Marko Pajunen

Latvialainen AirBaltic havittelee Finnairin kumppania FinnCommia

193 viestiä aiheessa

Samasta Ylen uutisesta :

"Finncomm-kaupan peruuntumisen varalle AirBaltic suunnittelee oman alueellisen lentoyhtiön perustamista Suomeen. "

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Suomessa aloitti juurimiten NorthHub niminen handlingyhtiökin. Saadessaan Finncommin asiakkaakseen muuttuisi (=loppuisi) Interhandlingin nimi varsin ripeästi markkinoilla ja siinä olisi valmis toimiva paketti kenelle vaan ostajalle.  :thmbup: .. Taitaa olla valmiiksi pohdittu konsepti ?

 

Homma jatkuisi eri nimellä samaan vanhaan malliin.  Taitaisi vaan käydä niin että kotimaan jatkomatkaajat kulkisivat enemmän PuluUunolla ulkomaille ?  :P

 

Sehän ei olisi hyvä kun on totuttu valtiojohtoiseen tyrannimaisesti lentoyhtiöitä Suomesta kaataneeseen yksinvaltiaaseen joka aikojen kuluessa on saanut omaa hölmöyttään ajettua taloutensakin aivan kuraan mutta toki me suåmalaiset yhä luotamme sinivalkoiseen.  ;D Kirjaimilla niin väliä.. hah ..  :thmbup:

 

Olisiko jo ensi keväänä kauniin vaaleanvihreäpyrstöisiä ATR:iä Suomen taivaalla ?

 

Ehkä EU-tuomio saa sitten taas pienen suåmen ajattelemaan mikä on tilanne IRL ?  :-\

 

- LatvComm  :o -

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Muistatko Tarmo kun tämä valtioyhtiö ilmoitti tuossa tuhkapilvessä että heillä riittää resurssit hyvinkin pitkään lentotaukoon.Oliko näin ulkomuistista 4 viikkoa varaa pitää kaikki koneet maassa koska yhtiö oli vakaavarainen.Joku näistä herroista siellä julkisesti ilmoitti näin.Tuskin firma on kuralla koska taas on ilmoitettu että hyvin menee. :-[

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Muistatko Tarmo kun tämä valtioyhtiö ilmoitti tuossa tuhkapilvessä että heillä riittää resurssit hyvinkin pitkään lentotaukoon.Oliko näin ulkomuistista 4 viikkoa varaa pitää kaikki koneet maassa koska yhtiö oli vakaavarainen.Joku näistä herroista siellä julkisesti ilmoitti näin.Tuskin firma on kuralla koska taas on ilmoitettu että hyvin menee. :-[

 

Keväällä iloitsivat 600 miljoonan euron kassavaroista!Tuosta sitten kun rupeaa viipaletta leikkaamaan ja kassavarantoa jakamaan kuukausi kuukaudelta!  :P

 

   8)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ihme jauhantaa osalta kirjoittajista. ;) Itse mielummin lennän neljän tähden kotimaisella lentoyhtiöllä, kuin jollain muovisella Balticilla (kokeiltu on), jonka hinnat harvoin ovat edes huomattavasti halvempia. Tuntuu että tänne foorumille on kasaantunut hirveä määrä katkeruutta "sinivalkoista" kohtaan?

 

Anteeksi lievä offtopic.

 

Olen samaa mieltä. BT tuntuu olevan monelle kuin taivaan lahja ja paatoksellisuus on saanut jo lähes hysteerisiä piirteitä. Sitä paitsi en näe edelleenkään suurempaa järkeä siinä että matkustajat kierrätetään Riikan kautta maailmalle Helsingin sijaan. Päinvastoin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

YLEn uutisten mukaan olikohan maanantaina Air Baltic toimitusjohtaja/vastaava sanoi että mikäli Air BAltic ostaa FinnComm Airlinesin niin yritämme mahdollistaa sen että jokainen pääsisi omalta kotikentältään lentämään Air Balticilla tai FinnCommilla, tässä ei ole koko juttua. Itseäni huvitti että ei varmaan ihan joka kentältä pääse lähtemään. EFRY, EFPU ja muita tälläisiä kenttiä.  ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ihme jauhantaa osalta kirjoittajista. ;) Itse mielummin lennän neljän tähden kotimaisella lentoyhtiöllä, kuin jollain muovisella Balticilla (kokeiltu on), jonka hinnat harvoin ovat edes huomattavasti halvempia. Tuntuu että tänne foorumille on kasaantunut hirveä määrä katkeruutta "sinivalkoista" kohtaan?

 

Anteeksi lievä offtopic.

 

Kyllä se nyt viimeaikoina on lähitantereilla tuntunut just ihan samalta että lentääkö valtionyhtiöllä tai halpiksella. Eikä viitsi edes puhua näistä Pohjolan lentsikkayhtiöistä silloin kun lennellään ympäri mualimaa.

 

Valittelen myös ot.

 

   8)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ilkeä ihminen voisi ajatella että jollekkin toiselle on tarjottu kaksi annosta pyttipannua, eräs opettaja Turun yliopistolta sanoi aikanaan että kylmä keskiolut on jo lahjontaa, huoneenlämpöinen käy vielä pelkkänä tarjoiluna, tiedä sitten. :-[

 

Vanha nyrkkisääntöhän menee niin, että

Kylmä voileipä ja lämmin kalja --> ei lahjontaa.

Lämmin voileipä ja kylmä kalja --> lahjontaa.

:) :) :)

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Olen samaa mieltä. BT tuntuu olevan monelle kuin taivaan lahja ja paatoksellisuus on saanut jo lähes hysteerisiä piirteitä. Sitä paitsi en näe edelleenkään suurempaa järkeä siinä että matkustajat kierrätetään Riikan kautta maailmalle Helsingin sijaan. Päinvastoin.

 

Minä myös täysin samaa mieltä, Finnarilla tässä on tullut lennettyä ja niin teen myös tulevaisuudessa  :thmbup:. Eikä minustakaan ole mitään järkeä mennä Riian kautta jos Helsingistä voi kerran päästä suoraan.  ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Minä haluaisin kuulla tässä ketjussa tänään "neljän tähden" lentoyhtiötä kehuneilta muutaman perustelun mielipiteilleen.

- Jos maakuntakentältä on mahdollisuus lentää Eurooppaan Helsingin tai Riian kautta, mikä ohjaa valintaa?

- Missä FC on määritelty "neljän tähden lentoyhtiöksi" ja mitä se tarkoittaa?

- Miksi Finnair on maailman kaikkeuden paras lentoyhtiö?

 

Juha

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Minä haluaisin kuulla tässä ketjussa tänään "neljän tähden" lentoyhtiötä kehuneilta muutaman perustelun mielipiteilleen.

- Jos maakuntakentältä on mahdollisuus lentää Eurooppaan Helsingin tai Riian kautta, mikä ohjaa valintaa?

- Missä FC on määritelty "neljän tähden lentoyhtiöksi" ja mitä se tarkoittaa?

- Miksi Finnair on maailman kaikkeuden paras lentoyhtiö?

 

Juha

 

Ja valinta Helsingin ja Riian välillä, mielestäni Helsinki on mukavampi vaihtopaikka jo pelkästään palveluidensa perusteella.

 

Ja missä FC puhutaan "neljän tähden lentoyhtiönä"

 

En minä ainakaan ole sanonut Finnarin olevan maailman paras lentoyhtiö.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Minä haluaisin kuulla tässä ketjussa tänään "neljän tähden" lentoyhtiötä kehuneilta muutaman perustelun mielipiteilleen.

- Jos maakuntakentältä on mahdollisuus lentää Eurooppaan Helsingin tai Riian kautta, mikä ohjaa valintaa?

- Missä FC on määritelty "neljän tähden lentoyhtiöksi" ja mitä se tarkoittaa?

- Miksi Finnair on maailman kaikkeuden paras lentoyhtiö?

 

Juha

 

Mietippä miten monen suomalaisen työllisyyteen se vaikuttaa jos Finncomm (Air Baltic) rupeaa jatkossa käyttämään Helsingin sijasta Riikaa (syöttämään matkustajia). Siksi mielestäni on tärkeä pitää Finncomm suomalaisena.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mietippä miten monen suomalaisen työllisyyteen se vaikuttaa jos Finncomm (Air Baltic) rupeaa jatkossa käyttämään Helsingin sijasta Riikaa (syöttämään matkustajia). Siksi mielestäni on tärkeä pitää Finncomm suomalaisena.

 

No nyt alkaa jo mennä työllisyyspolitiikka pahasti liikennepolitiikan edelle. Ajatteles jos kaikki lomalentoliikennekin lennettäisiin kotimaisten yhtiöiden voimin, ei olis paljon työttömiä Suomessa.

 

Mutta ei tämä Riika Suomen maakuntaliikenteen solmukohtana ole mielestäni huono vaihtoehto, etenkään jos palvelu- ja hintataso pystyvät Finnairin haastamaan.

 

topi

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ja missä FC puhutaan "neljän tähden lentoyhtiönä"

 

Itse mielummin lennän neljän tähden kotimaisella lentoyhtiöllä, kuin jollain muovisella Balticilla (kokeiltu on)

 

Minusta tämä termi on niin riemastuttava, että haluaisin mielelläni kuulla perustelut sille  :)

Juha

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Minusta tämä termi on niin riemastuttava, että haluaisin mielelläni kuulla perustelut sille  :)

Juha

 

 

Tarkoittaa varmaan Skytraxin Finnairille antamaa neljaa tahtea.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

- Miksi Finnair on maailman kaikkeuden paras lentoyhtiö?

 

Suomalaisyrityksissä kierrätetään Suomalaista pääomaa Suomalaisten hyödyksi. Palkkatulot maksetaan Suomalaisille. Verot maksetaan Suomeen. Suomalaiset lentoyhtiöt työllistävät alihankkijoineen suoraan 10000 Suomalaista. Ja veroillehan on kaikkea kivaa käyttöä...

 

Jos jollakin paikkakunnalla (Jyväskylä? Joroinen? Savonlinna? Tampere? Pori? ym.) on kaksikymmentä matkustajaa, joista kymmenen on menossa töihin Helsinkiin, kolme Tukholmaan, yksi Tallinnaan, yksi Osloon, yksi Köpenhaminaan, yksi New Yorkiin, yksi Pekingiin ja loput keski-Eurooppaan.

 

Kuinka käy tuon maakunnan kentän liikenteelle, jos hubina Riika?

 

Nuo kymmen ensimmäistä valitsee auton, linja-auton tai junan. Paikkoja voidaan tarjota lopuille kymmenelle. Riika menee kivasti Tallinnan, Tukholman ja Oslon ohi. New Yorkin ja Pegingin menijät ovat ihmeissään, miten jatkaa Riikasta matkaa. Reaalisesti noista työmatkalaisista kolmelle Riika on käypäinen vaihtoehto.

 

Jotta kone saataisiin täyteen. Lentoja ei tuolla täyttöasteella kannata jatkaa pitkään. Liikenne tuolta kotimaakunnan kentältä lopetetaan kannattamattomana. Aloitetaan markkinointikamppanja inter rail matkustuksen tapaan - Nyt halvalla Riikaan ja eurooppaan! kone saadaan hetkeksi täyteen uteliaista mutta vakiomatkustajien on edelleen tyydyttävä autoon linja-autoon ja junaan päästäkseen haluamalleen paikkakunnalle.

 

Suomen maakuntien liikenne on mahdollista säilyttää vain, jos sekä työmatkalaiset että satunnaiset reppumatkailijat saadaan samaan koneeseen. Silloin käyttöaste saattaa olla riittävä ympäri vuoden ja kenttää ei ehkä lakkauteta.

 

jk

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Suomen maakuntien liikenne on mahdollista säilyttää vain, jos sekä työmatkalaiset että satunnaiset reppumatkailijat saadaan samaan koneeseen. Silloin käyttöaste saattaa olla riittävä ympäri vuoden ja kenttää ei ehkä lakkauteta.

 

Nyt aletaan pääsemään asian ytimeen. Suomessa ei riitä maakunnissa matkustajia kolmelle (ay/fc, Baltic, Blue1). Blue1 on aloittamassa kovan panostuksen kotimaan liikematkustajiin uusien koneiden ja reittien myötä. Baltic tunkee jokaiselle maakuntakentälle kahmimaan markkinaosuuksia. Yhtiöt tietävät, että jonkun on pudottava. Mutta kysymys kuuluu kuka putoaa?

Juha

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kuinka käy tuon maakunnan kentän liikenteelle, jos hubina Riika?

Air Balticihan on spesifisesti sanonut että tulee Suomeen hubi.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Air Balticihan on spesifisesti sanonut että tulee Suomeen hubi.

 

Totta: Turku, Tampere tai Oulu. Riittäneeköhän matkustajapotentiaali 10-15 suoralle reitille kun Helsingistäkin käsin tuntuu välillä olevan tiukkaa. Jos hub on esim. Oulussa lentävätkö turkulaiset ensin Ouluun päästäkseen sieltä vaikkapa Berliiniin. En tiedä mutta epäilen.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ensimmäisen viestini tarkoitus oli vain ihmetellä sitä katkeruuden määrää Finnairia kohtaan, mikä tällä foorumilla tuntuu yllättäen pesivän. Ilmailufoorumi niin ihmettelin vain... Jo valokuvauksen kannalta luulisi olevan mukavampaa katsella Finnairin tulevia A350siä kuin Air Balticin Q400:sia...

Ei mitenkään hirmu ihme, Finnair on Suomen kansallinen lentoyhtiö, joten kansallisena lentoyhtönä oman maan kansalaisten mielestä se on aina kallein/epäturvallisin/ahtain/epäreiluin/epäkohtelian/surkein jne. totuudesta piittaamatta. Voisi olla pahemminkin, vilkaiskaapa miten australialaiset lehdet ryöpyttävät Qantasia tai miten britit haukkuvat BA:ta.

 

Mutta ihan aiheeseen liittyen itse en ymmärrä myöskään Air Balticin jatkuvaa ylistystä, koska Barcelonan lentoja varatessa Finnair oli halvin ja Air Baltic kalliimpi kuin valitsemamme Lufthansa, vaikka ei katsottukkaan edes laukkujen lisämaksuja jne. Myöskin Taskilan julkisuustemput ja lausunnot kyllä vähentävät matkustushaluja omalta osalta, kuten Ryaninkin vastaavat.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei mitenkään hirmu ihme, Finnair on Suomen kansallinen lentoyhtiö, joten kansallisena lentoyhtönä oman maan kansalaisten mielestä se on aina kallein/epäturvallisin/ahtain/epäreiluin/epäkohtelian/surkein jne. totuudesta piittaamatta. Voisi olla pahemminkin, vilkaiskaapa miten australialaiset lehdet ryöpyttävät Qantasia tai miten britit haukkuvat BA:ta.

 

Suomennettuna: Hys Hys ei finnairia saa kritisoida...  ;) Minusta noista määritelmistä ainoastaan kallein osuu kohdalle. Tottakai poikkeuksiakin on ja käytän omissa matkoissa niitä hyödyksi. 

 

Mutta ihan aiheeseen liittyen itse en ymmärrä myöskään Air Balticin jatkuvaa ylistystä, koska Barcelonan lentoja varatessa Finnair oli halvin ja Air Baltic kalliimpi kuin valitsemamme Lufthansa, vaikka ei katsottukkaan edes laukkujen lisämaksuja jne.

 

Minä en ainakaan ole huomannut että balticia jotenkin erityisesti ylistettäisiin vaan ennemminkin uskalletaan kritisoida pyhää lehmää muiden yhtiöiden kautta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei mitenkään hirmu ihme, Finnair on Suomen kansallinen lentoyhtiö, joten kansallisena lentoyhtönä oman maan kansalaisten mielestä se on aina kallein/epäturvallisin/ahtain/epäreiluin/epäkohtelian/surkein jne. totuudesta piittaamatta. Voisi olla pahemminkin, vilkaiskaapa miten australialaiset lehdet ryöpyttävät Qantasia tai miten britit haukkuvat BA:ta.

 

Onkohan Qantasilla via Sydney reitit tai BA:lla via London reitit elinehto? Ei ole!

 

Tuskin Qantas tai BA joutuu joka käänteessä hokemaan että suurin osa heidän asiakkaistaan on ulkomaalaisia ja paras osa bisnesmiehiä, vai joutuuko?

 

Miksi Finnairilla oli pakonomainen tarve tiedottaa suomalaisille myytävien lippujen alennushintojen loppumisesta?

Koska me suomalaiset tavallaan "liftataan" tuossa Helsinki-Vantaalla niiden parempien asiakkaitten siivelle. :thmbup:

 

No, jos Finnair sitten pitää kovaa hintatasoa niin monen on pakko keksiä halvempia härveleitä kun ei enää kelpaa asiakkaaksi.

AirBaltic + halpikset tässä suhteessa hyvä hätävara.

 

  8)  

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään