Sami Puro

Lentoyhtiöuutisia - Euroopan lentoyhtiöt

2 459 viestiä aiheessa

* British Airwaysin B747 joutui tekemään hätälaskun Uralskin lentokentälle Kazastanissa lauantaina. Syynä oli palovaroitus rahtitilassa. Varoitus osoittautui vääräksi, mutta kone ei päässyt enää uudelleen ilmaan pieneltä kentältä. Kaiken lisäksi kentältä ei löytynyt tarpeeksi korkeita portaita, jotta matkustajat olisi saatu ulos koneesta. Jotenkin tämä kuitenkin onnistui ( ei tietoa miten) ja 12 tunnin odotuksen jälkeen BAn lähettämät kolme pienempää konetta noutivat koneen 354 makustajaa Lontooseen.

 

BBC

 

EDIT : yritin etsiä turhaan tietoja kentästä....

 

* Tuon kulmakunnan lentoyhtiöille näkyy sattuvan ja tapahtuvan :( : Aer Lingusin A330 joutui tekemään laskun Goose Bayhin savunhajun vuoksi.

RTE

 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kiitorataa näkyy olevan 2400 metriä . Paljonko B747-400 tarvitsee nousuun...

Aika erikoista, että laskeudutaan kentälle, josta ei päästä ylös vai onko niin, että alas tullaan lähimmälle kentälle?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kiitorataa näkyy olevan 2400 metriä . Paljonko B747-400 tarvitsee nousuun...

Aika erikoista, että laskeudutaan kentälle, josta ei päästä ylös vai onko niin, että alas tullaan lähimmälle kentälle?

Jos on inflight fire niin tullaan ehdottomasti lähimmälle kentälle jolle päästään laskuun.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jos on inflight fire niin tullaan ehdottomasti lähimmälle kentälle jolle päästään laskuun.

Kyllä tuolla on varmaan seisty jarruilla aika lujaa.... tuo 2400 metriä on todella niukka tuolle koneelle..... ylös tuolta ei kyllä pääse kuin melko kevyellä koneella, jos nyt oikein noita käppyröitä luin

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyllä tuolla on varmaan seisty jarruilla aika lujaa.... tuo 2400 metriä on todella niukka tuolle koneelle..... ylös tuolta ei kyllä pääse kuin melko kevyellä koneella, jos nyt oikein noita käppyröitä luin

St. Martinilla on muutaman metrin lyhyempi kiitorata ja sinne lennetään /lennettiin jumboilla säännöllisesti. :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

FlyFirstClass-lentoyhtiö suunnittelee aloittavansa vuoden toisella neljänneksellä lennot Stanstediltä Bermudaan B767-koneella neljästi viikossa. Kone lentää myös kolme kertaa viikossa Bermudalta Wilmingtoniin. Koneessa on kolme luokkaa ja 90 paikkaa (10 +54 + 26).

 

Taitaa Suomi olla liian pieni markkina-alue näille premiumlentoyhtiöille  :-\

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

FlyFirstClass-lentoyhtiö suunnittelee aloittavansa vuoden toisella neljänneksellä lennot Stanstediltä Bermudaan B767-koneella neljästi viikossa. Kone lentää myös kolme kertaa viikossa Bermudalta Wilmingtoniin. Koneessa on kolme luokkaa ja 90 paikkaa (10 +54 + 26).

 

Taitaa Suomi olla liian pieni markkina-alue näille premiumlentoyhtiöille  :-\

 

Luulisi Wilmingtoninkin olevan...?

 

Oiskohan mahdollista, että noi nettisivut on esimerkiksi jonkun opiskelijan jotain kurssia varten tekemät eikä minkään oikean firman sivut...?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luulisi Wilmingtoninkin olevan...?

 

Oiskohan mahdollista, että noi nettisivut on esimerkiksi jonkun opiskelijan jotain kurssia varten tekemät eikä minkään oikean firman sivut...?

Eiköhän yhtiön tähtäimessä ole jenkkiasiakkaat. Wilmington, NC  on aikasen lähellä Floridaa....

 

Kyllä nuo ovat oikean yhtiön sivut. Poimin tuon uutisen alunperin Air & Business Travel Newsin uutiskirjeestä. ABTN on luotettavan lähteen maineessa alan ihmisten keskuudessa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

British Airwaysin sivusto vuoti henkilötietoja. Lentoyhtiön sivustolta oli saatavissa muun muassa syntymäaikoja ja passitietoja. Brittilentoyhtiön tietoturvaongelma tuli ilmi Steve Bogganin tutkittua Heathrow Express -junan roskiksesta löytämäänsä käytetyn maihinnousukortin kantaosaa. Heathrown kenttä on matkustajamääriltään maailman kolmanneksi vilkkain lentokenttä.

 

Lipuke kertoi Mark-nimisen matkustajan matkanneen maaliskuun puolivälissä aamulennolla 389 paikalla numero 03C. Myös bonusluokka sekä bonusjärjestelmän jäsennumero paljastuivat paperista.

 

mikropc

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Brittien Emerald Airways on menettänyt liikennöintilupansa CAAn turvallisuustarkastuksen jälkeen.

EDIT : hieman lisäinfoa on tulut julki.  Syy luvan menettämiseen on koulutuksessa ilmenneet puutteet.

 

EDIT 2: Yhtiö on selvitystilassa, sillä on/oli 30 konetta. KPMG etsii yhtiölle mahdollista ostajaa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Air Iceland kai lentää vain kotimaan lentoja?

 

Näin taitaa olla. Tatu  tietäisi varmasti, mutta muistaakseni lentävät myös Grönlantiin.

Icelandairin tähtäimessä taitavat olla USAhan matkustavat. Ainakin pari vuotta sitten hinnat olivat kohdallaan.

EDIT :

Näkyvät olevan edeleen... Esim. heinäkuussa Icelandair pesee Finnairin Nykkiin parilla sadalla eurolla (siis listahintojen mukaan, tarjoukset erikseen)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

EDIT :

Näkyvät olevan edeleen... Esim. heinäkuussa Icelandair pesee Finnairin Nykkiin parilla sadalla eurolla (siis listahintojen mukaan, tarjoukset erikseen)

Itse kokeilin niin Icelandairilla tulee 150€ kalliimmat verot päälle kun Finnairilla niin Finnair ei häviääkkään monellakaan eurolla

Katoin satunnaisella päivällä elokuussa(meno-paluu)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

* Tuomioistuin on hylänyt Alitalian 38 miljoonan euron ostotarjouksen viime vuonna konkurssiin menneestä Volaresta.  Sensijaan AirOne on saanut luvan ostaa Volaren, jolla on haluttuja slotteja Milanon Linaten kentällä. Lähde: ABTN

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Näin taitaa olla. Tatu  tietäisi varmasti, mutta muistaakseni lentävät myös Grönlantiin.

Icelandairin tähtäimessä taitavat olla USAhan matkustavat. Ainakin pari vuotta sitten hinnat olivat kohdallaan.

 

Juu, Air Iceland lentää Islannin kotimaanlentoja mutta tämän lisäksi Grönlantiin ja Färsaarille.  ;) Grönlannissa säännölliset lennot ovat Kulusukiin mutta käsittääkseni Constable point on joskus kohteena ja syksyllä myös Narsarsuaq. Air Iceland on Icelandairin tytäryhtiö, joten se ei ole ihan sama asia kuin Icelandair.

 

Icelandairin koneista sen verran että se on vastikään päässyt pienemmistä koneista eroon (737-400) ja lentää nyt pääasiassa 757-200 tai -300 koneilla ja yhdellä 767-300:lla. Olettaisin tässä olevan säästöjä yhdellä tyypillä lennettäessä (757) ja siksi eivät ole hankkineet pienempiä koneita. Ja nuo Euroopan lennot ovat muuten yleensä yllättäen täynnä. Air Iceland lentää Fokker50, Metro 23 ja Twin Otter koneilla. Icelandair lentää myös chartereita aika lailla, tällä hetkellä kannattavia lentoja ovat Kuuban ja Venezuelan väliset lennot.  :o

 

Hinnoista en sano mitään...  :-[ oli suunnitelmissa lentää Suomeen Pääsiäisenä... lippu olisi maksanut 45.000 kruunua, 482,68€ kun sama väli lähtöpaikkana Helsinki samoina päivinä olisi ollut 25000 eli 268,15€. Minä en Icelandairin sivuilla pysty katsomaan Helsinki - Reykjavik - New York hintaa jos olen sisäänkirjautuneena (ja vain näin voi ostaa halvimmat lennot) mutta Reykjavik - New York ja takaisin maksaa tuon 45.000 kruunua. Niin ja sitten vielä... tulen heinäkuussa Suomeen ja sain sen lipun 27.000 kruunulla 289,61€ siis, mikä on tälle välille halpa hinta. Toinen mahdollisuus olisi ollut Iceland express Kööpenhaminaan tai Lontooseen, mutta sieltä on sitten omat koukerot kun haluaa jatkaa matkaa. British Airways aloitti myös lennot Islantiin mutta he lentävät Gatwickiin... 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Toinen mahdollisuus olisi ollut Iceland express Kööpenhaminaan tai Lontooseen, mutta sieltä on sitten omat koukerot kun haluaa jatkaa matkaa.

Onhan siinä nykyään myös mm. Arlanda ja Hahn josta Ryanairilla Tampereelle.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onhan siinä nykyään myös mm. Arlanda ja Hahn josta Ryanairilla Tampereelle.

 

 

Käsittääkseni Ryanair lentää Skavstalta... Iceland Express Arlandalle. Enkä minä löydä mahdollisuutta lentää Ryanairilla Tukholmasta Tampereelle.

 

Jos lentää Frankfurtin kautta niin tällä hetkellä liput suunnilleen samoille päiville kuin aion lentää kesällä suoraan Helsinkiin maksavat veroineen 29,915.00 ISK siihen lisäksi Ryanair... niin että kalliimmaksi tulee ainakin tällä kertaa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Käsittääkseni Ryanair lentää Skavstalta... Iceland Express Arlandalle. Enkä minä löydä mahdollisuutta lentää Ryanairilla Tukholmasta Tampereelle.

 

Ryanair taisi lopettaa Skavstan lennot viime syksynä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Käsittääkseni Ryanair lentää Skavstalta... Iceland Express Arlandalle. Enkä minä löydä mahdollisuutta lentää Ryanairilla Tukholmasta Tampereelle.

 

Jos lentää Frankfurtin kautta niin tällä hetkellä liput suunnilleen samoille päiville kuin aion lentää kesällä suoraan Helsinkiin maksavat veroineen 29,915.00 ISK siihen lisäksi Ryanair... niin että kalliimmaksi tulee ainakin tällä kertaa.

 

Tarkoitin kyllä että Iceland Expressillä Arlandaan josta jollain

muulla Hesaan (tai Iceland Expressillä Hahniin josta Ryanairilla

Tampereelle.)

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään