria? Nyt ilmeisesti ei ole? Kyllä aiemmin sai kahvin + sämpylän economy-luokassa ilmaiseksi. --Timo Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 23, 2007 Blue1 lopettaa Helsingin ja Brysselin väliset lennot huhtikuussa. Yhteys on osoittautunut kannattamattomaksi, koska valtio on keskittänyt virkamiesten lennot Finnairille ja Bryssel Airlinesille. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 23, 2007 Blue1 lopettaa Helsingin ja Brysselin väliset lennot huhtikuussa. Yhteys on osoittautunut kannattamattomaksi, koska valtio on keskittänyt virkamiesten lennot Finnairille ja Bryssel Airlinesille. Eikös tuota reittiä lennetty vain perjantai- ja sunnuntai-iltaisin? Se tuskin olisi virkamiehiä houkutellut muutenkaan, joten tuo selitys on vähän hakemalla haettu... --Timo Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 23, 2007 Eikös tuota reittiä lennetty vain perjantai- ja sunnuntai-iltaisin? Se tuskin olisi virkamiehiä houkutellut muutenkaan, joten tuo selitys on vähän hakemalla haettu... --Timo Sunnuntai-iltana brysseliin että on heti ma-aamuna töissä ja perjantai-iltana takas kotio Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 23, 2007 Sunnuntai-iltana brysseliin että on heti ma-aamuna töissä ja perjantai-iltana takas kotio Toki toki, mutta kuvittelisin, että nämä ovat MEPpejä sekä muuten suoraan EU-töissä olevia, eivätkä Suomen valtion virkamiehiä. Luulisi, että virkamiesten matkat ovat enimmäkseen päivän/parin päivän pituisia, johonkin kokoukseen liittyviä. Tai mistä minä mitään virkamiesten matkojen pituudesta tiedän, kunhan tässä spekuloin... --Timo Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 23, 2007 Onko Oulu-Tukholma -reitin lopettaminen infottu jo täällä? Jos ei, niin nyt on: Oulu-Tukholma -yhteys hidastuu Oulusta Tukholmaan ja päinvastoin lentävät saavat varata jatkossa matkustamiseen aikaa nykyistä selvästi enemmän Blue1 -yhtiön lopettaessa suorat lennot kaupunkien väliltä maaliskuussa http://www.kaleva.fi/plus/index.cfm?j=638974 Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla