Kirjoitettu Helmikuu 9, 2006 DH4=IATA ja DH8D=ICAO ja vastaavat cariboulle on DHC ja DHC4. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 9, 2006 Ok! On tuo vaan vähän sekavaa kun pitää keksiä IATA:n ihan omat koodit koneille ja kentille... Vieläkö riittää aakkosia noissa kolmen kirjaimen kenttätunnuksissa vai onko duplikaatteja? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 9, 2006 Blue1:n tulos positiivinen Liikennekehitys jatkoi nousujohteista linjaa myös viimeisellä vuosineljänneksellä. Liikenne (RPK) kasvoi 24 % vuonna 2005 edellisvuoteen verrattuna. Käyttöaste nousi vuonna 2005 11 prosenttiyksikköä 61,3 %:iin. Kotimaanreiteillä kehitys oli erityisen suotuisaa ja koko vuoden matkustajakäyttöaste oli 66 %. Kokonaismatkustajamäärä vuonna 2005 oli 1,456 miljoonaa matkustajaa, kasvua edellisvuoteen 28 %. Kapasiteetti kasvoi tammi-joulukuun välisenä aikana vain 2 % edellisvuoteen verrattuna. Syynä tähän on se, että kapasiteettia on siirretty Euroopan reiteiltä kotimaan tuotantoon. Matkustajakäyttöaste 62,8 % vimeisellä vuosineljänneksellä Viimeisellä vuosineljänneksellä liikenne kasvoi 21 % edellisvuoteen verrattuna kapasiteetin pysyessä lähes samana, minkä seurauksena neljännen vuosineljänneksen matkustaja- käyttöaste parani 10,3 prosenttiyksikköä 62,8 %:iin. Syyskuussa lanseerattu mainoskampanja ”Taito lentää” jatkui viimeisellä vuosineljänneksellä ja Blue1:n tunnettuuden lisäämisen tavoite saavutettiin. Yksikkötuotot (yield) pysyivät tammi-joulukuun aikana muuttumattomina. Viimeisen vuosineljänneksen yksikkötuotot olivat alemmat mutta kompensoituivat suuremmilla matkustajamäärillä. Lisääntyneet polttoainekustannukset rasittivat tulosta neljännellä vuosineljänneksellä 2,2 MEUR ja yksikkökustannukset nousivat siksi tammi-joulukuun välisenä aikana 6 % verrattuna edelliseen vuoteen. Matkustajatuotot kasvoivat Matkustajatuotot olivat tammi-joulukuun välisenä aikana 165 (133) MEUR, jossa parannusta edellisvuoteen verrattuna on 32 MEUR. Liikevaihto kasvoi 28 % ollen 183 (143) MEUR. Matkustajatuottojen kasvun lisäksi liikevaihtoon vaikutti positiivisesti Blue1:n Suomessa harjoittama SAS-konsernin muiden yhtiöiden sekä eräiden Star Allianssin yhtiöiden tuotteiden myynti ja markkinointi. Positiivinen tulos Tulos rahoituserien jälkeen parani 20,3 MEUR ja oli 8,1 (-12,2) MEUR. Tuloksen paraneminen johtuu ennen kaikkea matkustajakäyttöasteen parantumisesta. Tulos rahoituserien jälkeen parani viimeisen vuosineljänneksen aikana 2,9 MEUR ja oli 2,9 (0) MEUR. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 16, 2006 Tosiaan Zurichia ei mainosteta missään eikä siitä missään enää mainita? Menikö KF:n suunnitelmat uusiksi? Zurichin reitti starttaa näköjään 26.3 päivittäisellä lennolla. Siis varausjärjestelmästä tsekkasin sen. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 17, 2006 Harmi kun Blue1:lta puuttuu kokonaan tuo kotimaan verkosto. TMP-ZRH välikin pitää lentää köpiksen kautta, kun ei hesaan oikein näppärästi pääse. Saa nähdä miten "kauko"lennoille riittää porukkaa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 17, 2006 Contract pilot haku näyttää olevan Blue 1:lla päällä. 8) Job DescriptionOn behalf of our client, Blue1 of Helsinki, Finland, we are currently looking for an extra Capt and FO on the Avro RJ. Candidates must be JAA licenced and have the right to live and work in the EU. Candidates must have a valid type rating and medical for the period of the contract, and have flown the Avro RJ within the last 12 months. Aged up to 64 is acceptable. Hours PIC must be over 5000 hours total time with a minimum of 500 hours PIC on the Avro RJ. FO should have 500 hours on type, however we will consider lower. Starting on March 15th 2006 for a period of six months, based out of Helsinki, there will be an interview and sim assessment, attendance costs for which will be paid. The start will be immediately after successful passsing of the sim assessment. Applicants are asked to present their cv along with a breakdown of hours flown to PAS Aviation at info@pas-aviation.aero http://www.flightinternational.com/Jobs/2006/02/16/1503023/ARJBAe146+Capt+and+FO+-+March+start%2c+Finland+-+6+months.html Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 17, 2006 Harmi kun Blue1:lta puuttuu kokonaan tuo kotimaan verkosto. TMP-ZRH välikin pitää lentää köpiksen kautta, kun ei hesaan oikein näppärästi pääse. Saa nähdä miten "kauko"lennoille riittää porukkaa. Kokonaan? Sanoisin että Helsinki-Oulu-Helsinki, Helsinki-Kuopio-Helsinki, Helsinki-Vaasa-Helsinki sekä Helsinki-Rovaniemi-Helsinki käsittää hyvin suuren osan Suomen sisäisestä lentoliikenteestä matkustajamäärällisesti... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 20, 2006 Ruokatunnilla tuossa pikaisesti selailin Vasabladetin läpi, ja lehdessä oli oikein juttu, kun Blue1 oli lennellyt matalalla Vaasan seudulla. Olivat harjoittelemassa Vaasan kentällä, joka on aika harvinaista tälle yhtiölle. Yleensä Finnair käy lentämässä harjoituksiaan täällä. Jukka Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 25, 2006 Nyt varausjärjestelmästä on mahdollista näköjään lentoja Budapestiin. Lennot alkanevat 1.5 ja lennetään ma, ke ja pe. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 25, 2006 Nyt varausjärjestelmästä on mahdollista näköjään lentoja Budapestiin. Lennot alkanevat 1.5 ja lennetään ma, ke ja pe. Ei tuollaisia kyllä ainakaan BLUE1 sivuilta löydy? EDIT: Etusivun SUORAT LENNOT-kohdasta tuota ei löydy mutta kun klikkaa kohteeksi ensin jonkun muun niin seuraavassa vaiheessa voi sitten vaihtaa tilalle Budapestin Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 28, 2006 Tässä Budan juttu: 28.2.2006 Blue1 avaa uuden nonstop-reitin Helsingistä Budapestiin 1.5.2006. Budapestin reittiä lennetään kolme kertaa viikossa, maanantaisin, keskiviikkoisin ja perjantaisin 163-paikkaisella MD90-koneella. Helsinki – Budapest 10.50 – 12.15 ma, ke, pe Budapest – Helsinki 13.00 – 16.25 ma, ke, pe Tulevana viikonloppuna Blue1 avaa nonstop-reitit Helsingistä Ateenaan, Barcelonaan, Pariisiin ja Roomaan. Kesäaikataulun astuessa voimaan 26.3. alkaen Blue1 avaa suorat lennot myös Dubliniin, Lontooseen, Nizzaan, Varsovaan ja Zürichiin. Lähde: Blue1 Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 3, 2006 Vähän oudolta näyttää Blue Onen Pariisin aikataulu: saapuminen 02:00 Paris KF824 Olisi mielenkiintoista tietää minkähänlaista matkustajakuntaa kiinnostaa tällainen aikataulu kun jatkoyhteyksiä ei ole kotimaassa ja businessmiehiä/naisia ei voi hirveästi kiinnostaa "keskellä yötä kotiin" -periaate. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 3, 2006 Vähän oudolta näyttää Blue Onen Pariisin aikataulu: saapuminen 02:00 Paris KF824 ... ja puoli tuntia aiemmin tulee Amsterdamin kone ... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 3, 2006 Aina vaan paranee saapumisaika: nyt Pariisin koneen saapumisaika on 03:00. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 7, 2006 BLUE1 Kokkola-Pietarsaareen? http://www.yle.fi/internytt/artikel.php?id=71556 Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 7, 2006 BLUE1 Kokkola-Pietarsaareen? http://www.yle.fi/internytt/artikel.php?id=71556 Olisiko tuo jutussa mainittu toinen yhtiö mahdollisesti FC? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 7, 2006 Olisiko tuo jutussa mainittu toinen yhtiö mahdollisesti FC? Jos se sitten olisi tuo Kemi-Kokkola-Arlanda -reitti? http://www.jakobstadstidning.fi/top.php?link=5423 Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 23, 2006 Nettisivut näkyy edelleen sekoilevan. Esimerkki: Tampere-Kööpenhamina meno 27.3. ja paluu 30.3. Kalenterissa josta valitaan lennot lukee hintana 143 EUR ja 30 EUR Kun ne valitsee tuleekin hinnoiksi 184 EUR ja 143 EUR siihen vielä verot ja maksut päälle niin kokonaishinta onkin n. 368 EUR Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 23, 2006 Blue1 tulee ekan kerran MD:llä Ouluun nyt sunnuntaina 26.3. klo 2030 Hesasta laskevalla vuorolla. Kesäaikaan kun on menty niin kuviakin voi vielä saada. Perttu Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 23, 2006 Blue1 tulee ekan kerran MD:llä Ouluun nyt sunnuntaina 26.3. klo 2030 Hesasta laskevalla vuorolla. Kesäaikaan kun on menty niin kuviakin voi vielä saada. Perttu Jep, ja heti seuraavana aamuna kahdesti samainen kone EFOU:lla ja vieläpä mukavan valon aikaan... btw. eikös tää olis enemmän asiaa tänne: http://www.flightforum.fi/discussion/index.php/topic,37143.0.html Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 23, 2006 btw. eikös tää olis enemmän asiaa tänne: http://www.flightforum.fi/discussion/index.php/topic,37143.0.html jep jep, mutta myös uutinenkin kuten tämä aihealue Perttu Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 23, 2006 jep jep, mutta myös uutinenkin kuten tämä aihealue Perttu Jeps, tuskimpa siitä kamalasti haittaakaan on jos se on tuossa. btw. meinaatko itse lähteä kentälle kuvaamaan tuota? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 23, 2006 Jeps, tuskimpa siitä kamalasti haittaakaan on jos se on tuossa. btw. meinaatko itse lähteä kentälle kuvaamaan tuota? Yritän ainakin. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 24, 2006 Tämän päivän Lapin Kansa kertoo, että Blue1:n lennot kesäaikataulussa lennetään MD-90 koneilla. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 24, 2006 Tämän päivän Lapin Kansa kertoo, että Blue1:n lennot kesäaikataulussa lennetään MD-90 koneilla. Tästähän LK tiesi kertoa jo jokin aika sitten. Päivittäisten vuorojen määrä puolitettiin alkuperäisistä suunnitelmista (4->2). Oli LK:ssa joskus viime kuussa kai..? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla