Kirjoitettu Kesäkuu 7, 2005 Eli ulkomaanreiteillä koneet puolityhjiä ja homma pahasti kannattamatonta ja kotimaan reiteilläkään ei niillä 39, 49, 69 hinnoilla tule muuta kuin tappiota. Joo, mutta kyllähän Blue1:n alkuvuoden tulos oli aika hyvä, taisi olla neljä miljoonaa kruunua tappiolla. Ja jos mietitään näitä tappioita, niin mielenkiintoista olisi tietää, paljonkos tämä Ruotsissa huseeraava Flynordic on ehtinyt tehdä tappiota? Kymmenen miljoonaa euroa kenties? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 12, 2005 Toukokuu 2005 matkustajakäyttöasteet: Blue1: Kotimaa: 66,6% Eurooppa: 59,1% Finnair: Kotimaa: 49,5% Eurooppa: 60,2% Tiedot löytyvät yhtiöiden verkkosivuilta; ei tarvitse spekuloida ja arvailla. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 12, 2005 Tervetuloa Juha foorumille. Onpas Blue1 jo laadukas yhtiö,ainakin noista tilastoista. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 12, 2005 Onpas Blue1 jo laadukas yhtiö,ainakin noista tilastoista. Ööäh.. En nyt ota kantaa sinänsä tuohon laadukkuuteen, mutta miten niin jo? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 13, 2005 Taitaa Juha olla Blue1:n miehiä? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 13, 2005 Moro Juha ! Tavataan jaksolla (ja miksei joskus kaupungilla...) Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 13, 2005 Toukokuu 2005 matkustajakäyttöasteet: Blue1: Kotimaa: 66,6% Eurooppa: 59,1% Finnair: Kotimaa: 49,5% Eurooppa: 60,2% Tiedot löytyvät yhtiöiden verkkosivuilta; ei tarvitse spekuloida ja arvailla. Riittääkö oikeesti plussalle ?? - ??? - Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 16, 2005 Mites muuten ihmiset ovat mieltä ko. firmasta onko hyviä kokemuksia? Itse en ole kyydissä istunut, mutta tarkotus olisi tuossa kesällä... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 16, 2005 No, muutama mielipide Blue 1:stä löytyy esim. täältä: http://www.airlinequality.com/Forum/blue1.htm Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 16, 2005 Kyllä Bluella konsepti toimii. SAS:n turistiluokassa kun nykyään tarjotaan vai "Pendoliinomaisesta kärrystä" sämpylää ja kahvia ostettavaksi niin Blue1 sentään tarjoaa muunkin kotimaisen yhtymän tavoin oikeata "lentokoneruokaa". Siispä vinkki: Jos ostat SAS:n lipun Suomesta/-een niin valitse Blue1:n operoima lento ja saatat saada jopa konjamiinin kahvin kera. - heh - Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 23, 2005 Pieni SAS/BLUE1 hintavertailu Samojen lentojen tilaus SASsin tai BLUE1 nettisivuilta: Outward, June 24 06:30 Tampere - 07:15 Copenhagen Apt Return, June 27 12:45 Copenhagen Apt - 15:30 Tampere SAS Total price 195.94 EUR BLUE! Kokonaishinta 474,60 EUR Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 23, 2005 Pieni SAS/BLUE1 hintavertailu Samojen lentojen tilaus SASsin tai BLUE1 nettisivuilta: Outward, June 24 06:30 Tampere - 07:15 Copenhagen Apt Return, June 27 12:45 Copenhagen Apt - 15:30 Tampere SAS Total price 195.94 EUR BLUE! Kokonaishinta 474,60 EUR Ja toinen vertailu: Tampere - Kööpenhamina 20. heinäkuuta 2005 18:40 TMP 19:25 CPH Kööpenhamina - Tampere 26. heinäkuuta 2005 10:55 CPH 13:40 TMP Blue 1: 112,60 EUR SAS: 195.94 EUR Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 23, 2005 Joo, siis noi hinnathan määräytyy ihan täysin sen mukaan kuinka täynnä kone on. Eli ei yhden esimerkkitapauksen suhteen voi päätellä yhtään mitään, kuten tuossa huomattiinkin. //T Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 23, 2005 Joo, siis noi hinnathan määräytyy ihan täysin sen mukaan kuinka täynnä kone on. Eli ei yhden esimerkkitapauksen suhteen voi päätellä yhtään mitään, kuten tuossa huomattiinkin. Onko tossa joku logiikka noiden hintojen määräytymiseen, kun nuo hinnat ovat ilmeisestikkin täysin samoille lennoille eli ainoana erona on se, että onko lippu Blue1:n vai SAS:n? Vai jakavatko Blue1 ja SAS jotenkin paikat keskenään ja myyvät vain omasta kiintiöstään? -Tero- Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 23, 2005 Onko tossa joku logiikka noiden hintojen määräytymiseen, kun nuo hinnat ovat ilmeisestikkin täysin samoille lennoille eli ainoana erona on se, että onko lippu Blue1:n vai SAS:n? Vai jakavatko Blue1 ja SAS jotenkin paikat keskenään ja myyvät vain omasta kiintiöstään? En tiedä, mutta tuo voisi olla yksi varteenotettava selitys. //Tuomas Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 23, 2005 Joo, siis noi hinnathan määräytyy ihan täysin sen mukaan kuinka täynnä kone on. Eli ei yhden esimerkkitapauksen suhteen voi päätellä yhtään mitään, kuten tuossa huomattiinkin. //T Jep paitsi että kannattaa tarkistaa aina molempien (sekä SAS että BLUE1) hinta koska lippu samaan koneeseen voi toisella olla jopa yli kaksi kertaa kalliimpi. Samoin kun on matkalla kannattaa verrata mitä eri kännyoperaattoreilla soittelu siellä perillä maksaa. Esim. Sonera voi veloittaa samasta puhelusta yli 20-kertaisen hinnan. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 7, 2005 Blue1 kuljetti kesäkuussa 144 000 matkustajaa ja matkustajakäyttöaste oli 69,2%. Kotimaan matkustajakäyttöaste oli 67,7% Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 7, 2005 Ja tarkemmat tiedot: http://wpy.observer.se/wpyfs/00/00/00/00/00/06/00/27/wkr0001.pdf Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 5, 2005 Heinäkuun matkustajatilastot on julkaistu ja ne näyttävät tältä: matkustajakäyttöaste oli kokonaisuudessaan 76,3%, kotimaanreiteillä se oli 73,4% ja yhteensä matkustajia kuljetettiin 97 000. http://wpy.observer.se/wpyfs/00/00/00/00/00/06/0F/A5/wkr0001.pdf Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 5, 2005 Matkaviikossa mainittu seuraavaa, piti laittaa tänne kun ei ole foorumilaiset kaikesta tarkkaavaisuudesta huolimatta tästä maininneet. Tottahan se on että hyvät ovat sivut. Matkaviikko Uutiset 17.7.2005 uutiset Blue1:n uudistetut internetsivut palkittiin 'Käyttäjäystävällinen sivusto viestii helppoutta' Euroopan alueellisten lentoyhtiöiden järjestön ERAn julkaisun Regional Internationalin toimeksiannosta on valittu kymmenen parasta internetsivustoa 70:n alueellisen lentoyhtiön sivustojen joukosta. Hiljattain uudistetut suomalaisen Blue1-lentoyhtiön sivut valittiin joukon parhaaksi. Valinnat arvioi englantilainen markkinointiyhtiö Mission. Blue1:n valinnan perusteluissa yhtiön internetsivusto todettiin "käyttäjäystävälliseksi, yksinkertaisen graafisen ilmeen sivustoksi, jonka kautta välittyy viesti yrityksen tarjoamasta helposta ja vaivattomasta matkustamisesta." Lisäksi perustelut totesivat, että yrityksen brändi on vahvasti esillä. Sivuilla oleva varausmoottori oli paras arvostelluista, sillä siinä oli samanaikaisesti nähtävissä lentojen päivämäärät sekä saatavilla olevat hinnat. Blue1 lanseerasi uudistetut www.blue1.fi -Internet-sivunsa toukokuussa 2005. "Uudistus tehtiin avainsanoina yksinkertaisuus, toiminnallisuus, tyylikkuus ja visuaalisuus", sanoo Blue1:n viestintäjohtaja Tom Christides. (EH) Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 5, 2005 Kerran olen vaimoni kanssa lentänyt Helsinki-Göteborg-Helsinki lennon (vaimoni aikoinaan useamman Göt-Hel-Göt) Blue1:lla kun sattui olemaan hitusen halvempi kuin Finnair. Saabilla päristelivät, eli tiloja ei kovinkaan voinut kehua. Nykyään hinnat jotenkin mättää. Ollaan useamman kerran katsottu lippuja ja Blue1 näyttää monesti yli 1000€ kahdelle hengelle ku Finnairilla on aina maksimissaan hieman yli 500€. Kuka maksaa tuplahinnan samasta reitistä paskemmalla koneella? Finskin busseissa sentään on tilaa istua ja hengittää. Jos tuo Blue1 on joskus hieman halvempi niin minä maksan sen erotuksen lisää siihen että saa matkustaa kunnon koneessa. Olikin että matka kestää vain sen 1h15min-1h30min. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 5, 2005 Kerran olen vaimoni kanssa lentänyt Helsinki-Göteborg-Helsinki lennon (vaimoni aikoinaan useamman Göt-Hel-Göt) Blue1:lla kun sattui olemaan hitusen halvempi kuin Finnair. Saabilla päristelivät, eli tiloja ei kovinkaan voinut kehua. Nykyään hinnat jotenkin mättää. Ollaan useamman kerran katsottu lippuja ja Blue1 näyttää monesti yli 1000€ kahdelle hengelle ku Finnairilla on aina maksimissaan hieman yli 500€. Kuka maksaa tuplahinnan samasta reitistä paskemmalla koneella? Finskin busseissa sentään on tilaa istua ja hengittää. Jos tuo Blue1 on joskus hieman halvempi niin minä maksan sen erotuksen lisää siihen että saa matkustaa kunnon koneessa. Olikin että matka kestää vain sen 1h15min-1h30min. Itse lensin Ouluun tänään Avrolla ja hintaa lipulla oli 39e. Kyllä mielestäni Avrot ovat paljon mukavampia kuin esim. tunnin aiemmin lähtenyt MD80-sarjan kone. Ja ennen kaikkea se palvelu, hieman mukavammat lentoemännät. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 5, 2005 Avroa itseasiassa odottelin kun kentällä oltiin mutta pettymykseksi saabilla lennettiin. Sinäänsä melko sama, taittuhan se matka saabissa ihan hyvin vaikka vähän ahtaammalta tuntukin. Kyllähän minäkin 39€:llä ilomielin lentäisin, mutta että yli 1000€ göteborgiin ja takaisin kahdelta aikuiselta kun Finnairilla reilu 500€ ja alla tilava Airbus. Sitä en kiellä etteikö palvelu olisi hyvää. Lentoemännät tuntui luonteeltaan reippaammilta ja sanoisko "tuoreelta". Finnairilla on välillä tullut vastaan sellasta "jo työhönsä kyllästynyttä rusinaa", joilla palvelualttius on ollut loppupeleissä yhtä ankea kuin ensivaikutelma. Vähän turhan rutiininomaista toimintaa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 5, 2005 Kerran olen vaimoni kanssa lentänyt Helsinki-Göteborg-Helsinki lennon (vaimoni aikoinaan useamman Göt-Hel-Göt) Blue1:lla kun sattui olemaan hitusen halvempi kuin Finnair. Saabilla päristelivät, eli tiloja ei kovinkaan voinut kehua. Nykyään hinnat jotenkin mättää. Ollaan useamman kerran katsottu lippuja ja Blue1 näyttää monesti yli 1000€ kahdelle hengelle ku Finnairilla on aina maksimissaan hieman yli 500€. Koska niitä hintoja oikein olet katsonut ? Esim syyskuussa menopaluu Göteborgiin Blue1:llä alkaen 199e kahdelta hengeltä. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 5, 2005 Mitäs muuten kentällä tapahtuu kun Avrot on parkissa niin niissä on usein peräkartio auki ja siellä näkyy joku häkkyrä ja pari pientä valoa. Samaan asiaan olen kiinnittänyt huomiota sekä B1 ja SN:n Avroissa. Eli mitä ne siinä tuulettelee ja mikä se metallihäkkyrä on? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla