Mikko Suomela

Nikon koulutuksen ja Check and cleanin tarve.

3 viestiä aiheessa

Moi!

Olisi tarkoitus ostaa eka järkkäri ja rajasin vaihtoehdot tuohon Nikon D3000. Nyt olen alkanut tutkiskelemaan mahdollisia ostopaikkoja, halvalla pitäisi saada, rikas kun en ole. Rajala myy tuota kameraa (18-55mm objektiivilla) hintaan 439 euroa. Tuohon sisältyy tuollainen Nikon koulutus ja 3 vuoden ajan Check and Clean. Niinpä kysyisin onko mitään järkeä hankkia tuota kameraa, vain jos saa ilmaisen puhdistuksen kerran vuodessa, ja jonkinlaisen koulutuksen, 40 euroa halvemmalla. (Esmes cyberphoto tms myy hintaan 399. Markantalo vielä halvemmalla). Myös muita ostopaikkoja saa ehdottaa....

T: Mikko

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi!

Olisi tarkoitus ostaa eka järkkäri ja rajasin vaihtoehdot tuohon Nikon D3000. Nyt olen alkanut tutkiskelemaan mahdollisia ostopaikkoja, halvalla pitäisi saada, rikas kun en ole. Rajala myy tuota kameraa (18-55mm objektiivilla) hintaan 439 euroa. Tuohon sisältyy tuollainen Nikon koulutus ja 3 vuoden ajan Check and Clean. Niinpä kysyisin onko mitään järkeä hankkia tuota kameraa, vain jos saa ilmaisen puhdistuksen kerran vuodessa, ja jonkinlaisen koulutuksen, 40 euroa halvemmalla. (Esmes cyberphoto tms myy hintaan 399. Markantalo vielä halvemmalla). Myös muita ostopaikkoja saa ehdottaa....

T: Mikko

Terve Mikko, oikeaa merkkiä olet valitsemassa! (Canonistit yms voivat lukea vähemmän tosissaan  ;);D )

Itselläni ollut Nikonin D80 joulusta 2008. Vuosi sitten kesällä huomasin, että siinä oli jotain paskaa kuvissa (ihan selvät jäljet näky kaikissa kuvissa, joissa oli käytetty aukkoa F8 tai pienempää, eli F8-22). Tilasin jollain 40 eurolla puhdistustarvikkeita, joista kuitenkin onneksi ei tarvinnut käyttää kuin sellaista puhalluspumppua, joka pistää ilman kiertämään kamerassa. Kennon itse puhdistaminen tietyillä liinoilla pyyhkimällä (joita siis itsekin ostin) voi toimia, mutta siinä on myöskin riskinsä. Kameralaukku.comin foorumien mukaan kameran puhdistus liikkeessä maksaa helposti 30 euroa, ja ihmiset siellä sanoivat joutuvansa puhdistamaan kennojaan joitakin kertoja vuodessa.

Eli voipi tuo olla ihan hyväkin diili, jos ei itse uskalla puhdistaa omin käsin kennoaan!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Arvoahan tuolla "paketilla" on se 350 euroa, josta 50 euroa on koulutus. Itellä ollu nyt "muutaman" vuoden Nikon Coolpix 4400, jolla ei pärjää ailkuunkaan enää spottailu hommissa, kännykkäkameroiden mennessä laadusta ja paikoin ohi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään