Sami Virkkula

SAAB:lla häivehävittäjä ohjelma

5 viestiä aiheessa

Mielenkiintoisia detskuja, kuten tuo "kenguruntaskuversio" ilmanotosta. Jännä kompromissi sijoittaa vain osa aseista (A2A) sisäiseen boksiin. Tämä toki pienentää koneen minimikokoa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

On ihailtavaa kuinka naapuri jaksaa painia väärässä sarjassa. Olin jo ihan varma, että Gripen tulisi jäämään viimeiseksi ei amerikkalaiseksi, venäläiseksi tai minkään koalition rakentamaksi oikeasti vakasti otettavaksi hävittäjksi. Meinaan vaan, että hieman eri kaliiperin maita nuo muut joilla on hävittäjäkehitysohjelmia. Luulen että Ranskakin tulee putoamaan näistä omat hävittäjät omilla ilmavoimilla kerhosta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

On ihailtavaa kuinka naapuri jaksaa painia väärässä sarjassa. Olin jo ihan varma, että Gripen tulisi jäämään viimeiseksi ei amerikkalaiseksi, venäläiseksi tai minkään koalition rakentamaksi oikeasti vakasti otettavaksi hävittäjksi. Meinaan vaan, että hieman eri kaliiperin maita nuo muut joilla on hävittäjäkehitysohjelmia. Luulen että Ranskakin tulee putoamaan näistä omat hävittäjät omilla ilmavoimilla kerhosta.

Kyseessä on aivan puhtaasti tiede- ja teollisuuspoliittinen ratkaisu. Vastaavia ratkaisuja voi tehdä muuallakin Euroopassa... kyse on vain poliittisesta tahdosta, jota ruotsalaisilla näyttää edelleen riittävän. Perinteisellä tavalla laskien tuo homma ei ole taloudellisesti järkevää, mutta kansantalous tykkää isosti.

Olen useampaan otteeseen rutissut monessa paikassa yhteis-eurooppalaisesta idiotismista ilmailu- ja puolustusvälineteollisuuden alalla... mikä ihme on että miljardeja kannetaan koko ajan atlantin yli ja oma periaatteessa elinkelpoinen ja kilpailukykyinen teollisuus nääntyy ja näivettyy... toki kilpailukykykin ennen pitkää menetetään lopullisesti kun T&K-rahan jako ilmailu- ja puolustusvälineteollisuudelle ja -tutkimukselle on monessa euroopan maassa lähestulkoon pyöreä nolla.

Uutta Nokiaa ei tule sillä että TEKES tuuppaa merikonttilasteina rahaa vanhalle Nokialle, joka taas siirtää kaikki rahalla saadut tutkimustuotokset tuottamaan hedelmää jossakin vinkuintiassa ja lisäarvo valuu euroopan ulkopuolisille sijoittajille.

Hölmöläisten hommia... paitsi länsinaapurissa.... Heja Sverige!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään