Guest Jufernaut

Lentoyhtiöuutisia - Blue1

1 212 viestiä aiheessa

Koska niitä hintoja oikein olet katsonut ?

Esim syyskuussa menopaluu Göteborgiin

Blue1:llä alkaen 199e kahdelta hengeltä.

 

 

Alkaen...Saahan Finnairiltakin halvemmalla kun ottaa aamulennon ja keskellä arkea.

Ehkei ihan 199€ kahdelta mutta tajuat varmaan pointin. Ei paljoo keskellä

arkea pysty lähtemään kun on töitä. Ei se ole syyskuussa sen halvempaa Blue1:llakaan

jos lähdet viikonloppuna.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Alkaen...Saahan Finnairiltakin halvemmalla kun ottaa aamulennon ja keskellä arkea.

Ehkei ihan 199€ kahdelta mutta tajuat varmaan pointin. Ei paljoo keskellä

arkea pysty lähtemään kun on töitä. Ei se ole syyskuussa sen halvempaa Blue1:llakaan

jos lähdet viikonloppuna.

 

Kallein meno-paluu syyskuussa B1:llä 269e/nuppi viikonloppuina.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mitäs muuten kentällä tapahtuu kun Avrot on parkissa niin

niissä on usein peräkartio auki ja siellä näkyy joku häkkyrä

ja pari pientä valoa.

Samaan asiaan olen kiinnittänyt huomiota sekä

B1 ja SN:n Avroissa.

 

Eli mitä ne siinä tuulettelee ja mikä se metallihäkkyrä on?  :)

 

Air brake tuppaa aukeamaan kun hydraulipaineet häviävät, se "häkkyrä" on takanavivalojen/stroben masto.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mainittakoon nyt tässä(kin) ketjussa, että Blue1 on selkeästi koko SAS konsernin kannattavin osa ja vaikuttaa tulevaisuuden näkymien puolesta myös sellaisena pysyvän.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Blue1-yhtiö pohtii Joensuun-lentoja (Lainaus Sanomalehti Karjalaisesta 26.8.2005)

 

"Blue1-lentoyhtiö saattaa aloittaa reittilennot myös Joensuuhun. Yhtiön viestintäjohtaja Tom Christides sanoo, että Joensuun-lennot eivät kuitenkaan vielä ole varsinaisesti pöydällä , mutta Joensuu on yhtiölle mahdollisena lentokohteena tärkeä.

- Joensuu on riittävän etäällä Helsingistä, joten lentoliikenne sinne voi olla kannattavaa, hän perustelee.

Christides viittaa yhtiön uuden toimitusjohtajan Stefan Wentjärven haastatteluun eilisessä Hufvudstadsbladetissa ja korostaa, että Joensuun-reitti, kuten muutkin Wentjärven mainitsemat lentokohteet, on mahdollinen tulevaisuudessa.

- Mutta sitä en voi sanoa, kuten ei sanonut toimitusjohtajakaan, milloin Blue1 aloittaa lennot Joensuuhun, hän sanoo."

 

Tervetuloa kilpailu!

 

-make-

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mainittakoon nyt tässä(kin) ketjussa, että Blue1 on selkeästi koko SAS konsernin kannattavin osa ja vaikuttaa tulevaisuuden näkymien puolesta myös sellaisena pysyvän.

 

Hyvin kannattaa ainakin näillä hinnoilla. Viime viikon torstaina Oulu-Hki-Oulu 408€...sekä aamu että iltakoneessa tarjottavana myslipatukka, hyvät on katteet.

 

EDIT: Ja vertailun vuoksi finskin hinta oli 481€..Aurinkomatkojen mainos tämän aamun lehdestä, Viikko Nizzassa 395€...

 

-Kähmy

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mahtaako pitää paikkansa tieto että

Oulu-Kööpenhamina loppuisi kokonaan

loppuvuonna ja Oulu-Tukholma lentäisi

jatkossa Vaasan kautta ?

 

Kuulostaa hyvin yllättävältä.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mahtaako pitää paikkansa tieto että

Oulu-Kööpenhamina loppuisi kokonaan

loppuvuonna ja Oulu-Tukholma lentäisi

jatkossa Vaasan kautta ?

 

Kuulostaa hyvin yllättävältä.

 

 

Kyllä...tosin kun itse olen kohtuullisesti molempia lentänyt, ei ne mitään hirveitä rahasampoja ole olleet, toi suora Oulu-Köpis on aikataulullisesti katastrofi, perillä 13:20 Köpiksessä, joten koko päivä on hukattu jo (eli se on vain syöttölento muille lennoille, ei business-lento). Oulu-Tukholma lentää Vaasan yli, kai ne laskee että sieltä tulee kyytiin/sinne menee porukkaa.

 

Noh, kolmen tunnin päästä taas Oulu-Köpis suoralla..

 

-Kähmy

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyllä...tosin kun itse olen kohtuullisesti molempia lentänyt, ei ne mitään hirveitä rahasampoja ole olleet, toi suora Oulu-Köpis on aikataulullisesti katastrofi, perillä 13:20 Köpiksessä, joten koko päivä on hukattu jo (eli se on vain syöttölento muille lennoille, ei business-lento). Oulu-Tukholma lentää Vaasan yli, kai ne laskee että sieltä tulee kyytiin/sinne menee porukkaa.

 

Eikä se oikeen toimi edes syöttölentona, kun kaikki Atlantin-lennot on jo lähteny sillon Köpiksestä. Ja toisaalta palatessa Aasiasta ei ehdi paluulennolle...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hmmm, itse olen käyttänyt useasti tuota syöttölentona, SASn koneethan lähtee joskus 15:00 aikoihin...

 

Aikamoinen yleistys!  ;D

Mut kyl mä itse Eurooppaankin mielummin lennän aamulla, jottei tarvi saapua perille illalla ja maksaa "turhasta" yöpymisestä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Niin kuin kaikki me ollaan huomattu Blue1 on rekrytoimassa työntekijöitä. Haluaisinkin herätellä keskustelun mikä on tämän rekrytoinnin takana.

Imagon kohotus?

Uusi konetyyppi?

Luonnollinen tarve?

 

Ja keskustelua lentäjien hakuprosessista. Millainen tarve Blue1 todellisuudessa on ja millaiset testit heilä on.

Haluaavatko kokeneita lentäjia vai kelpaako nuo uudet keltanokatkin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Blue1:n elokuun käyttöaste 70%

 

Blue1:n elokuun matkustajamäärä nousi 28 % 123 000 matkustajaan. Vuoden alusta yhtiö kuljetti  928 000 matkustajaa, mikä on 30 % enemmän kuin vuotta aikaisemmin. Kokonaiskysyntä (myydyt henkilökilometrit) nousi elokuun aikana 32 %  ja kapasiteetti (tarjotut hkm:t) 2 %. Matkustaja-käyttöaste oli kotimaan liikenteessä 69,4 % ja ulkomaan liikenteessä 70,7 %, yhteensä 70,5 %.

 

Elokuussa Blue1:n lennoista  94,4 % lähti 15 minuutin sisällä aikataulun mukaisesta lähtöajasta. ja  99,2 % suunnitelluista lennoista lennettiin, mikä on Euroopan huippuluokkaa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Blue1-lentoyhtiön lennot Tampereen ja Tukholman välillä ovat jatkuneet normaalisti. Yhtiön kone joutui palaamaan maanantai-iltana Tukholmaan teknisen vian vuoksi. Saman koneen piti lähteä kymmenen maissa Tampereelta takaisin Tukholmaan, joten viimeinen lento peruuntui. Tiistain aamulento lähti normaalisti, mutta maanantai-iltana Tampereelle jääneet matkustajat mahtuivat vasta sitä seuraavalle lennolle.

lähde: yle pirkanmaa

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tänään aamulla oli noin seitsemän aikaan Blue1:n avro (SAO) oli kajahtanut 24:n putkeen. Ykkös ja kakkos moottorit, sekä putki saanut osumaa. Ilmeisesti hinausrauta katkennut ja jarrumiehellä hieman aamurähmää silmissä. ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tänään aamulla oli noin seitsemän aikaan Blue1:n avro (SAO) oli kajahtanut 24:n putkeen. Ykkös ja kakkos moottorit, sekä putki saanut osumaa. Ilmeisesti hinausrauta katkennut ja jarrumiehellä hieman aamurähmää silmissä. ;)

Kuinka pahasti osumaa...niin paljon että luetaan OTK:n sivuilta raporttia joskus? :P (siell on muuten yllättävän monta keissiä missä konella on osuttu putkeen..)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Blue 1n matkustajamäärä on tänä vuonna ylittänyt miljoonan rajan, kasvua on viime vuoden vastaavaan ajankohtaan on 29%. Käyttöaste syyskussa oli 61 %

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Melkoinen Sinilintuparvi lähtee illalla näköjään Arlandasta:

 

22:45 Oulu KF456, LH2326, SK6690 5  BLUE1

22:45 Helsinki KF434, SK6664 5  BLUE1

22:45 Vaasa KF460, LH2358, SK8390 5  BLUE1

22:45 Tampere KF488, LH2348, SK6650 5  BLUE1

22:55 Turku/Åbo KF422, LH2336, SK8272 5  BLUE1

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

SAS:n liikennetietojen mukaan Blue1:n koneiden täyttöaste oli lokakuussa 64,2% (+11 %-yks vuoden takaiseen) ja yhtiö kuljetti 143 000 matkustajaa (+26,6%). Tammi-lokakuussa Blue1:n koneeseen on ehtinyt jo 1,211 miljoonaa matkustajaa (+29,1%). Blue1:n tulos ennen korkoja ja veroja on tammi-lokakuussa noussut 48 miljoonaan kruunuun (-112 MSEK).

 

-Tero-

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Vieras
Tämä aihe on nyt suljettu uusilta viesteiltä.