Kirjoitettu Kesäkuu 20, 2008 Kuuleman mukaan MD90:et korvataan jossain vaiheessa MD87:lla, en löytänyt vielä mitään tiedotetta asiasta Tämähän on vallan loistava uutinen, mutta en usko, ennen kuin näen virallisen tiedotteen Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 20, 2008 Tämähän on vallan loistava uutinen, mutta en usko, ennen kuin näen virallisen tiedotteen Jonkun huhun mukaan Delta haluaisi hankkia lisää MD-90-koneita. Airports World -lehden mukaan Blue1 lentää Heathrowlle ainoastaan syksyyn 2009 saakka, jolloin se palauttaa Virginille lainassa olevan slottinsa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 20, 2008 Jonkun huhun mukaan Delta haluaisi hankkia lisää MD-90-koneita. Airports World -lehden mukaan Blue1 lentää Heathrowlle ainoastaan syksyyn 2009 saakka, jolloin se palauttaa Virginille lainassa olevan slottinsa. Okkei, kiitos faktatiedosta Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 20, 2008 Tämähän on vallan loistava uutinen, mutta en usko, ennen kuin näen virallisen tiedotteen Loistava uutinen... Onko ymmärrettävä, että MD87 Blue1:lle parempi "sijoitus"/optimaalisempi kone kuin MD90? - Ja jos, niin minkälaisilla perusteilla? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 20, 2008 Loistava uutinen... Onko ymmärrettävä, että MD87 Blue1:lle parempi "sijoitus"/optimaalisempi kone kuin MD90? - Ja jos, niin minkälaisilla perusteilla? Pienempi kapasiteetti. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 20, 2008 Pienempi kapasiteetti. Ok, sitä arvelinkin. - MD87 kuitenkin vanhempaa 80-sarjaa kuin ysikymppinen. Kapasiteetti ysikymppisillä siis näemmä Blue1:lle liian suuri... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 20, 2008 Kuuleman mukaan MD90:et korvataan jossain vaiheessa MD87:lla, en löytänyt vielä mitään tiedotetta asiasta Kenttähuhuja on asian ympärillä pyörinyt, mutta olisiko korvattava konetyyppi mieluummin Avro kuin MD? Eikö Avroissa lopu vuokrasopimukset ihan lähivuosina? Juha Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 20, 2008 Kenttähuhuja on asian ympärillä pyörinyt, mutta olisiko korvattava konetyyppi mieluummin Avro kuin MD? Eikö Avroissa lopu vuokrasopimukset ihan lähivuosina? Juha Avrot menee vaihtoon aikanaan kuten joku on jo mennytkin mutta eikai niiden tilalle mitään wanhoja -87:koja tule ? Vaikka SAS dumppaakin MD-90 koneet Pululle niin ne on sentään kasikymppistem jälkeen "next generation" sarjaa monine hienoine edistyksineen. Ei kai ole aprillipäivä kun ei ole vappukaan ? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 20, 2008 Avrot menee vaihtoon aikanaan kuten joku on jo mennytkin mutta eikai niiden tilalle mitään wanhoja -87:koja tule ? Notta eikös se olisi vain hyvä asia? tulisi vielä enemmän jytinää nousuihin....... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 20, 2008 Notta eikös se olisi vain hyvä asia? tulisi vielä enemmän jytinää nousuihin....... Spotterit arvostavat eri asioita kuin matkustajat, lentokenttien ympäristöjen asukkaat tai luonto Aikamoinen imagotappio olisi kyllä Pululta vaihtaa uudemmat koneet vanhempiin... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 20, 2008 Spotterit arvostavat eri asioita kuin matkustajat, lentokenttien ympäristöjen asukkaat tai luonto Aikamoinen imagotappio olisi kyllä Pululta vaihtaa uudemmat koneet vanhempiin... No tuo on kyllä harvinaisen totta. Noh, jos niitä ei tule, niin kuuntelemme sitten SASsin yssykän massiivisia soundeja. 8) Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 20, 2008 Spotterit arvostavat eri asioita kuin matkustajat, lentokenttien ympäristöjen asukkaat tai luonto Aikamoinen imagotappio olisi kyllä Pululta vaihtaa uudemmat koneet vanhempiin... Niinpä...ja eritoten eri asioita arvostaa myös lentöyhtiö. Kaikki (99,5%) ei saa sitä origamia siitä että juuri kun MD-11 jymyää helevetinmoisella ryminällä eriittäin paljon kerosiinia syöden lähes pystysuoraan taivaaseen lussun luodessa ympäristölle ja matkustajalle hiljaisen mukavan olotilan. En minä ainakaan haluaisi matkustaa MG:llä Mallorcalle tms. reissulle. Sieläkin on cabiinissa aikas kova möly kun istutkin motoorin päällä. Maailma vaan kehittyy ja pulut siinä mukana. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 20, 2008 Kyllä ne huhut on sellasia että avrot ne korvataan ysikymppisillä... Milloinkohan nähdään eka, aahh, beijpe pulun väreissä? Jos kerta joku AirBalticcikin sellasen hankkinut niin... Ja muutenkin vähän väliä pululla reippaasti ylibuukattuja lentoja.. Maalatkaahan joku innokas viisseiskaan blöön värit.. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 21, 2008 Liisimaksut on 87:lla paljon pienemmät kuin ysikympeillä, tämä on ilmeisesti syynä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 21, 2008 Liisimaksut on 87:lla paljon pienemmät kuin ysikympeillä, tämä on ilmeisesti syynä On ja mm. PA-kulut , eiköhän ne vanhukset hukata kuitenkin jonnekin Afrikkaan tms. Etelä-Ameriikkaan. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 22, 2008 Jos SAS:n webbisivut pitävät paikkansa, MD-90 kuluttaa n. 19% vähemmän polttoainetta per tuoli kuin MD-87, mutta MD-87 kuluttaa yhteensä n. 11% vähemmän kuin MD-90. Eli jos matkustajamäärä mahtuu MD-87:aan, se kannattaa kuljettaa MD-87:lla. http://www.sasgroup.net/SASGroup/default.asp <- tuolta SAS Group facts ja fleet. Make Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 23, 2008 MD87:lla pääsee malagaan! uuuuuhhjeeeh. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 23, 2008 OT: Mutta tuolla sivulla jonka linkin Markus laittoi, väitetään, että Oulusta pääsee Blue1:llä Tukholmaan! Milloinhan ovat viimeksi päivittäneet? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 23, 2008 OT: Mutta tuolla sivulla jonka linkin Markus laittoi, väitetään, että Oulusta pääsee Blue1:llä Tukholmaan! Milloinhan ovat viimeksi päivittäneet? Pääseehän sieltä, mutta vain konetta vaihtamalla Helsingissä. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 23, 2008 Pääseehän sieltä, mutta vain konetta vaihtamalla Helsingissä. No joo olet oikeassa että niin, mutta sielläpä kartta näytti, että suoraan! Jokunen vuosi sitten on päässytkin, pääsisipä vieläkin. :'( Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 23, 2008 SAS osti viime vuonna kuusi MD-87:aa korvaamaan Dasheja. Ilmeisesti osa näistä on tulossa Blue 1:lle? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 23, 2008 SAS osti viime vuonna kuusi MD-87:aa korvaamaan Dasheja. Ilmeisesti osa näistä on tulossa Blue 1:lle? HÄH? eikö ne ole ollut siellä iät ja ajat?? vai onko tässä tapahtunut joku jo fleetissä olleiden liisattujen koneiden osto??? totta on että osa 87 fleetistä on SAS:n omia ja se varmaan selittääkin osaksi tuon konetyypin vaihdon... Edit: osa SAS:n fleetistä on ollut Spanairilla, ja sinne on liisattu myös "uusiakin" yksilöitä joita tuli ainakin Iberialta... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 24, 2008 Jos SAS:n webbisivut pitävät paikkansa, MD-90 kuluttaa n. 19% vähemmän polttoainetta per tuoli kuin MD-87, mutta MD-87 kuluttaa yhteensä n. 11% vähemmän kuin MD-90. Jatkanpa yksinpuhelua vielä... Noilla webbisivuilla SAS:n MD-87:n paikkamäärä on vain 120. Blue1:n MD-90-koneissa taas 166, eli kuutta vaille maksimi. Jos samaa sovelletaan 87:aan, siinä olisi n. 133 paikkaa. Tuolloin MD-90 kuluttaisi enää n. 10% vähemmän per tuoli... Kokonaiskulutukseenhan tuo ei vaikuta. Make Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 24, 2008 SAS osti viime vuonna kuusi MD-87:aa korvaamaan Dasheja. Ilmeisesti osa näistä on tulossa Blue 1:lle? Oliko kyse tästä uutisesta, kun SAS:lle piti tulla neljä MD-87:aa lisää? http://standby.dk/news/13986 Make Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 24, 2008 Oliko kyse tästä uutisesta, kun SAS:lle piti tulla neljä MD-87:aa lisää? http://standby.dk/news/13986 Make Kai se periaatteessa on samaa uutista, mutta luin sen vuosikertomuksesta täältä: www.sasgroup.net/SASGroup/default.asp Lause on myös ekan neljänneksen tuloksessa muodossa: "The SAS Group decided to purchase six MD-87 and two Boeing 737-600 aircraft from another operator as replacements for the Q400, partly as an interim solution and partly as a permanent solution." Noista tiedoista ei pysty päättelemään onko Siniselle tulevat MD-87 SAS-konsernin sisäisiä siirtoja vai ulkoa ostettuja. Kiva on tietty spekuloida, liittyykö SASsin 11 koneen maadoittaminen säästösyistä koneiden siirtoon Siniselle... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla