Guest Jufernaut

Lentoyhtiöuutisia - Blue1

1 212 viestiä aiheessa

Ok! On tuo vaan vähän sekavaa kun pitää keksiä IATA:n ihan omat koodit koneille ja kentille... Vieläkö riittää aakkosia noissa kolmen kirjaimen kenttätunnuksissa vai onko duplikaatteja?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Blue1:n tulos positiivinen

 

Liikennekehitys jatkoi nousujohteista linjaa myös viimeisellä vuosineljänneksellä. Liikenne (RPK) kasvoi 24 % vuonna 2005 edellisvuoteen verrattuna. Käyttöaste nousi vuonna 2005 11 prosenttiyksikköä 61,3 %:iin. Kotimaanreiteillä kehitys oli erityisen suotuisaa ja koko vuoden matkustajakäyttöaste oli 66 %. Kokonaismatkustajamäärä vuonna 2005 oli 1,456 miljoonaa matkustajaa, kasvua edellisvuoteen 28 %.

 

Kapasiteetti kasvoi tammi-joulukuun välisenä aikana vain 2 % edellisvuoteen verrattuna. Syynä tähän on se, että kapasiteettia on siirretty Euroopan reiteiltä kotimaan tuotantoon.

 

 

Matkustajakäyttöaste 62,8 % vimeisellä vuosineljänneksellä

 

Viimeisellä vuosineljänneksellä liikenne kasvoi 21 % edellisvuoteen verrattuna kapasiteetin pysyessä lähes samana, minkä seurauksena neljännen vuosineljänneksen matkustaja- käyttöaste parani 10,3 prosenttiyksikköä 62,8 %:iin. Syyskuussa lanseerattu mainoskampanja ”Taito lentää” jatkui viimeisellä vuosineljänneksellä ja Blue1:n tunnettuuden lisäämisen tavoite saavutettiin.

 

Yksikkötuotot (yield) pysyivät tammi-joulukuun aikana muuttumattomina. Viimeisen vuosineljänneksen yksikkötuotot olivat alemmat mutta kompensoituivat suuremmilla matkustajamäärillä.

 

Lisääntyneet polttoainekustannukset rasittivat tulosta neljännellä vuosineljänneksellä 2,2 MEUR ja yksikkökustannukset nousivat siksi tammi-joulukuun välisenä aikana 6 % verrattuna edelliseen vuoteen.

 

Matkustajatuotot kasvoivat

 

Matkustajatuotot olivat tammi-joulukuun välisenä aikana 165 (133) MEUR, jossa parannusta edellisvuoteen verrattuna on 32 MEUR. Liikevaihto kasvoi 28 % ollen 183 (143) MEUR. Matkustajatuottojen kasvun lisäksi liikevaihtoon vaikutti positiivisesti Blue1:n Suomessa harjoittama SAS-konsernin muiden yhtiöiden sekä eräiden Star Allianssin yhtiöiden tuotteiden myynti ja markkinointi.

 

Positiivinen tulos

 

Tulos rahoituserien jälkeen parani 20,3 MEUR ja oli 8,1 (-12,2) MEUR. Tuloksen paraneminen johtuu ennen kaikkea matkustajakäyttöasteen parantumisesta. Tulos rahoituserien jälkeen parani viimeisen vuosineljänneksen aikana 2,9 MEUR ja oli 2,9 (0) MEUR.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tosiaan Zurichia ei mainosteta missään eikä siitä missään enää mainita? Menikö KF:n suunnitelmat uusiksi?

 

Zurichin reitti starttaa näköjään 26.3 päivittäisellä lennolla. Siis varausjärjestelmästä tsekkasin sen.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Harmi kun Blue1:lta puuttuu kokonaan tuo kotimaan verkosto. TMP-ZRH välikin pitää lentää köpiksen kautta, kun ei hesaan oikein näppärästi pääse. Saa nähdä miten "kauko"lennoille riittää porukkaa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Contract pilot haku näyttää olevan Blue 1:lla päällä.  8)

 

 

 

Job DescriptionOn behalf of our client, Blue1 of Helsinki, Finland, we are currently looking for an extra Capt and FO on the Avro RJ.

 

Candidates must be JAA licenced and have the right to live and work in the EU.

 

Candidates must have a valid type rating and medical for the period of the contract, and have flown the Avro RJ within the last 12 months. Aged up to 64 is acceptable.

 

Hours

 

PIC must be over 5000 hours total time with a minimum of 500 hours PIC on the Avro RJ.

 

FO should have 500 hours on type, however we will consider lower.

 

Starting on March 15th 2006 for a period of six months, based out of Helsinki, there will be an interview and sim assessment, attendance costs for which will be paid. The start will be immediately after successful passsing of the sim assessment.

 

Applicants are asked to present their cv along with a breakdown of hours flown to PAS Aviation at info@pas-aviation.aero

 

http://www.flightinternational.com/Jobs/2006/02/16/1503023/ARJBAe146+Capt+and+FO+-+March+start%2c+Finland+-+6+months.html

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Harmi kun Blue1:lta puuttuu kokonaan tuo kotimaan verkosto. TMP-ZRH välikin pitää lentää köpiksen kautta, kun ei hesaan oikein näppärästi pääse. Saa nähdä miten "kauko"lennoille riittää porukkaa.

Kokonaan? Sanoisin että Helsinki-Oulu-Helsinki, Helsinki-Kuopio-Helsinki, Helsinki-Vaasa-Helsinki sekä Helsinki-Rovaniemi-Helsinki käsittää hyvin suuren osan Suomen sisäisestä lentoliikenteestä matkustajamäärällisesti...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ruokatunnilla tuossa pikaisesti selailin Vasabladetin läpi, ja lehdessä oli oikein juttu, kun Blue1 oli lennellyt matalalla Vaasan seudulla. Olivat harjoittelemassa Vaasan kentällä, joka on aika harvinaista tälle yhtiölle. Yleensä Finnair käy lentämässä harjoituksiaan täällä.

 

Jukka

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nyt varausjärjestelmästä on mahdollista näköjään lentoja Budapestiin. Lennot alkanevat 1.5 ja lennetään ma, ke ja pe.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nyt varausjärjestelmästä on mahdollista näköjään lentoja Budapestiin. Lennot alkanevat 1.5 ja lennetään ma, ke ja pe.

Ei tuollaisia kyllä ainakaan BLUE1 sivuilta löydy?

 

EDIT:

Etusivun SUORAT LENNOT-kohdasta tuota ei löydy mutta

kun klikkaa kohteeksi ensin jonkun muun niin seuraavassa

vaiheessa voi sitten vaihtaa tilalle Budapestin ;)

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tässä Budan juttu:

 

28.2.2006

Blue1 avaa uuden nonstop-reitin Helsingistä Budapestiin 1.5.2006. Budapestin reittiä lennetään kolme kertaa viikossa, maanantaisin, keskiviikkoisin ja perjantaisin 163-paikkaisella MD90-koneella.

 

Helsinki – Budapest

10.50 – 12.15 ma, ke, pe

 

Budapest – Helsinki

13.00 – 16.25 ma, ke, pe

 

Tulevana viikonloppuna Blue1 avaa nonstop-reitit Helsingistä Ateenaan, Barcelonaan, Pariisiin ja Roomaan. Kesäaikataulun astuessa voimaan 26.3. alkaen Blue1 avaa suorat lennot myös Dubliniin, Lontooseen, Nizzaan, Varsovaan ja Zürichiin.

 

Lähde: Blue1

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vähän oudolta näyttää Blue Onen Pariisin aikataulu:

saapuminen 02:00  Paris KF824

 

Olisi mielenkiintoista tietää minkähänlaista matkustajakuntaa kiinnostaa tällainen aikataulu kun jatkoyhteyksiä ei ole kotimaassa ja businessmiehiä/naisia ei voi hirveästi kiinnostaa "keskellä yötä kotiin" -periaate.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vähän oudolta näyttää Blue Onen Pariisin aikataulu:

saapuminen 02:00  Paris KF824

 

... ja puoli tuntia aiemmin tulee Amsterdamin kone ...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nettisivut näkyy edelleen sekoilevan.

Esimerkki: Tampere-Kööpenhamina

meno 27.3. ja paluu 30.3.

 

Kalenterissa josta valitaan lennot lukee

hintana 143 EUR ja 30 EUR

Kun ne valitsee tuleekin hinnoiksi

184 EUR ja 143 EUR

siihen vielä verot ja maksut päälle

niin kokonaishinta onkin n. 368 EUR

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Blue1 tulee ekan kerran MD:llä Ouluun nyt sunnuntaina 26.3. klo 2030 Hesasta laskevalla vuorolla. Kesäaikaan kun on menty niin kuviakin voi vielä saada.

 

Perttu

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

jep jep, mutta myös uutinenkin kuten tämä aihealue

 

Perttu

Jeps, tuskimpa siitä kamalasti haittaakaan on jos se on tuossa. ;D

 

btw. meinaatko itse lähteä kentälle kuvaamaan tuota?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jeps, tuskimpa siitä kamalasti haittaakaan on jos se on tuossa. ;D

 

btw. meinaatko itse lähteä kentälle kuvaamaan tuota?

 

Yritän ainakin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tämän päivän Lapin Kansa kertoo, että Blue1:n lennot kesäaikataulussa lennetään MD-90 koneilla.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tämän päivän Lapin Kansa kertoo, että Blue1:n lennot kesäaikataulussa lennetään MD-90 koneilla.

 

Tästähän LK tiesi kertoa jo jokin aika sitten. Päivittäisten vuorojen määrä puolitettiin alkuperäisistä suunnitelmista (4->2).

Oli LK:ssa joskus viime kuussa kai..?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Vieras
Tämä aihe on nyt suljettu uusilta viesteiltä.