Kalle Keihänen

Uusi turbulenssiohjeistus?

28 viestiä aiheessa

No amerikoissa asiat on erilailla: kaikien amerikkalaisten yhtiöiden turvavideoissa on samankaltainen fraasi "Federal regulations require all passengers to comply with lighted signs, posted placards and crew member instructions" ja siellähän on tosiaan pidätetty ja haastettu oikeuteen ihmisiä, jotka eivät ole totelleet henkilökunnan ohjeita esim. suostuneet sammuttamaan kännyköitään. Maksimi rikosnimikkeestä "intefering with crewmember" taitaa olla 20 vuotta.

 

Ja tässä käytäntö on aivan muuta, eli piittaamattomuutta tai sitten tarkoituksenmukaista joustoa näkee joka päivä. Oma kokemukseni kuitenkin on, että amerikkalaisilla yhtiöillä tuo valon käyttöherkkyys on paljon eurooppalaisia suurempi.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

2010 keväällä kun mentiin Thaimaahan Finnarin lomalennolla ja koneena Boeing 757, niin mennessä oli turbulenssiä ja ei valoa sytytetty, tai no kerran se sitten syttyi kovan turbulenssin jälkeen kun kaikki tärinä oli loppunut. Lennon välilaskun jälkeen suunattiin Krabille niin alkulennosta mentiin noin 1,5 tuntia vyöt kiinni vaikka mitään ei ollut ja sama loppu lennosta vyöt kiinni ilman minkäänlaista tärinää tai turbulenssia.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Voihan tuo turbulenssi iskeä myös matkustajan ollessa WC:ssä. Vaan eipä WC-pytyllä ole istuinvyötä. Sen sijaan kyllä on tuhkauppi, vaikkei siellä saa polttaa. Olisi vähän vielä viilaamista...  ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään