Kirjoitettu Huhtikuu 7, 2011 Viimeksi kun lensin Oulu-Helsinki, minua ennen turvatarkastusjonossa oli n. 5 henkilöä. Oliko tuossa järkeä? o_o 31. päivä oli aivan tukossa terminaali, joten eiköhän siinä jotain järkeä ole.. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 9, 2011 Viimeksi kun lensin Oulu-Helsinki, minua ennen turvatarkastusjonossa oli n. 5 henkilöä. Oliko tuossa järkeä? o_o Siinä on paljonkin järkeä. Siinä ei ole järkeä että aamulennolle mennessä pitää kentälle usein lähteä aivan liian aikaisin kentän aamuruuhkan takia. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 10, 2011 Viimeksi kun lensin Oulu-Helsinki, minua ennen turvatarkastusjonossa oli n. 5 henkilöä. Oliko tuossa järkeä? o_o Aamuisin turvatarkastuksen jono tulee usein terminaalista ulos...hiljaisempaan aikaan tietenkään mitään ongelmaa ei ole. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 10, 2011 Aamuisin turvatarkastuksen jono tulee usein terminaalista ulos...hiljaisempaan aikaan tietenkään mitään ongelmaa ei ole. Turvatarkastus on palvelua, josta matkustajat maksavat lentolipun yhteydessä. Jos palvelu tökkii, niin siitä kannattaa varmaan valittaa palveluntarjoajalle. Jos joutuisin jonottamaan turvatarkastukseen yli 10-15 min, niin alkaisin varmaankin täyttää kännykällä täältä löytyvää palautelomaketta... Vai pitäisikö palaute sittenkin antaa lentoyhtiölle? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 10, 2011 Turvatarkastus on palvelua, josta matkustajat maksavat lentolipun yhteydessä. Jos palvelu tökkii, niin siitä kannattaa varmaan valittaa palveluntarjoajalle. Jos joutuisin jonottamaan turvatarkastukseen yli 10-15 min, niin alkaisin varmaankin täyttää kännykällä täältä löytyvää palautelomaketta... Vai pitäisikö palaute sittenkin antaa lentoyhtiölle? Anna tosiaan palauteesi turvatarkastuslinjojen & linjavahvuuden tilanneelle instanssille, Finavialle. Ei Airpro sinne yhtään ylimääräistä linjaa avaa kuin mistä on maksettu. Turvatarkastusessa ei aleta oikomaan mutkia tai tinkimään turvallisuudesta siksi että jono tulee terminaalista ulos, joten valitus tarkastushenkilökunnalle on täysin turhaa. 10-15min ei muuten ole vielä hirveän pitkä jonotusaika. Muistaisin että täällä Helsinki-Vantaalla aikamääre on 1,5min per matkustaja, eli 15 minuuttiin edessäsi saisi periaatteessa olla vain 15 matkustajaa Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 6, 2011 OH-BLD ja OH-BLE ovat vielä liikenteessä. Avroista -SAR ja -SAQ poistuneet. En tiedä onko vielä ollut täällä, mutta Blue1:n MD-90 -koneista uuden elämän ovat saaneet -BLC > N929DN, -BLF > N933DN ja -BLU > N930DN. Lähde: Svensk Flyghistorisk Tidskrift 2/11 Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 6, 2011 En tiedä onko vielä ollut täällä, mutta Blue1:n MD-90 -koneista uuden elämän ovat saaneet -BLC > N929DN, -BLF > N933DN ja -BLU > N930DN. Lähde: Svensk Flyghistorisk Tidskrift 2/11 Lisäksi vielä -BLE -> N932DN. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 6, 2011 .. ja koneiden uusi omistaja/operaattori on? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 6, 2011 Delta Air lines http://www.planespotters.net/Production_List/McDonnell-Douglas/MD-90/53459,N929DN-Delta-Air-Lines.php Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 28, 2011 Tänään alkavat lennot Kroatian Pulaan. KF863 starttaa klo 15.15. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 28, 2011 Onko SE-MCA:sta havaintoa? Mietin vain että onkohan tuo nyt Suomessa vai missä. Jostain kumman syystä airfleets.net listaa sen KF:n laivueeseen (mutta sentään mainitsee että liisattu DC:ltä) kun taas noita täällä pyöriviä SE-MDH/I:tä ei. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 30, 2011 Tervicko! European Airline Scene tietää seuraavaa: "Blue1 B712 OH-BLO (55056) was ferried from Stockholm/Arlanda to Norwich for painting on 18/5." P. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 30, 2011 Tervicko! European Airline Scene tietää seuraavaa: "Blue1 B712 OH-BLO (55056) was ferried from Stockholm/Arlanda to Norwich for painting on 18/5." P. SAS:in lentotietojen mukaan eilen (29.5) KF9102 Norwhich-Arlanda, saapunut Arlandaan 18:52 paikallista aikaa. Milloinkohan saadaan Helsinkiin Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 30, 2011 Onko SE-MCA:sta havaintoa? Mietin vain että onkohan tuo nyt Suomessa vai missä. Varmaankin se on Ruotsissa, koska ainoat havainnot Suomessa ovat yöpyvältä Tukholma-Turku -vuorolta. Sitäkään kone ei ole lentänyt joka päivä vaan joskus tilalla on ollut Golden Airin Saab 2000. SE-MCA:ssa ei ole Blue1:n tekstejä, jotka ovat olleet jo joulukuun puolivälistä alkaen SE-MDH:ssa ja MDI:ssä. Blue1 liikennöi myös Ruotsin sisäistä reittiä Arlandan ja Kalmarin välillä, mutta ainakaan viime aikoina SE-MCA:ta ei ole nähty sillä. Huhupuheiden mukaan matkustajat ovat valittaneet koneen matkustamon korkeasta melutasosta. SE-MCA on 200-sarjan kone eli varustettu nelilapaisilla potkureilla kun taas SE-MDH ja MDI ovat kuusilapaisilla potkureilla varustettuja 500-sarjan koneita ja siten hiljaisempia. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 31, 2011 Varmaankin se on Ruotsissa, koska ainoat havainnot Suomessa ovat yöpyvältä Tukholma-Turku -vuorolta. Sitäkään kone ei ole lentänyt joka päivä vaan joskus tilalla on ollut Golden Airin Saab 2000. SE-MCA:ssa ei ole Blue1:n tekstejä, jotka ovat olleet jo joulukuun puolivälistä alkaen SE-MDH:ssa ja MDI:ssä. Blue1 liikennöi myös Ruotsin sisäistä reittiä Arlandan ja Kalmarin välillä, mutta ainakaan viime aikoina SE-MCA:ta ei ole nähty sillä. Huhupuheiden mukaan matkustajat ovat valittaneet koneen matkustamon korkeasta melutasosta. SE-MCA on 200-sarjan kone eli varustettu nelilapaisilla potkureilla kun taas SE-MDH ja MDI ovat kuusilapaisilla potkureilla varustettuja 500-sarjan koneita ja siten hiljaisempia. SE-MCA käväisi ainakin eilen 30.5 Turussa, josta se lähti taivaalle noin 21.20. Aikataulun mukaan suuntana olisi ilmeisestikin ollut Arlanda. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 31, 2011 Blue1 liikennöi myös Ruotsin sisäistä reittiä Arlandan ja Kalmarin välillä, mutta ainakaan viime aikoina SE-MCA:ta ei ole nähty sillä. Huhupuheiden mukaan matkustajat ovat valittaneet koneen matkustamon korkeasta melutasosta. SE-MCA on 200-sarjan kone eli varustettu nelilapaisilla potkureilla kun taas SE-MDH ja MDI ovat kuusilapaisilla potkureilla varustettuja 500-sarjan koneita ja siten hiljaisempia. Grazie. Tykkään tästä Blue1:n logiikasta - turkulaisille (ja ruotsalaisille) kelpaa vanhempi ja meluisampikin kyyti, savolaisia, pohojalaisia ja virolaisia kyyditään uudemmilla vehkeillä. Ei millään pahalla ketään turkulaista kohtaan, mutta kyllähän te tiedätte... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 4, 2011 OH-BLO Arlandassa uusissa väreissä. Ja on jo myös lentänyt ensimmäisen kaupallisen lennon tänään, HEL-ZRH KF703. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 6, 2011 Tervicko! ...ja European Airline Scene jatkaa... "OH-BLQ (55067 ex EC-KRO) was ferried from Helsinki to Stockholm/Arlanda on 2/6 in Spanair scheme prior to painting." Eikös tämä ole nyt sitten se yhdeksäs ja viimeinen vai miten se meni? P. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 6, 2011 Eikös niitten pitäny tässä parin vuoden sisällä tuplata vielä laivueen koko tuohon nykyiseen 717-laivueeseen nähden Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 6, 2011 Tervicko! ...ja European Airline Scene jatkaa... "OH-BLQ (55067 ex EC-KRO) was ferried from Helsinki to Stockholm/Arlanda on 2/6 in Spanair scheme prior to painting." Eikös tämä ole nyt sitten se yhdeksäs ja viimeinen vai miten se meni? P. Ja missä väreissä se nyt mahtaa tulla... Ainakin niitä entisiä värityksiä ei ole enää -> tämä siis duplikaatti tai jotakin uutta! Geoff Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 11, 2011 Tämä nyt ei varsinaisesti ole uutinen, mutta tulipa huomattua Blue1:n nettisivuilta, että syksyllä on monelle lennolle merkitty tietoihin: Liikennöivä yhtiö Golden Air, Konetyyppi Boeing 717 Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 11, 2011 Tämä nyt ei varsinaisesti ole uutinen, mutta tulipa huomattua Blue1:n nettisivuilta, että syksyllä on monelle lennolle merkitty tietoihin: Liikennöivä yhtiö Golden Air, Konetyyppi Boeing 717 Siirtääkö ne koneita Golden Airille, tuossa ainakin Tukholmaankin ensi syksynä; Lähtö: 08:35 Helsinki, Suomi - Helsinki-Vantaa, terminaali 1 Saapuminen: 08:35 Tukholma, Ruotsi - Arlanda, terminaali 5 Lentoyhtiö: Blue1 KF429 Konetyyppi: Boeing 717 Liikennöivä yhtiö Golden Air Taitaa oma miehistö vähentyä... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 11, 2011 Huhuja liikkuu että Blue1 lopettaisi Lontoon reitin kokonaan ensi syksynä. Onko kellään tarkempia tietoja tästä? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 11, 2011 Huhuja liikkuu että Blue1 lopettaisi Lontoon reitin kokonaan ensi syksynä. Onko kellään tarkempia tietoja tästä? http://www.flightforum.fi/discussion/index.php/topic,99445.0.html Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 12, 2011 Tämä nyt ei varsinaisesti ole uutinen, mutta tulipa huomattua Blue1:n nettisivuilta, että syksyllä on monelle lennolle merkitty tietoihin: Liikennöivä yhtiö Golden Air, Konetyyppi Boeing 717 Tämä on varsinainen uutinen vasta sitten kun Golden Air ottaa kaikki pulujen reitit haltuunsa "operated by" tekstillä ja suomessa on taas yksi katajaiseen kapsahtanut virtuaaliyhtiö, hetken. Ei näytä onnistuneen, liikaako "sinivalkoista" mallia ? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla