Guest Jufernaut

Lentoyhtiöuutisia - Blue1

1 212 viestiä aiheessa

Blue1:n keskiviikkoaamun kello 7.50 lento Oulusta Helsinkiin on peruttu. Koneessa havaitiin jarrujärjestelmävika.

 

Jo täytetty kone jouduttiin purkamaan. Koneen matkustajat pyritään lennättämään Helsinkiin kahdella seuraavalla lennolla kello 8.30 ja 9.50. Koneessa oli 146 matkustajaa.

 

http://www.kaleva.fi/plus/Blue1_n_kone_j%C3%A4i_maahan_Oulussa_779090+0

 

No, vika piileksi sitten aika syvällä jos koko kone piti purkaa :laugh:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Blue1:n tulos ennen veroja oli vuonna 2008 niukasti voitollinen 2,3 miljoonaa euroa. Edellisvuonna yhtiö ylsi yli 11 miljoonan euron tulokseen. Tuloksen heikkeneminen johtui pääasiallisesti alentuneesta kysynnästä ja korkeista polttoainekustannuksista. Liikevoitto heikkeni verrattuna edelliseen vuoteen 13,3 miljoonaa euroa ja oli -1,1 miljoonaa euroa. Edellisvuonna yhtiö kirjasti +12,2 miljoonan euron liikevoiton.

 

lennä lomalle

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tämäpäs on outoa - SAS:in jo julkistetun 2008 tuloksen mukaan Blue1 on tehnyt turskaa...

 

http://feed.ne.cision.com/wpyfs/00/00/00/00/00/0E/1F/66/wkr0003.pdf

 

Blue1 oman tiedotteen mukaan sitten voittoa syntyi 2,3 MEUR.

 

http://www.blue1.com/fi/fi/Blue1/Lehdisto/tiedotteet/Blue1n-vuoden-2008-tulos-voitollinen-/

 

 

Tiedotusosaston jippo on sanoa tulosta voitolliseksi kun katsotaan vain "tulosta ennen veroja". Verojen jälkeen liikevoitto on tappion puolella 1,1 milj €, mikä vastaa niitä noin 13 miljoonaa SEK (mikä on SAS:n käyttämä rahayksikkö) minkä SAS tiedotteessaan kertoo Blue1:n tappioksi. Ei tuossa siis ole ristiriitaa summien osalta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tiedotusosaston jippo on sanoa tulosta voitolliseksi kun katsotaan vain "tulosta ennen veroja". Verojen jälkeen liikevoitto on tappion puolella 1,1 milj €, mikä vastaa niitä noin 13 miljoonaa SEK (mikä on SAS:n käyttämä rahayksikkö) minkä SAS tiedotteessaan kertoo Blue1:n tappioksi. Ei tuossa siis ole ristiriitaa summien osalta.

 

SAS:in raportista Blue1 2008 EBITDAR 10 200 000 sek  ja 2008 EBIT before non recurring items -1 300 000 sek  eikös vaan?

 

''Voitto'' sanaa ei olisi aiemmin pitänyt käyttää, mutta edelleenkään ei aukea mistä toi 2,3 M€ tulee ja miksei se näy emoyhtiön luvuissa sellaisenaan. Olisihan se parempi kun  nuo raportoidut?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tiedotusosaston jippo on sanoa tulosta voitolliseksi kun katsotaan vain "tulosta ennen veroja". Verojen jälkeen liikevoitto on tappion puolella 1,1 milj €, mikä vastaa niitä noin 13 miljoonaa SEK (mikä on SAS:n käyttämä rahayksikkö) minkä SAS tiedotteessaan kertoo Blue1:n tappioksi.

 

Mistä ne verot on sitten maksettu jos tuloksen vie tappiolle verot?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Svenskaflybolag.com näyttää kertovan, että DAT alkaa liikennöidä ATR 72-200 -koneilla Blue1:n Turku-Tukholma -reittiä 8.3. alkaen 4 kertaa arkisin. Lentoaika kasvaa nykyisestä 45 minuutista 55 minuuttiin.

 

-Tero-

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Blue1 ja brittiläinen lentoyhtiö BMI aloittivat yhteistyön Helsingin ja Lontoon välisillä lennoilla sekä useilla BMI:n reiteillä Britanniassa ja Irlannissa. Helmikuusta alkaen BMI on voinut myydä lentolippuja omalla lentonumerollaan Blue1:n lennoille Helsingin ja Lontoon Heathrown välillä. Vastaavasti Blue1:n lentonumero on lisätty BMI:n Lontoon Heathrowlta lähteville lennoille Manchesteriin, Leeds/Bradfordiin, Belfastiin, Glasgowhin, Aberdeeniin ja Dubliin, joilla on yhteys Blue1:n vuoroon.

 

lenä lomalle

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kalustouudistuksia Blu 1llä.

Yhtiö luopuu ainoasta RJ 100, kun sopimus umpeutuu ensi kuussa. RJ85-koneet lisääntyvät kahdella, jotka liisataan irlantilaisen yhtiön kautta. Eli "nettolisäys" on yksi kone.

 

Viiden MD-90 liikenne vähenee, "käytämme viittä konetta kuin niitä olisi kolme" sanoo Tom Christides. Blue 1 ei halua luopua MD-90 koneista ja sitäpaitasi niistä on sopimus omistajan, SASn kanssa.

 

flygtorget

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

"käytämme viittä konetta kuin niitä olisi viisi"

 

Pieni käännös/ajatusvirhe sinulla, tuossa pitäisi lukea "käytämme viittä konetta kuin niitä olisi kolme" (vi tills vidare ämnar köra som om de bara vore tre stycken).

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pieni käännös/ajatusvirhe sinulla, tuossa pitäisi lukea "käytämme viittä konetta kuin niitä olisi kolme" (vi tills vidare ämnar köra som om de bara vore tre stycken).

 

Ajatusvihre  :-[. Korjataan pois...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lennä lomalle-sivulla oli hieman lisäinfoa noista uusista RJ85:

"Kaksi keväällä hankittavaa konetta lentävät Blue1 :n laivastossa nykyisen arvion mukaan noin vuoden ajan. Lisäksi yhtiöllä on vuoden lisäoptio, jolla vuokra-aikaa voidaan jatkaa. Lyhytaikainen vuokraus mahdollistaa konetyypin vaihtamisen, mikäli yhtiö pystyy tekemään ratkaisun Avrojen korvaajasta".

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

HS:n mukaan Ranskan ilmailuviranomaiset estivat Blue1:n lennon lahdon Pariisista Helsinkiin. Matkustajat jouduttiin reitittamaan muilla yhtioilla.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

HS:n mukaan Ranskan ilmailuviranomaiset estivat Blue1:n lennon lahdon Pariisista Helsinkiin. Matkustajat jouduttiin reitittamaan muilla yhtioilla.

 

Ranskan ilmailuhallinnon tekemä niin kutsuttu Ramp Check eli asematasotarkastus esti SAS:n suomalaisen tytäryhtiön Blue1:n matkustajakoneen paluumatkan Pariisista Helsinkiin keskiviikkona.

 

Koneen 126 matkustajista noin puolet matkustajista lennätettiin muiden yhtiöiden koneilla Helsinkiin keskiviikkona, mutta toinen puoli joutui yöpymään Pariisissa.

 

Nyt sen syynä oli automaattisen hätälähettimen ELT:n vika.

 

www.hs.fi

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

HS:n keskustelupalstalla on taas "laatukeskustelua" tähän liittyen ;D Siellä mm. analysoidaan syvällisesti erilaisia eri koneista kuuluvia erilaisia ääniä ja pamahduksia ja kolahduksia ja pellinpaloja ja käydään koneen päällikön jutttusilla yms. ja tehdään johtopäätöksiä Blue1:n turvallisuuskulttuurista mm. näiden tapahtumien perusteella.

 

Jos kaipaat johonkin kysymykseen vastauksen, saat sen takuuvarmasti HS:n keskustelupalstalta. Välillä täytyy käydä vilkaisemassa, mitä kaikkien alojen erityisasiantuntijat siellä kirjoittelevat. Toinen suosikkini on YLE:n kansanradio, tulee sunnuntaisin, kuunnelkaapas joskus ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

HS:n mukaan Ranskan ilmailuviranomaiset estivat Blue1:n lennon lahdon Pariisista Helsinkiin. Matkustajat jouduttiin reitittamaan muilla yhtioilla.

 

Näkyy olevan peruutettu tämäniltainenkin Blue1:n lento Pariisista, konepulaako?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Svenskaflybolag.com näyttää kertovan, että DAT alkaa liikennöidä ATR 72-200 -koneilla Blue1:n Turku-Tukholma -reittiä 8.3. alkaen 4 kertaa arkisin. Lentoaika kasvaa nykyisestä 45 minuutista 55 minuuttiin.

 

Näky eksyvän Vaasaankin:

2627.jpg

Ja stickeritkin laitettu oikein kylykeen..

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Näky eksyvän Vaasaankin

Näyttäisi jäävän vakituiseksi Vaasan KF466/465 lennoille tästä päivästä lähtien. Blue1:n omalla koneella lennetään enään vain kerran viikossa Tukholmaan.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Blue1 laajentaa lähtöselvityspalvelujaan ja tuo tekstiviestillä tehtävän lähtöselvityksen nyt kaikkien matkustajiensa käyttöön. 25/3 alkaen kaikki matkustajat Blue1:n ja SAS:n lennoille saavat automaattisesti lähtöselvityspyynnön tekstiviestillä, kun matkapuhelinnumero on syötettynä matkustajan matkavaraustietoihin tai asiakasprofiiliin.

 

Uudistuksella Blue1 haluaa sujuvoittaa lähtöselvitystä. Tähän asti tekstiviestillä tapahtuva lähtöselvitys on ollut mahdollista EuroBonus -kanta-asiakkaille, mutta palvelua laajennetaan kaikkien matkustajien käyttöön varaustavasta tai matkustusluokasta riippumatta. Lähtöselvitys tekstiviestillä on internetissä tehtävän lähtöselvityksen rinnalla helppo ja nopea tapa matkustajalle välttyä turhalta jonotukselta lentoasemalla. Blue1:n uutta SMS-palvelua ei matkustajan tarvitse erikseen aktivoida, vaan kaikki matkapuhelinnumeronsa ajoissa varauksen yhteyteen kirjanneet matkustajat saavat 22 tuntia ennen lähtöä automaattisesti lähtöselvityspyynnön tekstiviestillä, johon vastaamalla "kyllä" lähtöselvitys on suoritettu.

 

lennä lomalle

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Blue1 laajentaa lähtöselvityspalvelujaan ja tuo tekstiviestillä tehtävän lähtöselvityksen nyt kaikkien matkustajiensa käyttöön. 25/3 alkaen kaikki matkustajat Blue1:n ja SAS:n lennoille saavat automaattisesti lähtöselvityspyynnön tekstiviestillä, kun matkapuhelinnumero on syötettynä matkustajan matkavaraustietoihin tai asiakasprofiiliin.

 

Uudistuksella Blue1 haluaa sujuvoittaa lähtöselvitystä. Tähän asti tekstiviestillä tapahtuva lähtöselvitys on ollut mahdollista EuroBonus -kanta-asiakkaille, mutta palvelua laajennetaan kaikkien matkustajien käyttöön varaustavasta tai matkustusluokasta riippumatta. Lähtöselvitys tekstiviestillä on internetissä tehtävän lähtöselvityksen rinnalla helppo ja nopea tapa matkustajalle välttyä turhalta jonotukselta lentoasemalla. Blue1:n uutta SMS-palvelua ei matkustajan tarvitse erikseen aktivoida, vaan kaikki matkapuhelinnumeronsa ajoissa varauksen yhteyteen kirjanneet matkustajat saavat 22 tuntia ennen lähtöä automaattisesti lähtöselvityspyynnön tekstiviestillä, johon vastaamalla "kyllä" lähtöselvitys on suoritettu.

 

lennä lomalle

 

Paljonkohan tuon tekstiviesin lähettäminen maksaa ja paljonkohan

siinä mainittuun ulkomaiseen +46 numeroon soittaminen maksaa?

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Vieras
Tämä aihe on nyt suljettu uusilta viesteiltä.