Sami Puro

Lentoyhtiöuutisia - Euroopan lentoyhtiöt

2 461 viestiä aiheessa

10 tuntia sitten, Harri Mattila kirjoitti:

Tuohon SAS:ää koskevaan uutiseen viitaten sain rahat takaisin viime viikolla lennosta, jonka piti olla maaliskuun toisella viikolla.....

 

Tuohan oli lohdullista kuulla. Itse odottelen rahoja palautettavaksi huhtikuun lopulla perutusta lennosta. Asiahan tuntuu etenevän.....

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Espanjalainen Iberia luopuu lopultakin A340-600.koneistaan, joiden viimeinen kaupallinen lento oli 1. elokuuta. A340:t korvataan A350-900-koneilla, joita yhtiöllä on jo 9 kpl ja tilauksessa 11 lisää.

Samaan aikaan British Airways on alkanut lähettää 747-400:t romutettaviksi.

BA:n kaikki 12 A380:tä ovat varastoituna toistaiseksi.

Lainaa

Iberia (IB, Madrid Barajas) has completed the phase-out of its only quadjet type, the A340-600. The Spanish airline said that flight IB6454 from Quito Int'l to Madrid Barajas, operated on August 1, 2020, by EC-JLE (msn 702), was its final scheduled A340 flight.

Out of its total fleet of thirteen A340-600s, Iberia owns 12 and leases the remaining one, EC-INO (msn 431) from Sumitomo Mitsui Finance & Leasing. The carrier is replacing the outgoing A340s with A350-900s, of which it already operates nine and has a further 11 on firm order from Airbus.

Meanwhile, fellow IAG International Airlines Group carrier British Airways (BA, London Heathrow) began retiring its thirty-one B747-400s on August 18, 2020, when G-CIVD (msn 27349) was ferried from London Heathrow to Castellón for part-out and scrap.

https://www.ch-aviation.com/portal/news/94258-iberia-ends-a340-operations-ba-starts-b747-part-outs

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
2 hours ago, Ilkka Mäkelä said:

BA:n kaikki 12 A380:tä ovat varastoituna toistaiseksi.

Vaikuttaisi ettei BA:lla ole mitään exit strategiaa A380 laivaston osalta.

https://simpleflying.com/british-airways-a380-maintenance/   [12.08.2020]

Quote

Over the past month, British Airways has been flying its fleet of Airbus A380s to London Heathrow one-by-one. The flights were undertaken to take the aircraft for maintenance visits. When one returned to Chateauroux, another flew to London. Now the final plane, G-XLEE, has made the journey to London.

The fact that British Airways is maintaining its fleet is good news. It means that the airline sees the aircraft type as a serious part of its fleet in the coming years. If the airline wasn’t anticipating using the giant of the skies for some time, or at least for over a year, it would send them to deep storage.

The fact that British Airways is spending money maintaining its Airbus A380 fleet shows that it is not seriously entertaining the possibility of scrapping the type any time soon. Since the current pandemic started, two aircraft have flown to Manilla for heavy maintenance.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
5/29/2020 at 16.27, Ilkka Mäkelä kirjoitti:

Puolisen tusinaa ruotsalaista henkilöä on päättänyt perustaa lentoyhtiön Gotlantiin. Yhtiön nimeksi tulee Air Gotland, ja virallisissa yhteyksissä Air Gotland Express.

Henkilökuntaa on jonkin verran värvätty, mutta muuta tietoa yhtiöstä ei ole kerrottu kuin nimi sekä se, että puolentoista kuukauden päästä pitäisi aloittaa, ja Air Leap lentää jo nyt Visbystä sekä Brommaan että Arlandaan, joten kilpailua riittää. Ja konetyypistä, jolla pitäisi lentää ei ole hajuakaan. Pitäisi kai toivottaa onnea.

http://www.mynewsdesk.com/se/nya-gotlandsflyget/pressreleases/air-gotland-express-gotlands-nya-lokala-flygbolag-3003383

https://www.travelnews.se/sverige/flyg/ny-flygbolaget-ska-heta-air-gotland-express/

AirGotland (kirjoitetaan nykyisin yhteen) on lentänyt Visby-Bromma-väliä nyt viikon ja kehuu, että koneet, puolalaisen Sprint Airin Saab 340:t ovat täpötäynnä ja loppuunmyyty jne. Uutisen kommenteissa sanotaan, että on aikahelppoa myydä Saab 340 täyteen loma-aikana kun lipun hinta on 29 € per suunta.

Kokeilin tehdä varauksen lokakuulle ja halvin meno oli 79 € ja halvin paluu 109 €. Nämä siis perushintoja, flex, green ja plus-lipputyypit olivat jopa 2 kertaa kalliimmat (239 € per suunta).

Siis ihan normaali aloitus. Porukkaa ensin kone täyteen sisäänheittohinnalla ja hintahan nousee heti kun sitä uskalletaan nostaa. Pitäisi huomioida vielä kilpailu, eli Air Leap, BRA ja Amapola. Mutta toistaiseksi yhtiö on ottanut lentävän lähdön ja kehuu sukseellaan...

Lainaa

–Succé! Det finns inget annat sätt att uttrycka det, säger Tiina Mykkänen, VD på AirGotland. Vi har en 100 procent kabinfaktor på nästan hälften av alla flighter i augusti, de två första veckorna är i princip utsålda. Det i tider då inrikesflyget generellt har en mycket modest kabinfaktor, avslutar hon i ett pressmeddenade.

https://www.travelnews.se/sverige/sverige/flygande-start-for-airgotland/

Artikkelin kommentti:

Lainaa

Skämtar ni? Hur svårt är det att fylla en Saab 340 med folk för 299:- mitt i sommarsemestern?

                                                                                     HUOM. tuo 299:- on tietysti Ruotsin kruunuja.

Muokattu: , käyttäjä: Ilkka Mäkelä

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
6/19/2020 at 14.03, Ilkka Mäkelä kirjoitti:

Brussels Airlines on LH Groupin yhtiöistä vielä saamatta valtionapupakettia. LH:n Spohr uhkaa myydä sen tai päästää sen konkurssiin, ellei Belgian valtiolta tule apua. Neuvoteltu on 290-390 miljoonasta eurosta, mutta valtio haluaisi takuut Brysselin hubin pysymisestä vilkkaana, ja LH taas ei halua valtion sekaantuvan kaupallisiin ratkaisuihin.

https://www.aviation24.be/airlines/lufthansa-group/lufthansa-could-let-brussels-airlines-go-bankrupt/

EU:n komissio on hyväksynyt Belgian valtion antaman 290 miljoonan euron lainan Brussels Airlinesille. Lainasta 287 miljoonaa on maksettava takaisin 6 vuoden sisällä ja 3 miljoonaa on pääomasijoitus.

Brussels Airlinesin vuoden alkupuolen tappio, 182 miljoonaa euroa, uhkasi 1000 työntekijän työpaikkoja.

Lainaa

The European Commission gave the green light on Friday for the Belgian government to inject €290 million of state aid into Brussels Airlines, Belgium's ailing flag carrier which has been hard-hit by the ongoing pandemic.

Brussels Airlines, a subsidiary of the SN Group which is in turn owned by the Lufthansa Group, will receive a €287 million loan payable over six years, as well as an additional €3 million in equity.

The airline posted a loss of €182 million for the first half of 2020, prompting the company to announce a restructuring that envisaged the axing of a quarter of the firm's staff with around 1,000 jobs in jeopardy.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Moscow Timesin mukaan Aeroflotin kotimaan lentojen matkustajamäärät nousivat elokuussa käytännössä samoihin lukemiin kuin vuosi sitten. Venäjän rajat olivat suljettuina, joten lomia vietettiin kotimaassa.

Lainaa

Aeroflot — Russia’s largest airline — carried almost as many passengers on domestic flights this August as it did in 2019, as Russia’s borders remained closed and millions took their summer vacations at home.

Aeroflot Group said it carried 3.6 million passengers on domestic flights in August on both its flag-carrier Aeroflot brand and lowcoster Pobeda — just 0.4% down on the same period last year.

https://www.themoscowtimes.com/2020/09/22/aeroflots-domestic-passengers-back-to-pre-coronavirus-levels-a71507

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Wizz Air sijoittaa yhden koneen Osloon ja alkaa lentää kolmea Norjan sisäistä reittiä, Oslo-Bergen, Oslo-Trondheim ja Oslo-Tromssa.

Lainaa

Wizz Air will start flying from 5 November on the routes from Oslo to Bergen, Trondheim and Tromsø. In total, there will be 35 weekly departures at prices starting at 18 euros one way. This number will double in December with the arrival of a second A321.

https://www.aviation24.be/airlines/wizz-air/wizz-air-shakes-the-norwegian-market-with-three-domestic-routes/

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Wizz Airillä oli läheltäpiti-tilanne Lontoo Lutonin kentällä tammikuussa, kun A320 vaihdettiin operatiivisista syistä isompaan A321:een ja matkustajat menivät lentoyhtiön sähläyksen takia A320:lle merkityille paikoilleen, eli kaikki eteen, ja koneesta tuli niin nokkapainoinen, että lentoonlähdöstä ei ollut tulla mitään. Täysillä tehoilla ja tikku takana lentoonlähtö onnistui, Wizz Airin ja matkustajien sekä miehistön onneksi.

Lainaa

Lento oli alunperin tarkoitettu operoitavaksi Airbus A320 -koneella, mutta joitakin tunteja ennen lennon lähtöä konetyyppi vaihtui A321:een. Jälkimmäinen on edellisen isoveli, eli käytännössä koneiden matkustamot ovat liki samanlaiset, A321:ssä on vain enemmän istuinrivejä.

Lennonsuunnittelussa tapahtuneiden virheiden vuoksi matkustajille osoitettiin A321:ssä A320:lle ajatellut istuinpaikat, eli A321-koneen takimmaiset istuinrivit jäivät tyhjiksi.

Koneen massakeskiö jäi siis liian eteen. Itseasiassa kone oli niin nokkapainoinen, että sillä ei olisi saanut edes lähteä ilmaan ennen kuin matkustajat olisi sijoiteltu uudelleen.

https://www.tekniikkatalous.fi/uutiset/tt/91437bec-7820-46d2-b665-925dbbc32f78

AAIB:n bulletiinissa lisää tietoa:

https://assets.publishing.service.gov.uk/media/5f5a0251d3bf7f7238f22fd2/Airbus_A321-231_G-WUKG_10-20.pdf

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
10/10/2020 at 11.41, Ilkka Mäkelä kirjoitti:

Wizz Airillä oli läheltäpiti-tilanne Lontoo Lutonin kentällä tammikuussa, kun A320 vaihdettiin operatiivisista syistä isompaan A321:een ja matkustajat menivät lentoyhtiön sähläyksen takia A320:lle merkityille paikoilleen, eli kaikki eteen, ja koneesta tuli niin nokkapainoinen, että lentoonlähdöstä ei ollut tulla mitään. Täysillä tehoilla ja tikku takana lentoonlähtö onnistui, Wizz Airin ja matkustajien sekä miehistön onneksi.

Huh. Onpas erikoista että tieto välittyy sähköpostilla. Oikeissa järjestelmissä ei näin pitäisi käydä. Viestit kulkevat järjestelmien välillä ja loppupelissä pitäisi siinä vikassa paperissa näkyä väärä rekkari (ja konetyyppi tietenkin). Halvalla ei saa hyvää..

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
10/8/2020 at 08.26, Ilkka Mäkelä kirjoitti:

Wizz Air sijoittaa yhden koneen Osloon ja alkaa lentää kolmea Norjan sisäistä reittiä, Oslo-Bergen, Oslo-Trondheim ja Oslo-Tromssa.

https://www.aviation24.be/airlines/wizz-air/wizz-air-shakes-the-norwegian-market-with-three-domestic-routes/

Norjan pääministeri Erna Solberg aikoo boikotoida Wizz Airia, koska Wizz Air ei hyväksy ammattiliittoja. Samasta syystä Solberg boikotoi Ryanairia.

https://airwaysmag.com/airlines/norwegian-prime-minister-wizz-air-boyott/

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

AirBaltic aloittaa viikottaiset lennot Riiasta Kittilään joulukuussa 2020.

2 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ryanair varoittaa huijauksesta, jossa luvataan lipunhinnan palautusta odottaville asiakkaille rahat takaisin "pientä hallinnollista maksua vastaan". Huijarit lupasivat jopa lipunhintaa tuplattuna takaisin...

Lainaa

Ryanair has warned of a scam which is targeting customers who are looking for refunds on flights.

The elaborate scam, which seemingly has been targeting people who have posted about refunds on social media, offers the would-be target a refund on the condition they pay an administration fee.

However, Ryanair has confirmed they will never request passengers to pay administration fees to get refunds they are entitled to.

https://www.breakingnews.ie/ireland/ryanair-warns-of-refund-scam-targeting-social-media-posts-1030888.html

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
8.11.2020 at 15.49, Ilkka Mäkelä kirjoitti:

Ryanair varoittaa huijauksesta, jossa luvataan lipunhinnan palautusta odottaville asiakkaille rahat takaisin "pientä hallinnollista maksua vastaan". Huijarit lupasivat jopa lipunhintaa tuplattuna takaisin...

https://www.breakingnews.ie/ireland/ryanair-warns-of-refund-scam-targeting-social-media-posts-1030888.html

Minä taas varoitan tähän uutiseen liittyen muita lentomatkustajia siitä, että Ryanair EI PALAUTA rahoja esimerkiksi toimittamatta jääneistä preorder tilauksista. Toisin sanoen Ryanair myy ensin etukäteen maksettavia tilauksia ja kertoo sitten matkustamossa että valitettavasti tilattuja tuotteita ei ole saatavana. He tarjoavat tosin täysin vastaavaa (samaa) tuotetta lennolla mutta se pitäisi maksaa uudestaan. Ryanair ei myöskään vastaa lukuisiin rahan palautus pyyntöihin. Ryanair tyytyy vain kuittaamaan viestin saaduksi eivätkä vastaa pyyntöihin mitenkään. Periaatteessa kun Ryanair myy tuotteen mutta ei edes toimita sitä, koska sen päältä puuttuu preorder- teksti, vaikka tuote on saatavana, niin mielestäni Ryanair huijaa matkustajaa tarkoituksella ja tietoisesti. Aivan kuten Ryanair jättää täysin tietoisesti ja tarkoituksella vastaamatta rahan palautus pyyntöihin. Oli muutenkin aavemainen tunnelma Ryanairin koneessa kun edellinen lento Wizz Airin koneessa oli täynnä niin Ryanairin kone oli täysin tyhjä.

 

  :cool:

 

2 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
10/14/2020 at 16.39, Ilkka Mäkelä kirjoitti:

Norjan pääministeri Erna Solberg aikoo boikotoida Wizz Airia, koska Wizz Air ei hyväksy ammattiliittoja. Samasta syystä Solberg boikotoi Ryanairia.

https://airwaysmag.com/airlines/norwegian-prime-minister-wizz-air-boyott/

Norjassa boikotti Wizz Airia vastaan laajenee. Wizz pistää marraskuussa Norjan sisäisiä lentojaan tauolle, mutta väittää, ettei se johdu boikotista, vaan koronaviruksesta. Joulukuussa Wizz aikoo taas lisätä lentovuoroja.

https://www.flygtorget.se/Aktuellt/Artikel/?ID=13955&KatID=1

Muokattu: , käyttäjä: Ilkka Mäkelä

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hollanti on seuraava Euroopan maa, joka aikoo ottaa käyttöön lentoveron.

Hollanti yritti samaa jo aikaisemminkin, mutta silloin lentoverosta luovuttiin, kun kävi ilmi, että hollantilaiset ajoivat mieluummin autolla Saksan tai Belgian puolelle missä lentoveroa ei ollut ja aloittivat lentonsa sieltä ja Amsterdamin lennot vähenivät melkoisesti.

Ensi vuonna voimaantulevan veron suuruus on 7,45 € per jokaiselta matkustajalta, jonka lento lähtee joltakin hollantilaiselta lentokentältä. Transfermatkustajilta veroa ei peritä.

Lentoveroa tai matkustajamaksua perivät tällä hetkellä Ruotsi, Norja, UK, Saksa ja Italia ja siis ensi vuonna myös Hollanti.

KLM sekä Air France vastustavat veroa ja ihmettelevät, miksi se otetaan käyttöön nyt, kun lentomatkustus on suurissa vaikeuksissa muutenkin. Sitäpaitsi perittyä veroa ei käytetä ilmaston hyväksi, vaan se menee suoraan valtion kassaan, mikä KLM:n johdon mukaan on petosta.

Lainaa
I fredags fattades beslut om att åter införa skatt på flygresor. Därmed sällar sig landet till bland andra Sverige, Storbritannien, Tyskland och Italien som alla lagt en statlig avgift på flygbiljetterna. I det holländska fallet blir det 7,45 euro per person som flyger ut från någon av de holländska flygplatserna.
 
Det finns dock ett väsentligt undantag: Transferpassagerare som kommer från annat land och mellanlandar på Schipol, de beskattas inte, bara de resenärer som startar sin resa i Holland.

https://www.flygtorget.se/Aktuellt/Artikel/?Id=13964

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

SAS:n viimeinen A340 lennetään tänään Arizonaan Pinal Airparkiin. Alunperin tarkoituksena oli pitää muutama A340 ruodussa, kunnes kaikki A350:t on toimitettu, mutta koronaepidemian takia A340:t jäivät tarpeettomiksi. A350 kuluttaa kuulemma 30 % vähemmän polttoainetta kuin A340.

SAS:in käyttämistä A340:istä Arizonassa on nyt neljä Arizonassa, neljä Teruelissa ja yksi Ranskassa. EDIT: Lennonnumerolla SK9155 lentävä viimeinen A340 ei olekaan aivan vielä Arizonassa, vaan Kanadassa Manitoban yläpuolella. Kolmisen tuntia menee perillepääsyyn Tucsoniin, jossa hoidetaan muodollisuudet ja sitten kone siirtyy Pinal Airparkiin..

Lainaa

Idag på morgonen lättade OY-KBM från Kastrup. Efter drygt 11 timmars flygning landar den i Arizona och därmed har den sista av SAS A340 lämnat flottan.
Den har gått betydligt snabbare än beräknat, bland annat beroende på att Covid-19 slagit hårt på interkonttrafiken. Men innan pandemin fanns planer på att behålla några återstående A340 ytterligare ett par år, fram till att alla A350 var levererade.

De sammantaget nio A340 som flugit i SAS är idag utspridda på tre platser, fyra är i Arizona, den nästa senaste anlände för bara en månad sedan, fyra är på Teruel i Spanien och en i Frankrike.

https://www.flygtorget.se/Aktuellt/Artikel/?Id=13983

Muokattu: , käyttäjä: Ilkka Mäkelä

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Matkustajamäärät ovat pudonneet marraskuussa reilusti myös Ryanairilla ja Wizz Airilla. Molemmilla oli pudotus yli 80 % verrattuna edellisvuoden marraskuuhun.

Lainaa

November traffic figures: Ryanair down 82% to 2.0 million passengers, Wizz Air down 84.7% to 456,000 passengers

https://www.aviation24.be/airlines/ryanair/november-traffic-figures-ryanair-down-82-to-2-0-million-passengers-wizz-air-down-84-7-to-456000-passengers/

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

TAP Air Portugal saa Portugalin valtiolta 3,4 miljardin euron suuruisen avustuspaketin, johon liittyy yli 3500 työntekijän vähentäminen, sekä varsin todennäköisesti myös 25 % palkanalennukset jäljellejääville työntekijöille. 20 konetta karsitaan laivastosta. Pelastuspaketti edellyttää EU:n hyväksyntää.

Lainaa

Portugal’s government unveiled Friday a 3.4 billion-euro ($4.1 billion) rescue package for national airline TAP Air Portugal that entails more than 3,500 job losses — around one-third of the workforce.

The plan, which requires the blessing of European Union authorities, also foresees a payroll cut of up to 25% by lowering wages.

If approved, 500 pilots, 750 cabin crew and 750 ground crew will be laid off. Another 1,600 short-term contracts aren’t being renewed at the company, which currently has around 10,000 employees. The fleet is to be cut from 108 to 88 aircraft.

https://www.sfchronicle.com/news/article/Heavy-job-cuts-in-4-1-bln-rescue-plan-for-15794111.php

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ryanair syyttää UK:n ilmailuviranomaista siitä, että Ryanair on joutunut peruuttamaan 12 joko UK:n sisäistä tai UK:sta EU:n ulkopuolisiin maihin suuntautuvaa reittiä, "koska viranomainen on yllättäen muuttanut käytäntöään".  Viranomaisen mukaan politiikka on koko ajan ollut se, että yhtiöt, joilla on UK:n operaattorilupa, joutuvat käyttämään etupäässä UK:hon rekisteröityjä lentokoneita. Ryanairilla on UK:n rekisterissä vain yksi ainoa kone ja loput noin 270 käytännössä Irlannin rekisterissä. Tytäryhtiöt ovat sitten erikseen.

Lainaa

Ryanair says a sudden change in policy by the Civil Aviation Authority has forced it to cancel 12 UK domestic and non-EU international routes, including flights to Morocco and Ukraine. But the CAA says it has a long-standing policy that UK-licensed airlines should not heavily rely on wet-leasing foreign-registered planes.

https://www.travelmole.com/news_feature.php?news_id=2045519&c=setreg&region=2

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Brexitin seurauksena;

Halpalentoyhtiöt Ryanair ja Wizz Air rajoittavat Euroopan unionin ulkopuolisten osakkeenomistajien äänioikeutta varmistaakseen, että ne noudattavat unionin sääntelyä Britannian EU-eron jälkeen. Omistajat, jotka eivät ole EU-kansalaisia, menettävät äänestysoikeutensa tammikuun 1. päivä

Osana brexit-sopimusta on sovittu, että EU ja Britannia tarkastelevansa lentoyhtiöiden omistusta koskevan sääntelyn keventämistä seuraavien 12 kuukauden aikana.

Lainaa

 

Ryanair Holdings Plc and Wizz Air Holdings Plc will strip non-European Union shareholders of their voting rights to comply with the bloc’s airline ownership rules after the Brexit transition.

All non-EU nationals will lose their rights from Jan. 1

 

https://www.bloomberg.com/news/articles/2020-12-29/ryanair-wizz-restrict-non-eu-voting-rights-citing-brexit-split

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000007709433.html

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
11/14/2020 at 16.36, Ilkka Mäkelä kirjoitti:

Norjassa boikotti Wizz Airia vastaan laajenee. Wizz pistää marraskuussa Norjan sisäisiä lentojaan tauolle, mutta väittää, ettei se johdu boikotista, vaan koronaviruksesta. Joulukuussa Wizz aikoo taas lisätä lentovuoroja.

https://www.flygtorget.se/Aktuellt/Artikel/?ID=13955&KatID=1

Lainaa

 

Wizz Air on suuttunut Norjassa sitä vastaan järjestettyyn boikottiin, joka siis johtuu mm. siitä, että yhtiön johtajan mukaan ammattiliitot ovat tarpeettomia, ja palkannut lakitoimiston nostamaan oikeusjutut kuutta norjalaista kuntaa ja yhtä Norjan valtion omistamaa yhtiötä vastaan. Kunnat ja ko. yhtiö kieltävät työntekijöitään käyttämästä Wizz Airia työ/virkamatkoilla.

Valtion firman tiedotusjohtajan mukaan "Wizz Air ei täytä heidän eettisiä vaatimuksiaan eikä siis kelpaa lentojen tarjoajaksi meille."

Wizz Airillä ei ole Norjassa yhtään lentävää henkilökuntaa, vaan henkilökunta tulee Unkarista kolmen kuukauden jaksoissa, joiden päätyttyä henkilökunta vaihdetaan uuteen. Tällä tavoin yhtiö kiertää norjalaista työmarkkinalainsäädäntöä palkkojen ja muiden olosuhteiden kyseenollen.

Lainaa

Norska kommuners bojkott bryter mot rätten att etablera verksamhet i landet. Det menar Wizz Air som nu sätter hårt mot hårt och hotar att dra sex kommuner och ett statligt bolag inför rätta.

Henrik Glette är kommunikationsdirektör i det ststliga bolaget Statnett som idag bojkottar Wizz Air.

- Vi ser det som att Wizz Air inte efterlever vårt etiska regelverk och alltså inte kvalificerar sig som en leverantör till oss, säger han till norska dn.no. 

https://www.flygtorget.se/Aktuellt/Artikel/?Id=14016

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Niin, minkähän takia Wizz Airin pitäisi saada kilpailuetua halvempina työvoimakustannuksina Norjassa tehtävästä työstä verrattuna norjalaisiin yrityksiin ja niiden työvoimakustannuksiin? En minäkään löydä ensimmäistäkään perustetta. Kannatan kilpailua, mutta samalla hiekkalaatikolla leikkivillä pitää olla sen hiekkalaatikon säännöt. Ei olisi välttämättä huono ajatus suomalaisillekin ottaa Norjalaisilta opiksi. 

Seppo  

5 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lufthansa tekee tappiota miljoona euroa aina kahden tunnin välein. Yhtiön taloustilanne on kuulemma kuitenkin parantunut aikaisemmasta.

Lainaa

Lufthansa is losing 1 million euros ($1.2 million) every two hours, "a significant improvement" over the low point of the Covid-19 crisis, the German airline group's chief executive said on Thursday.
 

https://www.deccanherald.com/business/lufthansa-has-cut-losses-to-a-million-euros-every-two-hours-says-ceo-941789.html

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään