Niklas Willem

Kysymys: Spottaaminen Dubaissa / DXB

9 viestiä aiheessa

Olen menossa helmikuussa 2011 Dubaihin viikoksi ja ajattelin siellä piipahtaa valokuvaamassa lähi-idän tarjontaa. Ajattelin lähteä jo ajoissa liikkelle ja selvittää asioita, eli miten viranomaiset suhtautuvat kuvaamiseen Dubaissa? Tarvitaanko jotain lupia tms? Löytyykö jotain karttoja josta löytyisi hyviä spottailupaikkoja? Ja onko jotain erityistä huomioitavaa Dubaissa kuvatessa?

Kiitos jo etukäteen!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse kävin hiihtolomalla, ja selvittelin paljonkin tuosta spottailusta ennen sitä. Paljon tein taustatyötä, ja tulin siihen tulokseen, että virkavalta on hyvinkin paljon spottailua vastaan. Joten ei ainakaan lentokentälle/aitojen vierelle kannata lähteä räpsimään kuvia. En tiedä kielletäänkö katselua esim. aitojen vierellä.  ::)

Tosiaan tuo hotelli on varmasti kuvaajalle ihan hyvä ratkaisu, tosin en tiedä tuleeko sieltä enemmänkin pohjaniittejä kun sivuprofiileja.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse olin Dubaissa 4 vuotta sitten, tai no Sharjahissa joka on Dubain vierellä.. Olin hotellissa Sharjah (Joku) Resort, ja olen sieltä ensimmäiset lentokonekuvani napsinut, allasalueelta oli todella hyvät nykymät kun yli lensi jatkuvasti lomalentokalustoa. Suosittelen :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Arabiemiraateissa (UAE) kannattaa olla kameroiden ja kaukoputkien kanssa tarkkana. Jos sattuu olemaan Sheikin Mersu tai Learjetti lähistölä niin varmasti pääsee ainakin kuulusteltavaksi. Lintubongareitakin on pidätetty vakoilusta epäiltynä. Hotellit ovat sensijaan turvallinen paikka harrastaa melkein mitä tahansa "kiellettyä" hupia. Abu Dhabissa laskeutui parkkipaikalle jonkin delegaation ökykopteri ja kysyin englantilaiselta pilotilta lupaa kuvata kopteria ulkoapäin. Pilotille kuvaaminen olisi tottakai sopinut, mutta salamana paikalle ilmestynyt poliisi käski häipyä paikalta välittömästi ettei hänen tarvitse ryhtyä toimenpiteisiin. Kuvat jäivät ottamatta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Arabiemiraateissa (UAE) kannattaa olla kameroiden ja kaukoputkien kanssa tarkkana. Jos sattuu olemaan Sheikin Mersu tai Learjetti lähistölä niin varmasti pääsee ainakin kuulusteltavaksi. Lintubongareitakin on pidätetty vakoilusta epäiltynä. Hotellit ovat sensijaan turvallinen paikka harrastaa melkein mitä tahansa "kiellettyä" hupia. Abu Dhabissa laskeutui parkkipaikalle jonkin delegaation ökykopteri ja kysyin englantilaiselta pilotilta lupaa kuvata kopteria ulkoapäin. Pilotille kuvaaminen olisi tottakai sopinut, mutta salamana paikalle ilmestynyt poliisi käski häipyä paikalta välittömästi ettei hänen tarvitse ryhtyä toimenpiteisiin. Kuvat jäivät ottamatta.

Luvan kysyminen olikin sitten se virheesi. olisit ottanut sen kuvan jatkanut matkaa muina miehinä ja kukaan ei olisi huomannut sitä saati perään huudellut  :laugh:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään