Sami Puro

Lentoyhtiöuutisia - Euroopan lentoyhtiöt

2 459 viestiä aiheessa

Lufthansa ilmoittaa hankkivansa ensi kevääksi omat bisnesjet-koneet tytäryhtiölleen Lufthansa Private Jet:ille. Tähän mennessä Lufthansa on tarjonnut bisnesjettilentoja yhteistyössä NetJetsin kanssa.

 

Lufthansa ostaa tytäryhtiölleen kymmenisen bisnesjettiä.

 

http://www.charterx.com/resources/article.aspx?id=3079

 

http://www.lufthansa-private-jet.com/main.html

 

 

Lufthansa aikoo aloittaa omilla bisnesjeteillään tehtävien lentojen tarjonnan kesäkuun alusta. LH on hankkinut tähän tarkoitukseen seitsemän Citationia ja kaksi CRJ200:aa. Koneet tulevat Sveitsin rekisteriin ja niitä operoidaan SWISSin luvilla ja SWISSin palveluksessa olevien pilottien ohjaamina. Koneet tulevat lentämään lähinnä Euroopassa, koska LH Private Jet ei halua kilpailla kaukolennoilla yhtiön omien pitkän matkan reittikoneiden kanssa.

 

http://www.aviationweek.com/aw/generic/story_channel.jsp?channel=busav&id=news/LUFT05188.xml&show=ebace

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Atlant-Soyuz Airlines aloittaa ensi vuonna Il-86 koneiden korvaamisen B737-800 koneilla. Atlant-Soyuz on tehnyt leasingsopimuksen kuudesta koneesta, joista ensimmäinen saapuu lokakuussa. Yhtiöllä on kahdeksan Il-86.

 

luchtzak

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

    SWISS lanseera vuodesta 2009 alkaen uudet business-luokan istuimet,

  joista tulee kahden metrin sänky. Ne asennetaan kaukoreittien koneisiin.

 

    www.standby.dk/news/16153

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

British Airways on aloittanut lipunmyynnin "Open Skies"-tytäryhtiönsä kesäkuussa alkaville lennoille Pariisi Orly-New York JFK, BA:n pilottien lakkouhasta huolimatta. Yhdensuuntaiselle lennolle tulee hintaa Guardianin artikkelin mukaan 500 - 1700 dollaria luokasta riippuen. Yhtiön nettisivuilta löysin kuitenkin heti one way-hinnan, joka oli yli 1800 euroa? Guardianin artikkeli puhuu myös 777:stä, mutta aikaisemmin on kyllä ollut puhetta vain 757-koneista, eikä nettisivuillakaan triplaa mainita?

 

http://www.guardian.co.uk/business/2008/may/22/britishairwaysbusiness.theairlineindustry

 

http://www.flyopenskies.com/

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

    Air France-KLM Group joutui kirjaamaan ensimmäisen neljännes-

  vuositappion viiteen vuoteen.

 

    www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uutiset/etusivu/uutinen.jsp?oid=12122

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

DDR sai aikaan ihmeellisiä asioita:

 

Saksassa aloitetaan ensimmäiset nudismilennot

29.01.2008 11:05

 

Kaikki matkustajat ovat alasti, mutta he saavat heittää vaateensa pois vasta lentokoneessa, nudismilentoja järjestävän yhtiön perustaja kertoo.

 

Minkähänlainen matkareportaasi noilta lennoilta ilmestyy A.nettiin. :)

 

Naturisteille Saksassa suunniteltu lento varattiin täyteen, mutta siitä huolimatta matkatoimisto päätti peruuttaa alastomien lennon. Matkanjärjestäjä ilmoitti muuttaneensa mieltään "moraalisyistä". Alastomien lennon oli määrä suunnata 5. heinäkuuta itäisen Saksan Erfurtista Itämeren eräälle saarelle. Paikan nakulennolle ehti varata 50 matkustajaa. Naturismi oli entisessä Itä-Saksassa sekä hyvin suosittua että hallinnon suosittelemaa.

 

aamulehti

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

    Air France-KLM Group joutui kirjaamaan ensimmäisen neljännes-

  vuositappion viiteen vuoteen.

 

    www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uutiset/etusivu/uutinen.jsp?oid=12122

 

Kauppalehti jättää jostain syystä mainitsematta, että AF/KLM:n tilivuoden 2007/2008 toiminnallinen tulos ennen veroja oli kuitenkin ennätyssuuri 1,4 miljardia - ja nettovoitto verojen jälkeen 748 miljoonaa euroa - ja yhtiö maksaa myös osinkoa 58 centtiä per osake, mitä eivät kovin monet lentoyhtiöt tee.

 

http://www.euronext.com/news/companypressrelease/companypressrelease.jsp?lan=NL&docid=535621&cha=1721

 

Ilmeisesti Kauppalehti on nykyään niin kaupallinen (sic), että  pitää mieluummin repiä negatiivisia sensaatio-otsikoita  :-\

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kauppalehti jättää jostain syystä mainitsematta, että AF/KLM:n tilivuoden 2007/2008 toiminnallinen tulos ennen veroja oli kuitenkin ennätyssuuri 1,4 miljardia - ja nettovoitto verojen jälkeen 748 miljoonaa euroa - ja yhtiö maksaa myös osinkoa 58 centtiä per osake, mitä eivät kovin monet lentoyhtiöt tee.

 

http://www.euronext.com/news/companypressrelease/companypressrelease.jsp?lan=NL&docid=535621&cha=1721

 

Ilmeisesti Kauppalehti on nykyään niin kaupallinen (sic), että  pitää mieluummin repiä negatiivisia sensaatio-otsikoita  :-\

 

 

    Jos oikein ymmärsin, toi Ilkan uutinen puhuu vuoden 2007-2008 tuloksesta, Kauppalehti

  TÄMÄN vuoden tammi-maaliskuun tuloksesta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

British Airways on aloittanut lipunmyynnin "Open Skies"-tytäryhtiönsä kesäkuussa alkaville lennoille Pariisi Orly-New York JFK, BA:n pilottien lakkouhasta huolimatta. Yhdensuuntaiselle lennolle tulee hintaa Guardianin artikkelin mukaan 500 - 1700 dollaria luokasta riippuen. Yhtiön nettisivuilta löysin kuitenkin heti one way-hinnan, joka oli yli 1800 euroa? Guardianin artikkeli puhuu myös 777:stä, mutta aikaisemmin on kyllä ollut puhetta vain 757-koneista, eikä nettisivuillakaan triplaa mainita?

 

http://www.guardian.co.uk/business/2008/may/22/britishairwaysbusiness.theairlineindustry

 

http://www.flyopenskies.com/

Itse Amadeuksesta sain hintoja one-way alkaen Pariisi 1073 € + printti ja New Yorkista päin one-way 740 € + printti.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Niin, Air France-KLM:n tuloksista vielä: molemmat tulokset julkistettiin ymmärtääkseni samalla kertaa, ja Kauppalehden uutisessakin on mainittu koko tilivuoden toiminnallinen tulos 1,4 miljardia, mutta uutisessa korostettiin vain tammi-maaliskuun tappioita eikä eritelty koko vuoden tuloksia, jotka kuitenkin lopulta ovat tärkeämpiä kuin pelkkä viimeinen vuosineljännes. Ja siis tilivuosi tuppaa tuolla päin maailmaa yleisesti päättymään aina maaliskuun lopussa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kauppalehti jättää jostain syystä mainitsematta, että AF/KLM:n tilivuoden 2007/2008 toiminnallinen tulos ennen veroja oli kuitenkin ennätyssuuri 1,4 miljardia - ja nettovoitto verojen jälkeen 748 miljoonaa euroa - ja yhtiö maksaa myös osinkoa 58 centtiä per osake, mitä eivät kovin monet lentoyhtiöt tee.

 

http://www.euronext.com/news/companypressrelease/companypressrelease.jsp?lan=NL&docid=535621&cha=1721

 

Ilmeisesti Kauppalehti on nykyään niin kaupallinen (sic), että  pitää mieluummin repiä negatiivisia sensaatio-otsikoita  :-\

 

    Kyseinen uutinen julkaistiin tämän päivän (230508) Kauppalehden paperiversiossa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

    Cimber Air korottaa polttoainelisämaksua lennoilla,

  jotka ostetaan 27.5 jälkeen ja tehdään 31.5 jälkeen.

 

  www.boarding.no/art.asp?id=31612

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Suomalaismies häiriköi Milanon-lennolla

23.05.2008 20:31

 

Humaltunut suomalaismies myöhästytti viime yönä lentokoneen lähtöä Milanossa Italiassa. Umpihumalaisen ja aggressiivisesti käyttäytyneen suomalaisen vuoksi Blue1:n kone joutui odottamaan kentällä kaksi tuntia.

 

Lähtöasemissa ollut kone rullasi takaisin ja kapteeni yritti saada miestä poliisiautoon. Virkavalta ei kuitenkaan olisi halunnut humalaista kontolleen ja viimein hänet saatiin pitkien neuvotteluiden jälkeen invalidikuljetuksella pois.

 

Tapauksesta kertoo Etelä-Suomen Sanomat.

 

Kommentti: Hämmentävää. Mitenköhän Italian poliisit perustelevat sen, etteivät poista häiriköivää - mahdollisesti jopa lentoturvallisuuden vaarantavaa - henkilöä koneesta. ::)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onko jossakin ollut jo juttua, että Silverjet laittoi tänään pillit pussit. Lawrense Huntin anteeksipyyntö löytyy:

 

www.flysilverjet.com

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pieni imagotappio British Airwaysille: seuraavassa James Bond-elokuvassa sankariagentti ei hyppääkään BA:n koneeseen, vaan Virgin Atlanticin vehkeeseen, joka on filmissä niin tärkeässä roolissa, ettei sitä voi editoida pois juonen kärsimättä.

 

http://www.utalkmarketing.com/pages/Article.aspx?ArticleID=10522&Title=Virgin_Atlantic_in_Bond_film_coup

Eikös viimeisimmässäkin Bondissa ollu Virginin kalusto erittäin hyvin esillä?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyllä, sekä myös CSA. Offtopiccina muuten, että olin itse ainakin pettynyt vähän tähän edelliseen James Potkukelkka elokuvaan. Siitä puuttui sitä äksöniä... :) (paitsi alkuosasta..)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nex Time Jet Ab on saanut elokuusta alkaen kolmeksi vuodeksi liikennöintioikeudet Rikstrafikenilta reiteille Arvidsjaur-Lycksele-Arlanda, Gällivare-Arlanda, Torsby-Hagfors-Arlanda, Hemavan-Vilhelmina-Arlanda, Sveg-Arlanda ja Östersund-Umeå. Ruotsin valito tukee liikennettä Rikstrafikenin kautta 80 miljoonalla kruunulla vuodessa.

 

flygtorget

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lennälomalle kertoo polttoainekorotuksista:

 

Air Berlin:

Saksan sisäisillä lennoilla ja lyhyillä Euroopan lennoilla lisämaksuihin tulee kolmen euron hinnankorotus, jonka jälkeen polttoainelisämaksua peritään 25 euroa.

 

Keskipitkillä matkoilla maksu nousee 35 euroon ja Egyptiin, Madeiralle ja Kanarian saarille suuntautuvilla lennoilla 45 euroon.

 

Euromääräisesti suurin korotus on mannertenvälisillä reiteillä, jossa hinta nousee 10 eurolla. Esimerkiksi Atlantin ylittävillä lennoilla tai Aasian lennoilla polttoainelisämaksun suuruus on 95 euroa.

 

Lufthansa:

Saksan sisäisillä lennoilla sekä lennoilla Eurooppaan korotukset nostavat lisämaksua kolmella eurolla, yhteensä 24 euroon.

 

Kaukolennoilla hintoja nostetaan 10 eurolla, jolloin lisämaksun suuruus on 92 euroa lentosegmenttiä kohden.

 

Korotukset astuvat voimaan lipuilla, jotka kirjoitetaan 16. kesäkuuta jälkeen. Edellisen kerran yhtiö korotti lisämaksua toukokuun puolivälissä.

 

Lufthansa seuraa polttoaineen hinnannousua ja tarvittaessa hintoja voidaan korottaa edelleen kesän aikana

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Virgin Atlantic panostaa entistä vahvemmin hotellialalle. Yhtiö rakentaa lähivuosina useita hotelleja, joiden yhtiö kuvailee olevan hotellin ja yksityisen klubin välillä.

 

Ensimmäiset Virgin hotellit nousevat New Yorkiin, Lontooseen ja Los Angelesiin. Näiden hotellien valmistuttua vuorossa on Mumbai ja vähitellen muitakin kohteita, joihin Virgin Atlantic lentää. Yhtiö on ilmoittanut kertovansa rakennussuunnitelmista yksityiskohtaisemmin syksyllä.

 

lennä lomalle

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään