Kirjoitettu Marraskuu 28, 2010 Miksi näin ? Thomas Cookilla suomimiehistö Suomesta lähtevillä charttereilla eikä kukaan ole valittanut. No tottakai on suomalaiset siellä. Yhtiö muutenkin on Thomas Cook Scandinavia, ovat siellä töissä. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 28, 2010 Kyllä cabiini henkilökunnan pitäisi tulla sieltä yhtiöstä, kenen kone se on. Ainakin DAT.n MD-87.ssä koko miehistö oli tanskalaista. Tästäköhän syystä Blue1:lla on niin optimistiset suunnitelmat cabiinipuolen lakon ajaksi? "Mahdollisen matkustamohenkilökunnan lakon aikana Blue1 lentää suurimman osan lennoistaan normaalisti, tämän hetken arvion mukaan jopa 60-70%." Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 28, 2010 Avrothan lähtee 2014 mennessä, tähän mennessä kaksi avroa on poistunut, ja seuraavat lähtevät sitä mukaa kun leasaussopparit päättyy. Ja sitten 737 koneista, ne eivät tietenkään ole Blue1:n omia koneita, vaan muilta yhtiöiltä vuokrattuja, ja mun mielestä noissa koneissa matkustamohenkilökunta koostuu Suomalaisista, mutta ohjaamohenkilökunnassa on todennäköisesti ulkomaalaisia. Tähän mennessä 6 Avroa on poistunut. SAI, SAH, SAM, SAN, SAQ ja SAR. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 28, 2010 Tähän mennessä 6 Avroa on poistunut. SAI, SAH, SAM, SAN, SAQ ja SAR. ohops Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 28, 2010 Kyllä cabiini henkilökunnan pitäisi tulla sieltä yhtiöstä, kenen kone se on. Ainakin DAT.n MD-87.ssä koko miehistö oli tanskalaista. Tuohan on täysin sopimuksissa sovittava asia, koneiden vuokrauksissa on monta tapaa : http://www.globalplanesearch.com/view/aircraft/aircraft-leasing-def.htm Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 28, 2010 No tottakai on suomalaiset siellä. Yhtiö muutenkin on Thomas Cook Scandinavia, ovat siellä töissä. Älä höpötä. Vuokratyövoimaa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 28, 2010 Älä höpötä. Vuokratyövoimaa. Kukakohan se höpöttää? Kyllä siinä yhtiössä ihan suomalaisia on töissä vaikka yhtiö onkin tanskalainen. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 29, 2010 Kukakohan se höpöttää? Kyllä siinä yhtiössä ihan suomalaisia on töissä vaikka yhtiö onkin tanskalainen. Osa saattaa olla ja osa taas on mahdollisesti esim. Airpro Oy:n henkilökuntaa, joka työskentelee Thomas Cookin lennoilla. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 29, 2010 Avrothan lähtee 2014 mennessä, tähän mennessä kaksi avroa on poistunut, ja seuraavat lähtevät sitä mukaa kun leasaussopparit päättyy. Mistä tuollainen vuosiluku on peräisin? Blue1 tiedotti viime toukokuussa parista vuodesta: Reittiverkoston ja lähtömäärien kasvattaminen mahdollistuu investoinneilla uuteen lentolaivueeseen syksystä 2010 alkaen. Blue1 hankkii laivueeseensa Boeing 717-200 –konetyypin matkustajakoneita, aikomuksena siirtyminen yhden konetyypin laivueeseen ja lentolaivueen kaksinkertaistaminen parin vuoden kuluessa. http://www.blue1.com/fi/fi/Blue1/Lehdisto/tiedotteet/Blue1-suuntaa-kasvuun---reittiverkosto-lentolaivue-ja-palvelutuote-uusiutuvat/ Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 29, 2010 Tuohan on täysin sopimuksissa sovittava asia, koneiden vuokrauksissa on monta tapaa : http://www.globalplanesearch.com/view/aircraft/aircraft-leasing-def.htm Siinä asia ihan faktana Blue1:n viestintäjohtajan suusta lainattuna Iltalehden sivulta.. Blue1 on tänä syksynä saanut tänä syksynä uusia koneita laivastoonsa. - Näiden koneiden toimitus on ollut myöhässä. Olemme joutuneet vuokraamaan kalustoa miehistöineen muualta. He ovat täällä edelleen, ja näiden avulla pyritään lentämään ne 60-70 prosenttia lennoista, Christides kertoi. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 8, 2010 Skyliner sivun mukaan OH-BLP nähty eilen Manchesterissa maalattuna. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 8, 2010 Ei tekis pahaa siihen että Blue1:n lennolla voisi joskus matkata saman yhtiön koneella mihin luule menevänsä. Täällä joskus vastailee oikeitakin asiantuntijoita niin kysyisin että kumpi on halvempi, JetTime, CityAirline tjsp. vai oma B717 ?? Minäkö virtuaali ?? - ??? - Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 8, 2010 Skyliner sivun mukaan OH-BLP nähty eilen Manchesterissa maalattuna. Tervicko! Jep. http://www.jetphotos.net/viewphoto.php?id=6994824 P. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 9, 2010 Tietääkö joku, millä logiikalla nämä Blue1:n Boeing 717 -koneiden rekisteritunnukset annetaan? Entä mitkä mahtavat olla rekisterit ja maalauskuviot tuleville koneille? Nykyiset koneet ovat tietämykseni mukaan: OH-BLG Blue-flow OH-BLI Sky-trickle OH-BLJ Pearl-mist OH-BLM Spring-rain OH-BLP Star Alliance Kiitokset avusta jo etukäteen! Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 9, 2010 Tietääkö joku, millä logiikalla nämä Blue1:n Boeing 717 -koneiden rekisteritunnukset annetaan? Entä mitkä mahtavat olla rekisterit ja maalauskuviot tuleville koneille? OH-BLH Suven lähde / Summer-spring. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 13, 2010 Blue1:n neljäs Boeing 717 OH-BLI aloitti liikenteen ilmeisesti eilen. Kone kävi päivällä Rovaniemellä ja näyttää sen jälkeen käyneen Pariisissa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 13, 2010 Blue1:n neljäs Boeing 717 OH-BLI aloitti liikenteen ilmeisesti eilen. Blue1 heräsi myös tiedottamaan asiasta: Blue1:n neljäs Boeing 717 matkustajakone kaupalliseen liikenteeseen Blue1:n neljäs Boeing 717, uudessa yksilöllisessä Flowing-ulkoasussa, lensi ensilentonsa sunnuntaina 12.12. Helsingistä Rovaniemelle. Boeing 717 on moderni lentokonetyyppi, joka edustaa kokoluokkansa kärkeä regional jet-luokassa. Boeing 717 on suunniteltu operoimaan tiheitä vuorovälejä lyhyillä ja keskipitkillä lentomatkoilla ja vastaa erinomaisesti Blue1:n liikenneohjelman tulevaisuuden tarpeita Blue1:n suunnatessa yhä vahvemmin suomalaisten liikematkustajien lentoyhtiöksi. Boeing 717 on polttoainekulutuksen ja ympäristövaikutusten osalta luokkansa kärkeä, mahdollistaen tehokkaan operoinnin asiakkaan hyödyksi. 115-paikkainen Boeing 717 edustaa matkustusmukavuudeltaan uutta tasoa Blue1:n lentolaivueessa. Boeing 717 -koneiden määrä lentolaivueessa nousee maaliskuun loppuun mennessä yhdeksään. Flowing – uutta ilmettä lentomatkustukseen Blue1:lla Boeing 717 -konetyypin myötä Blue1 uusii lentolaivueensa visuaalisen ilmeen. Uusi ulkoasu Flowing heijastaa Blue1:n identiteettiä ja liiketoimintaratkaisuja, lentomatkustuksen uutta aikaa. Blue1:n lentolaivueen uusi ilme on toteutettu yhteistyössä Aalto-yliopiston taideteollisen korkeakoulun kanssa. Flowing –ilmeen ovat ideoinet graafisen suunnittelun koulutusohjelman opiskelijat Annukka Saikkonen ja Magali Abraham. Neljäs Boeing 717 on nimeltään Sky Trickle, Taivaan puro. Blue1-koneet on tähänkin asti nimetty suomalaisten järvien mukaan, nyt vesiteema täydentyy myös visuaalisesti flowing-ilmeessä. Flowing –teema tuo esiin suomalaisen veden eri muodot, niistä jokaisesta on tehty oma design lentokoneeseen. Blue1:n tulevat matkustajakoneet noudattavat kaikki Flowing-teemaa, jokaisella koneella on kuitenkin oma yksilöllinen ulkoasunsa, mikä tekee lentolaivueen ulkoasu uudistuksesta poikkeuksellisen. BLUE1 COMMUNICATIONS Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 13, 2010 Mitään tietoa kenelläkään, että koska OH-BLP aloittaa liikennöimisen? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 16, 2010 Mitään tietoa kenelläkään, että koska OH-BLP aloittaa liikennöimisen? Eilen lentänyt BLF9102 EGCC-ESSA. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 5, 2011 Blue1 ja Oxford Aviation Academy lentosimulaattoriyhteistyöhön Blue1 ja Oxford Aviation Academy (OAA) ovat solmineet pitkäaikaisen yhteistyösopimuksen, jonka mukaan OAA toimittaa Blue1:lle täyden palvelun ylläpito- ja tukiratkaisun Boeing 717-lentosimulaattorille Tukholman-toimipaikassaan. Simulaattori on ainoa D-tason hyväksytty Boeing 717-lentosimulaattori Euroopassa ja valmis koulutuskäyttöön maaliskuussa 2011. Blue1 on aiemmin tänä vuonna ilmoittanut investoivansa Boeing 717-matkustajakoneisiin nopeasti laajenevan reittiverkostonsa ja lisääntyvien vuorotiheyksien tarpeisiin. Alkavassa simulaattoriyhteistyössä OAA vastaa kaikesta simulaattoriin liittyvästä tekniikasta, huollosta, tilaratkaisuista, asiakaspalvelusta sekä laadun tuesta. ”Blue1 panostaa voimakkaasti Boeing 717-lentokonetyyppiin. Kun Euroopasta on puuttunut 717-simulaaattorikapasiteettia, on Blue1:n ensimmäinen ”full flight”- lentosimulaattori merkittävässä roolissa tukemaan 717-investointiamme. Simulaattorisopimus on bisneskriittinen ja kokoluokaltaan merkittävä hankinta. Yhteistyö alan tunnetun, jo vuosia asiantuntemuksella simulaattoripalveluja laadukkaasti tuottaneen organisaation kanssa on meille ensiarvoisen tärkeä valinta”, sanoo Heikki Setälä, Blue1:n lentotoiminnan johtaja. ”Olemme tyytyväisiä saadessamme Blue1:sta uuden täyden palvelun simulaattorituen asiakkaan, laajentamaan yhteistyötämme SAS-konsernin kanssa. Blue1 on nopeasti lisäämässä lentotuotantoaan ja panostus laivueeseen simulaattorihankinnan muodossa alleviivaa yhtiön sitoutumista strategiaansa. Alkava yhteistyö ja mukanaolo Blue1:n tulevaisuuden rakentamisessa on meille merkittävä asia, kertoo Mike Humphreys, OAA Type Divisionin toimitusjohtaja. Oxford Aviation Academy lyhyesti: OAA on maailman johtavia itsenäisiä toimijoita innovatiivisten ohjaamo-, matkustamo- ja huoltohenkilöstön sekä tekniikan ja muiden ilmailuresurssien palvelujen tuottamisessa. Yhtiön täysin integroitu, globaali lentohenkilöstöpalvelujen tarjonta on ainoa laatuaan. OAA:lla on toimipaikat Dublinissa, Hong Kongissa, Kööpenhaminassa, Lontoon Gatwickissa ja Heathrow’ssa, Manchesterissa, Melbournessa, Oslossa, Oxfordissa, Pekingissä, Phoenix’issä, Shannonissa, Tokiossa sekä Tukholmassa ja tarjoaa räätälöityjä täyden palvelun koulutusratkaisuja lentoyhtiöiden tarpeisiin kautta maailman. OAA on STAR Capital Partnersin ja GE Corporationin omistuksessa. Blue1 lyhyesti: Suomesta operoiva Blue1 on pohjoismainen lentoyhtiö, jonka lentoreittiverkosto kattaa kotimaan lennot Suomessa, lennot Skandinaviaan sekä keskeisiin liikematkakohteisiin länsi- ja Keski-Euroopassa. Yhtiö vaalii tärkeää rooliaan osana Star Alliancea, maailman johtavien lentoyhtiöiden maailmanlaajuista verkostoa. Blue1:lla on kahden matkustusluokan konsepti kaikilla lennoillaan: Blue1 Premium tarjoaa liikematkustusluokan palvelua liikematkustajille ja Blue1 Economy on suunnattu hintatietoisille vapaa-ajan matkustajille. Blue1 on pohjoismaiden suurimman lentoyhtiökonsernin, SAS Groupin jäsen. BLUE1 COMMUNICATIONS Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 5, 2011 Blue1 ja Oxford Aviation Academy lentosimulaattoriyhteistyöhön Eikö OAA Tukholma ole entinen SAS Flight Academy eli aika luonteva valinta? -Tero- Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 5, 2011 Si, Senor. Spanair Porfavor tjsp.. Joko on saatu suomalaisvahvistusta MD95:n nokille? Vai vieläkö mennään Spanairin pojilla? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 5, 2011 Joko on saatu suomalaisvahvistusta MD95:n nokille? Vai vieläkö mennään Spanairin pojilla? On jo suomalasia jonkin verran. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 7, 2011 Onko seuraava 717 (BLH) jo tulossa sitten? Kuvia odotellaan... www.planespotters.net: OH-BLH Boeing 717-2CM Blue1 2x BMW RR BR715 CY115 Due Summer Spring will be Leased from Pembroke Alpha Ltd ferried MIA-BGR-KEF-HEL 06 - 07-01-2011 on delivery Geoff Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 7, 2011 Onko seuraava 717 (BLH) jo tulossa sitten? Kuvia odotellaan... Geoff Onko kellään tietoa milloin BLP on tulossa vai onko kenties jo matkalla? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla