Sami Puro

Lentoyhtiöuutisia - Euroopan lentoyhtiöt

2 461 viestiä aiheessa

Joo. Ei niitä ihan joka päivä kuitenkaa tipu. Jos tuossa on tarkoitettu että niitä aiemminkin tippunu ja sillä yritetty puolustaa/helpottaa tilannetta niin ei se kyllä ole onnistunu.

 

Riippuu koneen koosta muutenkin siitä, miten tarkasteltava ympristö rajataan. Yleisesti ottaen ilma-aluksista tippuu osia kuitenkin päivittäin, kun asiaa katsotaan maailmanlaajuisesti (:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Riippuu koneen koosta muutenkin siitä, miten tarkasteltava ympristö rajataan. Yleisesti ottaen ilma-aluksista tippuu osia kuitenkin päivittäin, kun asiaa katsotaan maailmanlaajuisesti (:

 

No joo. Ei kuitenkaan aina ruumanovia?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No joo. Ei kuitenkaan aina ruumanovia?

 

Ruuman ovia.. hm.. No ns. turkkilaisten luukku on pudonnut. Se ei ollut missään vaiheessa lukittunut loppuun asti ja aukesi (sekä myös irtosi) Turkish Airlinesin lennolla 981 DC-10:stä. Turmassa kuoli vajaa 400 ihmistä.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Turkish_Airlines_Flight_981

 

Sangen harvinaisia nuo paineovien irtoamiset kuitenkin ovat. Vaan uutisessahan oli kyse pelkästä ohkasesta kennolevyn palasta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ruuman ovia.. hm.. No ns. turkkilaisten luukku on pudonnut. Se ei ollut missään vaiheessa lukittunut loppuun asti ja aukesi (sekä myös irtosi) Turkish Airlinesin lennolla 981 DC-10:stä. Turmassa kuoli vajaa 400 ihmistä.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Turkish_Airlines_Flight_981

 

Sangen harvinaisia nuo paineovien irtoamiset kuitenkin ovat. Vaan uutisessahan oli kyse pelkästä ohkasesta kennolevyn palasta.

 

No kympeistähän nyt tippuukin vaikka mitä: moottoreita, moottorinosia, matkustajia, yms. ;D

http://aviation-safety.net/database/record.php?id=19790525-2

http://aviation-safety.net/database/record.php?id=19731103-0

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No hyvä kuitenkin että me Lufthansan asiakkaat voidaan lennellä Kongon Pointe Noireen vaikka mä en kyllä öljystä niin välitä! :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No hyvä kuitenkin että me Lufthansan asiakkaat voidaan lennellä Kongon Pointe Noireen vaikka mä en kyllä öljystä niin välitä! :thmbup:

Uskon, että Afrikka on se uusi Aasia, joka nousee tulevaisuuden kohteeksi, samalla lailla kun Intia nousi vuosia sitten. LH ja SN ovat avanneet kovasti uusia kohteita

tuonne. Lisäksi onhan öljyn hinta korkealla eli kysyntää riittää vakaasti sen etsijöistä/poraajista ym.

Valitettavasti Suomi ei taida olla optimaalisella kaarella Aasia-Afrikka.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyllä suomestakin saisi ruveta lentämään muuallekkin Afrikkaan kuin Egyptiin ja Tunisiaan.

 

Hyviä kohteita mm. Kenia, Tansania ja Etelä-Afrikka. Noissa tietysti pitäisi olla välilasku. Mutta uskon että matkustajia riittäisi, nuo kun ovat olleet suomalaistenkin suosikkikohteita.

 

Moni vähän pienempi matkanjärjestäjä järjestää noihin maihin matkoja, ja Aurinkomatkat myy Etelä-Afrikan matkoja, mutta noiden suosio voisi kasvaa jos sinne pääsisi koko matkan vaikka Finnairilla, ilman yhtiön ja koneen vaihtoa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No hyvä kuitenkin että me Lufthansan asiakkaat voidaan lennellä Kongon Pointe Noireen vaikka mä en kyllä öljystä niin välitä! :thmbup:

 

Toki on hyvä, että Afrikkaan satsaavat muutkin kuin suurimmat siirtomaaisännät ja kilpailu lisääntyy.

 

Kyllä suomestakin saisi ruveta lentämään muuallekkin Afrikkaan kuin Egyptiin ja Tunisiaan.

 

Hyviä kohteita mm. Kenia, Tansania ja Etelä-Afrikka. Noissa tietysti pitäisi olla välilasku. Mutta uskon että matkustajia riittäisi, nuo kun ovat olleet suomalaistenkin suosikkikohteita.

 

Moni vähän pienempi matkanjärjestäjä järjestää noihin maihin matkoja, ja Aurinkomatkat myy Etelä-Afrikan matkoja, mutta noiden suosio voisi kasvaa jos sinne pääsisi koko matkan vaikka Finnairilla, ilman yhtiön ja koneen vaihtoa.

 

Kyllähän charter-lentoja lennetään juuri sinne, minne matkanjärjestäjä haluaa lennosta maksaa, ja Keniaan on Suomesta tainnut lomalentoja ollakin aikoinaan. Reittilentoja sen sijaan ei ylläpidä vain lomamatkalaiset, joiden maksuhalu riittää vain halvimpiin hintaluokkiin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Financial Timesin haastattelussa BA:n Willie Walsh sanoo olevansa valmis uusiin fuusioihin. Potentiaalisina fuusiokumppaneina han mainitsee LOT:n, TAP:n ja Finnairin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Financial Timesin haastattelussa BA:n Willie Walsh sanoo olevansa valmis uusiin fuusioihin. Potentiaalisina fuusiokumppaneina han mainitsee LOT:n, TAP:n ja Finnairin.

 

BA-IB-AY oliskin aika kattava yhdistelmä, sikäli kun AY ja HELsinki-hub eivät jäisi isompien jalkoihin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

EU hyväksyi British Airwaysin ja Iberian liiton, kertoo Reuters. Britti- ja espanjalaisyhtiöiden liitosta kasvaa maailman kolmanneksi suurin lentoyhtiö. Yhdistymissuunnitelmista yhtiöt kertoivat jo kaksi vuotta sitten.

 

Samalla EU luopui tutkinnasta koskien British Airwaysin, American Airlinesin ja Iberian suunnitelmaa tiivistää Oneworld-allianssin yhteistyötä. Tutkinnasta luovuttiin, kun lentoyhtiöt suostuivat kilpailutilaneen ylläpitämiseksi luopumaan osasta nousu- ja laskeutumisluvista Lontoon ja Dallasin, Bostonin, Miamin sekä New Yorkin välisillä reiteillä.

 

tekniikka&talous

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lufthansa lentää syyskuussa B744llä Saksan sisäisiä reittejä :

Frankfurt – Berlin Tegel v.v.

 

LH170/177 07SEP10 – 28SEP10 tiistai, torstai

LH178/185 07SEP10 – 28SEP10  tiistai, torstai

LH188/195 06SEP10 – 27SEP10 maanantai

 

Frankfurt-Hamburg v.v.

 

LH022/027 08SEP10 – 29SEP10 keskiviikko, perjantai

LH960/965 11SEP10 – 25SEP10 lauantai

 

boarding.dk

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Saksan aikomus alkaa periä lentomatkustusveroa vuoden 2011 alusta lukien, mikä on saanut mm. lentoyhtiöiden taholta ankaraa vastustusta, on nyt johtanut siihen, että Saksan liikenneministeri yrittää ehdottaa lentomatkustusveron toimeenpanemista kaikkialla Euroopassa. Alle 2500 km lentomatkasta olisi tarkoitus nyhtää 13 euroa per matkustaja ja pitemmistä matkoista 26 euroa.

 

http://in.reuters.com/article/idINIndia-50212020100718

 

Saksassa pelätään sitä, että mikäli vero toteutuu pelkästään Saksassa, matkustajat aloittavat matkansa naapurimaiden puolelta esim. Tanskasta käsin välttääkseen veron. Hollannissa yritettiin tällaista veroa, mikä sai matkustajat sieltä siirtymään Belgian ja Saksan puolelle, ja hollantilaiset peruuttivat lopulta kyseisen veron sen oltua voimassa noin vuoden verran.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Saksan aikomus alkaa periä lentomatkustusveroa vuoden 2011 alusta lukien, mikä on saanut mm. lentoyhtiöiden taholta ankaraa vastustusta, on nyt johtanut siihen, että Saksan liikenneministeri yrittää ehdottaa lentomatkustusveron toimeenpanemista kaikkialla Euroopassa. Alle 2500 km lentomatkasta olisi tarkoitus nyhtää 13 euroa per matkustaja ja pitemmistä matkoista 26 euroa.

 

http://in.reuters.com/article/idINIndia-50212020100718

 

Saksassa pelätään sitä, että mikäli vero toteutuu pelkästään Saksassa, matkustajat aloittavat matkansa naapurimaiden puolelta esim. Tanskasta käsin välttääkseen veron. Hollannissa yritettiin tällaista veroa, mikä sai matkustajat sieltä siirtymään Belgian ja Saksan puolelle, ja hollantilaiset peruuttivat lopulta kyseisen veron sen oltua voimassa noin vuoden verran.

Eikös tuossakin ole vähän kartellimaisia piirteitä? Valtiot voivat tehdä yhteistyötä hinnoittelussa mutta yritykset eivät.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lufthansalle Q2 159 miljoonan euron operatiivinen tulos.

 

Adhoc Release pursuant to §15 of the Securities Trading Act (WpHG)

The Lufthansa Group closed the first half of 2010 with revenue of EUR 12.6bn (last year: EUR 10.2bn) and an operating loss of EUR 171m (last year: EUR +8m). The net loss for the period came to EUR 104m (last year: EUR -178m). In the second quarter, the operating result was EUR 159m (last year: EUR 52m) from revenue of EUR 6.9bn (last year: EUR 5.2bn).

 

On the one hand, the result of the first half-year reflects a positive demand trend, above all in the freight and intercontinental passenger businesses. On the other, it includes adverse effects such as rising fuel prices and the first-time consolidation of Austrian Airlines and bmi, as well as non-recurring factors like the extreme winter, the strike by cockpit staff, and airspace closures in April as a result of the volcanic eruption in Iceland.

 

Overall, the momentum behind the performance of the business has further increased the confidence to reach our profitability targets. Lufthansa therefore continues to expect higher revenue. The Executive Board still anticipates an improvement of the operating profit, which on today's estimates should be in line with market expectations.

 

The interim report for the first half of 2010 will be published on 29 July 2010. The information will be available on the internet from 8:00 CET at www.lufthansa.com/investor-relations.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään