Kirjoitettu Joulukuu 17, 2005 HEL-OUL-HEL-lentojen määrä nousee helmikuussa seitsemään arkipäivittäiseen meno-paluulentoon. Ensimmäinen lähtö Helsingistä klo 5.25! Saa olla aika aamuvirkku! Kokouksen voi siis sopia alkamaan Oulussa klo 7.00 ja silti helsinkiläisetkin ehtivät mukaan. Samalla OUL-ARN vaihtuu myöhäisillasta varhaisaamuun klo 6.05, mikä onkin ainoa järkevä aika, jos aikovat saada jatkoyhteysmatkustajia SAS:n lennoille. Harmi vaan, että Köpiksen lennot loppuvat kokonaan ilmeisesti. Aivan järjettömään aikaan niitä Oulusta lennettiinkin: keskipäivällä ilman mitään järkeviä jatkoyhteysmahdollisuuksia. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 17, 2005 HEL-OUL-HEL-lentojen määrä nousee helmikuussa seitsemään arkipäivittäiseen meno-paluulentoon. Ensimmäinen lähtö Helsingistä klo 5.25! Samalla OUL-ARN vaihtuu myöhäisillasta varhaisaamuun klo 6.05 Kappas, taidettiin saada lisää porrastettavaa . Finnairhan lähtee Oulusta 0600 ja 0630. Ei taida vaikuttaa yöpyvien koneiden määrään, koska 0700 lähtö hoidetaan ilmeisesti tällä uudella Helsinki-yhteydellä. Harmi vaan, että Köpiksen lennot loppuvat kokonaan ilmeisesti. Aivan järjettömään aikaan niitä Oulusta lennettiinkin: keskipäivällä ilman mitään järkeviä jatkoyhteysmahdollisuuksia. Pari kuukautta sitä on lennetty kyllä ihan klo 17 tienoilla. Olenkin ihmetellyt kun muutoksesta ei ole pidetty enempää meteliä... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 3, 2006 Blue1 lisää lentojen määrää Helsingistä Rovaniemelle 26.3 lähtien. http://www.talentum.com/doc.te?f_id=828748&s=r Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 3, 2006 Mitähän sille Blue1:n Zurichin lennolle oikein tapahtui? Kun Euroopan reitistön laajenemisesta ilmoitettiin joulukuussa, oli ZRH mukana kuvioissa, vieläpä code-sharena Swissin kanssa. Nyt ZRH on pyyhkiytynyt reittikartasta ja kaikista uutisista? Outoa...! Onko kellään tietoa asiasta? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 3, 2006 Mitähän sille Blue1:n Zurichin lennolle oikein tapahtui? Kun Euroopan reitistön laajenemisesta ilmoitettiin joulukuussa, oli ZRH mukana kuvioissa, vieläpä code-sharena Swissin kanssa. Nyt ZRH on pyyhkiytynyt reittikartasta ja kaikista uutisista? Outoa...! Onko kellään tietoa asiasta? Muistelen että Swiss olisi liittymässä One Worldiin - jos näin niin siinä syy. Perttu Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 4, 2006 Swiss oli liittymässä Oneworldiin mutta BA:n suunnitelmat eivät kelvanneet Swissille ja Lufthansa osti firman ja sitä myötä menee Star Allianceen. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 4, 2006 Swiss oli liittymässä Oneworldiin mutta BA:n suunnitelmat eivät kelvanneet Swissille ja Lufthansa osti firman ja sitä myötä menee Star Allianceen. OK - siitä muistin siis tuon OneWorld yhteyden. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 10, 2006 Lehdistötiedote/Pressmeddelande Blue1:lla ennätysvuosi 2005 – matkustajamäärä nousi 28 % - Blue1 hade ett rekord år 2005 – 28 % mera passagerare Blue1:n joulukuun matkustajamäärä nousi 19 % 111 000 matkustajaan. Vuoden 2005 aikana yhtiö kuljetti 1 456 000 matkustajaa, mikä on 28 % enemmän kuin vuonna 2004. Kokonaiskysyntä (myydyt henkilökilometrit) nousi joulukuun aikana 17 % ja kapasiteetti (tarjotut hkm:t) laski 3 %. Yhtiön matkustajakäyttöaste nousi vuonna 2005 11,1 prosenttiyksikköä 61,5 prosenttiin. Kotimaan liikenteessä käyttöaste oli 66 % ja ulkomaan liikenteessä 61 % vuonna 2005. Vuonna 2005 Blue1:n lennoista 91,4 % lähti 15 minuutin sisällä aikataulun mukaisesta lähtöajasta. ja 98,4 % suunnitelluista lennoista lennettiin. Blue1 on tilastojen mukaan Suomen täsmällisin lentoyhtiö. Blue1 hankkii ensi keväänä kolme uutta MD-90 konetta ja aloittaa säännölliset lennot 11 uuteen kohteeseen Euroopassa. BLUE1 CORPORATE COMMUNICATIONS Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 17, 2006 Mitähän sille Blue1:n Zurichin lennolle oikein tapahtui? Kun Euroopan reitistön laajenemisesta ilmoitettiin joulukuussa, oli ZRH mukana kuvioissa, vieläpä code-sharena Swissin kanssa. Nyt ZRH on pyyhkiytynyt reittikartasta ja kaikista uutisista? Outoa...! Onko kellään tietoa asiasta? Tosiaan Zurichia ei mainosteta missään eikä siitä missään enää mainita? Menikö KF:n suunnitelmat uusiksi? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 18, 2006 Turkulaistenkin lentoja aiotaan leikata: http://www.yle.fi/internytt/artikel.php?id=68688 Ja ilmeisesti Tampere-Köpis jatkossa vain kerran päivässä. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 25, 2006 Olikos täällä jo mainittu, että Blue1 ei lähde Dusseldorfin reitille? Eilen oli Taloussanomissa artikkeli. Syy oli kova kilpailu. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 25, 2006 Mutta Zurichia harkitaan uudelleen... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 27, 2006 Jokos "Norjan tauti" iski Blue1:kin, näkyy nimittäin KF427 olevan pari tuntia myöhässä lähdössä...... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 30, 2006 Näköjään SAS alkaa lentämään Blue1:n pois leikkamaa aamulentoa Turku-Kööpenhamina ja iltalentoa Kööpenhamina-Turku Dash4:lla. Eli saadaan taas nähdä SASsilainenkin Turun kentällä Maaliskuun alusta lähtien, pitkästä aikaa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 31, 2006 Näköjään SAS alkaa lentämään Blue1:n pois leikkamaa aamulentoa Turku-Kööpenhamina ja iltalentoa Kööpenhamina-Turku Dash4:lla. Eli saadaan taas nähdä SASsilainenkin Turun kentällä Maaliskuun alusta lähtien, pitkästä aikaa. [nus nus] Eikös SAS:lla ole DASH 8:eja? [/nus nus] -Tero- Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 31, 2006 DH4 DH8D De Havilland Canada DHC-8-400 Dash 8Q Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 4, 2006 Blue1 alkaa lentää syksyllä 84-paikkaisilla suihkukoneilla eli Avroilla Helsinki-Vaasa reittiä, ja korvaa tälla lailla reittiä lentäneet kolme 47 paikkaista Saab 2000-konetta. Vaasa-Kööpenhamina reitti pysyy ohjelmassa edelleen ja yhtiö on tyytyväinen Vaasan liikenteeseen ja tilanteeseen, sillä matkustajia riittää. Blue1 lentää Vaasasta Helsinkiin kolmesti vuorokaudessa, Tukholmaan neljästi sekä Kööpenhaminaan kerran päivässä maanantaista perjantaihin. Jukka Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 7, 2006 Tammikuun liikenneluvut: Blue1 lennätti tammikuussa 115 000 matkustajaa (+21,6% vuoden takaiseen). Koneiden käyttöaste oli kokonaisuutena 60,1% (+5,6 %-yks). Tarjonta kasvoi vuoden takaiseen verrattuna 8,5% (kotimaassa 61,1%, ulkomaanliikenteessä 2%) ja kysyntä 19,5% (kotimaassa 55,6%, ulkomaanliikenteessä 15%). Koko SAS-konsernissa kuljetettiin tammikuussa 2,5 miljoonaa matkustajaa (+8,4%), tarjonta lasku 4,8% ja kysyntä kasvoi 6,1%. Koneiden täyttöaste oli 63,5% (+6,5%-yks). Työtaistelutoimenpiteiden vaikutukseksi yhtiö arvioi 4-5% liikenneluvuissa. -Tero- Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 8, 2006 Näemmä lisäävät HEL-RVN-HEL lennot neljään päivittäiseen vuoroon. http://blue1.fi/blue/lehdisto/lehdistotiedotteet/blue1rovtohel/ Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 8, 2006 Näemmä lisäävät HEL-RVN-HEL lennot neljään päivittäiseen vuoroon. http://blue1.fi/blue/lehdisto/lehdistotiedotteet/blue1rovtohel/ Wanha uutinen: http://www.flightforum.fi/discussion/index.php/topic,44426.msg505062.html#msg505062 Hyvä että tarjontaa riittää! Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 8, 2006 Wanha uutinen: http://www.flightforum.fi/discussion/index.php/topic,44426.msg505062.html#msg505062 Hyvä että tarjontaa riittää! Mjoo, B1:n oma lehdistötiedote oli vaan päivätty eiliselle... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 9, 2006 SAS:n tuloksesta poimittuja Blue1:n lukuja: -Liikevaihto 1523 MSEK (1213 MSEK) -Tilikauden tulos 62 MSEK (-111 MSEK) -Keskimääräinen henkilöstömäärä 444 (366) -Matkustajia 1 456 000 (+27,8%) -Käyttöaste 61,5% (+11,1%-yks) eli parempaan suuntaan näyttäisi olevan menossa. -Tero- edit: Tarkennuksena eli ketjun otsikon yhtiöstä oli kyse Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 9, 2006 vähän tuntuu pieneltä noi luvut, taitaa olla SAS:llä suomessakin tuo 444 henkilöö... mut en jaksa lukee tota raporttia kokonaan, mut etusivulla on hiukan isompia lukuja kuten 61887 MiljoonaaSEK ja 34.9 miljoonaa matkustajaa, vai erehdynkö jotenkin... EDIT: Aivan, hogasin jo, puhuitte tietysti Blue1:stä kuten pitikin...sorry Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 9, 2006 Oho, ompa kyllä Blue1 parantanut tulostaan kieltämättä. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 9, 2006 DH4 DH8D De Havilland Canada DHC-8-400 Dash 8Q Mistä tuo DH4 lyhenne tulee? ICAO:n tyyppimerkinnäthän menee niinkuin laitoit DH8D=DHC-8-400 Dash 8 ja DHC4= DHC-4 Caribou Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla