Guest petu95

Virus TDU dvd:llä?!?!

9 viestiä aiheessa

Moi,

Yritin tässä tänään pitkästä aikaa pelata test drive unlimitediä, mutta kun laitoin levyn asemaan, virustorjunta sanoi löytäneensä levyltä viruksen. Virus oli kuulemma autorun.exe- tiedosto ja virusta ei voitu poistaa/puhdistaa koska se on vain luku-muodossa. Aikaisemmin peli on toiminut hyvin ja on ihan kaupasta ostettu. Ei ole ollut kellään lainassa vaan pölyttymässä omalla hyllyllä. Onkohan virus aiheeton vaiko aiheellinen?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulle kävi taannoin vähän samoin.  Crysis Warhead DVD asennuslevyllä oli joku örkki. ( Trojan.Generic.1473599 ).

F-secure poisti sen kyllä välittömästi.  Ainut kerta minulla, kun yleensä pelilevyiltä löytyy virus.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulle kävi taannoin vähän samoin.  Crysis Warhead DVD asennuslevyllä oli joku örkki. ( Trojan.Generic.1473599 ).

F-secure poisti sen kyllä välittömästi.  Ainut kerta minulla, kun yleensä pelilevyiltä löytyy virus.

Tarkennan: Minunkin on kaupasta ostettu paketti . Eli Crysis Maximum edition.

Sisältää DVD pelit: Crysis, Crysis Warhead ja Crysis Wars. Dokumenttilevy on CD-levy.

Pelasin aluksi Crysiksen 64-bit version läpi ongelmitta. Tietysti asensin kaikki päivitykset.

Minulle tuli virusilmoitus heti Warheadin asennusvaiheen alussa, kun syötin lisenssikoodit. Virus taisi tulla Crytekin palvelimelta.

Skannasin eilen Warheadin DVD:n ja ja se oli puhdas. Kuten oletin. Warhead peli toimii  muuten ok.

Harmittaa tuo minun ensimmäinen virus. En ymmärrä, miten se pääsi palomuurin läpi. Mulla on vielä palomuurin taso F-Secure 2010: ssä korkea.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Harmittaa tuo minun ensimmäinen virus. En ymmärrä, miten se pääsi palomuurin läpi. Mulla on vielä palomuurin taso F-Secure 2010: ssä korkea.

Eihän se palomuuri mitään viruksia edes blokkaa. Jos sinä imuroit koneelle viruksen, niin se on voi voi. Virustorjunta sen kyllä sitten äkkää aikanaan, jos on äkätäkseen...

Mutta sinulla tuskin on edes ollut mitään virusta. Tai teillä kummallakaan. Siellä on vain tiedoston koodissa joku sopiva koodin pätkä, joka löytyy sitten jostakin viruksen kuvauksesta, ja sen takia virustorjunta sitten älähtää. Noita sattuu aika ajoin esim. kuvatiedostojen kanssa. Yhtäkkiä virustorjunta löytääkin muka jostakin kuvatiedostosta viruksen, mutta todellisuudessa kyse on vain jostain viruskuvaukseen sopivasta lyhyestä koodin pätkästä, mikä on täysin harmiton. Ellei sitten anna virustorjutaohjelman tehdä mielivaltaisesti omatoimisia poistoja, sillä silloin se vaaratonkin koodirivi voi käydä ikäväksi, kun virustorjunnan antaa poistaa itselle rakkaan kuvan muistoineen :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eihän se palomuuri mitään viruksia edes blokkaa. Jos sinä imuroit koneelle viruksen, niin se on voi voi. Virustorjunta sen kyllä sitten äkkää aikanaan, jos on äkätäkseen...

Mutta sinulla tuskin on edes ollut mitään virusta. Tai teillä kummallakaan. Siellä on vain tiedoston koodissa joku sopiva koodin pätkä, joka löytyy sitten jostakin viruksen kuvauksesta, ja sen takia virustorjunta sitten älähtää. Noita sattuu aika ajoin esim. kuvatiedostojen kanssa. Yhtäkkiä virustorjunta löytääkin muka jostakin kuvatiedostosta viruksen, mutta todellisuudessa kyse on vain jostain viruskuvaukseen sopivasta lyhyestä koodin pätkästä, mikä on täysin harmiton. Ellei sitten anna virustorjutaohjelman tehdä mielivaltaisesti omatoimisia poistoja, sillä silloin se vaaratonkin koodirivi voi käydä ikäväksi, kun virustorjunnan antaa poistaa itselle rakkaan kuvan muistoineen :P

F-Securen I.S.2010 ohjelmassa on valikko: Toiminnot/ Kun virus, tai vakoiluohjelma löytyy.

Vaihtoehdot:

Kysy, jos epäselvä .

Pyydä aina lupa.        Minulla on valittuna tuo ensimmäinen . Luotan siihen  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Parisen viikkoa sitten Norton poisti automaattisesti RXPGNS, FLT, FLN gauget, koska ne nykyisin päivittyy suht ripeään tahtiin, Norton tunnisti nämä dll tiedostot virukseksi, kunnes Reality-XP johtoporras otti yhteyttä Nortonille, joka teki päivityksen virustunnisteisiin siten että nämä gauget ei enää ole viiruksia Nortonilla. Eli aika normaalia tälläinen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Parisen viikkoa sitten Norton poisti automaattisesti RXPGNS, FLT, FLN gauget, koska ne nykyisin päivittyy suht ripeään tahtiin, Norton tunnisti nämä dll tiedostot virukseksi, kunnes Reality-XP johtoporras otti yhteyttä Nortonille, joka teki päivityksen virustunnisteisiin siten että nämä gauget ei enää ole viiruksia Nortonilla. Eli aika normaalia tälläinen.

Kannattaa ehdottomasti valita virustutkasta se vaihtoehto "Kysy ensin" ettei tule turhia "ottoja".

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

F-Securen I.S.2010 ohjelmassa on valikko: Toiminnot/ Kun virus, tai vakoiluohjelma löytyy.

Vaihtoehdot:

Kysy, jos epäselvä .

Pyydä aina lupa.        Minulla on valittuna tuo ensimmäinen . Luotan siihen  :)

No, oma on mokasi, jos joku päivä jotain tärkeää häviää taivaan tuuliin  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään