Juha Paulavuo

Putin Aeroflotille: Ostakaa venäläisiä lentokoneita

9 viestiä aiheessa

Venäjän pääministeri Vladimit Putin patistaa lentoyhtiö Aeroflotia ostamaan venäläisiä lentokoneita, kertoo The Moscow Times. Valtion omistama yhtiö on suunnitellut konehankintoja ulkomailta.

 

Haluatte hallita kotimarkkinoita, mutta ette tahdo ostaa venäläistä teknologiaa. Se ei käy, Putin sanoi toimitusjohtaja Vitali Saveljeville hallituksen verkkosivuilla julkaistussa keskustelussa.

 

Aeroflot ilmoitti vähän aikaa sitten yhteensä 44 Boeing- ja Airbus –koneen hankinnasta. Sen lisäksi se aikoo ostaa 30 Suhoita.

Putin kovisteli Saveljevia siitä, miksi yhtiö ei ostanut kotimaisia Tupoleveja tai Irkutskeja. Venäjän liittovaltio omistaa Aeroflotista yli 50 prosenttia.

 

taloussanomat

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Oiskohan kyse luottamuspulasta venäläistä teknologiaa kohtaan. Ehkäpä venäjän kannattaisi päivitellä sitä kylmän sodan aikaista tupoleevi yms teknologiaa tänne 2000 luvulle, niin voisi varmaan Aeroflotkin uskaltautua ostelemaan. Onko noissa tupoleveissä edes Glass cockpitin tasoista mittaristoa olemassakaan vai vedelläänkö siellä vielä Analogisella mallilla?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Oiskohan kyse luottamuspulasta venäläistä teknologiaa kohtaan. Ehkäpä venäjän kannattaisi päivitellä sitä kylmän sodan aikaista tupoleevi yms teknologiaa tänne 2000 luvulle, niin voisi varmaan Aeroflotkin uskaltautua ostelemaan. Onko noissa tupoleveissä edes Glass cockpitin tasoista mittaristoa olemassakaan vai vedelläänkö siellä vielä Analogisella mallilla?

 

Lisäksi maine on mitä on. Vaikka koneet olisikin nykyaikaisia (en tiedä tilannetta), niin monelle länkkärille voi olla vielä kova paikka astua Putoleviin - varsinkin jos samalla reitillä on boinkkaria tai bussia tarjolla.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Oiskohan kyse luottamuspulasta venäläistä teknologiaa kohtaan. Ehkäpä venäjän kannattaisi päivitellä sitä kylmän sodan aikaista tupoleevi yms teknologiaa tänne 2000 luvulle, niin voisi varmaan Aeroflotkin uskaltautua ostelemaan. Onko noissa tupoleveissä edes Glass cockpitin tasoista mittaristoa olemassakaan vai vedelläänkö siellä vielä Analogisella mallilla?

 

Ainaskin Tu-204:ssä ja Tu-334:ssä on ihan kohtuu nykyaikaisen näköiset lasiohjaamot. Muutenkin ainakin tuo isompi Tu-204 edustaa 80-luvun suunnittelua, joten ihan kamalan vanha konetyyppi se ei ole. Mitä nyt Wikipediasta katselin, niin ominaisuuksiltaa ja ulkonäöltään kone on kuin suora Boeing 757:n kopio aivan karvan verran huonommilla suoritusarvoilla  ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Oiskohan kyse luottamuspulasta venäläistä teknologiaa kohtaan. Ehkäpä venäjän kannattaisi päivitellä sitä kylmän sodan aikaista tupoleevi yms teknologiaa tänne 2000 luvulle, niin voisi varmaan Aeroflotkin uskaltautua ostelemaan. Onko noissa tupoleveissä edes Glass cockpitin tasoista mittaristoa olemassakaan vai vedelläänkö siellä vielä Analogisella mallilla?

 

Tässä Tupolev Tu-334:n ohjaamokuva vuodelta 1999 eli 11 vuotta sitten:

http://www.airliners.net/photo/Tupolev/Tupolev-Tu-334/0076927/M/

 

Tupolev Tu-204:n ohjaamo 2004 ja 1999 eli 7 ja 11 vuotta sitten:

http://www.airliners.net/photo/Aviastar-Tu-Cargo-(AirRep)/Tupolev-Tu-204C/0707692/M/

http://www.airliners.net/photo/Transeuropean/Tupolev-Tu-204-100/0045295/M/

 

Suhoi Superjetin ohjaamo:

http://www.airliners.net/photo/Sukhoi/Sukhoi-Superjet-100-95/1554528/M/

 

An-148 ohjaamo:

http://www.airliners.net/photo/Rossiya---Russian/Antonov-An-148-100V/1632604/M/

 

Ja Irkut MS-21 josta Putin puhui on tämä;

 

Lensin MAKS 2009:ssä ko. MS-21:n ohjaamolla (maassa oleva ohjaamosimu jolla demotaan uusia koneen innovaatioita) ja keinonäöt ym oli käytössä ja tein ILS lähestymisen nolla-nolla kelissä ja screenillä näkyi kenttä kuin päivällä. Vaikuttava esitys.

 

Menneisyyden haamu erottaa koneet länsimäisista ei muut aspektit ja jos sotilaspuolella (PAK-FA) naapuri on edellä muita niin miksei myös joskus siviilipuolellakin - ainakin yritys on kova.

 

Perttu

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ja sitten kuitenkin...

 

Venäjä ja Saksa vankistivat taloussuhteitaan miljardiluokan kauppasopimuksilla maiden johtajien tapaamisessa Jekaterinburgissa torstaina.

 

Virkamieslähteiden mukaanlentokonevalmistaja Airbus sopi noin kahden miljardin euron kaupan A330-koneiden rakentamisesta Aeroflotille.

 

Iltasanomat

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ja sitten kuitenkin...

 

Venäjä ja Saksa vankistivat taloussuhteitaan miljardiluokan kauppasopimuksilla maiden johtajien tapaamisessa Jekaterinburgissa torstaina.

 

Virkamieslähteiden mukaanlentokonevalmistaja Airbus sopi noin kahden miljardin euron kaupan A330-koneiden rakentamisesta Aeroflotille.

 

Iltasanomat

 

Laajarunkopuolella naapurin pojilla ei ole kuin Il-96 joten laajarunkopuolella Airbus ja Boeing jyrännevät jatkossakin.

 

Perttu

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Laajarunkopuolella naapurin pojilla ei ole kuin Il-96 joten laajarunkopuolella Airbus ja Boeing jyrännevät jatkossakin.

 

Perttu

 

Sama tuli itsellekin mieleen. Eikä Il-96 (tehtykin vain 24 kpl) ja vanhempia Il-86 (joita on valmistettu vähän yli 100 kpl) koneita ole Wikin mukaan siviilikäytössä enää yhteensä kolmeakymmentäkään.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Venäjän valtionomisteinen teknologiakonserni Rosteknologia ja amerikkalaisyhtiö Boeing allekirjoittivat tänään sopimuksen 50 kapearunkoisen matkustajakoneen toimittamisesta Venäjälle, ensisijaisesti lentoyhtiö Aeroflotille.

 

Sopimuksen mukaan Boeing toimittaa Venäjälle 737 NG -mallinsa kolme versiota: 700, 800 ja 900.

 

T&T

Коммерсантъ

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään