Guest Jufernaut

Lentoyhtiöuutisia - Blue1

1 212 viestiä aiheessa

Eli ulkomaanreiteillä koneet puolityhjiä ja

homma pahasti kannattamatonta ja kotimaan

reiteilläkään ei niillä 39, 49, 69 hinnoilla tule

muuta kuin tappiota.

 

 

Joo, mutta kyllähän Blue1:n alkuvuoden tulos oli aika hyvä, taisi olla neljä miljoonaa kruunua tappiolla. Ja jos mietitään näitä tappioita, niin mielenkiintoista olisi tietää, paljonkos tämä Ruotsissa huseeraava Flynordic on ehtinyt tehdä tappiota? Kymmenen miljoonaa euroa kenties?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Toukokuu 2005 matkustajakäyttöasteet:

 

Blue1:

 

Kotimaa: 66,6%

Eurooppa: 59,1%

 

 

Finnair:

 

Kotimaa: 49,5%

Eurooppa: 60,2%

 

 

Tiedot löytyvät yhtiöiden verkkosivuilta; ei tarvitse spekuloida ja arvailla.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Toukokuu 2005 matkustajakäyttöasteet:

Blue1:

Kotimaa: 66,6%

Eurooppa: 59,1%

Finnair:

Kotimaa: 49,5%

Eurooppa: 60,2%

Tiedot löytyvät yhtiöiden verkkosivuilta; ei tarvitse spekuloida ja arvailla.

 

Riittääkö oikeesti plussalle ??

 

- ??? -

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mites muuten ihmiset ovat mieltä ko. firmasta onko hyviä kokemuksia? Itse en ole kyydissä istunut, mutta tarkotus olisi tuossa kesällä...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyllä Bluella konsepti toimii.

 

SAS:n turistiluokassa kun nykyään tarjotaan vai "Pendoliinomaisesta kärrystä" sämpylää ja kahvia ostettavaksi niin Blue1 sentään tarjoaa muunkin kotimaisen yhtymän tavoin oikeata "lentokoneruokaa".

 

Siispä vinkki: Jos ostat SAS:n lipun Suomesta/-een niin valitse Blue1:n operoima lento ja saatat saada jopa konjamiinin kahvin kera.

 

- heh -

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pieni SAS/BLUE1 hintavertailu

 

Samojen lentojen tilaus SASsin tai BLUE1 nettisivuilta:

 

Outward, June 24

06:30 Tampere -

07:15 Copenhagen Apt

 

Return, June 27

12:45 Copenhagen Apt -

15:30 Tampere

 

SAS Total price 195.94 EUR

BLUE! Kokonaishinta 474,60 EUR

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pieni SAS/BLUE1 hintavertailu

 

Samojen lentojen tilaus SASsin tai BLUE1 nettisivuilta:

 

Outward, June 24

06:30 Tampere -

07:15 Copenhagen Apt

 

Return, June 27

12:45 Copenhagen Apt -

15:30 Tampere

 

SAS Total price 195.94 EUR

BLUE! Kokonaishinta 474,60 EUR

 

Ja toinen vertailu:

 

Tampere - Kööpenhamina

20. heinäkuuta 2005

18:40   TMP

19:25   CPH

 

Kööpenhamina - Tampere

26. heinäkuuta 2005

10:55   CPH

13:40   TMP

 

Blue 1: 112,60 EUR

SAS: 195.94 EUR

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Joo, siis noi hinnathan määräytyy ihan täysin sen mukaan kuinka täynnä kone on. Eli ei yhden esimerkkitapauksen suhteen voi päätellä yhtään mitään, kuten tuossa huomattiinkin.

 

//T

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Joo, siis noi hinnathan määräytyy ihan täysin sen mukaan kuinka täynnä kone on. Eli ei yhden esimerkkitapauksen suhteen voi päätellä yhtään mitään, kuten tuossa huomattiinkin.

 

Onko tossa joku logiikka noiden hintojen määräytymiseen, kun nuo hinnat ovat ilmeisestikkin täysin samoille lennoille eli ainoana erona on se, että onko lippu Blue1:n vai SAS:n? Vai jakavatko Blue1 ja SAS jotenkin paikat keskenään ja myyvät vain omasta kiintiöstään?

 

-Tero-

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onko tossa joku logiikka noiden hintojen määräytymiseen, kun nuo hinnat ovat ilmeisestikkin täysin samoille lennoille eli ainoana erona on se, että onko lippu Blue1:n vai SAS:n? Vai jakavatko Blue1 ja SAS jotenkin paikat keskenään ja myyvät vain omasta kiintiöstään?

 

En tiedä, mutta tuo voisi olla yksi varteenotettava selitys.

 

//Tuomas

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Joo, siis noi hinnathan määräytyy ihan täysin sen mukaan kuinka täynnä kone on. Eli ei yhden esimerkkitapauksen suhteen voi päätellä yhtään mitään, kuten tuossa huomattiinkin.

 

//T

 

Jep paitsi että kannattaa tarkistaa aina

molempien (sekä SAS että BLUE1) hinta

koska lippu samaan koneeseen voi toisella

olla jopa yli kaksi kertaa kalliimpi.

 

Samoin kun on matkalla kannattaa verrata

mitä eri kännyoperaattoreilla soittelu siellä

perillä maksaa. Esim. Sonera voi veloittaa

samasta puhelusta yli 20-kertaisen hinnan.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Blue1 kuljetti kesäkuussa 144 000 matkustajaa ja matkustajakäyttöaste oli 69,2%. Kotimaan matkustajakäyttöaste oli 67,7%

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Matkaviikossa mainittu seuraavaa, piti laittaa tänne kun ei ole foorumilaiset kaikesta tarkkaavaisuudesta huolimatta tästä maininneet.

Tottahan se on että hyvät ovat sivut.

 

Matkaviikko Uutiset 17.7.2005  uutiset

 

 

Blue1:n uudistetut internetsivut palkittiin   

'Käyttäjäystävällinen sivusto viestii helppoutta'

Euroopan alueellisten lentoyhtiöiden järjestön ERAn julkaisun Regional Internationalin toimeksiannosta on valittu kymmenen parasta internetsivustoa 70:n alueellisen lentoyhtiön sivustojen joukosta. Hiljattain uudistetut suomalaisen Blue1-lentoyhtiön sivut valittiin joukon parhaaksi. Valinnat arvioi englantilainen markkinointiyhtiö Mission.

 

Blue1:n valinnan perusteluissa yhtiön internetsivusto todettiin "käyttäjäystävälliseksi, yksinkertaisen graafisen ilmeen sivustoksi, jonka kautta välittyy viesti yrityksen tarjoamasta helposta ja vaivattomasta matkustamisesta." Lisäksi perustelut totesivat, että yrityksen brändi on vahvasti esillä. Sivuilla oleva varausmoottori oli paras arvostelluista, sillä siinä oli samanaikaisesti nähtävissä lentojen päivämäärät sekä saatavilla olevat hinnat.

 

Blue1 lanseerasi uudistetut www.blue1.fi -Internet-sivunsa toukokuussa 2005. "Uudistus tehtiin avainsanoina yksinkertaisuus, toiminnallisuus, tyylikkuus ja visuaalisuus", sanoo Blue1:n viestintäjohtaja Tom Christides. (EH)

 

 

 

 

 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kerran olen vaimoni kanssa lentänyt Helsinki-Göteborg-Helsinki lennon (vaimoni aikoinaan useamman Göt-Hel-Göt) Blue1:lla kun sattui olemaan hitusen halvempi kuin Finnair. Saabilla päristelivät, eli tiloja ei kovinkaan voinut kehua. Nykyään hinnat jotenkin mättää. Ollaan

useamman kerran katsottu lippuja ja Blue1 näyttää monesti yli 1000€ kahdelle hengelle ku Finnairilla on aina maksimissaan hieman yli 500€.

Kuka maksaa tuplahinnan samasta reitistä paskemmalla koneella? Finskin busseissa sentään on tilaa istua ja hengittää.

 

Jos tuo Blue1 on joskus hieman halvempi niin minä maksan sen erotuksen lisää siihen että saa matkustaa kunnon koneessa. Olikin että matka kestää vain sen 1h15min-1h30min.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kerran olen vaimoni kanssa lentänyt Helsinki-Göteborg-Helsinki lennon (vaimoni aikoinaan useamman Göt-Hel-Göt) Blue1:lla kun sattui olemaan hitusen halvempi kuin Finnair. Saabilla päristelivät, eli tiloja ei kovinkaan voinut kehua. Nykyään hinnat jotenkin mättää. Ollaan

useamman kerran katsottu lippuja ja Blue1 näyttää monesti yli 1000€ kahdelle hengelle ku Finnairilla on aina maksimissaan hieman yli 500€.

Kuka maksaa tuplahinnan samasta reitistä paskemmalla koneella? Finskin busseissa sentään on tilaa istua ja hengittää.

 

Jos tuo Blue1 on joskus hieman halvempi niin minä maksan sen erotuksen lisää siihen että saa matkustaa kunnon koneessa. Olikin että matka kestää vain sen 1h15min-1h30min.

 

Itse lensin Ouluun tänään Avrolla ja hintaa lipulla oli 39e. Kyllä mielestäni Avrot ovat paljon mukavampia kuin esim. tunnin aiemmin lähtenyt MD80-sarjan kone. Ja ennen kaikkea se palvelu, hieman mukavammat lentoemännät.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Avroa itseasiassa odottelin kun kentällä oltiin mutta pettymykseksi saabilla lennettiin. Sinäänsä melko sama, taittuhan se matka saabissa ihan hyvin vaikka vähän ahtaammalta tuntukin. Kyllähän minäkin 39€:llä ilomielin lentäisin, mutta että yli 1000€ göteborgiin ja takaisin kahdelta aikuiselta kun Finnairilla reilu 500€ ja alla tilava Airbus.

 

Sitä en kiellä etteikö palvelu olisi hyvää. Lentoemännät tuntui luonteeltaan reippaammilta ja sanoisko "tuoreelta".

Finnairilla on välillä tullut vastaan sellasta "jo työhönsä kyllästynyttä rusinaa", joilla palvelualttius on ollut loppupeleissä

yhtä ankea kuin ensivaikutelma. Vähän turhan rutiininomaista toimintaa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kerran olen vaimoni kanssa lentänyt Helsinki-Göteborg-Helsinki lennon (vaimoni aikoinaan useamman Göt-Hel-Göt) Blue1:lla kun sattui olemaan hitusen halvempi kuin Finnair. Saabilla päristelivät, eli tiloja ei kovinkaan voinut kehua. Nykyään hinnat jotenkin mättää. Ollaan

useamman kerran katsottu lippuja ja Blue1 näyttää monesti yli 1000€ kahdelle hengelle ku Finnairilla on aina maksimissaan hieman yli 500€.

 

Koska niitä hintoja oikein olet katsonut ?

Esim syyskuussa menopaluu Göteborgiin

Blue1:llä alkaen 199e kahdelta hengeltä.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mitäs muuten kentällä tapahtuu kun Avrot on parkissa niin

niissä on usein peräkartio auki ja siellä näkyy joku häkkyrä

ja pari pientä valoa.

Samaan asiaan olen kiinnittänyt huomiota sekä

B1 ja SN:n Avroissa.

 

Eli mitä ne siinä tuulettelee ja mikä se metallihäkkyrä on?  :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Vieras
Tämä aihe on nyt suljettu uusilta viesteiltä.