Guest Jufernaut

Lentoyhtiöuutisia - Blue1

1 212 viestiä aiheessa

Viimeksi kun lensin Oulu-Helsinki, minua ennen turvatarkastusjonossa oli n. 5 henkilöä. Oliko tuossa järkeä? o_o

31. päivä oli aivan tukossa terminaali, joten eiköhän siinä jotain järkeä ole..

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Viimeksi kun lensin Oulu-Helsinki, minua ennen turvatarkastusjonossa oli n. 5 henkilöä. Oliko tuossa järkeä? o_o

 

Siinä on paljonkin järkeä. Siinä ei ole järkeä että aamulennolle mennessä pitää kentälle usein lähteä aivan liian aikaisin kentän aamuruuhkan takia.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Viimeksi kun lensin Oulu-Helsinki, minua ennen turvatarkastusjonossa oli n. 5 henkilöä. Oliko tuossa järkeä? o_o

Aamuisin turvatarkastuksen jono tulee usein terminaalista ulos...hiljaisempaan aikaan tietenkään mitään ongelmaa ei ole.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Aamuisin turvatarkastuksen jono tulee usein terminaalista ulos...hiljaisempaan aikaan tietenkään mitään ongelmaa ei ole.

 

Turvatarkastus on palvelua, josta matkustajat maksavat lentolipun yhteydessä. Jos palvelu tökkii, niin siitä kannattaa varmaan valittaa palveluntarjoajalle.

 

Jos joutuisin jonottamaan turvatarkastukseen yli 10-15 min, niin alkaisin varmaankin täyttää kännykällä täältä löytyvää palautelomaketta... Vai pitäisikö palaute sittenkin antaa lentoyhtiölle?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Turvatarkastus on palvelua, josta matkustajat maksavat lentolipun yhteydessä. Jos palvelu tökkii, niin siitä kannattaa varmaan valittaa palveluntarjoajalle.

 

Jos joutuisin jonottamaan turvatarkastukseen yli 10-15 min, niin alkaisin varmaankin täyttää kännykällä täältä löytyvää palautelomaketta... Vai pitäisikö palaute sittenkin antaa lentoyhtiölle?

 

Anna tosiaan palauteesi turvatarkastuslinjojen & linjavahvuuden tilanneelle instanssille, Finavialle. Ei Airpro sinne yhtään ylimääräistä linjaa avaa kuin mistä on maksettu. Turvatarkastusessa ei aleta oikomaan mutkia tai tinkimään turvallisuudesta siksi että jono tulee terminaalista ulos, joten valitus tarkastushenkilökunnalle on täysin turhaa. 10-15min ei muuten ole vielä hirveän pitkä jonotusaika. Muistaisin että täällä Helsinki-Vantaalla aikamääre on 1,5min per matkustaja, eli 15 minuuttiin edessäsi saisi periaatteessa olla vain 15 matkustajaa ;)

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

OH-BLD ja OH-BLE ovat vielä liikenteessä. Avroista -SAR ja -SAQ poistuneet.

 

En tiedä onko vielä ollut täällä, mutta Blue1:n MD-90 -koneista uuden elämän ovat saaneet -BLC > N929DN, -BLF > N933DN ja -BLU > N930DN.

 

Lähde: Svensk Flyghistorisk Tidskrift 2/11

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

En tiedä onko vielä ollut täällä, mutta Blue1:n MD-90 -koneista uuden elämän ovat saaneet -BLC > N929DN, -BLF > N933DN ja -BLU > N930DN.

 

Lähde: Svensk Flyghistorisk Tidskrift 2/11

 

Lisäksi vielä -BLE -> N932DN.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onko SE-MCA:sta havaintoa?

 

Mietin vain että onkohan tuo nyt Suomessa vai missä. Jostain kumman syystä airfleets.net listaa sen KF:n laivueeseen (mutta sentään mainitsee että liisattu DC:ltä) kun taas noita täällä pyöriviä SE-MDH/I:tä ei.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tervicko!

 

European Airline Scene tietää seuraavaa:

 

"Blue1 B712 OH-BLO (55056) was ferried from Stockholm/Arlanda to Norwich for painting on 18/5."

 

P.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tervicko!

 

European Airline Scene tietää seuraavaa:

 

"Blue1 B712 OH-BLO (55056) was ferried from Stockholm/Arlanda to Norwich for painting on 18/5."

 

P.

 

SAS:in lentotietojen mukaan eilen (29.5) KF9102 Norwhich-Arlanda, saapunut Arlandaan 18:52 paikallista aikaa.

 

Milloinkohan saadaan Helsinkiin  :thmbup:

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onko SE-MCA:sta havaintoa?

 

Mietin vain että onkohan tuo nyt Suomessa vai missä.

 

Varmaankin se on Ruotsissa, koska ainoat havainnot Suomessa ovat yöpyvältä Tukholma-Turku -vuorolta. Sitäkään kone ei ole lentänyt joka päivä vaan joskus tilalla on ollut Golden Airin Saab 2000. SE-MCA:ssa ei ole Blue1:n tekstejä, jotka ovat olleet jo joulukuun puolivälistä alkaen SE-MDH:ssa ja MDI:ssä.

 

Blue1 liikennöi myös Ruotsin sisäistä reittiä Arlandan ja Kalmarin välillä, mutta ainakaan viime aikoina SE-MCA:ta ei ole nähty sillä. Huhupuheiden mukaan matkustajat ovat valittaneet koneen matkustamon korkeasta melutasosta. SE-MCA on 200-sarjan kone eli varustettu nelilapaisilla potkureilla kun taas SE-MDH ja MDI ovat kuusilapaisilla potkureilla varustettuja 500-sarjan koneita ja siten hiljaisempia.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Varmaankin se on Ruotsissa, koska ainoat havainnot Suomessa ovat yöpyvältä Tukholma-Turku -vuorolta. Sitäkään kone ei ole lentänyt joka päivä vaan joskus tilalla on ollut Golden Airin Saab 2000. SE-MCA:ssa ei ole Blue1:n tekstejä, jotka ovat olleet jo joulukuun puolivälistä alkaen SE-MDH:ssa ja MDI:ssä.

 

Blue1 liikennöi myös Ruotsin sisäistä reittiä Arlandan ja Kalmarin välillä, mutta ainakaan viime aikoina SE-MCA:ta ei ole nähty sillä. Huhupuheiden mukaan matkustajat ovat valittaneet koneen matkustamon korkeasta melutasosta. SE-MCA on 200-sarjan kone eli varustettu nelilapaisilla potkureilla kun taas SE-MDH ja MDI ovat kuusilapaisilla potkureilla varustettuja 500-sarjan koneita ja siten hiljaisempia.

 

SE-MCA käväisi ainakin eilen 30.5 Turussa, josta se lähti taivaalle noin 21.20. Aikataulun mukaan suuntana olisi ilmeisestikin ollut Arlanda.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Blue1 liikennöi myös Ruotsin sisäistä reittiä Arlandan ja Kalmarin välillä, mutta ainakaan viime aikoina SE-MCA:ta ei ole nähty sillä. Huhupuheiden mukaan matkustajat ovat valittaneet koneen matkustamon korkeasta melutasosta. SE-MCA on 200-sarjan kone eli varustettu nelilapaisilla potkureilla kun taas SE-MDH ja MDI ovat kuusilapaisilla potkureilla varustettuja 500-sarjan koneita ja siten hiljaisempia.

 

Grazie. Tykkään tästä Blue1:n logiikasta - turkulaisille (ja ruotsalaisille) kelpaa vanhempi ja meluisampikin kyyti, savolaisia, pohojalaisia ja virolaisia kyyditään uudemmilla vehkeillä.

 

Ei millään pahalla ketään turkulaista kohtaan, mutta kyllähän te tiedätte... :D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tervicko!

 

...ja European Airline Scene jatkaa...

 

"OH-BLQ (55067 ex EC-KRO) was ferried from Helsinki to Stockholm/Arlanda on 2/6 in Spanair scheme prior to painting."

 

Eikös tämä ole nyt sitten se yhdeksäs ja viimeinen vai miten se meni?

 

P.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tervicko!

 

...ja European Airline Scene jatkaa...

 

"OH-BLQ (55067 ex EC-KRO) was ferried from Helsinki to Stockholm/Arlanda on 2/6 in Spanair scheme prior to painting."

 

Eikös tämä ole nyt sitten se yhdeksäs ja viimeinen vai miten se meni?

 

P.

 

Ja missä väreissä se nyt mahtaa tulla... Ainakin niitä entisiä värityksiä ei ole enää -> tämä siis duplikaatti tai jotakin uutta!

 

Geoff

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tämä nyt ei varsinaisesti ole uutinen, mutta tulipa huomattua Blue1:n nettisivuilta, että syksyllä on monelle lennolle merkitty tietoihin: Liikennöivä yhtiö Golden Air,  Konetyyppi Boeing 717    :o

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tämä nyt ei varsinaisesti ole uutinen, mutta tulipa huomattua Blue1:n nettisivuilta, että syksyllä on monelle lennolle merkitty tietoihin: Liikennöivä yhtiö Golden Air,  Konetyyppi Boeing 717    :o

 

Siirtääkö ne koneita Golden Airille, tuossa ainakin Tukholmaankin ensi syksynä;

 

Lähtö: 08:35 Helsinki, Suomi - Helsinki-Vantaa, terminaali 1

Saapuminen: 08:35 Tukholma, Ruotsi - Arlanda, terminaali 5

 

Lentoyhtiö: Blue1 KF429

Konetyyppi: Boeing 717

 

Liikennöivä yhtiö Golden Air

 

Taitaa oma miehistö vähentyä...

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tämä nyt ei varsinaisesti ole uutinen, mutta tulipa huomattua Blue1:n nettisivuilta, että syksyllä on monelle lennolle merkitty tietoihin: Liikennöivä yhtiö Golden Air,  Konetyyppi Boeing 717    :o

 

Tämä on varsinainen uutinen vasta sitten kun Golden Air ottaa kaikki pulujen reitit haltuunsa "operated by" tekstillä  ja suomessa on taas yksi katajaiseen kapsahtanut virtuaaliyhtiö, hetken.

 

Ei näytä onnistuneen, liikaako "sinivalkoista" mallia ?  :-\

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Vieras
Tämä aihe on nyt suljettu uusilta viesteiltä.