Sami Puro

Lentoyhtiöuutisia - Euroopan lentoyhtiöt

2 461 viestiä aiheessa

British Airways on hakenut siviili-ilmailuviranomaisilta (CAA) lupaa käyttää (wet lease) yhdeksää A320/A321 konetta Qatar Airwaysiltä maksimissaan kahden kuukauden ajalle turvatakseen toimintaansa tulevien lakkojen aikana.

 

Lainaa

 

Wet leases by UK operators of aircraft registered outside the EEA

Requests by UK Operating Licence and Air Transport Licence holders

British Airways Plc applied on 21 June 2017 to wet lease nine Qatar registered Airbus A320 or A321 aircraft, registrations to be advised, between 1 and 16 July 2017, and for additional periods, yet to be defined, for a maximum of two months.

The application has been made on the grounds that the lease is justified on the basis of exceptional needs (Article 13(3)(b)(i) of Regulation (EC) No 1008/2008) to enable British Airways to continue passenger operations in light of planned operational disruption by its Mixed Fleet cabin crew.

 

http://publicapps.caa.co.uk/docs/33/2227.pdf

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Norwegianin aktiivisen vuokrakonekäytön seurauksena nähdään "hieman" tavallista isompaa kalustoa Oslon ja Nizzan välillä parina seuraavana päivänä.

Norwegian lentää myös kesäkaudella monia muita Euroopan lentoja Oslosta Dreamlinereilla.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
6.7.2016 at 12.39, Ilkka Mäkelä kirjoitti:

EasyJet on aloittanut virallisen prosessin hakeakseen uutta operaattorilupaa jostain toistaiseksi nimeämättömästä eurooppalaisesta maasta varmistaakseen sen, että yhtiö pystyy lentämään Euroopassa entiseen tapaan vaikka Englanti (UK) eroaisi EU:sta:

http://atwonline.com/government-affairs/brexit-triggers-easyjet-seek-another-aoc

EasyJet aikoo perustaa Itävaltaan uuden yhtiön nimeltä EasyJet Europe. Yhtiön tukikohdaksi tulisi siis Wien.

Lainaa

UK airline EasyJet is planning to set up a new company in Austria to protect its European business after Britain leaves the EU. The new airline, EasyJet Europe, will be based in Vienna.

The airline must have an air operator certificate in an EU member country to allow it to continue flying between member states after Brexit.

http://www.bbc.com/news/business-40604375

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Amerikkalainen tuomioistuin on määrännyt Pennsylvanian osavaltiosta kotoisin olevan miehen maksamaan Ryanairille lähes 250000 euroa korvausta twitterissä v. 2016 tehdystä terrorismiuhkauksesta. Mies oli uhannut "tehdä seuraavien 15 min kuluessa jossakin Ryanairin koneessa suurimman koskaan UK:ssa nähdyn terrorihyökkäyksen". - Uhkaus oli tehty anonyymillä twitternimimerkillä, mutta Ryanair käytti 32000 dollaria oikeudenkäyntikuluihin USA:ssa ja sai sitä kautta nimimerkin henkilöllisyyden selvitettyä Twitteriltä.

Lainaa

In February 2016, Brian Lake from Pennsylvania in the US warned the Irish airline on Twitter that it had “15 minutes before I commit the biggest terror attack the UK has ever seen on one of your planes. Be ready.”

Lainaa

The US district court in western Pennsylvania has awarded Ryanair a total of $284,148 (€248,900), including $213,111 punitive damages against Mr Lake for what its ruling described as his “malicious act”.

https://www.irishtimes.com/business/transport-and-tourism/ryanair-wins-248-900-judgment-for-twitter-threat-1.3155427

https://www.irishtimes.com/news/ireland/irish-news/ryanair-awarded-250-000-after-anonymous-twitter-terror-threat-1.3154907

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Air France on perustanut uuden lentoyhtiön nimeltä Joon (aikaisemmalta työnimeltään Boost) kilpailemaan etenkin 18-35-vuotiaiden matkustajien suosiosta. AF joutui suostumaan lentäjien vaatimukseen säilyttää samat palkat ja edut kuin emoyhtiössä. Muu henkilökunta sensijaan saanee tyytyä alempiin palkkoihin. Toiminta alkaa lyhyillä/keskipitkillä lennoilla vielä tämän vuoden aikana. - Yhtiö itse näyttää kirjoittavan nimensä isoilla kirjaimilla, ts. JOON.

Lainaa

Air France on Thursday unveiled a new lower-cost subsidiary called Joon that will specifically target well-travelled millennials. A new medium-haul service will begin operating from Charles de Gaulle airport in Paris later this year, with long-haul flights to follow in summer 2018.

Lainaa

Joon is "especially aimed at a young working clientele, the millennials [18 to 35-year-olds], whose lifestyles revolve around digital technology", Air France said,

https://www.thenational.ae/business/aviation/air-france-launches-brand-new-airline-1.610658

http://www.airfrance.fr/FR/en/local/joon/nouvelle-compagnie.htm

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Niin hölmö nimi kuin olla ja voi. Minä kun ajattelin, ettei Boostista huonommaksi voi mennä. Tuonkin voi lausua niin monella tapaa, mikäköhän on se oikea? Ranskalaisittain "jeune" vai "june" tai jotain ihan muuta? 

Ei kai nimi vaan ole johdettu ranskan kielen "jeune" (nuori) sanasta? Hieman tulee mieleen ryhmä vanhoja miehiä, jotka ovat koittaneet väkisin keksiä nuoriin vetoavan "coolin" nimen.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Swiss on lentänyt viimeisen kaupallisen lentonsa Avro RJ-kalustolla. Enimmillään Swissillä oli käytössä 24 Avroa.  Viimeiset Avrot on vähitellen korvattu viimeisen vuoden aikana Bombardier CSeries-koneilla, joita Swissillä on nyt kymmenen.

https://www.flightglobal.com/news/articles/curtain-falls-on-swiss-avro-operations-after-27-yea-440288/

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
5 tuntia sitten, Ilkka Mäkelä kirjoitti:

Swiss on lentänyt viimeisen kaupallisen lentonsa Avro RJ-kalustolla. Enimmillään Swissillä oli käytössä 24 Avroa.  Viimeiset Avrot on vähitellen korvattu viimeisen vuoden aikana Bombardier CSeries-koneilla, joita Swissillä on nyt kymmenen.

https://www.flightglobal.com/news/articles/curtain-falls-on-swiss-avro-operations-after-27-yea-440288/

Näin Avro-loverina voin olla tyytyväinen kun pari edellistä lentonsa ruksin alla lopettanutta yksilöä kävi täällä sumuisella saarella pienessä loppuhuollossa kesällä. Oikein mukava kun päässyt vähän sekaantumaan ihan fyysisesti Blue1:n ja Swissin Avrojen poistumiseen.

Muokattu: , käyttäjä: Jouni Olavi Rautio
1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ryanair muuttaa käsimatkatavaraehtojaan marraskuun alusta. Yhden ison ja yhden pienen käsimatkatavaran sijasta non-priority-matkustaja saa viedä matkustamoon enää vain yhden laukun, koska koneiden ollessa jopa 97 % täysiä kaikkien 180+ matkustajan kaksi laukkua eivät mahdu hyllytilaan, ja ylimääräisten laukkujen vieminen ruumaan aiheuttaa viivästyksiä.

http://atwonline.com/airlines/ryanair-cuts-free-hand-luggage-allowance

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ryanair investoi Frankfurt am Mainin kentälle, sijoittamalla baseen 3 konetta lisää entisten 7 koneen lisäksi vuoden 2018 kesällä. Samalla julkistettiin kaikkiaan 34 uutta reittikohdetta Frankfurt Mainista:

Athens (daily), Agadir (2 wkly), Barcelona (daily), Barcelona G. (2 wkly), Brindisi (3 wkly), Catania (4 wkly), Corfu (2 wkly), Chania (2 wkly), Glasgow (daily), Gran Canaria (2 wkly), Kefalonia (2 wkly), Krakow (daily), Lanzarote (2 wkly), Lisbon (daily), London S. (2 daily), Madrid (daily), Manchester (6 wkly), Marseille (3 wkly), Milan B. (daily), Murcia (2 wkly), Mykonos (2 wkly), Perpignan (2 wkly), Perugia (2 wkly), Pisa (3 wkly), Porto (daily), Pula (2 wkly), Rijeka (2 wkly), Santorini (2 wkly), Seville (3 wkly), Tenerife (3 wkly), Toulouse (4 wkly), Valencia (daily), Venice T. (daily) and Zadar (2 wkly)

http://corporate.ryanair.com/news/ryanair-announces-additional-300-million-investment-in-frankfurt-35-new-routes-including-agadir-barcelona-corfu-chania-kefalonia-marseille-murcia-mykonos-perpignan-perugia/

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ryanair aikoo peruuttaa noin 2 000 lentoa seuraavan kuuden viikon aikana. Perjantaisen ilmoituksensa mukaan peruutettavia lentoja on päivässä 40–50 ja puolentoista kuukauden aikana kaikkiaan 1 680–2 100.

Yhtiön mukaan syynä lentojen karsimiseen on ”pyrkimys täsmällisyyden parantamiseen”.

Ryanairin viestintäpäällikkö Robin Kiely sanoi lausunnossaan, että peruminen koskee alle kahta prosenttia yhtiön lennoista ennen talviaikataulujen voimaantuloa marraskuussa. ”Näin voimme päästä jälleen tavoitteeseemme, joka on 90 prosentin täsmällisyys.”

Uutistoimisto Bloombergin mukaan Ryanairin ratkaisun syynä on ainakin osittain se, että näin yhtiö yrittää noudattaa irlantilaisviranomaisten vaatimuksia siitä, miten työntekijöiden on saatava pitää lomaa.

--edit--

Ryanairin viestinnästä kerrotaan, että peruutukset eivät vaikuta yhtiön Suomen lentoihin.

http://www.hs.fi/talous/art-2000005370303.html

https://www.bloomberg.com/news/articles/2017-09-15/ryanair-scraps-50-flights-a-day-to-meet-irish-vacation-rules?

https://yle.fi/uutiset/3-9836266

Muokattu: , käyttäjä: Petri Lehtovirta

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ryanair on kärsinyt tappion EU-tuomioistuimessa jutussa, jonka Brysselissä tukikohtaansa pitävät lentoemännät nostivat Ryanairia vastaan. EU-tuomioistuimen päätöksen mukaan lentoemännät voivat vaatia oikeudessa, että työsuhderiidat käsitellään Belgian lain mukaan. Ryanair antoi lausunnon, jonka mukaan päärös ei vaikuta Ryanairiin pennin vertaa.

https://www.reuters.com/article/us-ryanair-crew-court/ryanair-loses-eu-court-battle-to-keep-irish-law-for-crew-abroad-idUSKCN1BP0VM

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

British Airwaysin aamulento BA303 Pariisista Heathrowlle joutui pysähtymään asematasolle "suoran turvallisuusuhan" takia. Kone tyhjennettiin matkustajista CDG:n asematasolle ja matkustajat sekä matkatavarat tarkastettiin. Mitään uhkaavaa ei löytynyt. Kone pääsi lopulta lähtemään nelisen tuntia myöhässä.

Lainaa

those onboard were informed by the pilot that an individual had made a direct threat against the aircraft. People were led off the plane and individually searched by armed officers, with luggage in the hold searched by dogs.

https://www.theguardian.com/world/2017/sep/17/british-airways-ba-plane-paris-direct-security-threat

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
15.9.2017 at 23.14, Petri Lehtovirta kirjoitti:

Ryanair aikoo peruuttaa noin 2 000 lentoa seuraavan kuuden viikon aikana. Perjantaisen ilmoituksensa mukaan peruutettavia lentoja on päivässä 40–50 ja puolentoista kuukauden aikana kaikkiaan 1 680–2 100.

Halpalentoyhtiö Ryanair on onnistunut sotkemaan lentäjiensä työvuorojärjestelmän näiden lomien suhteen. Sekamelska on johtanut kaaokseen ja siihen, että yhtiö joutuu perumaan päivittäin 40-50 lentoa seuraavan kuuden viikon ajan.

Lomat on aiemmin suunniteltu huhtikuusta seuraavan vuoden maaliskuuhun yltävällä lomakausi-jaottelulla, nyt yhtiö aikoo siirtyä kalenterivuoden aikaisiin lomakertymiin.

Rynanairin mukaan ylimenokausi on tarkoittanut sitä, että sen on täytynyt jaotella lentäjien lomat syyskuulle ja lokakuulle, minkä vuoksi lennoilta puuttuu seuraavan kuuden viikon aikana lentäjiä, koska näiden lomakausi on päällä juuri nyt.

 

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/ryanair-sossi-lentajien-lomat---lentoja-perutaan-kymmenittain-paivassa-monen-viikon-ajan/MVQSeJaS

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ryanair on lopultakin tajunnut, että yhtiön maine kärsii pahasti lentojen peruuttamisen takia, ja hätätoimenpiteet ovat tarpeen. Ensinnäkin Ryanair lupaa julkaista vielä tänään täydellisen listan kaikista lennoista, jotka tullaan peruuttamaan, mikä antaa matkoja varanneille ihmisille jonkinlaisen mahdollisuuden varautua peruutuksiin. Toisekseen, Ryanair aikoo maksaa lentäjille rahakorvauksen, mikäli he luopuvat vuosilomastaan ja tulevat sensijaan töihin. Kolmanneksi, yhtiö alkaa maksaa lentäjille "lojaliteettibonuksia" mikäli lentäjät pysyvät Ryanairin palveluksessa ( - mikä lienee ennenkuulumatonta?)

O´Learyn mukaan Ryanairilla "ei ole lentäjäpulaa ;) , mutta muut yhtiöt varastavat heiltä lentäjiä". (Tässä lienee kyse Norwegianista.) Tämän tilanteen O´Leary aikoo korjata rekrytoimalla itse lentäjiä Air Berliniltä ja Alitalialta.

Lainaa

The airline, which also announced it would publish all flight cancellations through October by the end of the day, plans to buy back annual leave from pilots to ease pressure the company’s chief executive, Michael O’Leary, said on Monday.

Lainaa

Mr O’Leary said that while the airline doesn’t have a pilot shortage, other airlines are poaching pilots. It therefore plans to recruit pilots from both Air Berlin and Alitalia. Speaking on a call with analysts, Mr O’Leary also said the company plans to introduce pilot loyalty bonuses in an effort to keep its crew.

https://www.irishtimes.com/business/transport-and-tourism/ryanair-announce-emergency-measures-to-keep-pilots-1.3225116

Ryanairilta lentäjiä on valunut ainakin Norwegianille, jonka tiedottajan mukaan Norwegian on tänä vuonna palkannut jo 140 lentäjää Ryanairilta ja lisää saattaa olla tulossa, koska Norwegian aikoo palkata tänä vuonna yhteensä 500 uutta lentäjää ja perustaa lisäksi tukikohdan Dubliniin, Ryanairin kotipesään.

https://www.svd.se/norwegian-pilotvarvningar-bakom-ryanairchefens-angrepp

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ryanair on joutunut myöntämään, että yhtiöllä on lentäjäpula, jonka takia yhtiö tarjoaa 12000 punnan (tai euron) rahakorvauksen lentäjille, jotka tulevat vuosiloman sijasta töihin. Bonus maksetaan kuitenkin vasta marraskuussa 2018 ja edellyttää, että pilotti lentää Ryanairille yli 800 tuntia lokakuun loppuun 2018 päättyvän vuoden aikana. Osa lentäjistä on jo ehtinyt hylätä tarjouksen. O´Leary sanoo nyt, että yhtiö palkkaa pikaisesti 125 uutta lentäjää ja "pakkosiirtää" lentäjien 4 viikon vuosilomasta yhden viikon vuoden 2018 puolelle. Joidenkin tietojen mukaan ryhmä lentäjiä eri tukikohdissa aikoo aloittaa hidastuslakon, jonka aikana tehdään vain se, mikä sopimuksessa sanotaan, eikä yhtään enempää (ns. work-to-rule lakko).

http://www.theweek.co.uk/88524/ryanair-admits-pilot-shortage-is-behind-flight-cancellations

https://www.theguardian.com/business/2017/sep/19/ryanair-offers-pilots-12000-bonus-to-tackle-cancelled-flights-fiasco

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tämä Ryanairin sotku on aiheuttanut suurta tyytyväisyyttä täällä saarella, ei suuren yleisön mutta alalla työskentelevien piirissä. Nuo mainitut bonukset ovat aiheuttaneet lähinnä naurua, koska yhtiön tyylin tuntien niiden maksusta tullaan suurella todennäköisyydellä luistamaan tavalla tai toisella.

Naapurissa on ko. yhtiön huoltohalli ja sieltä on karannut paljon porukkaa koska työntekijöiden kohtelu ei ole kovin asiallista. Törkeintä noiden toiminnassa on se että touhut sotkevat meidänkin kuviot vaikka ei olla missään tekemisissä heidän kanssaan. Mm. työntekijöiden kulkulupa-asiat ovat kaikkea muuta kuin asianmukaiset ja tämä on aiheuttanut mm. tyyliin 20min jonostusta kenttäalueen portille kun porukalla ei ole kiinteitä kulkulupia vaan temp passit joilla ei saa porttia auki. Tollot soittelevat portilta, ja autot seisovat tukkien muidenkin menon, kaikki vaan ko. yhtiön haluttomuudesta maksaa kulkulupia työntekijöilleen. Lopulta kentän security on tarttunut ongelmaan ja kaikki temp passin omaavat käännytetään portilta eikä asiaa sisäpuolelle ole ilman saattajaa. Erittäin todennäköistä että ainakin osa tuolla kulkevasta porukasta on sellaista joille kulkulupaa ei myönnetä kun sakki on kauniisti sanottuna kirjavaa, siksi koittavat ratsastaa yhtiön itsensä kirjoittamilla temp passeilla. Tämäkin on sellainen vedätys, kun temp passia ei saisi jatkaa määrättömästi viikko toisensa jälkeen. Muutenkin kaikki mitä tuolta naapurista on kuulunut, kuulostaa lähinnä huonolta vitsiltä.

Tarinat ovat kaikkiaan aika yhteneväisiä useamman sieltä paenneen suusta kuultuna, täysiä k-päitä managementissa joilla tarve venyttää jokainen penni äärimmilleen ja ylikin.

Huonosti käyttäytyviä yhtiöitä on maailma toki pullollaan, mutta tämä ko. firma on paistatellut valokeilassa moisten toimien vuoksi niin kauan kun jaksan muistaa. Aina löytyy porukkaa joka saadaan kauniilla lupauksilla hyppäämään kelkkaan, vain huomatakseen että tulipa pistettyä nimi ihan väärään paperiin. :(

Muokattu: , käyttäjä: Jouni Olavi Rautio
4 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ryanair peruuttaa 18000 lentoa lisää marraskuun ja maailskuun välisenä aikana, mikä vaikuttaa 400000 matkustajan matkasuunnitelmiin. Yhtiö karsii talvikaudeksi 34 reittiä kokonaan.

Lainaa

Ryanair is cancelling another 18,000 flights between November and March, affecting 400,000 passengers.

The airline said it had emailed all of the customers affected, offering them the choice between a refund or an alternative flight. They will also receive a travel voucher for £40 one-way or £80 return that can be used to book a Ryanair flight for travel between October and March 2018.

https://www.theguardian.com/business/2017/sep/27/ryanair-cancel-flights-passengers-stansted-edinburgh

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Paikallinen ilmailuviranomainen on alkanut pikkuhiljaa kiinnostumaan Ryanairin toimista matkustajia kohtaan lentojen peruuntuessa.

https://www.caa.co.uk/News/CAA-expedites-enforcement-action-against-Ryanair-for-persistently-misleading-passengers/

=========================================

The CAA has today launched enforcement action against Ryanair for persistently misleading passengers with inaccurate information regarding their rights in respect of its recent cancellations.

Earlier this month, following Ryanair's decision to cancel many thousands of flights, the UK CAA wrote to the Irish airline to clarify their legal obligations, and we sought assurances around how and when they would reroute passengers onto alternative flights.

The CAA told the airline to make a corrective public statement, to ensure customers were not misled and had accurate comprehensive information relating to their rights and entitlements.

Today, in announcing thousands more cancellations to its scheduled programme, the airline has again failed to provide customers with the necessary and accurate information relating to their passenger rights, particularly around rerouting and care and assistance entitlements, which includes expenses.

We have now told Ryanair that we are expediting enforcement action against them.

==========================================

Yhtiön edustajia on kutsuttu neuvonpitoon, ja jos (kun) neuvot eivät auta niin lakituvassa tavataan. Aikaisemmat herra O´Learyn lausunnot yhtiön haluttomuudesta korvata mitään on saanut viranomaisen tarttumaan asiaan.

Muokattu: , käyttäjä: Jouni Olavi Rautio

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
7/21/2017 at 13.33, Ilkka Mäkelä kirjoitti:

Air France on perustanut uuden lentoyhtiön nimeltä Joon (aikaisemmalta työnimeltään Boost) kilpailemaan etenkin 18-35-vuotiaiden matkustajien suosiosta. AF joutui suostumaan lentäjien vaatimukseen säilyttää samat palkat ja edut kuin emoyhtiössä. Muu henkilökunta sensijaan saanee tyytyä alempiin palkkoihin. Toiminta alkaa lyhyillä/keskipitkillä lennoilla vielä tämän vuoden aikana.

https://www.thenational.ae/business/aviation/air-france-launches-brand-new-airline-1.610658

http://www.airfrance.fr/FR/en/local/joon/nouvelle-compagnie.htm

Air Francen "uuden sukupolven matkustuskokemusta" pari-kolmekymppisille tarjoava tytäryhtiö Joon aloittaa lennot CDG:ltä neljään Euroopan kohteeseen 1. joulukuuta. Ensi vuoden kesällä on tarjolla kaksi kaukokohdetta. Kuulemma myös vanhukset pääsevät mukaan :laugh:Koneissa näyttää olevan turistiluokan lisäksi businessluokka. Ensin yksinkertaisempi uutisversio, jossa on perusasiat:

Lainaa

Air France has launched a new airline aimed at “millennial” travellers. Joon will target working 18- to 35-year-olds, though any adult can use the airline.

Lainaa

Joon – from the French word “jeune” meaning young – is based in Charles de Gaulle airport, and will begin flying on December 1st.

It is now taking bookings for four cities in Europe: Barcelona, Berlin, Lisbon and Porto, costing from €39 each way. There will be long-haul flights to Fortaleza in Brazil and Mahe in the Seychelles next summer.

https://www.irishtimes.com/life-and-style/travel/new-airline-for-millennials-opens-for-bookings-1.3233012

Sitten mainososaston uutisversio, jossa on paljon luettavaa mm. erilaisista liitännäispalveluista, joita kaikkia olen ilmeisesti liian vanha ymmärtämään, ottakoon nuoriso selvää :cool: toki virtuaalitodellisuusheadseteistä olen minäkin kuullut. Niitä tulee kuulemma olemaan tarjolla businessluokassa kaukolennoilla.

Lainaa

Joon is a fashion brand, a rooftop bar, an entertainment channel, a personal assistant … and Joon does flying too!

 

Lainaa

Joon is a laboratory where the test and learn principle rules. The company will offer a network of innovative partnerships that can also be deployed at Air France. Surprising and smart, they are Joon’s first partners, but certainly not the last: TravelCar, Airbnb Experiences, LeBHV Marais, Waynabox

http://www.aviation24.be/airlines/air-france-klm-group/joon/joon-new-generation-travel-experience-air-france/

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

UK:n ilmailuviranomaisen painostuksesta johtuen Ryanair on nyt julkaissut selkeät ohjeet siitä, miten yhtiö uudelleenreitittää peruuntuneiden lentojen matkustajat:

Mikäli Ryanairin omaa lentoa samalla reitillä (tai lähellä olevilta lentokentiltä lähelle määränpäätä) ei löydy samana tai seuraavana päivänä, yhtiö uudelleenreitittää matkustajan Easyjetin, Jet2:n, Vuelingin, Cityjetin, Aer Lingusin, Norwegianin tai Eurowingsin lennolle, ja mikäli näitäkään ei löydy samana tai seuraavana päivänä, jollain muulla lentoyhtiöllä tai junalla, bussilla tai vuokratulla autolla. Lisäksi mainitaan Ryanairin maksavan EU261:n mukaiset kulukorvaukset.

Lainaa

Ryanair will offer all disrupted customers the following sequence of re-accommodation options;

  1. First, move the customer to the next available Ryanair flight on the same route. If this option is not available same or next day, then;
  2. Move the customer to the next available Ryanair flight from/to a suitable alternative airport/s (for example: Luton or Gatwick in the case of Stansted). If this option is not available same or next day, then;
  3. Offer the customer re-accommodation on any one of our agreed disruption partner airlines to their destination as follows; Easyjet, Jet2, Vueling, Cityjet, Aer Lingus, Norwegian or Eurowings airlines. If this option is not available same or next day, then;
  4. Offer the customer re-accommodation on any comparable alternative transport (another airline flight, train, bus or car hire) with the cost of this comparable transport ticket to be assessed on a case by case basis.
Lainaa

Under EU261, Ryanair will also reimburse any reasonable out of pocket expenses incurred by customers as a result of these flight cancellations, subject to receiving an EU261 expense claim  form from customers supported by original receipts.

http://corporate.ryanair.com/news/ryanair-explains-how-and-when-it-will-re-route-customers-affected-by-flight-cancellations/

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään