Jussi Seppälä

Android-puhelimet

17 viestiä aiheessa

iPhonesta on juttua monessa ketjussa mutta Android-laitteista muistaakseni ei.

Mikä Android-luuri on tällä hetkellä kuuminta hottia? Mikä Android-laitteissa on se juttu, jonka nimiin niiden käyttäjät vannovat?

Kyselen lähinnä pysyäkseni jotenkin kartalla. Nokialaiset ovat työn kautta tuttuja ja iPhone löytyy omasta takaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Android kapuloista tällä hetkellä HTC Evo on kuuminta hottia jenkeissä. Itselle vielä riittää tuo HTC:n Hero. Android kapulaa vuoden käyttäneenä en koskaan enään vaihtaisi ainakaan Symbian puhelimeen. En osaa kyllä sanoa mitään tiettyä perustelua, mutta kokonaisuus..  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

HTC Desire tulossa lähiaikoina postista. Vielä viikko sitten sitä sai Saunalahdelta niin hyvällä tarjouksella, että ei kannattanut jättää hyllyyn.

Itse puhelin maksoi silloin "kytkynä" 360€ kertamaksulla, ja siihen sitten liittymä kylkeen 4,90€ kuukaudessa (sisältää 3000min puhetta kk, 7,2mb/s netin rajattomana ja muuta pientä)... joten ei ole tuon parempaan hintaan vielä puhelinta saatika liittymää mistään tullut vastaan.

Tosin suuren kysynnän vuoksi (yli 3000 kappaletta) tarjous lopetettiin, mutta heinäkuussa saattaa olla odotettavissa jotain uutta jos huhut pitävät paikkaansa.  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

HTC Desire tulossa lähiaikoina postista. Vielä viikko sitten sitä sai Saunalahdelta niin hyvällä tarjouksella, että ei kannattanut jättää hyllyyn.

Itse puhelin maksoi silloin "kytkynä" 360€ kertamaksulla, ja siihen sitten liittymä kylkeen 4,90€ kuukaudessa (sisältää 3000min puhetta kk, 7,2mb/s netin rajattomana ja muuta pientä)... joten ei ole tuon parempaan hintaan vielä puhelinta saatika liittymää mistään tullut vastaan.

Tosin suuren kysynnän vuoksi (yli 3000 kappaletta) tarjous lopetettiin, mutta heinäkuussa saattaa olla odotettavissa jotain uutta jos huhut pitävät paikkaansa.  :)

FaktaaFaktaa...  ;D

1. 3000min/kk puhetta oli Saunan ja Elisan liittymiin

2. 100min/kk muihin liittymiin

3. Tarjous lopetettiin ihan normaalisti silloin kuin en voimassaolopäivä loppui..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nyt on 3kk ollut Desire käytössä ja taitaapi jäädä viimeiseksi androidiksi. WM on omasta mielestä parempi. Odotellaan WM7:aa. :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

FaktaaFaktaa...  ;D

1. 3000min/kk puhetta oli Saunan ja Elisan liittymiin

2. 100min/kk muihin liittymiin

3. Tarjous lopetettiin ihan normaalisti silloin kuin en voimassaolopäivä loppui..

1. 3000 tai 3000 mutta joka tapauksessa paljon. Elisa -konsernillahan on 2,7 miljoonaa liittymää, joten ei pitäisi olal ongelma.  ;)

2. --||--

3. Mielestäni tuolle ei missään vaiheessa annettu päättymispäivää, se vain tuli. Itse olen vielä töissä Saunalahdella, että olen seurannut tilannetta jonkin verran.  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nyt on 3kk ollut Desire käytössä ja taitaapi jäädä viimeiseksi androidiksi. WM on omasta mielestä parempi. Odotellaan WM7:aa. :)

Kerrotko tarkemmin mikä on kapulassa harmittanu?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kerrotko tarkemmin mikä on kapulassa harmittanu?

Eipä tässä liiemmin mikään ole "harmittanut". Akkukesto tosin on aivan surkea ja harmittavasti TomTomia tähän ei saa. Ehkä olen liian tottunut WM:een, niin tämä Android ei oikein nappaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

1. 3000 tai 3000 mutta joka tapauksessa paljon. Elisa -konsernillahan on 2,7 miljoonaa liittymää, joten ei pitäisi olal ongelma.  ;)

2. --||--

3. Mielestäni tuolle ei missään vaiheessa annettu päättymispäivää, se vain tuli. Itse olen vielä töissä Saunalahdella, että olen seurannut tilannetta jonkin verran.  ;)

Siellä se luki pienellä präntillä että 16.5 loppuu.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eipä tässä liiemmin mikään ole "harmittanut". Akkukesto tosin on aivan surkea ja harmittavasti TomTomia tähän ei saa. Ehkä olen liian tottunut WM:een, niin tämä Android ei oikein nappaa.

Osta mugenin 3200mah lisäakku. Kestää varmasti ainakin sen päivän.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minä kävin tänään pitkästä aikaa tarkistamassa kännykaupan hyllyt, android kapulat tuntuivat edelleen tosi toivottamalta, liekö johtuu OmniaII/WM6.5 mieltymyksestäni.

En ole vielä tuota WM7:ää nähnyt, WM6:iin tottuneena ja alustavien kirjoitusten perusteella siitä on tulossa yhtä pasha kuin muistakin sym- tai i- tai an- härveleistä. No, ehkä arvostan liian paljon tällaista selkeää ja hyvin speksattua rajoittamatonta rajapintaa tehdä sovelluksia noihin taskuhirviöihin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Android-Samsungin näytön ylälaidassa on se ilmoituspaneeli-valikko.

Saakohan sitä jotenkin pois päältä kun kapula alkanut tekemään sitä että kun luuri korvalla se alkaa tekemään kaikenlaista itsekseen ja välillä menee nettiin, välillä katkoo puheluita yms.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Android-Samsungin näytön ylälaidassa on se ilmoituspaneeli-valikko.

Saakohan sitä jotenkin pois päältä kun kapula alkanut tekemään sitä että kun luuri korvalla se alkaa tekemään kaikenlaista itsekseen ja välillä menee nettiin, välillä katkoo puheluita yms.

Läheisyysanturi on lakannut toimimasta. Joskus se alkaa toimimaan kalibroimalla mutta pääsääntisesti on siis hajonnut.  Kosketusnäyttä ei siis "lukitu" toimimattomaksi puhelun aikana. Sillä valikolla ei ole mitään tekemistä asian kanssa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Läheisyysanturi on lakannut toimimasta. Joskus se alkaa toimimaan kalibroimalla mutta pääsääntisesti on siis hajonnut.  Kosketusnäyttä ei siis "lukitu" toimimattomaksi puhelun aikana. Sillä valikolla ei ole mitään tekemistä asian kanssa.

Joo näköjään siitä on kyse. Paljonkohan mahtavat yleensä kyniä hommasta?

Laite on 1,5 vuoden ikäinen ja vaikka ovh oli 299e niin oli poistolaarissa 49 eurolla  ;)

Joten ei siihen paljoa enää kannata sijoittaa  ;)

EDIT: täytyypi selvitttää mutta tuossahan taitaa olla 24kk takuu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kokeiles bootata puhelin tai tee soft reset (guuglella löytynee ohjeet).

Mulla hyytyi syksyllä Nexus 7 -tabletista useampikin anturi. Soft resetillä alkoi taas toimimaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Laite on 1,5 vuoden ikäinen ja vaikka ovh oli 299e niin oli poistolaarissa 49 eurolla  ;)

Joten ei siihen paljoa enää kannata sijoittaa  ;)

EDIT: täytyypi selvitttää mutta tuossahan taitaa olla 24kk takuu

Etsi Kiinasta uusi osa ja vaihda se itse. Minä ostin LG-merkkiseen puhelimeen ko. anturin 3-4 eurolla kolme vuotta sitten. Myyjä oli Ding Dong Feng.

dingdong.jpg.9898cb95faf6e66253c7e606927218dc.jpg

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Soft resetiä kokeilin muttei vaikutusta. Samoissa ohjeissa oli myös hard resetin ohjeet mutta niihin kapula ei reagoinut lainkaan eli hard reset ei onnistunut. No taidan viedä huoltoon kun se takuukin on voimassa. Saa joku muu askarrella uuden anturin eikä se varmaan edes kestä kuukautta-pariakaan kun jo tulee takaisin huollosta  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään