Sami Puro

Lentoyhtiöuutisia - Euroopan lentoyhtiöt

2 459 viestiä aiheessa

Shannon on historiallinen kenttä Euroopasta Atlantin yli liikenteessä. Kymmenien vuosien ajan se oli merkittävä välilaskukenttä eurooppalaisille yhtiöille ennen kuin koneet kehittyivät ylittääkseen Euroopan metropoleista välilaskutta Atlantin yli. Vielä ainakin 80-/90-luvuilla esim. neuvosto-/venäläisvalmisteiset koneet joutuivat tekemään teknisen välilaskun Shannoniin ennen rapakon ylittämistä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Shannon on muuten alle 10000 asukkaan kaupunki... Eipä näy mielenosoittajia ryysimässä kaduille Suomessa, kun esim. Lappeenrannan reittiä lopetetaan??

 

Ei ole Oulunsalokaan suuren suuri kunta, mutta silti sinne kannattaa lentää. ;)

 

Viereinen Limerick on ympäristöineen siis jo melkein 100 000 asukkaan kaupunki, ja Shannonin lentoasema palvelee heitäkin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

 

    LISÄÄ KAPASITEETTIA MM POHJOLAAN JA ITÄÄN

 

  Kesäkaudella 2008 lentoja lisätään Stavangeriin, Tallinnaan, Barcelonaan ja Moskovaan.

 

  www.boarding.no/art.asp?id=28702[move][/move]

 

Onkohan KLM:lla aikeita lisätä lentoja Suomeen? Helsinkiin on ollut kolme päivittäistä lentoa vuodesta 2001 lähtien (silloinhan yhtiöllä oli jonkin aikaan neljä päivittäistä lentoa, joista yksi lopetettiin 9/11 jälkimainingeissa), joten luulisi että kysyntä olisi jo kasvanut yhden lisälennon verran. Muiden Pohjoismaiden pääkaupungeista on kesäisin kuusi lentoa päivässä plus vielä regional-kenttien lennot.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Matkustamohenkilökunta uhkaa lakolla Air France -lentoyhtiötä. Työntekijäjärjestöt aikovat aloittaa viisipäiväisen työnseisauksen torstaina vauhdittaakseen neuvotteluja palkoista ja työehdoista. Air Francen edustaja ei vahvistanut maanantaina tietoa työnseisauksesta, mikä tuli nimettömänä pysytelleiltä ammattiyhdistysten edustajilta. Neuvotteluja on määrä jatkaa tiistaina, Air Francen tiedottaja sanoi.

 

 

Turun Sanomat

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Portugalissa lakkoilevat TAP:n pilotit. Kyse on eläke-eduista: pilotit haluavat eläkkeelle 60-vuotiaina. Eläkeikää ollaan nostamassa 65 vuoteen.

 

http://www.reuters.com/article/worldNews/idUSL236852420071023

Johtuiskohan tuosta se että vetelivät paripäivää sitten Madeiralla läppäreitä ''vastalauseeksi'' ? Paikallisen RTP Madeiran uutisissa oli 20min juttu aiheesta.. Lisätietoo ?

 

- Miika

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tsekin hallitus suunnittelee CSAn yksityistämistä.Päätöksiaä asiasta tehtäneen vuoden vaihteessa. Useita kiinostuneita ostajaehdokkaita on jo ilmaantunut, mm. KLM-Air France, Korean Air ja Aeroflot

 

flygtorget

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lentoyhtiö Air Francen johto ilmoitti tiistaina, että sen liikennöinti häiriintyy todennäköisesti torstaista alkaen viiden päivän ajan matkustamohenkilökunnan lakon vuoksi. Yhtiö arvioi ongelmia koituvan sekä Ranskan sisäisille että Euroopan lennoille.

 

hesari

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lentoyhtiö Air France pyysi lauantaina "syvästi anteeksi" niiltä lentomatkustajilta, joiden matkanteko keskeytyi matkustamohenkilökunnan lakon vuoksi. Air Francen mukaan 60 prosenttia lennoista tullaan lentämään sunnuntaina, vaikka lakko jatkuukin edelleen.

 

Toivoa sovusta ei ollut lauantaina näköpiirissä, sillä ammattiliitot hylkäsivät työnantajan tarjouksen. Lentokenttälähteiden mukaan kaikkiaan 125 Air Francen lentoa jouduttiin perumaan päivän aikana. Lentoyhtiö kuitenkin kiisti myöhemmin peruttujen lentojen lukumäärän toteamalla, ettei kaikkia lentoja voida katsoa virallisesti perutuiksi, koska matkustajat kuljetettiin perille vaihtoehtoisilla järjestelyillä.

 

aamulehti

 

Mielenkiintoinen tuo AFn tulkinta peruutetuista lennoista, n´est pas ?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Air Europan B737-800 vaurioitui laskeutessaan Katowicen kentälle sunnuntaiyönä. Kone osui laskeutumisvaloihin huonossa kelissä. Kone laskeutui kuitenkin turvallisesti. Toinen moottori vaurioutui. Kone oli tulossa Beirutista ja siinä oli 114 matkustajaa ja 11 hengen miehistö.

 

aviation safety network

 

flightglobal

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

En tiedä onko jo vanha uutinen, mutta Aeroflot avaa toisen päivittäisen SVO-HEL-SVO lennon kesäkaudella 2008:

 

Depart:   Monday, 02 June 2008 AEROFLOT/AEROFLOT RUSSIAN AIRLINES

Non-Stop / SU 199

Cabin: Economy /  Airbus A319

09:20   Moscow-Sheremetyevo , RU (SVO)

Arrive:   Monday, 02 June 2008

10:20   Helsinki , FI (HEL)

 

Depart:   Wednesday, 04 June 2008 AEROFLOT/AEROFLOT RUSSIAN AIRLINES

Non-Stop / SU 200

Cabin: Economy /  Airbus A319

11:10   Helsinki , FI (HEL)

Arrive:   Wednesday, 04 June 2008

13:50   Moscow-Sheremetyevo , RU (SVO)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

En tiedä onko jo vanha uutinen, mutta Aeroflot avaa toisen päivittäisen SVO-HEL-SVO lennon kesäkaudella 2008:

 

Depart:   Monday, 02 June 2008 AEROFLOT/AEROFLOT RUSSIAN AIRLINES

Non-Stop / SU 199

Cabin: Economy /  Airbus A319

09:20   Moscow-Sheremetyevo , RU (SVO)

Arrive:   Monday, 02 June 2008

10:20   Helsinki , FI (HEL)

 

Depart:   Wednesday, 04 June 2008 AEROFLOT/AEROFLOT RUSSIAN AIRLINES

Non-Stop / SU 200

Cabin: Economy /  Airbus A319

11:10   Helsinki , FI (HEL)

Arrive:   Wednesday, 04 June 2008

13:50   Moscow-Sheremetyevo , RU (SVO)

 

 

 

Ja Finnair uuden iltapäivä/iltavuoron.

 

www.flightforum.fi/forum/index.php.topic.65272.msg800931.html#msg800931

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

En tiedä onko jo vanha uutinen, mutta Aeroflot avaa toisen päivittäisen SVO-HEL-SVO lennon kesäkaudella 2008:

 

Onko kellään tietoa, miksi juuri nyt ensi kesäksi niin moni yhtiö on päässyt lisäämään Moskovan-vuorojaan?

 

Auttaa muuten Finnairiakin tuo vuoro, jos siihen code-share saadaan, niissä tilanteissa kun JFK-HEL myöhästyy tunnin pari: jatkomatkustajat voidaan siirtää tälle uudelle vuorolle myöhästyttämättä muita.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onko kellään tietoa, miksi juuri nyt ensi kesäksi niin moni yhtiö on päässyt lisäämään Moskovan-vuorojaan?

 

Auttaa muuten Finnairiakin tuo vuoro, jos siihen code-share saadaan, niissä tilanteissa kun JFK-HEL myöhästyy tunnin pari: jatkomatkustajat voidaan siirtää tälle uudelle vuorolle myöhästyttämättä muita.

 

 

Liitysköhän jotenkin Venäjän haluun päästä WTO:n jäseneksi?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lufthansa Cargolla ja Venäjän viranomaisilla on ilmeisesti meneillään riita ylilentomaksuista, minkä takia Venäjä on kieltänyt yhtiöltä ilmatilansa ylilennot toistaiseksi. LH Cargo joutuu kiertämään Venäjän ilmatilan.

 

Saksa on vuorostaan kieltänyt Aeroflot Cargoa lentämästä Frankfurtiin, mutta se kielto on ilmeisesti jo purettu. Neuvottelut asian tiimoilta jatkuvat.

 

http://www.msnbc.msn.com/id/21558539/

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Olikohan Finnairin päätös avata aamuvuoro Frankfurtista syynä siihen, että Lufthansa lopetti aikaisen

aamulentonsa Frankfurtista Helsinkiin? Vai oliko ko vuoro vain kausiluontoinen?  :o

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lufthansa Cargon ja Venäjän viranomaisten kiista jatkuu. Venäjän liikenneministeriö haluaisi ilmeisesti, että LH Cargo tekisi välilaskut Kazakstanin sijasta Siperiassa. Krasnojarsk ja Novosibirsk olisivat "sopivia" välilaskukohteita. Lufthansalle tämä ei käy.

 

MD-11-rahtikoneiden maksimitoimintamatka ei näköjään ole riittävä nonstop-lentoihin Euroopasta Kauko-Itään, joten välilaskuissa piilee miljoonabisnes, jonka venäläiset haluaisivat itselleen. Neuvottelut jatkuvat ministeritasolla.

 

http://afp.google.com/article/ALeqM5hQ6iL5y99PjhJ-gXWKdI2hxqdREg

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lufthansa lentää viikottain 49 rahtilentoa Astanan kautta Kauko-itään. Saksa muuten sulki ilmatilansa venäläiskoneilta muutamaksi tunniksi keskiviikkona, mutta perui päätöksen "taatakseen luottamukselliset välit keskusteluissa"

 

aviation week

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ria Novostin poliittinen toimittaja kertoo harvinaisen suorin sanoin, että Venäjän toistaiseksi perimät ylimääräiset ylilentomaksut menevät suurelta osin Aeroflotin ja parin muun venäläisen lentoyhtiön talouden tukemiseen ja ovat este Venäjän pääsylle WTO:n jäseneksi. Toimittaja kommentoi lisäksi LH Cargon ylilentokiistaa sanoen sitä Venäjän taholta epäloogiseksi.

 

http://en.rian.ru/analysis/20071102/86502917.html

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Venäjä on antanut periksi - toistaiseksi - Lufthansa-kiistassa. Venäjä on myöntänyt ylilentoluvan LH Cargon koneille kahdeksi viikoksi. Lufthansan mukaan Venäjän ehdottama Krasnojarskin kenttä ei ole sovelias välilaskuihin.

BBC

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Brussels Airlines hakee matkustamohenkilökuntaa:(Ranskaksi)

 

Kiinnostavampaa on, että saavat yhden A330-300 lisää, ja uudistavat laivastoaan, mikähän kone tulee Avrojen tilalle?Tämä siis tässä parin kuukauden päästä/sisällä.

 

Tarkoittaako se, että jos laivastoa uudistetaan, niin KAIKKI koneet vaihdetaan...(?) Eri asia on, jos Brussels on sanonut, että myös Avrot vaihtuvat. Itse en tiedä asiasta tarkemmin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Alitalia joutui perjantaina peruuttamaan useita kymmeniä lentoja joukkoliikennelakon vuoksi.  Rooman Fiumicinon kentältä peruttiin kaikkiaan 96 lentoa, ja keskeytyksiä ilmeni myös maan suurimpien kaupunkien rautatieliikenteessä.

Ammattiliitto CUB meni lakkoon protestoidakseen hallituksen ja suurten ammattiliittojen kesällä tekemää eläkeuudistusta vastaan

 

taloussanomat

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään