Oskari Ollikainen

Skiathos 2010 (25 kuvaa)

21 viestiä aiheessa

καλησπέρα!

 

Käytiin perheen kanssa taas kerran kreikassa, ja sattumalta valittiin Skiathos matkakohteeksi. Skiathos on aurinkomatkojen uutuuskohde tälle vuodelle, ja luulenpa, että se pysyy ohjelmistossa myös matkassa.

 

Skiathoshan on tunnetusti Kreikan/Euroopan St. Maartin, eikä suotta. Mutta nyt kuviin!

 

 

SE-RHV kääntää 02:n päässä lähtöä varten.

[ attachment removed / expired ]

 

First Choisen G-OOBH rullailee 02:lle.

[ attachment removed / expired ]

 

ThomsonFly 757 G-BYAP.

[ attachment removed / expired ]

 

Sama kone. Tässä näkyy hyvin koneiden korkeus kynnyksen kohdalla, joka on noin 2 metriä autotiestä.

[ attachment removed / expired ]

 

Vieläkin sama, tällä kertaa lähdössä  ;D

[ attachment removed / expired ]

 

Kääntää...

[ attachment removed / expired ]

 

Thomas Cook A320 G-OMYA. Moromoro!

[ attachment removed / expired ]

 

Thomas Cook 757-200 G-FCLJ.

[ attachment removed / expired ]

 

Monarch A321 G-OZBF.

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

Jos lähdet nousemaan Skiathoksella yhtään kaupunkia ylemmäs, et voi olla näkemättä lentokenttää. Saari on 12x6 km laaja, joten asemalle on kauniit näköalat. Jos haluaa kuvata laskeutuvia koneita vaikkapa samalla kun on syömässä, suosittelen ravintolaa nimeltä Panorama. Hyvä ruoka ja mahtavat maisemat  :thmbup:

[ attachment removed / expired ]

 

JetTime OY-JTC

[ attachment removed / expired ]

 

Kuvattu aivan aidan vierestä. Tämän kuvan jälkeen oli ikävä korvatulppia, jotka lopulta improvisoitiin laukusta löytyneistä haavalapuista  :P

[ attachment removed / expired ]

 

Novair SE-RDP

[ attachment removed / expired ]

 

Transavia PH-HZG

[ attachment removed / expired ]

 

Sama lähdössä

[ attachment removed / expired ]

 

Novair ja tuulimylly-ravintola. Myös hyvä ruokapaikka  ;)

[ attachment removed / expired ]

 

SE-RDO

[ attachment removed / expired ]

 

Koko päivän oli niin, että asematasolla oli 2 konetta, kun seuraava saapui, niin jompikumpi asematasolla olleista lähti. Kaksi Novairia kiitotiellä

[ attachment removed / expired ]

 

SASsi retroilee... OY-KBO Kastrupista

[ attachment removed / expired ]

 

SE-RDP

[ attachment removed / expired ]

 

Cyprus airways 5B-DCF

[ attachment removed / expired ]

 

Puskashotti. Huomaa liikennevalot. Tosin paikalliset veteli ihan suruitta noista läpi sekä lähtöjen ja saapuvien aikana  :o

[ attachment removed / expired ]

 

LN-TUA

[ attachment removed / expired ]

 

Sama lähdössä

[ attachment removed / expired ]

 

Taas kotona, OH-LXG. Kiitos miehistölle!

[ attachment removed / expired ]

 

 

Suosittelen Skiathosta kaikille, kenttä on kiireisempi kuin voisi kuvitella. Parhaat kuvauspäivät ovat perjantai (21 saapuvaa) ja maanantai (noin 10-15 saapuvaa, skandinaaviasta).

Kannattaa myös muistaa korvatulpat, sekä juotavaa, sillä 02:n päässä ei ole minkäänlaista varjoa. 20 päässä on Xamos-niminen ranta.

 

ευχαριστίες!

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tässä näkyy hyvin koneiden korkeus kynnyksen kohdalla, joka on noin 2 metriä autotiestä.

Kosketitko koneiden tassuja?? :D

 

No mutta hyvät ja mielenkiintoisetkin kuvat. Näitä kelpasi katsella!

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kosketitko koneiden tassuja?? :D

 

Ei ihan ylttänyt, jos olis sellanen 20-metrinen niin sitten kyllä  ;D ja korjataan vielä sen verran, että eihän se kynnys ole kahden metrin päässä vaan kääntöpaikan pää/kiitotien pää.  :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nämä kuvat oli asiaa!

Ei sitä tartte toiselle puolelle Atlantia mennä, että saa tälläsiä kuvia otettua! :thmbup:

KIITÄN!

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kelpo kuvasarja! Sama tuli mieleen kuin Samille. Siinä on saintmaartenssia kerrakseen  :laugh: Eritoten tykkäsin poikkeavista ja oivaltavista näkemyksistä, hyvistä kuvakulmista ja osin aivan huiman hienosta sommittelusta. Voi olla tietysti harvoin mahdollista päästä noille etäisyyksille laukomaan, mutta kun kerran on, on kiva, että olet käyttänyt tilaisuuden hyväksi etkä etsinyt parasta mestaa ottaa sideshotteja... Ja vielä erityisplussa siitä, että niitä bikinikuvia ei tosiaankaan ollut..!

 

EDIT: Jos nyt siitä huiman hienosta sommittelusta muutaman pikku vinkinkin saa  kuitenkin jakaa, sarjassa on jokunen sangen ansiokas yleiskuva, jossa lentsikka ei ole ihan pääosassa, vaan pikemminkin täydentämässä kuvaa. Niistä turhan monessa se kone on kuitenkin turhan keskellä ruutua, jolloin koko fiilis vähän latistuu. Tuo venekuva on onnistuneisuudessaan oiva esimerkki ja sitten on ehkä kolme semmoista kone keskellä ruutua -kuvaa, joissa pikkisen erilainen croppi antaisi paljon lisää virtaa. Silmää hyville otoksille selkeästi on!

 

-A-

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kuvat ovat hyviä  :thmbup: ja paikka vaikuttaa mielenkiintoiselta...tuolla voisi ehkäpä käydä joskus  ;)

 

Btw...varmaan aika napakkaan lähtee Bussi/Bojo kun kiitotie on vain 1600 metrinen?  8)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sami: Olepa hyvä, kiva että kelpaa  ;)

 

Antti: Kiitoksia todella paljon palautteesta, otetaan huomioon!  :thmbup:

 

Matti: kyllähän se oli ihan kiva kokemus välillä lähteä ilman tehonvähennyksiä  ;D Tosin bojolla oli ilmeisesti vieläkin tehokkaampi lähtö...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Oho, ei taida 1600 metriä olla yhtään liikaa bussille/bojolle kun vielä lisätään lämmin ilmanala siihen.  :o

 

Miten yleensä on mahdollista operoida Airbusilla/Boeingilla(757) tuolta kiitotieltä, lasku varmaan onnistuu vielä normaalia pienemmillä painoilla, mutta miten lentoonlähtö. Tehdäänkö Helsinkiin/gistä mentäessä tankkausvälilasku jossain, koska jos kiitotie on 1600 metriä, niin ei sieltä bojolla tai bussilla voida turvallisesti lähteä vähänkään isommilla painoilla, onko siis totta, että kiitotie ei ole kuin 1600 metriä?

 

Ai niin, kuvat oli tietenkin hienoja!

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Miten yleensä on mahdollista operoida Airbusilla/Boeingilla(757) tuolta kiitotieltä, lasku varmaan onnistuu vielä normaalia pienemmillä painoilla, mutta miten lentoonlähtö. Tehdäänkö Helsinkiin/gistä mentäessä tankkausvälilasku jossain, koska jos kiitotie on 1600 metriä, niin ei sieltä bojolla tai bussilla voida turvallisesti lähteä vähänkään isommilla painoilla, onko siis totta, että kiitotie ei ole kuin 1600 metriä?

1628m. Kyllä sieltä on suoraan ajettu Helsinkiin ihan täys poka päällä 757:lla.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Joo, kyllä ne siitä ihan hyvin nousi, ainakin thomsonin tuubi pisti parkkijarrun päälle ja lisäili jonkin verran tehoa ja sitten lähti liikkeelle. Ja Finnair operoi tosissaan ainakin tällä hetkellä a320:llä Skiathokselle.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Suurehkon massan roudaaminen lyhyehköiltä kiitoteiltä on tunnetusti eräs 757:n parhaita ominaisuuksia. Sitä kovasti ihmetellään ja hämmästellään, millä kurilla esim. tuommoiset long reintz -321:t kykenevät korvaamaan 757:t, koska niiden kyvyt eivät ole ihan samanlaiset.

 

-A-

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Joskus useita vuosia sitten kävin vanhempien kanssa tuolla. Muistan vaan että jarrutus oli aikas "ärhäkkä" ja joku vähän lentopelkoinen mummeli siinä minun takana ravisti mun tuolin selkänojaa ja huus "JARRUTA JARRUTA JARRUTA"..

 

Takasintullessa tehtiin välilasku jossain ja kone tankattiin ja otettiin lisää matkustajia kyytiin. Finnairin 757 oli kyseessä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kiitos vinkistä, jälleen yksi kohde lisää, jossa pitää käydä.  :)

 

Kuvat oli kivoja, harvemmin näkee näin mielenkiintoista, monipuolista ja laadukasta lomaspottauskuvasettiä.  :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla